Is ook niet nodig. Gewoon even je reis checken via www.ovr.nl of www.ns.nl .Andre de Koning wrote:Die werkzaamheden waren ook aangekondigd, maar die kwajongens van tegenwoordig lezen geen kranten en kijken niet naar teletekst.

Royement
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
-
Mijn idee ook, maar je ziet het-ze kunnen misschien een aardig potje dammen-maar verder inventief handelen, ho maarJan Pieter wrote:Is ook niet nodig. Gewoon even je reis checken via www.ovr.nl of www.ns.nl .Andre de Koning wrote:Die werkzaamheden waren ook aangekondigd, maar die kwajongens van tegenwoordig lezen geen kranten en kijken niet naar teletekst.
hahaha, wat een sukkels daar in wageningen!! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
- Jan Pieter
Maar waarom is het protest van Wageningen dan toegewezen? Omdat een beroep op overmacht altijd gedachteloos wordt gehonoreerd wanneer je per openbaar vervoer reist, zoals een royement door de provincie ook altijd gedachteloos wordt overgenomen door de KNDB?Andre de Koning wrote:Mijn idee ook, maar je ziet het-ze kunnen misschien een aardig potje dammen-maar verder inventief handelen, ho maar
-
het preciese gebeuren zal ik ff vertellen.Jan Pieter wrote:De arbiter heeft juist gehandeld. In art. 12.2 staat:Paul Wijninga wrote:De spelregels staan in het handboek, Irene. Daar hoort de arbiter naar te kijken. En daar staat een regel in over door overmacht te laat komen.
Indien een speler één uur na aanvang van de partij nog niet aanwezig is, wordt de partij voor hem verloren verklaard.
De klok terugdraaien in geval van overmacht kan alleen als dat uur nog niet verstreken is. Daar zijn 2 goede redenen voor:
1) Zo wordt voorkomen dat iemand een hele middag moet wachten op een mogelijk alsnog komende tegenstander.
2) Je weet niet hoe lang de zaal beschikbaar is. Je kunt moeilijk om een uur of drie nog een partij beginnen.
Kan iemand trouwens vertellen wat er nu precies gebeurd is? Ik begrijp dat ergens bussen zijn ingezet ipv treinen. Maar als dit verband hield met reeds eerder aangekondigde werkzaamheden aan het spoor, is er natuurlijk geen sprake van overmacht.
tussen assen en hoogeveen waren bussen ingezet 01-11-2003 hier zijn flyers en ook op teletekst berichtgevingen verstrekt,Johan was op de hoogte van dit gebeuren en zo kon het dan gebeuren dat in assen er maar twee bussen waren terwijl er voor 4 bussen mensen aanwezig waren staat in de brief vermeld.
nu is het zo dat johan niet heeft kunnen plaatsnemen in deze 2 bussen en moest w8en op de volgende twee bussen die een half uur later zijn aangekomen waardoor de vertraging opliep.
ik zal niet ontkennen dat dit scenario heeft plaatsgevonden integendeel zelfs
maar wat ik niet kan begrijpen is dat je geen zorg draagt voor het feit in die eerste 2 bussen plaats te nemen ik had doortastender geweest en gezegd ik moet mee want anders kom ik te laat voor de wedstrijd.
grappig genoeg ben ik zelf ook buscoordinator in arnhem bij gelijksoortige verstoringen geweest en en als iemand aangeeft dat er snelle optreding genoodzaakt is krijgt die persoon voorrang zonder problemen maar dat terzijde.
ik weet ook uit ervaring dat er altijd mensen zijn die de bussen missen door dat ze niet adequaat genoeg reageren prima kan ook gebeuren.
wat ik zo kwalijk vind is dat er geen briefje is waarop staat vermeld dat johan de eerste 2 bussen gemist heeft doordat er te veel mensen waren die dag??
goed daar loopt hij dus al een aanzienelijke vertraging op aangekomen in hoogeveen reist hij naar zwolle per trein in zl gaat hij met de trein van zl naar wierden die trein krijgt door een sein wisselstoring 45 min vertraging bij aankomst in wierden.(hier ontvangt hij van de dienstdoende conductrice een briefje met daarop de vertraging) met een taxi naar westerhaar komt hij in het clubgebouw aan om ongeveer 13.40
het protest van wsdv is gehonereerd en ik wordt verzocht op 20-12-2003 te spelen maar ik moet dan werken en kan niet spelen aangezien ik geen verlof krijg op die zaterdag. de volgende data,s 29-30-31 dec 2003 worden als alternatief aangeboden helaas de meeste mensen zijn vrij ik moet die dagen werken dus ik kom in een erg lastige positie terecht.
