Bondscompetitie 2005-2006
DC Dordrecht - VAD 11-9
1.H.Meijer - C.van der Schaaf 1-1
2.T.van Bokhoven - A.Storm 2-0
3.F.Huybrechts - R.Pennekamp 0-2
4.A.Kosior - J.Eggen 1-1
5.R.van Eijk - D.v.d.Waal 1-1
6.A.Droog - R.van Westerloo 2-0
7.F.Roedolph - H.Vermeulen 2-0
8.A.van der Stoep - H.van Westerloo 0-2
9.M.van Dijk - C.van Westerloo 1-1
10.R.Horne - M.Horn 1-1
4.A.Kosior - J.Eggen 1-1
10.R.Horne - M.Horn 1-1
Mark Hees wrote:Hmm, toch nog eerder dan Anda.....
Normale wedstrijd 10-10, sneldammen 7-13. Sneldamuitslag tussen haakjes.
Lelystad 1 - Raes Maastricht 2
1. H. Nollet - A. Maertsdorf 1-1 (0-2)
2. V. Tjokro - G. Schoenmakers 0-2 (1-1)
3. W. de Vries - W. Okrogelnik 1-1 (0-2)
4. S. Pryor - B. Pierey 2-0 (2-0)
5. C. Barends - B. ten Haaf 0-2 (0-2)
6. C. Sluisdom - E. Conrad 1-1 (1-1)
7. B. Zijlstra - B. Verhoef 1-1 (0-2)
8. M. Hees - J. ten Haaf 2-0 (0-2)
9. D. Khedoe - H. Graal 1-1 (2-0)
10. K. Hilaire - A. Damen 1-1 (1-1)
Nollet miste in een cruciale fase een eindspel dat voorgekomen zou zijn in een partij Wiersma - Gantwarg, waar Wiersma ook de winst miste.
Tjokro maakte twee fouten achter elkaar en kwam van een gewonnen (of althans betere stand) verloren te staan.
Zelf speelde ik een leuke partij tegen Jo ten Haaf.
Al met al in de reguliere partij een betere uitslag dan we van te voren ingeschat hebben, maar Raes was duidelijk de betere sneldammer.
Nogmaals gefeliciteerd.
Mark,
Je hebt de uitslagen al geplaatst zie ik, het lukte mij niet meer om nog op zaterdag thuis te komen. Het was net na middernacht toen we Mestreech binnenreden. Dank je voor de felicitaties. Maar het moge duidelijk zijn dat we die overwinning voor de poorten van de hel weggekaapt hebben.
Een bijzonder sympathieke tegenstander, die ons na afloop allen de hand geschud hebben met de promotie en dat terwijl jullie zeker 2 uur lang gedacht moeten hebben die wedstrijd te gaan winnen. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Met sneldammen waren we inderdaad beter, volgend jaar meer geluk zou ik zeggen!
voor de informatie verzamelers onder ons (zoals ik zelf ook ben) de volledige uitslag van DEZ Reeuwijk tegen DEZ NGKZ voor een plaats in de eerste klasse.
Hans de Knikker - Nico Lugthart 0-2
Jan Buitenhuis - Bert Straetemans 2-0
Arie de Bruijn - Harry Beekman 2-0
Ronald Turenhout - Jan Hulsman 1-1
Patrick van der Tol - Alie Beekman 1-1
Johan Verboom - Christel Hoeve 1-1
Gideon de Bruin - Astrid van der Stelt 1-1
Mariska Bos - Gert Jan Hoeve 0-2
Eveline van der Tol - Jan Willem Hoeve 0-2
Cees de Leeuw - Florian Hoeve 0-2
DEZ NGKZ heeft hiermee bewezen een in de breedte sterker team te hebben en dus terecht meer in de 1e klasse thuis te horen. Reeuwijk heeft een geweldig 1e seizoen van haar bestaan in de landelijke competitie meegemaakt en volgend jaar hopenlijk weer een kans !
DEZ NGKZ heeft hiermee bewezen een in de breedte sterker team te hebben en dus terecht meer in de 1e klasse thuis te horen. Reeuwijk heeft een geweldig 1e seizoen van haar bestaan in de landelijke competitie meegemaakt en volgend jaar hopenlijk weer een kans !
-
Tamek Marknesse - Leids Damgenootschap is bij mijn weten regulier in 10-10 geëindigd.mountain wrote:voor de informatie verzamelers onder ons (zoals ik zelf ook ben) de volledige uitslag van DEZ Reeuwijk tegen DEZ NGKZ voor een plaats in de eerste klasse.
Wie weet de uitslag van het sneldammen?
-
Eerst begreep ik niet waarom de uitslagen niet op de KNDB-site stonden. Maar ze hadden aangekondigd dat de uitslagendienst dit weekend niet actief was (en evenmin op 18 maart, zie mededelingen Nationale Competitie).
