transfer geruchten

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Apr 09, 2006 19:47

Eric van Dusseldorp wrote:
Piet Bouma wrote: (...)Het enige wat de competitieleider nog moet doen, is er voor zorgen dat Hiltex – DVSB volgend seizoen niet in de laatste ronde wordt gepland. Toch?
Het maakt niet uit in welke ronde die wedstrijd gespeeld wordt.
We hebben al lang afgesproken dat het dan 10-10 wordt. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Ai, dat zal voor beide clubs een pijnlijk verliespunt zijn ....... Hiltex mist het kampioenschap en DVSB wordt veroordeeld tot de nacompetitie. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Apr 09, 2006 19:56

Bert Zwart wrote:Ik begrijp je nu beter, Piet en blij te horen dat alles goed is. Maar DVSB had al twee open plaatsen...
Tja, Bert, dan moet DVSB voor Hein Meijer in de geldbuidel tasten voor een transfersom.
Ik zie Hanco al glimmen, kan hij gerichte aankopen doen......! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Apr 09, 2006 23:10

Piet Bouma wrote: Maar ja, ik begrijp vanuit een column in Het Damspel dat je eigenlijk zulke suggesties niet mag doen, toch?
Die Piet, eindelijk een geestverwant voor onze Piet en nog wel de grote columnist van Het Damspel! Dezelfde die op het WK in Moskou de reputatie van Hiltex-lid Sjtsjogoljev aan flarden probeerde te schrijven.
Als Piet nog meer bevestiging wil krijgen voor zijn ideetjes moet hij beslist ook het laatste nummer opslaan van Hoofdlijn.
Opvallend is dat met name Pieter Hildering steeds met de haren erbij gesleept wordt in de stukjes in Hoofdlijn en Het Damspel. Niet helemaal onverwacht natuurlijk omdat in Hoofdlijn nog nooit iets positiefs over Hildering heeft gestaan en in Het Damspel vrijwel nooit.

Enkele weken terug liet Harm Wiersma, het meest prominente lid van Huizum, zich spottend uit over al die kereltjes die zich zo druk meenden te moeten maken om de 10-10 tussen DVSB en Hiltex 2. "Komen ze zelf in die positie dan zouden ze allemaal precies hetzelfde doen", wist Harm zeker. Als onze Piet het daar niet mee eens is moet hij maar in Leeuwarden daarover in discussie gaan, want ik heb er zelf al alles over gezegd wat er wat mij betreft over te zeggen valt.

Overigens een goed idee van Huizum om onze Piet niet op te stellen in de beslissingswedstrijd met Zaanstreek. Nu heeft Huizum zich tenminste met de hakken over de sloot weten te verzekeren van nog één jaartje in de hoofdklasse. Hoe prettig de gevolgen daarvan voor Hiltex 2 zijn, hoop ik volgende week in dit topic te kunnen vertellen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Apr 10, 2006 11:08

Hanco Elenbaas wrote: Die Piet, eindelijk een geestverwant voor onze Piet en nog wel de grote columnist van Het Damspel! Dezelfde die op het WK in Moskou de reputatie van Hiltex-lid Sjtsjogoljev aan flarden probeerde te schrijven.
Als Piet nog meer bevestiging wil krijgen voor zijn ideetjes moet hij beslist ook het laatste nummer opslaan van Hoofdlijn.
Opvallend is dat met name Pieter Hildering steeds met de haren erbij gesleept wordt in de stukjes in Hoofdlijn en Het Damspel. Niet helemaal onverwacht natuurlijk omdat in Hoofdlijn nog nooit iets positiefs over Hildering heeft gestaan en in Het Damspel vrijwel nooit.

Enkele weken terug liet Harm Wiersma, het meest prominente lid van Huizum, zich spottend uit over al die kereltjes die zich zo druk meenden te moeten maken om de 10-10 tussen DVSB en Hiltex 2. "Komen ze zelf in die positie dan zouden ze allemaal precies hetzelfde doen", wist Harm zeker. Als onze Piet het daar niet mee eens is moet hij maar in Leeuwarden daarover in discussie gaan, want ik heb er zelf al alles over gezegd wat er wat mij betreft over te zeggen valt.

Overigens een goed idee van Huizum om onze Piet niet op te stellen in de beslissingswedstrijd met Zaanstreek. Nu heeft Huizum zich tenminste met de hakken over de sloot weten te verzekeren van nog één jaartje in de hoofdklasse. Hoe prettig de gevolgen daarvan voor Hiltex 2 zijn, hoop ik volgende week in dit topic te kunnen vertellen.
Die Hanco,

Voelt zich nog steeds aangevallen op de wedstrijd DVSB – Hiltex 2. (Zet dat artikel in Hoofdlijn eens op het forum Hanco. Ik ben benieuwd! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] )
Het is toch allang duidelijk dat alleen in Hiltex 2 kringen er nog sprake is van een heroïsch gelijkspel. De rest van dammend Nederland weet beter.