van onze kant moet er voor 13-12-2003 gereageerd worden anders word de partij vastgestelt op 20-12-2003 ik kan dan niet dus als er niet gereageert word verlies ik mijn partij deze week zal er actie moeten worden ondernomen over wat te doen.
nu is het zo dat WVM niet zonder meer akkoord gaat,dus komt er een volgende ronde.
wordt vervolgd dus.
- Jan Pieter
Als dit verhaal klopt, had het protest m.i. nooit toegewezen mogen worden. In de wedstrijdvoorwaarden staat dat een beroep op overmacht alleen kan worden aanvaard als er sprake is geweest van niet te voorziene vertraging van het openbaar vervoer.jan.Schippers wrote:het preciese gebeuren zal ik ff vertellen.
tussen assen en hoogeveen waren bussen ingezet 01-11-2003 ... in zl gaat hij met de trein van zl naar wierden die trein krijgt door een sein wisselstoring 45 min vertraging bij aankomst in wierden.
Iedereen die wel eens met de trein reist, weet dat werkzaamheden aan het spoor altijd vertraging opleveren, dus de vertraging bij de bussen komt voor eigen rekening.
De wisselstoring is pech, maar zelfs bij een krappe planning was die storing op zich hem niet fataal geworden. Duidelijk geval van eigen schuld, lijkt mij.
- Hanco Elenbaas
Lijkt me ook.Jan Pieter wrote:Als dit verhaal klopt, had het protest m.i. nooit toegewezen mogen worden. In de wedstrijdvoorwaarden staat dat een beroep op overmacht alleen kan worden aanvaard als er sprake is geweest van niet te voorziene vertraging van het openbaar vervoer.jan.Schippers wrote:het preciese gebeuren zal ik ff vertellen.
tussen assen en hoogeveen waren bussen ingezet 01-11-2003 ... in zl gaat hij met de trein van zl naar wierden die trein krijgt door een sein wisselstoring 45 min vertraging bij aankomst in wierden.
Iedereen die wel eens met de trein reist, weet dat werkzaamheden aan het spoor altijd vertraging opleveren, dus de vertraging bij de bussen komt voor eigen rekening.
De wisselstoring is pech, maar zelfs bij een krappe planning was die storing op zich hem niet fataal geworden. Duidelijk geval van eigen schuld, lijkt mij.
In het voetbal krijgen bedriegers voor een schwalbe in het strafschopgebied een gele kaart.
WSDV, de club van Jozef Linssen en Hans Dammingh, verdient wat mij betreft voor deze vorm van misleiding een straf van twee wedstrijdpunten, wat vrijwel zeker de toepasselijke degradatie naar de tweede klasse zal inleiden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat dhr Sterrenburg er zich van bewust was dat hij precies op tijd kon komen en vanaf dat moment maar een uur op de klok meer had. Dat hij daarom ervoor gekozen heeft om nog maar iets later te komen met een briefje van overmacht. En er op gokken dat het protest wel toegekend word.Hanco Elenbaas wrote:Lijkt me ook.Jan Pieter wrote:Als dit verhaal klopt, had het protest m.i. nooit toegewezen mogen worden. In de wedstrijdvoorwaarden staat dat een beroep op overmacht alleen kan worden aanvaard als er sprake is geweest van niet te voorziene vertraging van het openbaar vervoer.jan.Schippers wrote:het preciese gebeuren zal ik ff vertellen.
In het voetbal krijgen bedriegers voor een schwalbe in het strafschopgebied een gele kaart.
WSDV, de club van Jozef Linssen en Hans Dammingh, verdient wat mij betreft voor deze vorm van misleiding een straf van twee wedstrijdpunten, wat vrijwel zeker de toepasselijke degradatie naar de tweede klasse zal inleiden.
......door politie en dominee geweerd.....
