transfer geruchten
-
Op basis van de nacompetitie lijkt mij Heijmans dan de meest logische keuze. Dat is immers de enige van de drie die de eerste ronde van de nacompetitie is doorgekomen.Jelmer Martens wrote:Dan is vervolgens de vraag wie de opengevallen plaats in de ereklasse gaat innemen, Heijmans Excelsior, Het Noorden of Damlust.
Ik denk dat de KNDB geen goede argumenten heeft om een willekeurig team die plaats in te laten nemen. Als zij al voor een team kiezen, dan zullen de andere ploegen zich benadeeld voelen (en terecht lijkt mij, want waarom dat team wel en dat andere team niet?).Jelmer Martens wrote:Dan is vervolgens de vraag wie de opengevallen plaats in de ereklasse gaat innemen, Heijmans Excelsior, Het Noorden of Damlust.
Het zou anders geweest zijn als Raes VOOR de nacompetitie aangegeven had geen ereklasse te willen/kunnen spelen. Maar zoals zo vaak (zie ook eerdere jaren) komt dat besluit vrijwel altijd pas NA de competitie.
Ik kan mij voorstellen dat men bij de bond toch eens gaat nadenken of dat in de toekomst voorkomen zou kunnen worden. Want zoals gezegd: voor de meeste teams in de ereklasse is het niet prettig, voor de nr's 2 uit de hoofdklasse is het geen leuke situatie en zeker ook niet voor Raes. Gelukkig hebben wij enkele 'gekken' gevonden die volgend jaar graag geslacht willen gaan worden (zei de gek zelf)..., maar ook naar ons tweede team en die teamgenoten is het niet leuk.
Maar is het niet zo dat in het nieuwe seizoen al een versterkte promotie/degradatieregeling geldt? Ik volg dat niet zo. Dan blijft het voor die andere degradatieplek in ieder geval nog interessant.
- Hanco Elenbaas
In 1979 werd Lent landskampioen. Enige tijd later verloor de club de sponsor en verzocht het de KNDB om een klasse lager te mogen spelen wat werd toegestaan. Iets wat jij bedoelt, Menno, is dus al lang mogelijk.MenO wrote:Hanco, ik neem aan dat Jelmer bedoelt dat Raes op vrijwillige basis afstand doet van het recht om in de ereklasse uit te komen.
Dat is heel wat anders dan dat de KNDB gaat bepalen dat het team te zwak is.
Jelmer schrijft: "maar het wordt tijd dat de KNDB een oplossing bedenkt voor dit soort incidenten die structureel blijven voorkomen", dus ik neem aan dat hij bedoelt dat de KNDB een oplossing moet bedenken voor iets anders dan waar al een oplossing voor bestaat.
Misschien kan Jelmer zelf duidelijk maken wat hij precies bedoelt?
Je ziet steeds maar weer dat dit voorbeeld wordt aangehaald, als er weer eens een dergelijk verzoek komt. Dit komt waarschijnlijk omdat dit het enige voorbeeld is, waarin zo'n verzoek is toegestaan. Verzoeken om degradatie zijn er legio geweest, in een grijs en ook in een recent verleden. Het huidige beleid van het KNDB-bestuur is om al deze verzoeken af te wijzen om zo de competitie haar eigen werk te laten doen. Wordt een team kampioen? Dan promoveert het dus. Handhaaft een team zich? Dan degradeert het niet. Rekening houden met de samenstelling in het volgende seizoen leidt tot allerlei problemen (wanneer wel en wanneer niet, hoe zwak is te zwak voor een bepaalde klasse, enz. enz.). Ik kan je verzekeren dat het huidige KNDB-bestuur er niet blij mee is, dat zo'n verzoek in het verleden ooit een keer is toegestaan.Hanco Elenbaas wrote:In 1979 werd Lent landskampioen. Enige tijd later verloor de club de sponsor en verzocht het de KNDB om een klasse lager te mogen spelen wat werd toegestaan. Iets wat jij bedoelt, Menno, is dus al lang mogelijk.
