Bondscompetitie 2005-2006

Post Reply
DJNASI
Posts: 107
Joined: Mon Apr 18, 2005 15:28

Post by DJNASI » Mon Feb 20, 2006 09:57

Hanco Elenbaas wrote:
Piet Bouma wrote: Temeer daar de arbiter voor de wedstrijd volgens het groene boekje, E. Davelaar was, bij mijn weten voorzitter van DVSB.
De arbiter was niet Evert Davelaar, maar Cor van Rooij, lid van ADG Amersfoort.

Een zeer spannende opening op bord 5 tussen DVSB en Hiltex 2.
Hadden Klaas en ik ten faveure van Het Noorden, VAD en Huizum tot het voor een van ons bittere einde moeten doorstrijden? Volgens mij: nee! Het Noorden had gewoon niet moeten verliezen van DVSB en VAD en Huizum verloren meer dan terecht van Hiltex 2. Daar, in die wedstrijden, hebben die teams de competitie verloren.

<center>
Klaas Bor - Hanco Elenbaas 1-1 (0:35-01:08)
DVSB - Hiltex 2, 18 februari 2006
<APPLET CODEBASE = "http://www.damweb.nl/" CODE = "webdam.Viewer.class" NAME = "webdam" ARCHIVE ="webdam/Viewer.jar" WIDTH = 360 HEIGHT = 240 HSPACE = 0 VSPACE = 0 ALIGN = middle><PARAM NAME="options" VALUE="bgcolor: b0c0a0; notation:right]322817222817122134290712403401074540212650452025383214204338101449430510332819243933182228171122443912173228172128172112312713183731263741320913464107114137111737311721[/damweb_position]

</center>
Braintag wrote: De immer luidruchtige Elenbaas is nog nooit zo stil geweest. Zal zich ongetwijfeld aan het bezatten zijn of zoekende naar mensen die in een vorig leven SS-er waren.
De door een speling van het lot tot invalide gedegradeerde SS-er wist in de met 15-5 verloren wedstrijd nog een puntje te bemachtigen tegen Erwin Heslinga. Lang leve de vogelgriep.
Beste hanco,

Een spannende pot die stopt na 21 zetten ?? Begint een beetje op van die sijbrands praktijken te lijken. Afgelopen zaterdag was het verschil in raiting, bij 7 partijen, meer dan 100 punten. Toeval dat deze partijen allemaal in remise eindigen ? En dat allemaal voor half 4. Ik blijf bij mening dat het afgesproken werk is. Aleen het is jammer dat er niks te bewijzen is...

E. van Dusseldorp
Posts: 76
Joined: Wed Nov 02, 2005 23:09
Contact:

Post by E. van Dusseldorp » Mon Feb 20, 2006 10:07

Piet Bouma wrote: DVSB - Hiltex 2 0-0.
(...)
Mijn mening: laat het maar echt 0-0 in wedstrijdpunten zijn!!!
Piet is slim. Piet heeft uitgerekend wat de consequentie zou zijn van (een zeer ongebruikelijke) 0-0 in wedstrijdpunten. Dan zou zijn club Huizum precies gevrijwaard zijn geweest van het spelen van degradatiewedstrijden.

We kunnen met z'n allen wel lopen schreeuwen op het forum, maar als puntje bij paaltje komt, zijn we toch allemaal hetzelfde.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Mon Feb 20, 2006 10:39

Het lijkt er nu toch inderdaad steeds meer op dat hier de remises vooraf zijn afgesproken. Dan heeft Bouma dus wel gelijk al was hij te vroeg met conclusies. Ik heb inmiddels goede aanwijzingen dat er een protest is ingediend met de eis de wedstrijd als niet gespeeld te beschouwen. Mogelijk en zelfs waarschijnlijk scenario: beide teams 2 punten in mindering en de wedstrijd opnieuw vaststellen.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 20, 2006 11:17

