transfer geruchten

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Apr 11, 2006 12:00

Jan Pieter wrote:
Piet Bouma wrote:Als uitsmijter van mijn kant nog maar deze: Officieel reageert men op deze 10-10 even apathisch, als op het een-tweetje dat Koeperman en Andreiko in 1974 onze Harm Wiersma flikten.
Hoe kom je erbij dat er 30 jaar geleden apathisch werd gereageerd? Ik heb nog een plakboek met diverse grote knipsels uit die tijd. Daarin lees ik o.a. "Philp de Schaap, de Nederlandse secretaris van de internationale dambond, is afgereisd naar Italie om daar met voorzitter Beppino Rizzi te bespreken wat er gedaan dient te worden om uit de door Tiflis veroorzaakte perikelen te geraken."

Er was toen heel wat beroering en terecht. Andreiko gaf de zege weg aan Koeperman en deed daarmee iets dat niet in zijn eigen belang was. Hiltex 2 en DVSB hadden daarentegen beide baat bij een gelijkspel. Totaal andere situatie en dus een totaal andere (lees: geen) reactie van dammers en bestuurders.
Je hebt gelijk Jan Pieter. Totaal andere situatie.
Ik zal mijn plakboeken eens nakijken (ben vanaf de match Sijbrands - Andreiko en Fischer-Spasski ook gaan plakken, ik zal ze eens van een stoffig plekje van zolder halen. Maar misschien was er in de Leeuwarder Courant geen verslag. Ook het huidige NK zie ik daarin niet terug).

Hanco en ikzelf zijn nav. een zeer stekelige transferopmerking mijnerzijds steeds verder gegaan in het opjuinen van elkaar. Ik had gedacht dat hij een beetje humor wel waardeerde.
Tijd om ermee op te houden en deze topic niet verder te bevuilen. De Hoofdklasse A is passé, het NK 2006 is veel interessanter.
Kees Thijssen is bezig met een topprestatie en is de vedette van de toekomst. Laten we alle schijnwerpers op hem richten! Hij verdient het.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 11, 2006 12:19

Nagelslag wrote:Sport zou zuiver moeten zijn.
Het woord sportiviteit komt voort uit de sport.
Zodra er afspraken worden gemaakt over het verloop van een
wedstrijd, gaat de zuiverheid verloren.
Corruptie en fraude doen op dat moment hun intrede.
Het belang, het doel, heiligt de middelen.
Anderen hebben er het nadeel van.
Je weet alles zo goed over DVSB-Hiltex2. Praat eens met de jou bekende Gerrit Tigchelaar, oorspronkelijk uit Bolsward, over alle "afspraken" in zijn partij met Kees Binnenkade.
In jouw partijtje met Paul Teer heb je (voor straf?) moeten ervaren dat het nog best moeilijk kan zijn dat remise maken.

Ook voor jou zijn de volgende regels de moeite waard:

Enkele weken terug liet Harm Wiersma, het meest prominente lid van Huizum, zich spottend uit over al die kereltjes die zich zo druk meenden te moeten maken om de 10-10 tussen DVSB en Hiltex 2. "Komen ze zelf in die positie dan zouden ze allemaal precies hetzelfde doen", wist Harm zeker.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Tue Apr 11, 2006 13:43

Volgens mij raken we steeds verder off-topic....

Graag verder ouwehoeren op flame of dit topiconderwerp aanpassen als het mogelijk is

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 11, 2006 16:21

gsm wrote: Jan (rating 1226) bij Dordrecht is een neef van Arie (1384).
De vader van Arie heette ook Arie en speelde ook bij Dordrecht, maar is ongeveer 10 jaar geleden overleden.
De Jan (1270) bij PWG is een broer van Arie (1384).
De Jan bij PWG heeft een aantal kinderen, waaronder ook weer een Jan (947) en een Arie (722). De laatste speelt bij Tholen.
Jaap de Jonge uit Middelburg vertelde zaterdag nog dat de Jan van Dordrecht niet een neef, maar een oom van Arie is.