Last edited by GuidoB on Tue Apr 18, 2006 18:27, edited 1 time in total.
Hanco, het verhaal van Lent ken ik niet, maar ik weet wel dat Raes van de KNDB GEEN toestemming gekregen heeft om volgend jaar een klasse lager te spelen. Ik denk dat e.e.a. ook te maken heeft met het tijdstip waarop dit bij de KNDB bekend is.Hanco Elenbaas wrote:Enige tijd later verzocht het de KNDB om een klasse lager te mogen spelen wat werd toegestaan. Iets wat jij bedoelt, Menno, is dus al lang mogelijk.
Dat was dus niet direct een verzoek om degradatie, omdat Rinsumageest het 'geluk' had dat het nog een lager spelend tweede tiental had.Hoe is dat eigenlijk bij Rinsumageest gegaan een paar jaar geleden? Ik meen dat die het eerste team (Ereklasse) ophieven en met alleen het 'tweede' (2e klasse) verder gingen. Nagenoeg het hele eerste tiental verliet destijds de club.
Weet iemand wat er toen met die extra plaats in de Ereklasse is gebeurd?
-
dat was geen extra plek in de ereklasse, maar een extra plek in de hoofdklasse. De heren van Rinsumageest gingen stappen in Antwerpen, hielden S'Gravenpolder met 10-10 van de titel af en toen was het afgelopen.MenO wrote:Dat was dus niet direct een verzoek om degradatie, omdat Rinsumageest het 'geluk' had dat het nog een lager spelend tweede tiental had.Hoe is dat eigenlijk bij Rinsumageest gegaan een paar jaar geleden? Ik meen dat die het eerste team (Ereklasse) ophieven en met alleen het 'tweede' (2e klasse) verder gingen. Nagenoeg het hele eerste tiental verliet destijds de club.
Weet iemand wat er toen met die extra plaats in de Ereklasse is gebeurd?
- Hanco Elenbaas
Vervelend Andy!AnDa wrote:Hanco, het verhaal van Lent ken ik niet, maar ik weet wel dat Raes van de KNDB GEEN toestemming gekregen heeft om volgend jaar een klasse lager te spelen. Ik denk dat e.e.a. ook te maken heeft met het tijdstip waarop dit bij de KNDB bekend is.Hanco Elenbaas wrote:Enige tijd later verzocht het de KNDB om een klasse lager te mogen spelen wat werd toegestaan. Iets wat jij bedoelt, Menno, is dus al lang mogelijk.
Het verhaal over Lent staat beschreven in DB 59 van juli 1980 in een artikel van Michel Horn. Lent mocht zelfs twee klassen lager spelen!
Lent besloot trouwens zelf om met sponsoring te stoppen, omdat de vereniging geen zin meer had in de "egocentrische topspelers".
- Hanco Elenbaas
Roxy Dual Groningen en Fivelgo, hoe liep het daarmee af? Het zou kunnen dat het geval Lent uniek is.GuidoB wrote:Je ziet steeds maar weer dat dit voorbeeld wordt aangehaald, als er weer eens een dergelijk verzoek komt. Dit komt waarschijnlijk omdat dit het enige voorbeeld is, waarin zo'n verzoek is toegestaan. Verzoeken om degradatie zijn er legio geweest, in een grijs en ook in een recent verleden. Het huidige beleid van het KNDB-bestuur is om al deze verzoeken af te wijzen om zo de competitie haar eigen werk te laten doen. Wordt een team kampioen? Dan promoveert het dus. Handhaaft een team zich? Dan degradeert het niet. Rekening houden met de samenstelling in het volgende seizoen leidt tot allerlei problemen (wanneer wel en wanneer niet, hoe zwak is te zwak voor een bepaalde klasse, enz. enz.). Ik kan je verzekeren dat het huidige KNDB-bestuur er niet blij mee is, dat zo'n verzoek in het verleden oois een keer is toegestaan.Hanco Elenbaas wrote:In 1979 werd Lent landskampioen. Enige tijd later verloor de club de sponsor en verzocht het de KNDB om een klasse lager te mogen spelen wat werd toegestaan. Iets wat jij bedoelt, Menno, is dus al lang mogelijk.
