transfer geruchten

Post Reply
Peter Moonen

Post by Peter Moonen » Fri Apr 07, 2006 12:07

blondegod wrote:
Peter Moonen wrote:
Tijn wrote:DUO is een Limburger rijker (niet mij natuurlijk).
Een speler van Raes DC!
E. Bude ?????
Hoe lijkt het eigenlijk met Angarde Peter? Wie gaat de almachtige Harm W. vervangen? Iemand van hetzelfde kaliber is mij ter ore gekomen [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Ik ben al in training [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] Van versterking is mij nog niets bekend[/quote]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Apr 07, 2006 12:38

Nescio wrote: Het zou wel erg krom zijn als mijn persoontje (en de andere bestuursleden) het niet zou weten als het waar is. Het lijkt me ook dat iemand als Arie dan wel het fatsoen heeft om dit te melden voordat jij of een onbekende bron het weet.

Ik zou we die keuze wel voor kunnen stellen, aangezien hij nu het hoogst haalbare heeft bereikt op clubcompetitieniveau, hij geen contract heeft en zijn broer een speler is van PWG. Vooralsnog beschouw ik het dus als niet waar. Maar wie weet is dat eventueel morgen alweer anders. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Nee, dat zal dan wel een vergissing zijn.
De Jan van de Weteringh van PWG is trouwens niet de broer van Arie. De echte broer Jan is nog steeds lid van Dordrecht.
Er woont ook nog een Arie van de Weteringh in Tholen. Misschien heeft mijn bron Arie 1 met Arie 2 verward?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Apr 07, 2006 12:52

Ik had het nog niet opgeschreven of ik krijg uit twee verschillende richtingen de bevestiging dat Arie van de Weteringh wel degelijk Van Stigt Thans gaat verlaten voor PWG...

kleine trap

Post by kleine trap » Fri Apr 07, 2006 13:00

Hanco Elenbaas wrote:
Nescio wrote: Het zou wel erg krom zijn als mijn persoontje (en de andere bestuursleden) het niet zou weten als het waar is. Het lijkt me ook dat iemand als Arie dan wel het fatsoen heeft om dit te melden voordat jij of een onbekende bron het weet.

Ik zou we die keuze wel voor kunnen stellen, aangezien hij nu het hoogst haalbare heeft bereikt op clubcompetitieniveau, hij geen contract heeft en zijn broer een speler is van PWG. Vooralsnog beschouw ik het dus als niet waar. Maar wie weet is dat eventueel morgen alweer anders. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
De Jan van de Weteringh van PWG is trouwens niet de broer van Arie. De echte broer Jan is nog steeds lid van Dordrecht.
Er woont ook nog een Arie van de Weteringh in Tholen. Misschien heeft mijn bron Arie 1 met Arie 2 verward?
Volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img], je verwart twee jannen denk ik.

Nescio

Post by Nescio » Fri Apr 07, 2006 13:28

Hanco Elenbaas wrote:Nee, dat zal dan wel een vergissing zijn.
Ik speelde vorig jaar tegen Jan van de Weteringh van PWG en hij vertelde me dat hij de broer van "onze" Arie is. Ik neem aan dat hij dat zelf toch wel het beste weet.
Hanco Elenbaas wrote:Ik had het nog niet opgeschreven of ik krijg uit twee verschillende richtingen de bevestiging dat Arie van de Weteringh wel degelijk Van Stigt Thans gaat verlaten voor PWG...
Weet je, ik laat me wel verrassen.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Apr 07, 2006 13:33

kleine trap wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

Ik zou we die keuze wel voor kunnen stellen, aangezien hij nu het hoogst haalbare heeft bereikt op clubcompetitieniveau, hij geen contract heeft en zijn broer een speler is van PWG. Vooralsnog beschouw ik het dus als niet waar. Maar wie weet is dat eventueel morgen alweer anders.
Volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte , je verwart twee jannen denk ik.
Is die Jan van PWG wel Arie's broer dan? Zoiets als Arnold Schwarzenegger en Danny DeVito in Twins? Wie is dan die Jan van de Weteringh met wie Arie begin jaren negentig bij Dordrecht speelde? Zijn vader?
Nescio wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Ik had het nog niet opgeschreven of ik krijg uit twee verschillende richtingen de bevestiging dat Arie van de Weteringh wel degelijk Van Stigt Thans gaat verlaten voor PWG...
Weet je, ik laat me wel verrassen.
Er zit niets anders op Hans.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Apr 07, 2006 14:00