Nee, veeleer had ik tenminste een glimlach [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img] op Hanco zijn gezicht verwacht, m.b.t. de suggestieve transfers tussen Hiltex en DVSB. Maar ja, als zijn Hiltex 2 en zijn Pieter Hildering maar enigszins in een kwaad daglicht gesteld wordt, dan vliegt onze Hanco in de gordijnen!
Pieter Hildering doet enorm veel goeds in de damwereld. Laat dat heel duidelijk zijn. Door hem gaan we langzaam evoluerend via plusjes naar een Delftse telling en naar een sneller speeltempo. Zijn sponsoring zorgt ervoor dat wij met zijn allen kunnen dammen en naar topsport kunnen kijken. De balans slaat enorm naar de positieve kant uit. Hij heeft een lintje verdiend. Maar een klein minpuntje mag dan toch ook wel genoemd worden?

Overigens heb ik zelf besloten om niet mee te doen in de Zaanse hel Hanco. Dat bepaal ik zelf. Mijn vrouw had iets met de muziek en ik had vrij weinig motivatie. En Harm heeft gelijk, ook veel Huizumers denken hetzelfde. Niks mis mee, men mag van mening verschillen.

Enfin, Hanco, ik ben best benieuwd wat je volgende week uit de hoge hoed tovert. Is de boedel van VAD overgenomen? Of loopt Zaanstreek over naar Hiltex 2 (de lange termijn visie van Zaanstreek zou daarmee wel in het duigen vallen)? Ik zou alvast maar een persconferentie voorbereiden tijdens het Paastoernooi!
Hiltex 2 moet enorm versterkt worden! De spelertjes kunnen ervan op aan dat ze in een groot gedeelte van Nederland als opgejaagd wild zullen worden ontvangen. Het degradatiespook doemt nu al aan de horizon! [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Apr 10, 2006 12:51

Piet Bouma wrote: (...) Door hem gaan we langzaam evoluerend via plusjes naar een Delftse telling (...)
Gááp.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 10, 2006 13:07

Piet Bouma wrote: (Zet dat artikel in Hoofdlijn eens op het forum Hanco. Ik ben benieuwd! )

Nee Piet, dat artikel in Hoofdlijn zul je moeten kopen bij Herman. Het is al schande genoeg dat zo'n mooi blad als Hoofdlijn minder dan 300 abonnees heeft. Van jou als bondsraadlid verwacht ik dat je alle klaplopers in de damwereld het goede voorbeeld geeft en je op Hoofdlijn abonneert.

Herman heeft speciaal voor jou en Gep Leeflang erg zijn best gedaan op het laatste nummer en alle partijen van de wedstrijd DVSB - Hiltex 2 in het blad opgenomen. Ongetwijfeld zal het Herman's bedoeling zijn geweest dat jij en Gep en overige zielsverwanten dankzij deze actie eindelijk ook een abonnement zouden nemen. Stel Herman niet teleur!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Apr 10, 2006 14:01

Hanco Elenbaas wrote: Herman heeft speciaal voor jou en Gep Leeflang erg zijn best gedaan op het laatste nummer en alle partijen van de wedstrijd DVSB - Hiltex 2 in het blad opgenomen.
Ach, Hanco op jullie onvolprezen Hiltex-site heb ik alle partijen al een keer nagespeeld. En zoals je weet heb ik een paar fragmenten zelfs op dit forum geplaatst: http://www.fmjd.org/bb/viewtopic.php?t= ... &start=945

Maar, we raken volkomen off-topic. Ik wacht jouw sensationele transferberichten volgende week wel af.

Zelf heb ik ook een (provinciaal) transfergerucht gehoord. Wanswerd schijnt zich te gaan versterken met Marino Barkel. (Ze willen die PFDB-titel weer terug hebben).
En het zou me niks verbazen, met de plannen van DC Franeker in het achterhoofd, dat Martin Dolfing en Marino Barkel in de toekomst wel eens in Franeker achter de borden gaan zitten....

