Bondscompetitie 2006-2007

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Apr 25, 2006 16:47

Piet Bouma wrote:
Goeie link Hanco,

"Le 20ème Festival est terminé...
Rendez-vous en 2007
pour la 21ème éditon
aus Palais des Festivals de Cannes

21/25 février 2007
13h-20h . 10h-20h le week-end . Entrée libre"

Op 24 februari 2007 is de laatste ronde van de Nationale Competitie gepland.....
Van de KNDB-site:

"Wijziging damkalender
24-04-06
De wedstrijd om de Federation Cup valt volgend jaar samen met de laatste ronde van de nationale competitie. Om Nederlandse clubs toch in de gelegenheid te stellen aan de Cup deel te nemen is besloten de laatste ronde van de Nationale competitie te verschuiven naar zaterdag 3 maart 2007. De op die datum geplande halve finales verschuiven naar zaterdag 24 februari (eventuele beslissingswedstrijden op zondag 25 februari). Verder blijft de damkalender ongewijzigd.

Ben Smeenk (coördinator teamwedstrijden)"

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon May 15, 2006 17:59

Ben Smeenk is nu druk bezig met de indeling en het rooster van de komende clubcompetitie. Hij hoopt de indeling eind deze week bekend te kunnen maken.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 18, 2006 11:20

Indeling nationale competitie bekend:

http://www.kndb.nl/cms/images/stories/2 ... nc0607.pdf

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu May 18, 2006 12:16

Hiltex 2 speelt komend seizoen niet tegen Huizum, na 1 jaar in de noordelijke tweede klasse te hebben gezeten, zitten ze nu weer in "Zuid". Daarentegen is Heijmans excelsior in "noord" ingedeeld. Opmerkelijk.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 18, 2006 13:12

Bert Zwart wrote:Hiltex 2 speelt komend seizoen niet tegen Huizum, na 1 jaar in de noordelijke tweede klasse te hebben gezeten, zitten ze nu weer in "Zuid". Daarentegen is Heijmans excelsior in "noord" ingedeeld. Opmerkelijk.
Opmerkelijk ja. Eerst baalde ik wel, want die zuidelijke klasse is toch iets sterker, maar toen ik zag dat Excelsior naar noord is verplaatst was ik wel weer tevreden over de indeling.

SNA in zuid en Excelsior in noord, grappig. Ik ben benieuwd wier door Allard en André allemaal naar Apeldoorn worden gehaald nu Apeldoorn bij Ton Sijbrands is ingedeeld.
Ndiaga Samb naar Apeldoorn?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 18, 2006 13:20

In 1B zullen ze niet tevreden zijn met de indeling.
Redelijk sterke teams als Amstelland en DOS Delft doen voor spek en bonen mee, omdat VAD, Zaanstreek en Bart Smit Volendam veel te sterk zijn voor de rest. Misschien is alleen dat Hoogeveen uit 1A opgewassen tegen de top van 1B.

http://www.kndb.nl/cms/images/stories/2 ... nc0607.pdf

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Thu May 18, 2006 14:02

Bert Zwart wrote:Hiltex 2 speelt komend seizoen niet tegen Huizum, na 1 jaar in de noordelijke tweede klasse te hebben gezeten, zitten ze nu weer in "Zuid". Daarentegen is Heijmans excelsior in "noord" ingedeeld. Opmerkelijk.
Zo ff snel te zien is er dit jaar eerder een "west/oost" indeling in de hoofdklasse. Alle teams in B liggen tenminste in het westen en de meeste teams in A liggen ook wel redelijk in het oosten.

Dieter

Post by Dieter » Thu May 18, 2006 15:29

is er nu ook nog ergens een min of meer compleet overzicht van de overschrijvingen, andere jaren deed dat geloof ik iemand bij meurs is het niet, zou het niet mooi zijn als de KNDB dat op een site bij zou houden. op zijn minst verschuiving van spelers boven een bepaald niveau zou toch wel in kaart gebracht mogen worden in de periode dat de verschuivingen plaatsvinden, kleine moeite lijkt me

GuidoB

Post by GuidoB » Thu May 18, 2006 16:36

Dieter wrote:is er nu ook nog ergens een min of meer compleet overzicht van de overschrijvingen, andere jaren deed dat geloof ik iemand bij meurs is het niet, zou het niet mooi zijn als de KNDB dat op een site bij zou houden. op zijn minst verschuiving van spelers boven een bepaald niveau zou toch wel in kaart gebracht mogen worden in de periode dat de verschuivingen plaatsvinden, kleine moeite lijkt me
Ik denk dat de meeste overschijvingen bij de KNDB pas rond 1 juli binnenkomen. Waarom zouden de clubs dit eerder melden? En bovendien: waarom zou iemand ook gaan spelen voor een club die hem lid maakt?

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Thu May 18, 2006 16:46

Dieter wrote:is er nu ook nog ergens een min of meer compleet overzicht van de overschrijvingen, andere jaren deed dat geloof ik iemand bij meurs is het niet, zou het niet mooi zijn als de KNDB dat op een site bij zou houden. op zijn minst verschuiving van spelers boven een bepaald niveau zou toch wel in kaart gebracht mogen worden in de periode dat de verschuivingen plaatsvinden, kleine moeite lijkt me
Ach, laten we maar gewoon, zoals Hanco ook al eens zo leuk schreef, het programmaboekje van de KNDB afwachten.
Kunnen we ons toch leuk laten verrassen!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 18, 2006 17:21

Voor sommigen wordt dat niet zo leuk, de ontvangst van het competitieboekje.
Stel, je speelt bij Het Noorden in Groningen en je krijgt in augustus dat boekje onder ogen met de namen van Excelsior en Apeldoorn, dan weet je op dat moment al zeker dat het promotiefeest moet worden uitgesteld tot op z'n vroegst 2008.
Bij Damclub Den Haag daarentegen, zal het vandaag al groot feest zijn.
Harm Wiersma komt in juni/juli in De Telegraaf met een overzicht.

Alex

Post by Alex » Thu May 18, 2006 18:31

Hanco Elenbaas wrote: Bij Damclub Den Haag daarentegen, zal het vandaag al groot feest zijn.
Niet gehoord van de beer en zijn huid?

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Thu May 18, 2006 19:43

In de tweede klasse ontbrak per abuis IJmuiden 2. IJmuiden 2 komt in 2C en Zenderstad verhuist naar 2D, krijg ik net per e-mail door.

Nescio

Post by Nescio » Fri May 19, 2006 11:03

Hanco Elenbaas wrote:Bij Damclub Den Haag daarentegen, zal het vandaag al groot feest zijn.
Al is dat meestal maar een momentopname voor het jaar zelf. Voor de meeste promovendi (en zeker die zonder sponsor) is het jaar in de Ereklasse een masochistische handeling.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Sat May 20, 2006 17:23

Dolly's brother wrote:In de tweede klasse ontbrak per abuis IJmuiden 2. IJmuiden 2 komt in 2C en Zenderstad verhuist naar 2D, krijg ik net per e-mail door.
Welkom.....

Post Reply