AnDa

Post by AnDa » Thu Apr 13, 2006 19:51

Dieter wrote:Over de exodus bij Maastricht kan AnDa misschien meer vertellen. Ook Eureka Heerlen gaat nationaal waardoor de kleine Limburgse dambond opeens 5 teams nationaal heeft, hoe dat op termijn vol te houden moet zijn, vraag ik mij ook wel af maar de tijd zal het ons leren. Geleen2 zal daardoor vermoedelijk enkele spelers verliezen die nu bij Eureka en DVZ lid zijn.
Het is duidelijk geworden dat 7 spelers Raes DC Maastricht gaan verlaten/verlaten hebben. Op een vergadering gisteravond is na uitvoerig overleg besloten dat Raes DC Maastricht volgend seizoen met één team landelijk gaat spelen. (Er waren simpelweg te weinig spelers om twee teams te kunnen samenstellen). Dit betekent dus (wederom) 4 landelijke Limburgse teams.
De KNDB heeft Raes DC Maastricht toestemming gegeven om één team terug te trekken, dit MOEST evenwel Raes 2 worden. Het volgend jaar zal Raes dus uitkomen (met een uiterst verzwakt team) in de Ereklasse.

Een jammerlijk verlies, daar een deel van onze spelers nu de kans ontnomen is volgend jaar landelijke competitie te spelen. [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]

Nescio

Post by Nescio » Thu Apr 13, 2006 20:12

AnDa wrote:
Dieter wrote:Over de exodus bij Maastricht kan AnDa misschien meer vertellen. Ook Eureka Heerlen gaat nationaal waardoor de kleine Limburgse dambond opeens 5 teams nationaal heeft, hoe dat op termijn vol te houden moet zijn, vraag ik mij ook wel af maar de tijd zal het ons leren. Geleen2 zal daardoor vermoedelijk enkele spelers verliezen die nu bij Eureka en DVZ lid zijn.
Het is duidelijk geworden dat 7 spelers Raes DC Maastricht gaan verlaten/verlaten hebben. Op een vergadering gisteravond is na uitvoerig overleg besloten dat Raes DC Maastricht volgend seizoen met één team landelijk gaat spelen. (Er waren simpelweg te weinig spelers om twee teams te kunnen samenstellen). Dit betekent dus (wederom) 4 landelijke Limburgse teams.
De KNDB heeft Raes DC Maastricht toestemming gegeven om één team terug te trekken, dit MOEST evenwel Raes 2 worden. Het volgend jaar zal Raes dus uitkomen (met een uiterst verzwakt team) in de Ereklasse.

Een jammerlijk verlies, daar een deel van onze spelers nu de kans ontnomen is volgend jaar landelijke competitie te spelen. [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
En dus staat de directe degradant nagenoeg vast en krijgen we hetzelfde als met Westland vorig jaar. Jammer en voor een groot deel van de spelers die in het eerste team van Raes uit gaan komen lijkt het een masochistisch seizoen te gaan worden.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Nescio

Post by Nescio » Thu Apr 13, 2006 20:16

Hanco: je gerucht rond Arie van de Weteringh kan ik inmiddels bevestigen. Op het moment dat je het meldde ik echter nog van niets, dus ik draaide niet om de waarheid heen (daar heb ik sowieso een hekel aan) Je gerucht rond Peter van der Stap klopt ook. Dat was al een tijdje bekend, maar dat werd ook nergens ontkent.

Als er nog een nieuwe speler naar ons toe komt of vertrekt, dan hoor ik het graag van je. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Sun Apr 16, 2006 02:07

AnDa wrote:

Betekent dit dan dat Lelystad alsnog gaat promoveren? Zo niet, hadden jullie dit niet eerder kunnen bedenken, Anda..... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

AnDa

Post by AnDa » Sun Apr 16, 2006 12:59

Mark Hees wrote:
AnDa wrote:

Betekent dit dan dat Lelystad alsnog gaat promoveren? Zo niet, hadden jullie dit niet eerder kunnen bedenken, Anda..... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Tsja, had Andre nou maar gewoon die verloren stand daadwerkelijk verloren dan was het een stuk makkelijker geweest voor jullie. Maar op dat moment wisten wij nog niet wat ons te wachten stond.
Ik weet niet hoe de KNDB die opengevallen plaats in de eerste klasse gaat invullen, mischien moet je even contact met ze opnemen... Ik hoop voor jullie dat jullie een klasse mogen opschuiven, maar ik ga daar niet over.