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 10, 2006 17:35

Piet Bouma wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Herman heeft speciaal voor jou en Gep Leeflang erg zijn best gedaan op het laatste nummer en alle partijen van de wedstrijd DVSB - Hiltex 2 in het blad opgenomen.
Ach, Hanco op jullie onvolprezen Hiltex-site heb ik alle partijen al een keer nagespeeld.
Blijkbaar hangt er bij jou nog heel wat onverwerkt leed rond deze 10-10 van ons tegen DVSB en misschien ook wel over de kansloze nederlaag van het zwakke Huizum tegen het tweede team van Hiltex, een ronde eerder. Anders kom je er zeven weken nadien toch niet opnieuw over jammeren? Dat nummer 107 van Hoofdlijn zal het daarom goed doen bij jou op het nachtkastje, vooral als je vrouw weer met de muziek mee is.

Bij Herman hwvwest@dds.nl of Nico nj.leemberg@quicknet.nl kun je een proefnummer aanvragen!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Apr 10, 2006 23:23

Hanco Elenbaas wrote: Blijkbaar hangt er bij jou nog heel wat onverwerkt leed rond deze 10-10 van ons tegen DVSB en misschien ook wel over de kansloze nederlaag van het zwakke Huizum tegen het tweede team van Hiltex, een ronde eerder.
Onverwerkt leed? Hanco, dat is veel te veel lading geven. Laten we zeggen dat mijn gevoelens een beetje tegen berusting en ongeloof aan liggen.

De wedstrijd Hiltex 2 – Huizum hebben jullie overtuigend gewonnen. Overall scoorde Huizum best nogal wat bordpuntjes in de hoofdklasse A, en het was zeker voor de hand liggend dat Hiltex 2 na een nederlaag tegen DVSB, zich naar die tombola van de nacompetitie had moeten begeven. Huizum heeft zich daarna nipt (in jouw voordeel naar eigen zeggen) gehandhaafd in de Hoofdklasse. Nog steeds ben ik benieuwd naar jouw openbaringen volgende week.

Berusting omdat blijkt dat het in de damwereld usance is om lastige c.q. onverkwikkelijke situaties maar onder het vloerkleed te vegen. In mijn mailbox sinds 19 februari en in de wandelgangen hoor ik allerlei geluiden van afkeuring. Een enkele, ietwat minder prominente Huizumer, mailde zelfs het woord f…..e. Laten we maar zeggen dat hij rouwde. De vertaling van de Franse zanger kun je er wel bij bedenken.
Maar om het in het openbaar te zeggen en daar consequenties aan te verbinden, nee dat is not done.

En natuurlijk blijven wij met z’n beiden voortdurend voortmekkeren over deze situatie. Friese humor over een leuke transferdeal met DVSB wordt in Amsterdam niet begrepen en de Amsterdamse humor is niet aan mij besteed. Nee, beiden laten we DVSB – Hiltex 2 weer als een heet hangijzer tussen ons in hangen.
Hanco, laten we de discussie maar beëindigen en volgend seizoen Huizum 1 tegen het versterkte Hiltex 2 op het scherpst van de snede spelen.

Als uitsmijter van mijn kant nog maar deze: Officieel reageert men op deze 10-10 even apathisch, als op het een-tweetje dat Koeperman en Andreiko in 1974 onze Harm Wiersma flikten.
En wij tweeën (want het merendeel van de damwereld interesseert dit ruim dertig jaar na dato ook geen bal) zitten deze twee grootmeesters bijna te smeken, die tweekamp alsnog een keer te spelen. (De heren hebben op het NK 2006 met elkaar gesproken….. maar waarover spraken zij?)

Natuurlijk een vergelijking van een geheel andere orde. Want wie zit er te bijv te wachten op een replay van DVSB - Hiltex 2?
Maar het ongeloof over het apathische reageren is er niet minder om.

Nou, beste Hanco, nog één uitsmijter van jouw kant, en daarna gaan we gewoon weer dammen.

steenslag

Post by steenslag » Tue Apr 11, 2006 00:08

Piet Bouma, ik begrijp je ongeloof over 'het apathische reageren' niet. Als je je de situatie voorstelt waarin de spelers van beide clubs verkeren (winst is even goed als remise, verlies is een doodzonde), dan is het toch heel begrijpelijk dat elke speler zo min mogelijk risico's neemt en zo snel mogelijk remise accepteert of aanbiedt?

Ik ben geen wedstrijdspeler, maar wel enigszins geinteresseerd. Dit is een serieuze vraag: wat valt de spelers te verwijten?

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Apr 11, 2006 00:16

steenslag wrote:Piet Bouma, ik begrijp je ongeloof over 'het apathische reageren' niet. Als je je de situatie voorstelt waarin de spelers van beide clubs verkeren (winst is even goed als remise, verlies is een doodzonde), dan is het toch heel begrijpelijk dat elke speler zo min mogelijk risico's neemt en zo snel mogelijk remise accepteert of aanbiedt?

