Bij Gantwarg gaat het om een aanmerkelijk langere periode dan alleen eind jaren '80.Eric van Dusseldorp wrote:Dat laatste is mij inderdaad bevestigd -met zeer overtuigende voorbeelden- door Sjtsjogoljev en Virny in een toernooi in Polen, eind jaren '80 vorige eeuw. Gantwarg moet overigens maar eens met een verhaal komen waaruit blijkt dat dat niet zo is, maar zolang dat verhaal er niet is...Hanco Elenbaas wrote: Tolchikov komt uit het land van Gantwarg en Gantwarg is volgens Mogiljanski en Sjtsjogoljev de grote expert op het gebied van combines.
Met spelers als Tsjizjov, Schwarzman, Valneris, Georgiev etc. is er echter een nieuwe generatie dammers opgestaan die naar mijn smaak niet te betrappen is op unfair spel. Ik ga er dus op voorhand wel van uit dat er tussen de cadets eerlijk wordt gespeeld.
Vaak voel je aan je water -ik althans- of iets klopt of niet. En bij het naspelen van de partij Tolchikov - Fedin ging mijn water niet koken.
Rob Clerc heeft nog veel stennis getrapt rond de gang van zaken tijdens het WK begin 2001 in Moskou. Volgens Clerc was daar ook sprake van combine. Ik zou het niet weten. Ik heb het gevoel van niet, maar mijn gevoel heeft me wel vaker bedrogen, net als jouw gevoel jou.
En Faustin Ekollo schreef onlangs in dit topic: http://ffjd.free.fr/site/forum/forum-su ... sujet=3190#
Het zou kunnen dat het gewoon een blunder is van Fedin tegen Tolchikov, maar om elke mogelijkheid uit te sluiten dat de wereldtitel via combine bij iemand belandt, zou het fair zijn om op de laatste dag van zo'n Zwitsers WK via play-offs te bepalen wie zich wereldkampioen mag noemen. Ik zie echt niet wat daar tegen is.Faustin Ekollo wrote:3°) Par ailleurs, je vais envoyer à l’Effort une interview que j’ai recueillie de Wiersma à Salou. Et vous verrez qu’il à trouvé certaines gains de Tchizof anormaux, comme face à Guetmanski, eg, mais, en revanche, il insiste pour dire qu’il n’évoque pas un gain de complaisance.