NK-finale 2006

Post Reply
E. van Dusseldorp

NK-finale 2006

Post by E. van Dusseldorp » Sun Feb 12, 2006 21:04

Deze wordt van 7 t/m 17 april in Culemborg gespeeld.
Vier speeldagen met twee rondes, de zondagsrust wordt (kennelijk) geëerbiedigd.
Speeltijd wordt het WK-speeltempo (dus in totaal zes uur per partij).

Dit is althans het voorstel van het bestuur aan de bondsraad, maar ik vermoed dat de bondsraad wel accoord gaat. (Zelf had ik al een inventarisatie per e-mail binnen de bondsraad over 'mijn' idee: 13 rondes in 9 (aaneengesloten) dagen, met het Russische of eventueel 'Nijmeegse' speeltempo. De reacties waren in meerderheid positief.)

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sat Mar 11, 2006 23:37

Het voorstel is door de bondsraad aangenomen, met als (belangrijkste) amendement dat na de tweede tijdnoodfase de partij uitgefischerd wordt.
Het bestuur vermeldde voorts dat de rustdagen geschrapt zijn.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Mar 12, 2006 04:35

Eric Sanders wrote:Het voorstel is door de bondsraad aangenomen, met als (belangrijkste) amendement dat na de tweede tijdnoodfase de partij uitgefischerd wordt.
Bedoel je 75 zetten in 3 uur en vervolgens fischeren? Hoeveel tijd wordt er dan uitgetrokken voor het evt. bijwerken van de notatie?

Of bedoel je 2 uur/50 zetten, vervolgens een uur en dan x seconden per zet, onafhankelijk van de vraag hoeveel zetten er gedaan zijn? In dat geval zou men er aan moeten denken de nieuwste DGT-klokken te gebruiken. Alleen daarop is het mogelijk verschillende tijdsystemen te combineren.
En de gewetensbezwaarden mogen vooruit spelen?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Mar 12, 2006 10:58

Jan Pieter wrote:
Eric Sanders wrote:Het bestuur vermeldde voorts dat de rustdagen geschrapt zijn.
En de gewetensbezwaarden mogen vooruit spelen?
Ja.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Mar 12, 2006 16:19

In het NK 2006 spelen vier of vijf debutanten.
Bennie Provoost, Toby Hage, Leopold Sekongo, Johan Sterrenburg en (hopelijk) Michiel Kloosterziel.
We moeten terug naar 1978 voor een zo ongebruikelijk hoog aantal nieuwelingen. Toen debuteerden Johan Bastiaannnet, Johan de Boer, Gerrit Boom, Auke Scholma en Peter van Harten.
Bastiaannet, De Boer en Boom werden op het NK 1978 meteen samen tweede achter kampioen Frank Drost. Na herkamp kwalificeerden Bastiaannet en Boom zich voor het WK.
Ik weet niet of er nu ook plaatsen voor het WK zijn te verdienen, maar wel is zeker dat Kees Thijssen in de debutant Bennie Provoost een heel serieuze concurrent ziet. Iets wat Bennie's mental coach Paul Sier vier jaar geleden al voorspelde.

Voorpost

Post by Voorpost » Mon Mar 13, 2006 11:08

Eric Sanders wrote:Het voorstel is door de bondsraad aangenomen, met als (belangrijkste) amendement dat na de tweede tijdnoodfase de partij uitgefischerd wordt.
Het bestaat toch niet dat er 13 rondes achter elkaar gespeeld worden zonder ook maar één enkele rustdag??

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Mar 13, 2006 11:41

Voorpost wrote:
Het bestaat toch niet dat er 13 rondes achter elkaar gespeeld worden zonder ook maar één enkele rustdag??
Sterker nog, het wordt in 9 dagen afgewerkt, met op 5 dagen 1 partij en op 4 dagen 2 partijen. Ben je nog steeds blij dat je je hebt geplaatst?

Voorpost

Post by Voorpost » Mon Mar 13, 2006 12:40

GuidoB wrote:
Voorpost wrote:
Sterker nog, het wordt in 9 dagen afgewerkt, met op 5 dagen 1 partij en op 4 dagen 2 partijen. Ben je nog steeds blij dat je je hebt geplaatst?
Ja!

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon Mar 13, 2006 12:47

Voorpost wrote:
GuidoB wrote:
Voorpost wrote: Het bestaat toch niet dat er 13 rondes achter elkaar gespeeld worden zonder ook maar één enkele rustdag??
Ja!
En wat vind je van 2 partijen op 1 dag?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

kleine trap

Post by kleine trap » Mon Mar 13, 2006 12:54

Bennie, jij mag toch een partij vooruit spelen?
De oplossing voor de andere spelers, wordt principieel tegen zondagsdammen.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Mar 13, 2006 14:54

kleine trap wrote:Bennie, jij mag toch een partij vooruit spelen?
De oplossing voor de andere spelers, wordt principieel tegen zondagsdammen.
Dit is dichter bij dan je denkt. Ik heb precies dit idee ook van één van de NK-deelnemers gehoord, toen ik hem vertelde van het besluit de rustdagen te schrappen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Cor van Dusseldorp

Post by Cor van Dusseldorp » Mon Mar 13, 2006 17:33

GuidoB wrote:
Voorpost wrote:
Wanneer wordt het NK gespeeld dan?
7-17 april kent 11 dagen, dus er moeten er toch nog 2 afvallen.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Mar 13, 2006 20:37

Cor van Dusseldorp wrote:
GuidoB wrote:
Voorpost wrote: Het bestaat toch niet dat er 13 rondes achter elkaar gespeeld worden zonder ook maar één enkele rustdag??
Wanneer wordt het NK gespeeld dan?
7-17 april kent 11 dagen, dus er moeten er toch nog 2 afvallen.
Goede vraag. Ik was zaterdag ook verrast door deze mededeling van Haitze. Het was alleen mondeling; er staat niets op papier. Ik kan het dus niet nakijken. Aangezien er nu nog maar 1 zondag in het programma zit, zal het wel 7-15 april zijn.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Mar 13, 2006 20:41

GuidoB wrote: Aangezien er nu nog maar 1 zondag in het programma zit, zal het wel 7-15 april zijn.
Is dat zo, van die ene zondag? Dat heb ik niet meegekregen van Haitze Meurs tijdens de vergadering.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Mar 13, 2006 22:35

Eric van Dusseldorp wrote:
GuidoB wrote: Aangezien er nu nog maar 1 zondag in het programma zit, zal het wel 7-15 april zijn.
Is dat zo, van die ene zondag? Dat heb ik niet meegekregen van Haitze Meurs tijdens de vergadering.
Dus je weet niet eens waarop je hebt gestemd? Moet je nagaan hoe duidelijk het allemaal was. Ik zat vooraan, misschien heeft dat geholpen om alles te volgen.

Post Reply