-
Ik heb genoten van de gezond verstand stukjes mbt de schwalbe van Sterrenburg. Het hele gebeuren doet me denken aan het soort stembusfraude dat in iedere gemiddelde bananenrepubliek gewoonte is. De machthebbers denken altijd dat het gewone volk dat niet in de gaten heeft. Misschien moet er maar een nieuwe bond opgericht worden
-
Als dit verhaal klopt, had het protest m.i. nooit toegewezen mogen worden. In de wedstrijdvoorwaarden staat dat een beroep op overmacht alleen kan worden aanvaard als er sprake is geweest van niet te voorziene vertraging van het openbaar vervoer.
Iedereen die wel eens met de trein reist, weet dat werkzaamheden aan het spoor altijd vertraging opleveren, dus de vertraging bij de bussen komt voor eigen rekening
w8 ff ook daar hebben ze een oplossing voor gevonden zoals ik al aangaf
de 1ste 2 bussen waren vol waardoor hij niet mee kon word beweerd.
de volgende 2 bussen waren een half uur later waar wel is ingestapt.
dus ook hier een is dan sprake van overmacht toch althans dat word gehonereerd,want het protest is immers toegewezen.
dat dit is voorgevallen zal best zo kunnen zijn,maar waarom heeft hij daar dan geen bevestiging van???.
wel omdat hij toen nog steeds op tijd had kunnen komen in westerhaar word gesuggereerd.de 2de vertraging was toen nog niet gebeurd.
dus was er ook geen reden voor dat moment om bij de bussen al actie te ondernemen.
een dilemma we zullen wel zien hoe het afloopt.
dan nog een andere veel groter probleem [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
wie weet een antwoord op,het parabolisch metalisseren van de questionaire subrogatie in het mystiek synagogaal is dat positief of is dat negatief.
ik zie het het verband niet jullie wel???
Iedereen die wel eens met de trein reist, weet dat werkzaamheden aan het spoor altijd vertraging opleveren, dus de vertraging bij de bussen komt voor eigen rekening
dus ook hier een is dan sprake van overmacht toch althans dat word gehonereerd,want het protest is immers toegewezen.
dat dit is voorgevallen zal best zo kunnen zijn,maar waarom heeft hij daar dan geen bevestiging van???.
wel omdat hij toen nog steeds op tijd had kunnen komen in westerhaar word gesuggereerd.de 2de vertraging was toen nog niet gebeurd.
dus was er ook geen reden voor dat moment om bij de bussen al actie te ondernemen.
wie weet een antwoord op,het parabolisch metalisseren van de questionaire subrogatie in het mystiek synagogaal is dat positief of is dat negatief.
Jan, er is geen verband, maar het is positief. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]jan.Schippers wrote:Als dit verhaal klopt, had het protest m.i. nooit toegewezen mogen worden. In de wedstrijdvoorwaarden staat dat een beroep op overmacht alleen kan worden aanvaard als er sprake is geweest van niet te voorziene vertraging van het openbaar vervoer.
- Eric Sanders
Als ik het goed begrijp heeft hij dus 1.40 uur verstraging gehad aangezien hij om 13.40 uur aankwam.
Dit is 30 minuten i.v.m. bus, dit extra wachten lijkt me niet toerekenbaar aan JS, wel de extra reistijd van de bus t.o.v. de trein, plus 45 minuten wisselstoring.
13.40 - 12.00 = 100 minuten. 30+45 is 75 minuten. Dan mis ik dus 25 minuten. Waar zijn deze gebleven (en waar is de vraagtekentoets op mijn toetsenbord gebleven)
Ik meen dat iemand van Troesoe ook ooit meer dan een uur te laat is gekomen bij een wedstrijd, maar dat hij ook een reisschema had waarbij hij te laat zou aankomen. Dit protest is toen volgens mij niet toegewezen.
Maar het kan zijn dat de regels inmiddels gewijzigd zijn hoor=
Dit is 30 minuten i.v.m. bus, dit extra wachten lijkt me niet toerekenbaar aan JS, wel de extra reistijd van de bus t.o.v. de trein, plus 45 minuten wisselstoring.
13.40 - 12.00 = 100 minuten. 30+45 is 75 minuten. Dan mis ik dus 25 minuten. Waar zijn deze gebleven (en waar is de vraagtekentoets op mijn toetsenbord gebleven)
Ik meen dat iemand van Troesoe ook ooit meer dan een uur te laat is gekomen bij een wedstrijd, maar dat hij ook een reisschema had waarbij hij te laat zou aankomen. Dit protest is toen volgens mij niet toegewezen.
Maar het kan zijn dat de regels inmiddels gewijzigd zijn hoor=
- Arjen de Mooij