Een pm van "gsm":
Jan (rating 1226) bij Dordrecht is een neef van Arie (1384).
De vader van Arie heette ook Arie en speelde ook bij Dordrecht, maar is ongeveer 10 jaar geleden overleden.
De Jan (1270) bij PWG is een broer van Arie (1384).
De Jan bij PWG heeft een aantal kinderen, waaronder ook weer een Jan (947) en een Arie (722). De laatste speelt bij Tholen.

AnDa

Post by AnDa » Sat Apr 08, 2006 18:14

Tijn wrote:
Bert Zwart wrote: Kasnadi (RAES) stopt.
En dat is zeven.. [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
Goede nieuws: Vorige week bereikte mij het bericht dat een zekere heer Sijbrands voor Raes zou gaan spelen [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Slechte nieuws: Het betreffende mailtje ontving ik op 1 april [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

Slechte nieuws: Leegloop bij Raes [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Goede nieuws: Als wij een nieuwe (grote) sponsor vinden kopen we De Vaste Zet op [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Ingo

Post by Ingo » Sun Apr 09, 2006 00:31

Ik zie een hoop lachjes bij je emoticons AnDa en dat terwijl er (althans voor de voormalige Raesers, de rest zal zich waarschijnlijk een ongeluk lachen) helemaal niets te lachen valt.. Het is droevig dat het zo is gelopen maar na al het opzichtige geblunder op organisatorisch en financieel gebied, het egoïsme bij de belangrijkste uitdragers van de Limburg-gedachte, de arrogantie en het gebrek aan werkelijke betrokkenheid bij zo ongeveer de helft van de spelers, het totale gebrek aan discipline en de afwezigheid van het o zo noodzakelijke teamdenken bij diezelfde groep spelers etc. etc. etc was er geen ander einde mogelijk dan dat er nu is gekomen. Drie kampioenschappen op rij was (hoe dramatisch beroerd er dit seizoen ook is gespeeld, ik heb slechts drie á vier goede wedstrijden gezien) peanuts. We zouden ons met die spelersgroep hebben moeten schamen als dat niet was gelukt. Maar om in de ereklasse ook maar een piepklein kansje op klassebehoud te hebben moet er uit een ander vaatje worden getapt. Dát besef is er vanaf het begin niet geweest, er is niets opgebouwd en dat is dan ook de grootste factor in het uiteenvallen. Het zo op de voorgrond gezette "vriendenidee" kan op de schop, het was een illusie.
~Er is geen waarheid, slechts perceptie~

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Apr 09, 2006 13:57

Vanuit de thread van het NK. Een opvallend tussenzinnetje in het leuke beeldende verslag van Hanco.
Hanco Elenbaas wrote: DVSB is met het oog op handhaving in de Ereklasse op zoek naar een tweede Grootmeester naast Harm Wiersma.
Is het pact van Soest zo goed bevallen Hanco, dat je nu zelfs al spelers voor DVSB aan het ronselen bent? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

En heeft Hein Meijer bedankt voor de eer......?

Lijkt me wel een logische uitruil: Hein Meijer naar Soest en wie naar Hiltex 2: Francis en Andrew?
Als dank voor bewezen diensten?

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Apr 09, 2006 15:30

Piet, wat je probleem ook is, het moet van niet geringe omvang zijn. Ik wens je er sterkte mee.

AnDa

Post by AnDa » Sun Apr 09, 2006 17:23

Misschien was het wel een heel sarcastisch stukje van mij Ingo. Sijbrands naar Raes, 1 april grap, DVZ opkopen. Nee, ik bedoelde het niet serieus.

Ik ben het wel met je eens dat er afgelopen seizoen fouten gemaakt zijn (op allerlei gebied), maar dat de rest van de Raesenaren zich nu kapot lachen: Nee, zeker niet! De meeste van de voormalige Raesenaren hebben voor het nieuwe seizoen een andere club, de 'oude' spelers uit Maastricht en de club zitten nu met de brokken.