De uitslagen staan wat versnipperd op deze site. Zelf heb ik behoefte aan een compleet overzicht en anderen wellicht ook:
Ereklasse/hoofdklasse
Het Noorden - Dammers Uit Oost 5-15
Damlust - Heijmans Excelsior 9-11
Damlust en Het Noorden blijven in de hoofdklasse, Heijmans en DUO strijden op 18 maart wie degradeert van ereklasse naar hoofdklasse (Heijmans thuis).
Hoofdklasse/1e klasse
Dordrecht - VAD 11-9
VAD degradeert, Dordrecht strijdt op 18 maart thuis tegen PSV om een plek in de hoofdklasse.
1e / 2e klasse
Tamek Damkring - Leids Damgenootschap 10-10 (sneldammen ??)
Gorinchem - Oerterp ??
DeZ Reeuwijk - DeZ NGKZ Hattem 8-12
Lelystad - Raes2 Maastricht 10-10 (7-13)
Reeuwijk en Lelystad blijven in 2e klasse, Raes2 promoveert naar 1e klasse, Hattem blijft in 1e klasse.
Wie vult het overzicht aan met de ontbrekende uitslagen?
De uitslagen staan wat versnipperd op deze site. Zelf heb ik behoefte aan een compleet overzicht en anderen wellicht ook:
Ereklasse/hoofdklasse
Damlust en Het Noorden blijven in de hoofdklasse, Heijmans en DUO strijden op 18 maart wie degradeert van ereklasse naar hoofdklasse (Heijmans thuis).
Hoofdklasse/1e klasse
Dordrecht - VAD 11-9
VAD degradeert, Dordrecht strijdt op 18 maart thuis tegen PSV om een plek in de hoofdklasse.
1e / 2e klasse
Tamek Damkring - Leids Damgenootschap 10-10 (sneldammen ??)
Gorinchem - Oerterp ??
Reeuwijk en Lelystad blijven in 2e klasse, Raes2 promoveert naar 1e klasse, Hattem blijft in 1e klasse.
Wie vult het overzicht aan met de ontbrekende uitslagen?
-
Paul, Menno, als dit tekenend is voor het ´geknoei´, dan ben ik benieuwd naar de andere verliespartijen. Zo gemakkelijk was dit eindspel toch niet? Je moet maar zien dat 27-31 remise is, doordat zwart na 47-36 37-42 36x18 wel dam kan halen op 47, als hij maar eerst offert met 15-20.Paul Wijninga wrote:Het Noorden Groningen- DUO 5-15. Pijnlijk.
Fragmentje van Dinant Spieker tegen Menno de Block misschien wel tekenend voor het geknoei van vandaag:
27-32 25-20 32-38 en Spieker wint.....
En ik zag ook niet direct, dat 27-32 verliest door 25-20 32-38 47x29 37-41 29-23 41-47 23-10! Maar misschien ben ik wel een te zwakke dammer, dat ik dit eindspel niet in één oogopslag doorgrond.
Akkoord, de witte winstgang (klemmen met 25-20) is opgelegd en er is bovendien nog een tweede remise: direct offeren via 15-20. Maar ook dat luistert nauw: 24x15 27-32 15-10 37-41 47x36 32-38 36-18 en nu zou 38-42 ipv 38-43 alsnog verliezen.
Jammer voor Het Noorden. Niet dat ik het DUO niet gun, maar jullie hadden een promotie naar de ereklasse wel verdiend. Het Noorden heeft het ons (DVSB) afgelopen seizoen erg lastig gemaakt, en DVSB zichzelf natuurlijk. Het Noorden stond driekwart van de competitie bovenaan en wij geloofden er zeker na de 10-10 tegen Franeker nauwelijks meer in. Houd moed, vorig seizoen overkwam DVSB hetzelfde als Het Noorden nu. Volgend seizoen beter, veel clubs zijn jaloers op jullie jonge team. Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd?
- Hanco Elenbaas
Gefeliciteerd Fred! Sneu voor VAD.Jameson wrote:DC Dordrecht - VAD 11-9
4.A.Kosior - J.Eggen 1-1
10.R.Horne - M.Horn 1-1
Heb je ook al een verslag van deze wedstrijd en eventueel de partijen?
-
- Hanco Elenbaas
http://www.dcdordrecht.nl/Hanco Elenbaas wrote:Gefeliciteerd Fred! Sneu voor VAD.Jameson wrote:DC Dordrecht - VAD 11-9
4.A.Kosior - J.Eggen 1-1
10.R.Horne - M.Horn 1-1
Heb je ook al een verslag van deze wedstrijd en eventueel de partijen?
Damclub Dordrecht verslaat V.A.D.