DJNASI wrote:
Beste hanco,

Een spannende pot die stopt na 21 zetten ?? Begint een beetje op van die sijbrands praktijken te lijken. Afgelopen zaterdag was het verschil in raiting, bij 7 partijen, meer dan 100 punten. Toeval dat deze partijen allemaal in remise eindigen ? En dat allemaal voor half 4. Ik blijf bij mening dat het afgesproken werk is. Aleen het is jammer dat er niks te bewijzen is...
Huizum was een maatje te klein voor Hiltex 2 op 4 februari. En terwijl Huizum zelf wint van DVSB verwacht het van DVSB dat het tegen Hiltex 2 wel even voluit voor de winst gaat, met het risico dat DVSB nog verliest, terwijl het aan 10-10 genoeg heeft.
Toen ik remise aanbood heeft Klaas Bor dat na 5 minuten nadenken geaccepteerd. Dat is de enige afspraak die Klaas en ik die dag hebben gemaakt. Ik speel voor Hiltex 2 en niet voor Het Noorden. Klaas speelt voor DVSB en niet voor Huizum.

DJNASI
Posts: 107
Joined: Mon Apr 18, 2005 15:28

Post by DJNASI » Mon Feb 20, 2006 11:42

Hanco Elenbaas wrote:
DJNASI wrote:
Beste hanco,

Een spannende pot die stopt na 21 zetten ?? Begint een beetje op van die sijbrands praktijken te lijken. Afgelopen zaterdag was het verschil in raiting, bij 7 partijen, meer dan 100 punten. Toeval dat deze partijen allemaal in remise eindigen ? En dat allemaal voor half 4. Ik blijf bij mening dat het afgesproken werk is. Aleen het is jammer dat er niks te bewijzen is...
Huizum was een maatje te klein voor Hiltex 2 op 4 februari. En terwijl Huizum zelf wint van DVSB verwacht het van DVSB dat het tegen Hiltex 2 wel even voluit voor de winst gaat, met het risico dat DVSB nog verliest, terwijl het aan 10-10 genoeg heeft.
Toen ik remise aanbood heeft Klaas Bor dat na 5 minuten nadenken geaccepteerd. Dat is de enige afspraak die Klaas en ik die dag hebben gemaakt. Ik speel voor Hiltex 2 en niet voor Het Noorden. Klaas speelt voor DVSB en niet voor Huizum.
Er waren 7 partijen waarbij de hiltex spelers meer dan 100 raiting punten minder hadden, dan hun tegenstanders, je gaat mij echt niet vertellen dat, dat allemaal gelijkwaardige remis's zijn, en waarbij de partijen meer dan 40 zetten heeft geduurd.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 20, 2006 11:55

DJNASI wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
DJNASI wrote:
Beste hanco,

Een spannende pot die stopt na 21 zetten ?? Begint een beetje op van die sijbrands praktijken te lijken. Afgelopen zaterdag was het verschil in raiting, bij 7 partijen, meer dan 100 punten. Toeval dat deze partijen allemaal in remise eindigen ? En dat allemaal voor half 4. Ik blijf bij mening dat het afgesproken werk is. Aleen het is jammer dat er niks te bewijzen is...
Huizum was een maatje te klein voor Hiltex 2 op 4 februari. En terwijl Huizum zelf wint van DVSB verwacht het van DVSB dat het tegen Hiltex 2 wel even voluit voor de winst gaat, met het risico dat DVSB nog verliest, terwijl het aan 10-10 genoeg heeft.
Toen ik remise aanbood heeft Klaas Bor dat na 5 minuten nadenken geaccepteerd. Dat is de enige afspraak die Klaas en ik die dag hebben gemaakt. Ik speel voor Hiltex 2 en niet voor Het Noorden. Klaas speelt voor DVSB en niet voor Huizum.
Er waren 7 partijen waarbij de hiltex spelers meer dan 100 raiting punten minder hadden, dan hun tegenstanders, je gaat mij echt niet vertellen dat, dat allemaal gelijkwaardige remis's zijn, en waarbij de partijen meer dan 40 zetten heeft geduurd.
Nee dat waren geen gelijkwaardige remises. Hiltex 2 heeft nog enkele onrustige momenten beleefd.
Maar Nasi, Hiltex 2 is een stuk sterker dan Huizum, zoals bleek op 4 februari, dus denk je niet dat het verstandig was van DVSB om geen risico's te nemen tegen ons? DVSB had slechte ervaringen dit seizoen met de zwakkere clubs als VAD en Huizum.
Als ik zelf aan remise genoeg had in de laatste ronde om een toernooitje te winnen, dan probeerde ik die remise te halen. Maar er zijn inderdaad ook helden die in zo'n situatie nog voluit voor de winst gaan. Alleen zijn dat wel vaak de spelers die op de valreep nog de toernooiwinst verspelen.

