nieuwe opzet NK een positieve ontwikkeling

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Damparadijs

Post by Damparadijs » Wed Mar 15, 2006 22:52

Piet Bouma wrote:
Damparadijs wrote:Ik ben toch echt van mening dat men de publiciteit -die zo hard nodig is- op andere manieren moeten binnenhalen. De Delftse telling of plusjes en minnetjes oid lijkt mij niet de juiste manier, of iig niet genoeg!
Waarom zou de Delftse telling niet de juiste manier zijn, Damparadijs?
En op wat voor manier zou jij de publiciteit willen binnenhalen?
Misschien heb je verfrissende ideeën?
Mijn mening is dat het damspel van buitenaf als "saai" wordt beschouwd en dat dat moet veranderen... het moet spectaculairder worden vind ik...
Georgiev en vele anderen geven het spel ook een saaie indruk voor de buitenwereld denk ik. De tijd dat Wiersma en Sijbrands schitterden was dan ook publicitair gezien een betere tijd. Iemand als Kees Thijssen vind ik een lichtpuntje, een wat minder saaie dammer!
Laat dammen zoals het is, I love it! <br> mijn website:damparadijs.NL

MenO

Post by MenO » Thu Mar 16, 2006 16:28

Damparadijs wrote:
Piet Bouma wrote:
Damparadijs wrote:Ik ben toch echt van mening dat men de publiciteit -die zo hard nodig is- op andere manieren moeten binnenhalen. De Delftse telling of plusjes en minnetjes oid lijkt mij niet de juiste manier, of iig niet genoeg!
Waarom zou de Delftse telling niet de juiste manier zijn, Damparadijs?
En op wat voor manier zou jij de publiciteit willen binnenhalen?
Misschien heb je verfrissende ideeën?
Mijn mening is dat het damspel van buitenaf als "saai" wordt beschouwd en dat dat moet veranderen... het moet spectaculairder worden vind ik...
Georgiev en vele anderen geven het spel ook een saaie indruk voor de buitenwereld denk ik. De tijd dat Wiersma en Sijbrands schitterden was dan ook publicitair gezien een betere tijd. Iemand als Kees Thijssen vind ik een lichtpuntje, een wat minder saaie dammer!
Sprak de tijd dat Andreiko en Dybman schitterden ook zo aan destijds?
Waar je het nu over hebt is gewoon vuig nationalisme, nietwaar?
Dat Kees onconventioneel is is zeker een pluspunt voor de damsport, maar dat er een Nederlander is die volgens sommigen eindelijk weer eens wereldkampioen kan worden lijkt me stukken beter voor de publiciteit in het algemeen. Hoeveel aandacht zou er hier voor hem zijn als het een Saudi betrof, nietwaar?

Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf » Fri Mar 17, 2006 09:25

Een schande is het.

Mijn voorstel is: Laat het NK in een dag gespeeld worden. Spanning, sensatie gegarandeerd. Schrijf eens een bedelbrief naar Kirsan Iljoemzjinov, misschien dat hij nog een zak met geld wil doneren.

Urker

Post by Urker » Thu Apr 13, 2006 14:23

Die Hans Jansen laat zich weer heerlijk opvouwen net als tegen Sekongo.
23-29 is een satanische zet ontstaan uit een numerologisch waanbeeld. Thijssen bereikt niets tegen Hage. Van Dusseldorp komt dieper in de min. Uiteindelijk gaat Heusdens nog voor de titel.

ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap » Thu Apr 13, 2006 14:41

Urker wrote:Die Hans Jansen laat zich weer heerlijk opvouwen net als tegen Sekongo.
23-29 is een satanische zet ontstaan uit een numerologisch waanbeeld. Thijssen bereikt niets tegen Hage. Van Dusseldorp komt dieper in de min. Uiteindelijk gaat Heusdens nog voor de titel.
Buiten dat 23-29 veel complicaties brengt, is het verre van een slechte (satanische) zet hoor. Of het een goede zet is, ik denk het niet, maar zwart kan zich na 23-29 zeker nog wel staande houden.
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy

Urker

Post by Urker » Thu Apr 13, 2006 16:41

De nederlaag van Hans Jansen was een veilige voorspelling. Dat Van Berkel verliest moet het werk zijn van een Chinees goksyndicaat. Hage trapt wederom in babyzetjes. Ik verlang naar de tijden van de stabiele remises en 14 sterke deelnemers.
Een leuk deelnmersveld lijkt me:
Wiersma Barkel
Sijbrands de zwakke Jansen
Clerc
Krajenbrink
Wesselink
Van der Zee
Thijssen
de sterke Jansen
Kemperman
Presman
Meijer en of Oudshoorn
Scholma
Heusdens
Baljakin

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Thu Apr 13, 2006 16:50

Urker wrote:(...) Ik verlang naar de tijden van de stabiele remises en 14 sterke deelnemers. (...)
Waarom verlang jij zo naar die stabiele remises?

ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap » Thu Apr 13, 2006 20:20

Urker wrote:De nederlaag van Hans Jansen was een veilige voorspelling. Dat Van Berkel verliest moet het werk zijn van een Chinees goksyndicaat. Hage trapt wederom in babyzetjes. Ik verlang naar de tijden van de stabiele remises en 14 sterke deelnemers.
Een leuk deelnmersveld lijkt me:
Wiersma Barkel
Sijbrands de zwakke Jansen
Clerc
Krajenbrink
Wesselink
Van der Zee
Thijssen
de sterke Jansen
Kemperman
Presman
Meijer en of Oudshoorn
Scholma
Heusdens
Baljakin
Redelijk beperkte lijst ook. Dolfing lijkt me toch ook een vereiste voor die finale. Als er IEMAND de laatste jaren heeft bewezen goed te zijn in stabiele remises, dan is het wel Dolfing!
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Apr 13, 2006 20:30

waarom niet meteen Korenewski een Nederlands paspoort gegeven, in het belang van de Nederlandse damsport?

Urker

Post by Urker » Thu Apr 13, 2006 20:32

Ja daar heb je gelijk in. Zou het mogelijk zijn om een deelnmersveld met alleen maar remises te bewerkstelligen?
Dan moeten we Meijer dus ook hebben. Plus Dolfing. Wie vallen er af?
Mogelijk moeten we zelfs Kosior nog afstoffen.

Ben Anonien

Post by Ben Anonien » Thu Apr 13, 2006 20:48

Urker wrote:Ja daar heb je gelijk in. Zou het mogelijk zijn om een deelnmersveld met alleen maar remises te bewerkstelligen?
Dan moeten we Meijer dus ook hebben. Plus Dolfing. Wie vallen er af?
Mogelijk moeten we zelfs Kosior nog afstoffen.
Kosior is veel te zwak en zal hooguit vijf remises halen. Hein Wilsens, de sublieme (?) problemist, zal het nog slechter doen dan Kosior, maar Wilsens heeft wel een brommer en een Surinaamse vrouw. Een van de pseudoniemen van Gortmans was K.K. Kurk uit Urk, vandaar dat Urker.

Urker

Post by Urker » Thu Apr 13, 2006 21:21

Verbluffend Ben. De remisediscussie lijkt me nu ten einde, dat probleem bestaat niet meer toch? Urker zorgt voor vele oplossingen. Een schoon forum en weinig remises. Morgen maar eens een kijkje nemen. Missciern is Henk er ook.

Urker

Post by Urker » Fri Apr 14, 2006 11:17

Gelukkig, na een uurtje spelen kabbelt het meeste naar remise. Scholma staat wel beter en wint misschien. Sterrenburg gaat stunten tegen Bal.
De kampioen wordt niet Thijssen en niet Scholma.

Urker

Post by Urker » Fri Apr 14, 2006 13:06

Ik had nog vertrouwen in Hans omdat Voorpost eigenlijk helemaal niet wil winnen. Maar 1x3 dam moet echt het werk van demonen zijn. Niemand geloofde dat gisteren maar ik heb gelijk. Jammer van Johan, verprutst met 34-30 een prima stand en zou geen nadeel hebben gehad na 36-31. Mooiste speler van het toernooi: Leo. Maar ook Ron en Auke spelen erg attractief. Gerard Jansen lijkt gestopt met werken: geen schim meer van het WK.

Urker

Post by Urker » Fri Apr 14, 2006 13:17

Het toernooi is voorbij. Heusdens wordt uiteindelijk toch nog overtuigend kampioen. Thijssen gaat morgen ten onder tegen Anton. Heusdens wint op souplesse van Scholma. Baljakin krijgt vanmiddag te maken met de hakmachine uit Zeeland en blaast zichzelf op.

Post Reply