Het is Damclub Dordrecht gelukt om de eerste hindernis in de promotie/degradatie wedstrijden te nemen. Het Amsterdamse V.A.D. werd met 11-9 geklopt. Het was een wedstrijd met alles erop en eraan. Herman Meijer speelde aan bord 1 remise tegen Christiaan van der Schaaf. Vervolgens speelde André Droog een zeer krachtig tegen Rob van Westerloo en wist zo de Dordtenaren aan een 3-1 voorsprong te helpen. Rob van Eijk kwam een schijf achter maar wist zich toch nog naar remise te knokken, Arie van der Stoep blunderde twee keer tegen Herman van Westerloo en verloor (4-4) Toen ook Anton Kosior en Martin van Dijk remiseerde was de stand 6-6. Fred Roedolph leek minder uit de opening te komen. Maar zijn tegenstander Hans Vermeulen overzag een kleine forcing waardoor Fred een schijf won en daarna de partij goed afmaakte, maar op praktisch hetzelfde moment moest Fons Huybrechts capituleren tegen Rob Pennekamp (8-8). Alleen Ton van Bokhoven was nog bezig tegen Arie Storm, en Randy Horne tegen Michel Horn. Randy stond analytisch verloren en bij Ton was het remiseachtig. De verwachting was dus 9-11 voor de bezoekers. Maar plotseling liep Arie Storm in een zetje en kon Ton zich laten feliciteren. Toen ook Horn de verkeerde voortzetting koos werd het een bizarre 11-9 winst voor de Dordtenaren. Over twee weken moeten de Dordtenaren weer aan de bak met dit keer als tegenstander P.S.V. uit Eindhoven.
-
Alleen een webmaster die ook nog eens fanatiek jeugdtrainer is Edwin! (En ik ben een beetje lui als invaller). Martijn plaatst de partijen ongetwijfeld vanavond of anders morgen.Edwin Twiest wrote:Zijn er ook detailuitslagen bij Het Noorden - DUO ?
bij Het noorden zijn ze normaal zo snel als ze winnen, maar nu staat er alleen te lezen dat Johan een mooie overwinning boekte, maar verder helemaal niets......
1. Johan Sterrenburg - Jochem Zweerink 2-0
2. Danny Staal - Firso Fennema 0-2
3. Maarten Kolsloot - Gerhard van Kampen 1-1
4. Siep Buurke - Arjen vd Berg 1-1
5. Frederik Bos - Henk Ruesink 0-2
6. Jan van Meggelen - Henk Grotenhuis ten Harkel 0-2
7. Paul Wijninga - Bert Woolschot 1-1
8. Menno de Block - Dinant Spieker 0-2
9. Roel Boomstra - Marcel Knipper 0-2
10. Martijn de Jong - Gerrit Wasskink 0-2
Einduitslag dus 5-15
-
Waarom speelde Tjalling de laatste twee keer niet mee?Paul Wijninga wrote:Alleen een webmaster die ook nog eens fanatiek jeugdtrainer is Edwin! (En ik ben een beetje lui als invaller). Martijn plaatst de partijen ongetwijfeld vanavond of anders morgen.Edwin Twiest wrote:Zijn er ook detailuitslagen bij Het Noorden - DUO ?
bij Het noorden zijn ze normaal zo snel als ze winnen, maar nu staat er alleen te lezen dat Johan een mooie overwinning boekte, maar verder helemaal niets......
1. Johan Sterrenburg - Jochem Zweerink 2-0
2. Danny Staal - Firso Fennema 0-2
3. Maarten Kolsloot - Gerhard van Kampen 1-1
4. Siep Buurke - Arjen vd Berg 1-1
5. Frederik Bos - Henk Ruesink 0-2
6. Jan van Meggelen - Henk Grotenhuis ten Harkel 0-2
7. Paul Wijninga - Bert Woolschot 1-1
8. Menno de Block - Dinant Spieker 0-2
9. Roel Boomstra - Marcel Knipper 0-2
10. Martijn de Jong - Gerrit Wasskink 0-2
Einduitslag dus 5-15
-
Tjalling speelt met het FK Frysk Dammen mee. (3e groep). Gisteren waren de twee(!!) laatste ronden.Eric van Dusseldorp wrote:
Waarom speelde Tjalling de laatste twee keer niet mee?
Zie voor een verslag: http://damwereld.web-log.nl/
Dank je Hanco, ik ben het met je eens de een grote club uit het verleden V.A.D. niet op zo'n laag niveau thuis hoort. Maar deze wedstrijd was ik natuurlijk wel blij met deze uitslag. De partijen komen later, wel een belangrijk moment in deze wedstrijd was het volgende fragment. In de partij tussen Fred Roedolph en Hans Vermeulen speelde de Amsterdammer hier 27...14-20?? 28.25x14 9x20 na 29.30-25! is het altijd schijfverliews voor zwart. Na 27...3-8! staat zwart heel erg goed.
-
Even aangevuld.Jelmer Martens wrote:Eerst begreep ik niet waarom de uitslagen niet op de KNDB-site stonden. Maar ze hadden aangekondigd dat de uitslagendienst dit weekend niet actief was (en evenmin op 18 maart, zie mededelingen Nationale Competitie).
Ereklasse/hoofdklasse
Hoofdklasse/1e klasse
Dordrecht - VAD 11-9
1e / 2e klasse
Tamek Damkring - Leids Damgenootschap 10-10 (sneldammen 11-9)
Gorinchem - Oerterp 13-7
Reeuwijk en Lelystad blijven in 2e klasse, Raes2 en Tamek Damkring promoveren naar 1e klasse, Hattem blijft in 1e klasse.