Danny Staal
Posts: 83
Joined: Wed Jul 28, 2004 09:40

Post by Danny Staal » Mon Feb 20, 2006 11:57

Gefeliciteerd DVSB (en Hiltex)!!!

DVSB is de terechte kampioen. Het Noorden had ook geen moment de illusie dat Hiltex voor een stuntje zou kunnen zorgen (wel de hoop). We hebben zelf de kansen gemist en zijn dus "veroordeeld" tot de nacompetitie. Kunnen we mooi nog een ereklasser voor de voeten lopen. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
De 10-10 in Soest is volkomen begrijpelijk, dan hadden we het DVSB maar moeilijker moeten maken. Alleen zuur voor Huizum en VAD, dat Hiltex van deze situatie heeft kunnen profiteren. Maar ik denk dat elke ploeg daarvan zou profiteren, als ze in dezelfde situatie zouden zitten. Hiltex valt weinig te verwijten. Alleen Soest kun je verwijten dat ze hun sportieve plicht niet nakomen, maar waarom zouden ze ook?
Dus Huizum, zet hem op in de nacompetitie. Kunnen jullie volgend seizoen sportief revanche nemen!

DJNASI
Posts: 107
Joined: Mon Apr 18, 2005 15:28

Post by DJNASI » Mon Feb 20, 2006 11:58

Hanco Elenbaas wrote:
DJNASI wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Huizum was een maatje te klein voor Hiltex 2 op 4 februari. En terwijl Huizum zelf wint van DVSB verwacht het van DVSB dat het tegen Hiltex 2 wel even voluit voor de winst gaat, met het risico dat DVSB nog verliest, terwijl het aan 10-10 genoeg heeft.
Toen ik remise aanbood heeft Klaas Bor dat na 5 minuten nadenken geaccepteerd. Dat is de enige afspraak die Klaas en ik die dag hebben gemaakt. Ik speel voor Hiltex 2 en niet voor Het Noorden. Klaas speelt voor DVSB en niet voor Huizum.
Er waren 7 partijen waarbij de hiltex spelers meer dan 100 raiting punten minder hadden, dan hun tegenstanders, je gaat mij echt niet vertellen dat, dat allemaal gelijkwaardige remis's zijn, en waarbij de partijen meer dan 40 zetten heeft geduurd.
Nee dat waren geen gelijkwaardige remises. Hiltex 2 heeft nog enkele onrustige momenten beleefd.
Maar Nasi, Hiltex 2 is een stuk sterker dan Huizum, zoals bleek op 4 februari, dus denk je niet dat het verstandig was van DVSB om geen risico's te nemen tegen ons? DVSB had slechte ervaringen dit seizoen met de zwakkere clubs als VAD en Huizum.
Als ik zelf aan remise genoeg had in de laatste ronde om een toernooitje te winnen, dan probeerde ik die remise te halen. Maar er zijn inderdaad ook helden die in zo'n situatie nog voluit voor de winst gaan. Alleen zijn dat wel vaak de spelers die op de valreep nog de toernooiwinst verspelen.
Hiltex 2 beter dan huizum ?? Jullie hebben dar in amsterdam heel veel geluk gehad. We speelden met een invaller uit het derde en sipke was mee. Dus ontzettend veel geluk.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 20, 2006 12:04

