Bondscompetitie 2005-2006

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Feb 19, 2006 00:00

Urker wrote:Nu pas valt mijn oog op een bijdrage van voormalig bestuurslid Piet Bouma. Ja beste lezers, dat is die heer die doorgaans best positief meedenkt over ons edele spel. Maar heden is hij de weg kwijt. Hij beschuldigt DVSB van combine maar levert geen enkel bewijs. Welk belang heeft Bouma hier? Ik zie het nog niet.
Het directe belang is natuurlijk Huizum.
Indirect gaat het om een sportieve plicht.
Fijn overigens Bert, dat Davelaar geen arbiter was.
Wie was het wel?
Was Davelaar wel aanwezig?

Het wordt tijd Urker dat je je bekend gaat maken.
Lid van Huizum? Zoveel mensen weten nog niet dat ik twee weken geleden ben afgetreden als voorzitter.

Urker

Post by Urker » Sun Feb 19, 2006 00:10

Piet, jouw vertrek als voorzitter blijft een slechte zaak. Maar waarom oordeel je over wedstrijden waar je niet bij was. En inderdaad, we zijn clubgenoten.

wibor

DVSB

Post by wibor » Sun Feb 19, 2006 00:17

[img]images/smilies/icon_evil.gif[/img] Geachte heer Bouma,

Wat ben je toch een ontzettende z....rd. Als jullie aan 10-10 genoeg zouden hebben om promotie wedstrijden te ontlopen en de tegenstander ook zou dit ook gebeurd zijn. Het is nogal lekker spelen Als Hiltex aan alle borden binnen tien minuten al ontzettend begint te hakken. Dan zou ik als DVSB vlug remise geven en hup naar de bar.
Last edited by wibor on Sun Feb 19, 2006 00:28, edited 1 time in total.

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Sun Feb 19, 2006 00:22

Bert Zwart wrote:Davelaar was geen scheidsrechter bij Hiltex 2 - DVSB. Helaas was ik niet aanwezig bij de wedstrijd. Ik begreep dat er op de meeste borden niet echt is gestreden om de punten. Tjalling gefeliciteerd met je fles drank. Ik zal straks dat stukje over de de Tibetaanse dictator en god-koning op het forum zetten.

Eric en Hanco hebben vermoedelijk betere dingen te doen dan te reageren op bovenstaande posts. Ik kennelijk niet, dat krijg je als je niet bij de laatste wedstrijd aanwezig kon zijn.
Gelukkig Bert, maar zo stond het wel in het wedstrijdboekje en ook op de site. Is de arbiter vanwege het belang van de wedstrijd door de KNDB vervangen?

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Feb 19, 2006 00:22

Urker wrote:Piet, jouw vertrek als voorzitter blijft een slechte zaak. Maar waarom oordeel je over wedstrijden waar je niet bij was. En inderdaad, we zijn clubgenoten.
Waarom zou ik geen mening mogen hebben over een wedstrijd waar ik niet bij was.

10 remises om 15.45 uur.
Ik denk dat 0% van de competitiewedstrijden in 10 remises zijn geëindigd op dat tijdstip.

Uiteraard is dit geen enkel bewijs voor combines, afspraken e.d. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

En Wibor: Huizum maakte geen enkele kans meer op het kampioenschap.
En ik gun DVSB best het kampioenschap, maar ze hadden het gewoon met een mooie overwinning moeten doen! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Urker

Post by Urker » Sun Feb 19, 2006 00:26

Kijk eens aan nu wordt het gezellig. De oude clubvrienden van vroeger zijn Piet nog niet vergeten. Je hebt wel gelijk Wim, ik herken het.

wibor

Post by wibor » Sun Feb 19, 2006 00:30

Heb mijn bericht al aangepast. Trouwens die promotie degradatie wedstrijden moeten voor jullie toch te doen zijn

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Feb 19, 2006 00:35

Tsjonge, wat een geneuzel over een promotie waar niet eens voor is gespeeld. Zie voor de enige echte kampioenswedstrijd http://www.damclub.nl/frames/comp/comp0 ... 02005.html. De kampioensfoto en partijen staan al online. Het wedstrijdverslag en de analyses komen ongetwijfeld zeer binnenkort.

