Halve Finales Algemeen, Kampioenschap van Nederland 2006
-
Zeg Urker, waarom hebben ze je weer laten lopen??Urker wrote:Barkel mist geen babyzetje maar wel een eenvoudige combi. Wedereom boeiende ontwikkelingen.
[img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
De politie in Groningen heeft zaterdagnacht in de Oosterstraat een
31-jarige man aangehouden voor wildplassen. Hij werd echt op heterdaad
betrapt; zijn gulp stond open en de urine stroomde nog.*
Ondanks dat ontkende hij zijn actie. Omdat hij geen identiteitsbewijs
bij zich had, werd hij ingerekend. Na het vaststellen van zijn
identiteit mocht hij met twee bonnen het politiebureau weer verlaten.
Ik vond het onredelijk. Ik plaste helemaal niet wild maar zeer rustig en geplaatst. Ik toonde wel degelijk mijn id met mijn naam maar men stelde dat ik niet Anoniem was en bleef zeuren om een andere naam. Na een bak koffie op het buro werd ik heengezonden met excuses van een plaatselijke smeris en kreeg ik 2 consumptiebonnen aangeboden. Zelfs nog een potje gedamd daar met een Surinamer die daar vaker komt.
Het kan zelfs gebeuren dat dergelijke zetjes ook nog eens gemist worden, getuige bijvoorbeeld het fragment uit de derde ronde tussen Jos Stokkel en Henk KleinrensinkE. van Dusseldorp wrote:Bij babyzetjes denk ik bijvoorbeeld aan twee-om-drietjes in tijdnood.Tijn wrote:Urker heeft wel een punt.Van_Hanegem wrote: Terwijl de brave Urker met zijn oorspronkelijke gevoel voor humor, haast niet te onderscheiden van luierlol, door de babyvoedingfabrikant vast wordt aangetrokken als commentator.
Dit is toch belachelijk eenvoudig?
De getoonde slagzetten zijn niet moeilijk, maar ook niet 'belachelijk eenvoudig'. Het zijn combinaties die -ook op dit niveau- kunnen gebeuren. Gelukkig maar, overigens.
Wit aan zet wint!
-
Ook dit is weer zo'n voorbeeld van: geen babyzetje, ook geen ingewikkelde (forcing annex) slagzet, maar een zetje van het type 'ken-gebeuren'.Voorpost wrote:
Het kan zelfs gebeuren dat dergelijke zetjes ook nog eens gemist worden, getuige bijvoorbeeld het fragment uit de derde ronde tussen Jos Stokkel en Henk Kleinrensink
Wit aan zet wint!
Een soort tweelingbroertje uit de partij Kleinrensink-Sterrenburg.PeterHt wrote:Uit de 4e ronde (zondag, maar gespeeld op vrijdag) vast het volgende fragment:
E. van Hierden - B. Provoost 0-2
Na 42-37? volgde fraai (23-29), 34x12 (25x34), 39x30 (3-8 ), 12x3 (20-25), 3x20 (25x34), 40x29 (15x42).
Zojuist is 36... 03-08 gespeeld. Wie ziet deze waterdichte witte forcing?
Heeft wit dit niet gezien en later ook nog verloren?? Heeft Sterrenburg dus wel een beetje geluk gehad. Kleinrensink begon trouwens nog wel goed maar zag de combinatie niet.Voorpost wrote:Een soort tweelingbroertje uit de partij Kleinrensink-Sterrenburg.PeterHt wrote:Uit de 4e ronde (zondag, maar gespeeld op vrijdag) vast het volgende fragment:
E. van Hierden - B. Provoost 0-2
Na 42-37? volgde fraai (23-29), 34x12 (25x34), 39x30 (3-8 ), 12x3 (20-25), 3x20 (25x34), 40x29 (15x42).
Zojuist is 36... 03-08 gespeeld. Wie ziet deze waterdichte witte forcing?
Uitslagen van gisteravond:
Henk Kleinrensink-Wim Kalis 1-1
Erwin van Hierden-Wim van der Kooij 1-1
Peter van der Stap-Bennie Provoost 1-1
Deze remises zijn niet zonder strijd tot stand gekomen............... [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Henk Kleinrensink-Wim Kalis 1-1
Erwin van Hierden-Wim van der Kooij 1-1
Peter van der Stap-Bennie Provoost 1-1
Deze remises zijn niet zonder strijd tot stand gekomen............... [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
M. Barkel - F. Ivens 2-0
Het betere opsluitwerk zien we in de diagramstand...
(18-22) verliest door 32-27, dus werd (17-22) gespeeld. Na 21-27 (12x21), 26x28 won wit een schijf, omdat (29-33) verhinderd was door de tegenactie 30-24 en 32-28.
Het partijverloop na 26x28 was iets als (8-12), 39-33 (11-17), 44-39 (6-11), 28-22 (17x28) gedw., 33x22 (18x27), 32x21 (13-18 ). En later alsnog een rondslag met het rechter klaverblaadje.
-