transfer geruchten

Post Reply
GuidoB

Post by GuidoB » Tue Apr 18, 2006 18:50

Hanco Elenbaas wrote:
GuidoB wrote: Pardon? Ik ben geen KNDB-bestuurder, voor zover ik weet.
Nee, maar jij bent wel degene die Leo Mous en Ben Smeenk influistert en assisteert bij de indeling en dergelijke, of niet?
Nee, niet. Ik heb Ben al een tijdje geleden mijn hulp aangeboden, maar hij reageert niet. Misschien doet hij het liever zelf.

Overigens heb ik niets te maken met beslissingen als deze. Mijn functie als bondsraadslid is controlerend: past het bestuur de regeltjes toe? Verder heeft Leo mij wel eens om assistentie gevraagd, maar dat was vooral technisch: uitwerken van roosters in Excel enzo. De indeling was steeds van Leo zelf.

Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens » Tue Apr 18, 2006 19:11

AnDa wrote:De KNDB heeft Raes DC Maastricht toestemming gegeven om één team terug te trekken, dit MOEST evenwel Raes 2 worden. Het volgend jaar zal Raes dus uitkomen (met een uiterst verzwakt team) in de Ereklasse.
Uiteraard bedoelde ik dat Raes zelf om spelen in een lagere klasse zou vragen. Uit deze quote van Andy (13 april) dacht ik te kunnen opmaken dat Raes weinig zin meer had om in de ereklasse te spelen.

Ik realiseer me trouwens nu pas dat als een hoofdklasser doorschuift naar de ereklasse, er daar ook weer een open plek ontstaat die moet worden opgevuld vanuit de 1e klasse, etc. Dat is vermoedelijk de reden dat de KNDB alleen toestemming gaf voor het terugtrekken van het 2e team van Raes; dan hoeft alleen de open plek in de 1e klasse te worden opgevuld.

Maar (uitgaande van loting), dan gooien we de dobbelsteen dus drie keer:
1) Heijmans, Het Noorden en Damlust voor 1 plek in de ereklasse
2) VAD, Zaanstreek, PSV en Hoogeveen voor 1 plek in de hoofdklasse
3) DEZ Reeuwijk, LDG, Lelystad, Oerterp en Tamek voor 1 plek in de 1e klasse.

KNDB, dit is een win-winsituatie! Maak vier teams (incl Raes) = 40 spelers blij!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Apr 18, 2006 19:13

GuidoB wrote:Overigens heb ik niets te maken met beslissingen als deze. Mijn functie als bondsraadslid is controlerend: past het bestuur de regeltjes toe?
Dat is wel een zeer beperkte taakopvatting. De bondsraad is het 'wetgevend' orgaan van de KNDB. Reglementen kunnen slechts gemaakt en aangepast worden met instemming van de bondsraad.

Natuurlijk hebben bestuurders wel enige beleidsvrijheid, maar ze kunnen door de bondsraad altijd ter verantwoording geroepen worden. Via moties kan de bondsraad bestuurders ook vragen iets te regelen, en via een motie van afkeuring kan de bondsraad zelfs bestuurders tot opstappen dwingen.

Kortom, de bondsraad heeft alle middelen om het beleid van het bestuur op dit punt aan de kaak te stellen. Daar lijkt me overigens geen enkele reden toe. Het bestuur neemt de competitie incl. promotie- en degradatieregeling serieus, en het zou leuk zijn als verenigingen dat ook doen. Dus niet even snel een topteam bij elkaar kopen dat na een paar jaar weer uit elkaar valt, maar ervoor zorgen dat je de dingen duurzaam en goed regelt. En maken kortzichtige bestuurders er een zootje van, dan moet die vereniging maar even op de blaren zitten, dat weerhoudt anderen er hopelijk van dezelfde fout te maken.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 18, 2006 19:31

Jan Pieter wrote:Kortom, de bondsraad heeft alle middelen om het beleid van het bestuur op dit punt aan de kaak te stellen. Daar lijkt me overigens geen enkele reden toe. Het bestuur neemt de competitie incl. promotie- en degradatieregeling serieus, en het zou leuk zijn als verenigingen dat ook doen. Dus niet even snel een topteam bij elkaar kopen dat na een paar jaar weer uit elkaar valt, maar ervoor zorgen dat je de dingen duurzaam en goed regelt. En maken kortzichtige bestuurders er een zootje van, dan moet die vereniging maar even op de blaren zitten, dat weerhoudt anderen er hopelijk van dezelfde fout te maken.
Je blijkt goed op de hoogte. Vertel eens wat over die kortzichtigheid van het RAES-bestuur, waardoor heel RAES van jou voor straf op blaren moet zitten.