Vraag maar aan Rein van der Pal hoe het zat met Hiltex 2 - Huizum. Rein heeft er meer verstand van.
Erik Brunsman wou zijn goede stand tegen Erwin Heslinga nog in winst omzetten voor de bordpunten, maar verloor. Daardoor werd het slechts 12-8. Volgend seizoen opnieuw Huizum - Hiltex 2 hoop ik.

DJNASI
Posts: 107
Joined: Mon Apr 18, 2005 15:28

Post by DJNASI » Mon Feb 20, 2006 12:08

Hanco Elenbaas wrote:Vraag maar aan Rein van der Pal hoe het zat met Hiltex 2 - Huizum. Rein heeft er meer verstand van.
Erik Brunsman wou zijn goede stand tegen Erwin Heslinga nog in winst omzetten voor de bordpunten, maar verloor. Daardoor werd het slechts 12-8. Volgend seizoen opnieuw Huizum - Hiltex 2 hoop ik.
Hanco, vertel eens, wat hebben jullie betaald voor die 10 remise's?

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 20, 2006 12:22

De helft van het bedrag wat Huizum ons had betaald om de schade voor Huizum tegen Hiltex 2 beperkt te houden tot 12-8.

Maartuhhh
Posts: 281
Joined: Sun Jun 13, 2004 01:55

Post by Maartuhhh » Mon Feb 20, 2006 12:31

Loting nacompetitie
20-02-06
De loting voor de nacompetitie zal plaatsvinden op dinsdag 21 februari om14.00 uur op het Bondsbureau te Rheden.De loting is voor iedereen, clubs en pers, toegankelijk. Er zal direct voorde eerste en tweede ronde geloot worden, zodat alle betrokkenen meteen wetenwaar ze aan toe zijn.
Ben Smeenk (coördinator teamwedstrijden KNDB

DJNASI
Posts: 107
Joined: Mon Apr 18, 2005 15:28

Post by DJNASI » Mon Feb 20, 2006 12:40

Hanco Elenbaas wrote:De helft van het bedrag wat Huizum ons had betaald om de schade voor Huizum tegen Hiltex 2 beperkt te houden tot 12-8.
Dus je geeft toe daat jullie geld betaald hebben aan dvsb.......

E. van Dusseldorp
Posts: 76
Joined: Wed Nov 02, 2005 23:09
Contact:

Post by E. van Dusseldorp » Mon Feb 20, 2006 12:48

DJNASI wrote:
Hanco Elenbaas wrote:De helft van het bedrag wat Huizum ons had betaald om de schade voor Huizum tegen Hiltex 2 beperkt te houden tot 12-8.
Dus je geeft toe daat jullie geld betaald hebben aan dvsb.......
Als we straks zwaar versterkt in de ereklasse uitkomen, dan weten jullie tenminste waar het geld vandaan is gekomen. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

User avatar
Hiltexfan
Posts: 34
Joined: Tue Aug 03, 2004 15:36
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Hiltexfan » Mon Feb 20, 2006 12:55

E. van Dusseldorp wrote:
DJNASI wrote:
Hanco Elenbaas wrote:De helft van het bedrag wat Huizum ons had betaald om de schade voor Huizum tegen Hiltex 2 beperkt te houden tot 12-8.
Dus je geeft toe daat jullie geld betaald hebben aan dvsb.......
Als we straks zwaar versterkt in de ereklasse uitkomen, dan weten jullie tenminste waar het geld vandaan is gekomen. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Van Huizum!! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Post Reply