Bondscompetitie 2005-2006
- Hanco Elenbaas
Op dit moment heeft Hans door bijvoorbeeld 44.48-43 te spelen nauwelijks meer problemen Piet. Zie bijvoorbeeld de hakpartij van Erwin Heslinga tegen Christian van der Schaaf. Je moet veel verder teruggaan in die partij van Hans om bij de moeilijkheden voor wit te komen. Die notaties kloppen denk ik wel, maar Francis had veel minder tijd over dan Jan ten Brink vermeldt.
Johan Capelle was wat gepikeerd dat ik met Klaas zo vroeg remise overeenkwam. Volgens Johan stond ik totaal gewonnen. Bij analyse kon hij dat niet aantonen, maar door het wat vluchtig te bekijken met Dam 2.2 heb ik wel al de nodige interessante winsten gevonden. Maar met 10-10 en 10 remises ben ik nog steeds heel blij.
Alleen ben ik bang dat jij er niet veel aan hebt om deze remises zo uitgebreid te bestuderen. Van jou zal tegen Zaanstreek toch meer verwacht worden of teken je weer voor zo'n partijtje als tegen Kees Jacobs?
Johan Capelle was wat gepikeerd dat ik met Klaas zo vroeg remise overeenkwam. Volgens Johan stond ik totaal gewonnen. Bij analyse kon hij dat niet aantonen, maar door het wat vluchtig te bekijken met Dam 2.2 heb ik wel al de nodige interessante winsten gevonden. Maar met 10-10 en 10 remises ben ik nog steeds heel blij.
Alleen ben ik bang dat jij er niet veel aan hebt om deze remises zo uitgebreid te bestuderen. Van jou zal tegen Zaanstreek toch meer verwacht worden of teken je weer voor zo'n partijtje als tegen Kees Jacobs?
Tja als je die fragmenten zo ziet wordt ut steeds dubieuzer.. en v/d Heuvel moest nog 7 zetten in 5 min in die toch behoorlijk mindere stand..
Maar ja het is allemaal gebeurd en genoeg over gezegd..
Wel grappig dat je nu weer meer van je laat horen Hanco.. Nu Hiltex 2 zeker is van handhaving, maar ach, dat zal er ook wel allemaal bij horen.
Piet, ik zou die partijen van DVSB-Hiltex2 maar laten rusten..het wordt er vast niet beter op!!
Succes tegen Zaanstreek!
En hopelijk zien we elkaar terug volgend seizoen in de hoofdklasse!
Maar ja het is allemaal gebeurd en genoeg over gezegd..
Wel grappig dat je nu weer meer van je laat horen Hanco.. Nu Hiltex 2 zeker is van handhaving, maar ach, dat zal er ook wel allemaal bij horen.
Piet, ik zou die partijen van DVSB-Hiltex2 maar laten rusten..het wordt er vast niet beter op!!
Succes tegen Zaanstreek!
En hopelijk zien we elkaar terug volgend seizoen in de hoofdklasse!
- Hanco Elenbaas
Misschien zien jullie elkaar volgend jaar terug in de eerste klasse, want TDV is ook niet van plan om te degraderen. Met Hiltex 2 heb ik in 2004 een wedstrijd verloren tegen TDV. Een katholiek in monnikspij kwam achterin de taveerne allerlei duivelse spreuken over onze hoofden prevelen terwijl we al langer dan anderhalf uur bezig waren. Volgens de verslaggever van het Brabants Dagblad, die ook meespeelde bij TDV, was dat het omslagmoment in de wedstrijd. Dus als TDV weer wint, dan weet je waardoor dat gekomen is.Maartuhhh wrote:En hopelijk zien we elkaar terug volgend seizoen in de hoofdklasse!
-
Hangt van veel zaken af Hanco.Hanco Elenbaas wrote: Van jou zal tegen Zaanstreek toch meer verwacht worden of teken je weer voor zo'n partijtje als tegen Kees Jacobs?
In die week was er privé en op damgebied zeer veel gebeurd, zoals ik toen ook even met je besprak.
Vanuit Huizum 2 - wat in de laatste wedstrijd de sportieve plicht zo goed mogelijk heeft vervuld - staan productieve invallers op de loer.
Het is nog volstrekt ongewis wie er op 18 maart echt zullen aantreden. Aan een remisespeler heeft men niet veel....
Tjonge jonge, maak je je daar nog steeds druk om? dat hebben we inmiddels toch wel gehad!!!Piet Bouma wrote:
Tja, hier kan ik amper de ogen bij droog houden. Natuurlijk zijn de vastloopvarianten, die Flits aangeeft nog een beetje ingewikkeld. Maar Francis (combinatiekunstenaar bij uitstek) zal toch wel het simpele 22-17 32-28 gezien hebben. Dat wint toch achter elkaar? Heel misschien is er sprake van een foutieve notatie of een grap……? Verder geen commentaar.