Schamen als het niet gelukt was om kampioen te worden was qua spelersmateriaal inderdaad gepast geweest. Van de andere kant is het nog een klein wonder geweest dat we het seizoen uberhaupt uitgespeeld hebben als je kijkt wat er allemaal gebeurd is... (Maar laten we dat maar binnenkamers houden). Misschien was de term 'vriendenclub' toch niet helemaal terecht en ging 'men' toch voor eigenbelang. Ik ben in ieder geval blij voor de spelers die weggaan. Hopelijk komen ze nu bij een club waar ze het wel naar hun zin hebben. Ik persoonlijk heb daar dan ook geen problemen mee.

Wat betreft je kritiek op het teamdenken, discipline en fanatisme kan ik me dat voor jou heel goed voorstellen. Volgens mij paste jij wat dat betreft ook niet helemaal bij ons (zonder dat ik daarmee wil zeggen dat dat jouw schuld zou zijn, voor alle duidelijkheid). Je geeft het zelf al aan: 'bij de belangrijkste uitdragers van de Limburg-gedachte'. Er was dus een duidelijke tweespalt tussen enerzijds de Limburg-gedachte en anderzijds de ambitie bij sommigen om koste wat kost Ereklasse te (moeten) spelen. Komend seizoen hebben we dat in ieder geval niet meer...

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Apr 09, 2006 19:24

Piet Bouma wrote:Vanuit de thread van het NK. Een opvallend tussenzinnetje in het leuke beeldende verslag van Hanco.
Hanco Elenbaas wrote: DVSB is met het oog op handhaving in de Ereklasse op zoek naar een tweede Grootmeester naast Harm Wiersma.
Is het pact van Soest zo goed bevallen Hanco, dat je nu zelfs al spelers voor DVSB aan het ronselen bent? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

En heeft Hein Meijer bedankt voor de eer......?

Lijkt me wel een logische uitruil: Hein Meijer naar Soest en wie naar Hiltex 2: Francis en Andrew?
Als dank voor bewezen diensten?
Bert Zwart wrote: Piet, wat je probleem ook is, het moet van niet geringe omvang zijn. Ik wens je er sterkte mee.
Beste Bert,

Momenteel heb ik niet zo’n last van grote problemen hoor. Maar bedankt voor de sterkte.
Het leek mij na het lezen van de transferthread en NK-thread wel een goede grappige suggestie:

1. Hanco geeft aan dat Hein Meijer (een GMI notabene!) overtollig is bij Hiltex 1 en niet bij Hiltex 2 wil spelen. Hein wil graag in de Ereklasse spelen.
2. Hanco laat ook weten dat hij graag versterking wil bij Hiltex 2. Uiteraard om degradatie in het volgende seizoen te voorkomen.
3. Hanco meldt even bij een beschouwing van het NK 2006 dat DVSB nog op zoek is naar een grootmeester om zich te kunnen handhaven in de Ereklasse.

En als ik 1, 2 en 3 optel dan kom ik snel tot het één-tweetje.
Hein Meijer naast Harm Wiersma volgend seizoen naar DVSB. Twee spelers van het huidige DVSB zullen moeten wijken. Wat is er niet mooier om hen opnieuw een plek aan te bieden in de Hoofdklasse, bij het naarstig naar versterking zoekende Hiltex 2? Alles kan met gesloten beurzen.

Een win-win situatie optima forma. Waar heb ik dat eerder bij beide clubs gezien? Maar ja, ik begrijp vanuit een column in Het Damspel dat je eigenlijk zulke suggesties niet mag doen, toch?

Enfin, Hanco zal best wel gelachen hebben en ….. misschien al contacten leggen met Hein en een aantal DVSB-spelers.
Het enige wat de competitieleider nog moet doen, is er voor zorgen dat Hiltex – DVSB volgend seizoen niet in de laatste ronde wordt gepland. Toch?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Apr 09, 2006 19:38

Piet Bouma wrote: (...)Het enige wat de competitieleider nog moet doen, is er voor zorgen dat Hiltex – DVSB volgend seizoen niet in de laatste ronde wordt gepland. Toch?
Het maakt niet uit in welke ronde die wedstrijd gespeeld wordt.
We hebben al lang afgesproken dat het dan 10-10 wordt. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Apr 09, 2006 19:46

Ik begrijp je nu beter, Piet en blij te horen dat alles goed is. Maar DVSB had al twee open plaatsen...

Post Reply