Het is me nu dankzij Andy duidelijk dat je behalve de nieuwe Ereklasser ook RAES met het terugzetten van RAES een groot plezier zou doen.
En daarvoor zitten de bestuurders er, dacht ik: om het de spelers en de clubs naar de zin te maken. Zo moeilijk is het toch niet om een wedstrijdje te organiseren tussen Den Haag en Excelsior?
Je bedoelt tussen Damlust en Het Noorden? Dat zijn toch de nummers 2 uit de hoofdklasse, dacht ik. Dit even om mijn statement te onderstrepen.Hanco Elenbaas wrote:Roxy Dual Groningen en Fivelgo, hoe liep het daarmee af? Het zou kunnen dat het geval Lent uniek is.GuidoB wrote:Je ziet steeds maar weer dat dit voorbeeld wordt aangehaald, als er weer eens een dergelijk verzoek komt. Dit komt waarschijnlijk omdat dit het enige voorbeeld is, waarin zo'n verzoek is toegestaan. Verzoeken om degradatie zijn er legio geweest, in een grijs en ook in een recent verleden. Het huidige beleid van het KNDB-bestuur is om al deze verzoeken af te wijzen om zo de competitie haar eigen werk te laten doen. Wordt een team kampioen? Dan promoveert het dus. Handhaaft een team zich? Dan degradeert het niet. Rekening houden met de samenstelling in het volgende seizoen leidt tot allerlei problemen (wanneer wel en wanneer niet, hoe zwak is te zwak voor een bepaalde klasse, enz. enz.). Ik kan je verzekeren dat het huidige KNDB-bestuur er niet blij mee is, dat zo'n verzoek in het verleden oois een keer is toegestaan.Hanco Elenbaas wrote:In 1979 werd Lent landskampioen. Enige tijd later verloor de club de sponsor en verzocht het de KNDB om een klasse lager te mogen spelen wat werd toegestaan. Iets wat jij bedoelt, Menno, is dus al lang mogelijk.
Het is me nu dankzij Andy duidelijk dat je behalve de nieuwe Ereklasser ook RAES met het terugzetten van RAES een groot plezier zou doen.
En daarvoor zitten de bestuurders er, dacht ik: om het de spelers en de clubs naar de zin te maken. Zo moeilijk is het toch niet om een wedstrijdje te organiseren tussen Den Haag en Excelsior?
- Hanco Elenbaas
Ja, je hebt wel gelijk, dat het lastig is om de gegadigden aan te wijzen, maar met een beetje goede wil moet er een oplossing kunnen worden gevonden. Duidelijk is dat je RAES Maasstricht er een groot plezier mee doet en daarvoor zit jij er Guido, om de KNDB-leden een plezier te doen.GuidoB wrote: Je bedoelt tussen Damlust en Het Noorden? Dat zijn toch de nummers 2 uit de hoofdklasse, dacht ik. Dit even om mijn statement te onderstrepen.
Een bestuur is er voor de leden, niet andersom.
Pardon? Ik ben geen KNDB-bestuurder, voor zover ik weet.Hanco Elenbaas wrote:Ja, je hebt wel gelijk, dat het lastig is om de gegadigden aan te wijzen, maar met een beetje goede wil moet er een oplossing kunnen worden gevonden. Duidelijk is dat je RAES Maasstricht er een groot plezier mee doet en daarvoor zit jij er Guido, om de KNDB-leden een plezier te doen.GuidoB wrote: Je bedoelt tussen Damlust en Het Noorden? Dat zijn toch de nummers 2 uit de hoofdklasse, dacht ik. Dit even om mijn statement te onderstrepen.
Een bestuur is er voor de leden, niet andersom.
- Hanco Elenbaas