DJNASI

Post by DJNASI » Sun Apr 16, 2006 16:44

Last edited by DJNASI on Wed Apr 19, 2006 17:30, edited 1 time in total.

MenO

Post by MenO » Sun Apr 16, 2006 18:45

DJNASI wrote:Goedemoed van het Noorden naar Franeker
blondegod wrote: Wat zit je allemaal te lullen Gauke? Beetje populair aan het doen? [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]

MenO

Post by MenO » Sun Apr 16, 2006 18:48

Je bent er in ieder geval wel een held in om mensen te schofferen als ze je vragen iets niet op het forum te zetten.
Ongeacht het feit of het al dan niet waar is.

DJNASI wrote:Volgens mij is er in het noorden van het land een nieuw damstelletje in de maak

Mark Hees

Post by Mark Hees » Tue Apr 18, 2006 10:14

AnDa wrote: Tsja, had Andre nou maar gewoon die verloren stand daadwerkelijk verloren dan was het een stuk makkelijker geweest voor jullie. Maar op dat moment wisten wij nog niet wat ons te wachten stond.
Dat begrijp ik. Het is bijzonder jammer voor zowel jullie eerste en tweede team. Tenslotte hebben jullie verdiend gewonnen. Andre zijn tegenstander had het gewoon af moeten maken, en als dat niet lukt, jammer dan.

Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens » Tue Apr 18, 2006 13:31

Is hier nu niets tegen te doen? Dit seizoen wordt Raes dus de geheide degradatiekandidaat, vorig seizoen was dat Westland en het seizoen daarvoor Apeldoorn. Voor de andere clubs in de ereklasse (waaronder mijn eigen DVSB) natuurlijk wel zo prettig, maar voor clubs die de promotie naar de ereklasse hebben gemist, zijn de druiven bijzonder zuur.

Staan de statuten van de KNDB niet toe dat Raes gewoon een klasse lager gaat spelen? Het lijkt me dat Raes dat wel zou willen. Dan is vervolgens de vraag wie de opengevallen plaats in de ereklasse gaat innemen, Heijmans Excelsior, Het Noorden of Damlust. Met die zomertoernooien wordt het wat moeilijk om barrages te gaan spelen, dus misschien moet er wel geloot worden.

Ongeacht de uitkomst is dat voor alle partijen prettiger, Raes niet in het minst. Voor PWG die drie seizoenen lang de promotie op het nippertje miste, komt het te laat , maar het wordt tijd dat de KNDB een oplossing bedenkt voor dit soort incidenten die structureel blijven voorkomen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 18, 2006 14:23

Jelmer Martens wrote:Is hier nu niets tegen te doen? Dit seizoen wordt Raes dus de geheide degradatiekandidaat, vorig seizoen was dat Westland en het seizoen daarvoor Apeldoorn. Voor de andere clubs in de ereklasse (waaronder mijn eigen DVSB) natuurlijk wel zo prettig, maar voor clubs die de promotie naar de ereklasse hebben gemist, zijn de druiven bijzonder zuur.

Staan de statuten van de KNDB niet toe dat Raes gewoon een klasse lager gaat spelen? Het lijkt me dat Raes dat wel zou willen. Dan is vervolgens de vraag wie de opengevallen plaats in de ereklasse gaat innemen, Heijmans Excelsior, Het Noorden of Damlust. Met die zomertoernooien wordt het wat moeilijk om barrages te gaan spelen, dus misschien moet er wel geloot worden.

Ongeacht de uitkomst is dat voor alle partijen prettiger, Raes niet in het minst. Voor PWG die drie seizoenen lang de promotie op het nippertje miste, komt het te laat , maar het wordt tijd dat de KNDB een oplossing bedenkt voor dit soort incidenten die structureel blijven voorkomen.
Hoe kan de KNDB daar nu iets tegen doen? RAES heeft promotie afgedwongen en elke club heeft het recht om zelf te bepalen met welke spelers zij uitkomt in de competitie. Als jouw idee wordt uitgevoerd dan is de volgende stap dat men hier gaat roepen dat deze of gene in team zus of zo toch echt te zwak is voor de Ereklasse en daarom beslist vervangen moet worden door de KNDB.

Post Reply