Piet Bouma

Re: DVSB

Post by Piet Bouma » Sun Feb 19, 2006 00:39

wibor wrote::evil: Geachte heer Bouma,

Wat ben je toch een ontzettende z....rd. Als jullie aan 10-10 genoeg zouden hebben om promotie wedstrijden te ontlopen en de tegenstander ook zou dit ook gebeurd zijn. Het is nogal lekker spelen Als Hiltex aan alle borden binnen tien minuten al ontzettend begint te hakken. Dan zou ik als DVSB vlug remise geven en hup naar de bar.
Tja, en dat is nou net de instelling, die bij mij iets doet breken.
Dammen, doe je om het spel en een wedstrijd te spelen (en ook rekening te houden met anderen). Na afloop naar de bar prima.

Maar ja, ik ben nu eenmaal een zeikerd. Ik log uit, misschien definitief.

steenslag

Post by steenslag » Sun Feb 19, 2006 00:42

Bij de schaakolympiade (een teamwedstrijd) is het, voor zover ik weet, niet ongebruikelijk dat de teamcaptains op enig moment overeenkomen dat alle resterende partijen remise worden. Ze geven dan hun spelers opdracht om remise aan te bieden of aan te nemen.

Deze praktijk is, alweer voorzover ik weet, volkomen geaccepteerd.

Dammertje

Post by Dammertje » Sun Feb 19, 2006 00:49

steenslag wrote:Bij de schaakolympiade (een teamwedstrijd) is het, voor zover ik weet, niet ongebruikelijk dat de teamcaptains op enig moment overeenkomen dat alle resterende partijen remise worden. Ze geven dan hun spelers opdracht om remise aan te bieden of aan te nemen.

Deze praktijk is, alweer voorzover ik weet, volkomen geaccepteerd.
Inderdaad, spelers consulteren hun captain en captain instrueert spelers tijdens de partij. Maar of dat een goed voorbeeld is? Lijkt toch nadelig effect op de spanning / onvoorspelbaarheid te hebben.

RonHeusdens

Post by RonHeusdens » Sun Feb 19, 2006 00:59

Ik kan het nog sterker vertellen. Mijn laatste schaakwedstrijd voor Overschie, moest ik bij de stand van 3.5 - 2.5 in ons voordeel van onze teamleider opgeven, zodat het laatste bord remise zou krijgen. Dat was de afspraak. Beide teams hadden baat bij een 4-4 uitslag. OK, ik stond verloren, maar kon nog spartelen. Ik heb hierna niet meer voor Overschie gespeeld. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

steenslag

Post by steenslag » Sun Feb 19, 2006 01:05

Waar schaak je nu dan?

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sun Feb 19, 2006 01:20

RonHeusdens wrote: ik stond verloren
Goede reden om op te geven.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Feb 19, 2006 02:17

Piet Bouma wrote:
Jochem Zweerink wrote:Wanneer je het wilt kunnen bewijzen zul je echt minstens met een bekentenis van Eric op de proppen moeten komen! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img])
Ik daag zowel Hanco Elenbaas als Eric van Dusseldorp uit om een verslag te doen van deze superspannende wedsrijd....... [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Anders zijn ze er ook als de kippen bij om hun commentaar te leveren.

Voor mij heeft het kampioenschap van DVSB een diepzwarte glans.... [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
Zoveel kwaliteit en dan niet eens willen winnen?
Waar heb je het over Piet??
DVSB is de terechte kampioen!
Huizum en VAD zijn de terechte degradatiekandidaten. Het verschil tussen promotie en degradatie is miniem, zie onderstaande resultaten, waaruit verder af te leiden is dat DVSB in de onderlinge confrontatie sterker was dan de directe concurrent Het Noorden en dat Hiltex 2 sterker was dan de degradatiekandidaten Huizum en VAD.

17 september 2005: VAD - DVSB 10-10
15 oktober 2005: Huizum - DVSB 11-9
7 januari 2006: Het Noorden - DVSB 9-11
7 januari 2006: Hiltex 2 - VAD 11-9
4 februari 2006: Hiltex 2 - Huizum 12-8
18 februari 2006: DVSB - Hiltex 2 10-10

Post Reply