Ga je voorbereiden op de wedstrijd tegen Zaanstreek HUPSAKEE! en geen gemekker meer [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
-
-
-
- Real name: Irene Stegeman
Bert Zwart wrote:In de thread krantenrubrieken lees ik dat DUO niet over Wesselink en Ludwig kan beschikken. Waarom brengt DUO dit nu al naar buiten? Hopen ze nu dat Het Noorden Sterrenburg niet opstelt uit compassie, probeert DUO zichzelf in de underdog-positie te brengen, of is het gewoon dom?
Waarschijnlijk dat laatste.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
Waarom zou DUO dom zijn? Wordt het Noorden er 100 ratingpunten sterker van nu ze weten dat wouter en wieger niet meespelen? Ik ben erg benieuwd naar de argumentatie achter jullie standpunt dat het dom zou zijn.Damkoningin wrote:Bert Zwart wrote:In de thread krantenrubrieken lees ik dat DUO niet over Wesselink en Ludwig kan beschikken. Waarom brengt DUO dit nu al naar buiten? Hopen ze nu dat Het Noorden Sterrenburg niet opstelt uit compassie, probeert DUO zichzelf in de underdog-positie te brengen, of is het gewoon dom?
Waarschijnlijk dat laatste.
-
Ik begrijp van Jochem dat hij geen reden ziet om deze informatie niet vrij te geven. Ik zie wel een reden. Dit soort informatie is buitengewoon nuttig bij het maken van een opstelling en het verrichten van de voorbereiding. De teamleider van de tegenstander hoeft zich nu niet meer af te vragen wie Wieger gaat afstoppen. Er kan meer aandacht besteed worden aan het bestuderen van het spel van de nummers 11 en 12 van DUO, etc. Daarnaast kweek je hoop, daarmee wordt Het Noorden wellicht niet 100 punten sterker, maar toch zeker 50 punten.
-
Ik geloof er niet in dat een team daar (gemiddeld 50 punten) sterker door wordt. Wanneer bepaalde spelers structureel op een bepaald bord zouden zitten zou dit natuurlijk anders zijn. Maar in de realiteit gaat dat natuurlijk niet op. Wanneer er mensen zijn die denken dat ze hun voordeel met dit persbericht kunnen doen, moeten dat dan ook vooral maar doen.Bert Zwart wrote:Ik begrijp van Jochem dat hij geen reden ziet om deze informatie niet vrij te geven. Ik zie wel een reden. Dit soort informatie is buitengewoon nuttig bij het maken van een opstelling en het verrichten van de voorbereiding. De teamleider van de tegenstander hoeft zich nu niet meer af te vragen wie Wieger gaat afstoppen. Er kan meer aandacht besteed worden aan het bestuderen van het spel van de nummers 11 en 12 van DUO, etc. Daarnaast kweek je hoop, daarmee wordt Het Noorden wellicht niet 100 punten sterker, maar toch zeker 50 punten.
-
Dat van die 50 punten was natuurlijk overdreven. Toch denk ik dat de hyena's uit Het Noorden bloed ruiken! Of ze daar inderdaad sterker van worden, merken jullie zaterdag.Jochem Zweerink wrote:Ik geloof er niet in dat een team daar (gemiddeld 50 punten) sterker door wordt. Wanneer bepaalde spelers structureel op een bepaald bord zouden zitten zou dit natuurlijk anders zijn. Maar in de realiteit gaat dat natuurlijk niet op. Wanneer er mensen zijn die denken dat ze hun voordeel met dit persbericht kunnen doen, moeten dat dan ook vooral maar doen.
Over de spelers die structureel op een bepaald bord zitten: ik hoop dat jullie Henk Hoekman niet meer zo vaak met zwart op een laag bord opstellen. Daar hebben we bij Witte van Moort jarenlang veel plezier van gehad.
Ik wens DUO en Het Noorden allebei veel succes!
Dat het officieel bevestigd is is handig, maar het gerucht ging natuurlijk al veel langer.Bert Zwart wrote:In de thread krantenrubrieken lees ik dat DUO niet over Wesselink en Ludwig kan beschikken. Waarom brengt DUO dit nu al naar buiten? Hopen ze nu dat Het Noorden Sterrenburg niet opstelt uit compassie, probeert DUO zichzelf in de underdog-positie te brengen, of is het gewoon dom?
Laat ik het er op houden dat we bij het Noorden niet heel erg van dit bericht staan te kijken