Ik ben geen wedstrijdspeler, maar wel enigszins geinteresseerd. Dit is een serieuze vraag: wat valt de spelers te verwijten?
Steenslag, een serieuze vraag terug.

Heb je de slotstand Tholel - Jacobs bekeken? Wit staat een schijf voor...

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 11, 2006 00:20

Je begrijpt een paar dingen nog steeds niet Piet en waarschijnlijk zul je het ook nooit begrijpen. Je insinuaties zeggen voldoende over wat jij zoal kan bevatten en wat niet.
In de eerste plaats vraagt men zich bij ons af waar de praatjes vandaan komen over 10 remises bij DVSB - Hiltex 2 van iemand die met allerlei smoesjes binnen een uur laf remise geeft aan de zwakste speler van Hiltex2 in een voor degradatie bepalende clubwedstrijd.
Verder waren zowel het zwakke VAD als het nog zwakkere Huizum erin geslaagd om met het nodige geluk DVSB wedstrijdpunten af te snoepen, dus neem DVSB eens kwalijk dat het net als Hiltex2 tevreden was met die de promotie zeker stellende 10-10, nadat Hiltex2 kort daarvoor met groot gemak van VAD en Huizum had gewonnen.
Het enige voordeel van al jouw geouwehoer is dat ik voor komende wedstrijd Huizum-Hiltex2 niemand bij ons meer hoef te motiveren en dat de jongens van Hiltex3 het in 2007 nog eens dunnetjes zullen overdoen tegen jouw Huizum1. En reken maar niet dat Kees Jacobs je dan nog eens remise zal geven binnen een uur...
Ten slotte zou ik me als ik jou was afvragen wat het verschil is tussen remise's overeenkomen na enkele uren spelen en expres verliezen. Als je zelfs dat verschil niet doorhebt kan ik beter begrijpen waarom je vrouw geregeld met de muziek mee is.
<center>

4 februari 2006, Hiltex 2 - Huizum 12-8, bord 3

Kees Jacobs (1122) - Piet Bouma (1204)
NLD-chT hoofdklasse a, 04-02-2006

1-1 (0.35/0.25)

<APPLET CODEBASE = "http://www.damweb.nl/" CODE = "webdam.Viewer.class" NAME = "webdam" ARCHIVE ="webdam/Viewer.jar" WIDTH = 360 HEIGHT = 240 HSPACE = 0 VSPACE = 0 ALIGN = middle><PARAM NAME="options" VALUE="bgcolor: b0c0a0; notation:right]322818223732121841370712464101073429192328191434402910144540141940341924312622273221162737310510312218274237131838322738334224333928101443381721261711333829[/damweb_position]

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Apr 11, 2006 00:25

Hanco Elenbaas wrote:Je begrijpt een paar dingen nog steeds niet Piet en waarschijnlijk zul je het ook nooit begrijpen. Je insinuaties zeggen voldoende over wat jij zoal kan bevatten en wat niet.
Een schitterende uitsmijter Hanco!!!!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Apr 11, 2006 09:43

Piet Bouma wrote:Als uitsmijter van mijn kant nog maar deze: Officieel reageert men op deze 10-10 even apathisch, als op het een-tweetje dat Koeperman en Andreiko in 1974 onze Harm Wiersma flikten.
Hoe kom je erbij dat er 30 jaar geleden apathisch werd gereageerd? Ik heb nog een plakboek met diverse grote knipsels uit die tijd. Daarin lees ik o.a. "Philp de Schaap, de Nederlandse secretaris van de internationale dambond, is afgereisd naar Italie om daar met voorzitter Beppino Rizzi te bespreken wat er gedaan dient te worden om uit de door Tiflis veroorzaakte perikelen te geraken."

Er was toen heel wat beroering en terecht. Andreiko gaf de zege weg aan Koeperman en deed daarmee iets dat niet in zijn eigen belang was. Hiltex 2 en DVSB hadden daarentegen beide baat bij een gelijkspel. Totaal andere situatie en dus een totaal andere (lees: geen) reactie van dammers en bestuurders.

Nagelslag

Post by Nagelslag » Tue Apr 11, 2006 11:58

Sport zou zuiver moeten zijn.
Het woord sportiviteit komt voort uit de sport.
Zodra er afspraken worden gemaakt over het verloop van een
wedstrijd, gaat de zuiverheid verloren.
Corruptie en fraude doen op dat moment hun intrede.
Het belang, het doel, heiligt de middelen.
Anderen hebben er het nadeel van.

Transfer: Jilles van Kesteren (12 jaar) van de reservebank naar Huizum-3.

Post Reply