AnDa

Post by AnDa » Tue Apr 18, 2006 19:37

Voor alle duidelijkheid: Het is niet zo dat alle spelers verschrikkelijk balen dat volgend jaar in de ereklasse gespeeld gaat worden.
Een aantal spelers vinden het zelfs prachtig. Zo een kans krijgen ze nooit van hun (dam)leven meer en velen hopen stiekum op een partij tegen Thijssen, Baljakin, Schwarzmann om maar eens een aantal namen te noemen! Maar het is wel duidelijk dat we hoe dan ook een (groot) aantal keer geveegd gaan worden.
Dank voor alle gereken Jelmer, maar wij gaan 'gewoon' ereklasse spelen.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Tue Apr 18, 2006 20:55

Had ik al eens vermeld dat we off-topic raken?? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Is het zo moeilijk om zich aan een bepaald onderwerp te houden?
oke oke, af en toe een beetje afdwalen kan, maar dit gaat wederom nergens over...

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 18, 2006 22:38

AnDa wrote: Hanco, het verhaal van Lent ken ik niet, maar ik weet wel dat Raes van de KNDB GEEN toestemming gekregen heeft om volgend jaar een klasse lager te spelen. Ik denk dat e.e.a. ook te maken heeft met het tijdstip waarop dit bij de KNDB bekend is.
AnDa wrote:Voor alle duidelijkheid: Het is niet zo dat alle spelers verschrikkelijk balen dat volgend jaar in de ereklasse gespeeld gaat worden.
Een aantal spelers vinden het zelfs prachtig. Zo een kans krijgen ze nooit van hun (dam)leven meer en velen hopen stiekum op een partij tegen Thijssen, Baljakin, Schwarzmann om maar eens een aantal namen te noemen! Maar het is wel duidelijk dat we hoe dan ook een (groot) aantal keer geveegd gaan worden.
Dank voor alle gereken Jelmer, maar wij gaan 'gewoon' ereklasse spelen.
Waarom hebben jullie toestemming gevraagd om een klasse lager te spelen als enkele spelers het prachtig vinden om in de Ereklasse uit te komen?
Gewoon gaan spelen en in het seizoen 2007-2008 proberen je te handhaven in de hoofdklasse. Misschien wil Ferdi Okrogelnik dit jaar nog wel een paar keer meedoen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 18, 2006 22:48

Edwin Twiest wrote:Had ik al eens vermeld dat we off-topic raken?? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Is het zo moeilijk om zich aan een bepaald onderwerp te houden?
oke oke, af en toe een beetje afdwalen kan, maar dit gaat wederom nergens over...
Heb jij nog transfernieuws Edwin?

Mark Hees

Post by Mark Hees » Wed Apr 19, 2006 06:37

Jelmer Martens wrote:3) DEZ Reeuwijk, LDG, Lelystad, Oerterp en Tamek voor 1 plek in de 1e klasse.
Van mij mag (toegegeven, niet geheel objectieve mening) de club die promotie/degredatie speelde tegen RAES2 nu alsnog naar de 1e klasse. Maar weet iemand eigenlijk precies wat er zou moeten gebeuren, want we zitten met zijn allen lekker ideeën te spuien, maar niemand roept het verlossende woord.......

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Apr 19, 2006 22:10

Hanco Elenbaas wrote: Nu heeft Huizum zich tenminste met de hakken over de sloot weten te verzekeren van nog één jaartje in de hoofdklasse. Hoe prettig de gevolgen daarvan voor Hiltex 2 zijn, hoop ik volgende week in dit topic te kunnen vertellen.
Potverdikkie Hanco,

We zijn al halverwege de nieuwe week. En nog steeds geen nieuws over transfers bij Hiltex 2?
Of is de hoop inmiddels al weer vervlogen en was alles een grote luchtballon?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Apr 19, 2006 22:32

Er zijn interessante ontwikkelingen gaande rond Hiltex 1, 2 en 3, maar het is bij nader inzien niet zinvol om daar mededelingen over te doen. Dus je moet wachten tot juli of augustus Piet, als Ben Smeenk jullie de competitieboekjes heeft toegestuurd.

In ieder geval mag ik Piet Bouma hartelijk danken voor zijn prikkelende opmerkingen, die stimulerend hebben gewerkt op onze geldschieters.

Groeneveld

Post by Groeneveld » Thu Apr 20, 2006 00:58

kan haast niet w88 tot de ledenvergadering !!

[img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Mark Hees

Post by Mark Hees » Fri Apr 21, 2006 13:53

Mark Hees wrote:
Jelmer Martens wrote:3) DEZ Reeuwijk, LDG, Lelystad, Oerterp en Tamek voor 1 plek in de 1e klasse.
Van mij mag (toegegeven, niet geheel objectieve mening) de club die promotie/degredatie speelde tegen RAES2 nu alsnog naar de 1e klasse. Maar weet iemand eigenlijk precies wat er zou moeten gebeuren, want we zitten met zijn allen lekker ideeën te spuien, maar niemand roept het verlossende woord.......
Het KNDB bestuur heeft besloten te loten onder de 4 verliezers van de promotie/degredatie wedstrijden. Oerterp is de gelukkige die mag promoveren.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 25, 2006 13:22

Image
Francis Paul Tholel van DVSB naar Bart Smit Volendam.
Ruud Kloosterman van ZDV Zwijndrecht naar PWG.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Apr 25, 2006 13:46

Jammer als Francis weggaat, hij heeft het bij DVSB nog niet verteld.

Post Reply