Bondscompetitie 2005-2006

Post Reply
Jochem Zweerink
Posts: 245
Joined: Fri Jul 23, 2004 20:17

Post by Jochem Zweerink » Sat Feb 18, 2006 22:35

FeikeBoomstra wrote:Er staat nergens in het reglement dat teams niet van te voren de uitslag overeen mogen komen, tenminste ik kan het niet vinden.
Ze mogen er alleen als de wedstrijd eenmaal begonnen is niet meer over praten.
En ook al zouden er afspraken gemaakt zijn; er valt niets te bewijzen. Kijk nou eens naar de Olympische Spelen; bij het onderdeel shorttracken was het overduidelijk te zien dat de Koreanen met elkaar afgesproken hadden wie er zou gaan winnen; de latere nr. 2 gedroeg zich duidelijk als knecht van de latere nr. 1 (beide Koreanen dus). Op de Spelen is het maken van dit soort afspraken (ook voor aanvang van de wedstrijd; tijdens de wedstrijd gaat immers zo moeilijk!) verboden, maar het gebeurd toch. Er valt niets te bewijzen.
Dat dit soort afspraken in het SWR staan is eigenlijk niet erg zinvol.

Jochem Zweerink
Posts: 245
Joined: Fri Jul 23, 2004 20:17

Post by Jochem Zweerink » Sat Feb 18, 2006 22:37

Piet Bouma wrote:
FeikeBoomstra wrote:Er staat nergens in het reglement dat teams niet van te voren de uitslag overeen mogen komen, tenminste ik kan het niet vinden.
Ze mogen er alleen als de wedstrijd eenmaal begonnen is niet meer over praten.
Feike,

Jij denkt dat er vooraf een uitslag is overeen gekomen?
Eric is dit zo?
Haha, Eric zal dit ook echt openlijk op het Forum gaan bekennen!!!! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Feb 18, 2006 22:45

Jochem Zweerink wrote:
FeikeBoomstra wrote:Er staat nergens in het reglement dat teams niet van te voren de uitslag overeen mogen komen, tenminste ik kan het niet vinden.
Ze mogen er alleen als de wedstrijd eenmaal begonnen is niet meer over praten.
En ook al zouden er afspraken gemaakt zijn; er valt niets te bewijzen. Kijk nou eens naar de Olympische Spelen; bij het onderdeel shorttracken was het overduidelijk te zien dat de Koreanen met elkaar afgesproken hadden wie er zou gaan winnen; de latere nr. 2 gedroeg zich duidelijk als knecht van de latere nr. 1 (beide Koreanen dus). Op de Spelen is het maken van dit soort afspraken (ook voor aanvang van de wedstrijd; tijdens de wedstrijd gaat immers zo moeilijk!) verboden, maar het gebeurd toch. Er valt niets te bewijzen.
Dat dit soort afspraken in het SWR staan is eigenlijk niet erg zinvol.
Uiteraard zal bewijs uiterst moeilijk zijn.

Temeer daar de arbiter voor de wedstrijd volgens het groene boekje, E. Davelaar was, bij mijn weten voorzitter van DVSB.

Kwalijk is wel dat een vice-voorzitter van de FMJD en de voorzitter van de Bondsraad bij dit "spel" aanwezig zijn geweest.

Zij zouden de statuten van bonden, waarin ongetwijfeld een zinsnede staat als "het bevorderen van het damspel" moeten naleven.
En jij kunt mij niet wijsmaken dat er echt gespeeld is en dat hiermee het damspel bevorderd wordt.

Jochem Zweerink
Posts: 245
Joined: Fri Jul 23, 2004 20:17

Post by Jochem Zweerink » Sat Feb 18, 2006 22:53

Piet Bouma wrote:En jij kunt mij niet wijsmaken dat er echt gespeeld is en dat hiermee het damspel bevorderd wordt.
Dat zul je mij inderdaad niet horen zeggen. Maar doordat het bewijs uiterst moeilijk is (wanneer je het wilt kunnen bewijzen zul je echt minstens met een bekentenis van Eric op de proppen moeten komen! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]) zal het onvermijdelijk zijn. Beide ploegen hadden immers baat bij een 10-10. Logisch dus dat de wedstrijd in 10-10 geeindigd is. Maar ik ben het me je eens dat het voor de damsport en voor de competitie leuker zou zijn geweest als er gewoon gespeeld zou zijn. Wat er gebeurd is is immers regelrechte competitievervalsing. Maar gezien het kapitaalkrachtige zwerverincident van vorig jaar (Westland - Hiltex) schijnen ze daar in Amsterdam niet erg vies van te zijn.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Feb 18, 2006 23:03

Jochem Zweerink wrote:Wanneer je het wilt kunnen bewijzen zul je echt minstens met een bekentenis van Eric op de proppen moeten komen! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img])
Ik daag zowel Hanco Elenbaas als Eric van Dusseldorp uit om een verslag te doen van deze superspannende wedsrijd....... [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Anders zijn ze er ook als de kippen bij om hun commentaar te leveren.

Voor mij heeft het kampioenschap van DVSB een diepzwarte glans.... [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
Zoveel kwaliteit en dan niet eens willen winnen?

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Post by Alex » Sat Feb 18, 2006 23:04

[
Hijken DTC CEMA/De Vaste Zet 9-11
1 Henk Kalk (1320) Vadim Virny (1531) 0-2 (1)
2 Jacob Okken (1386) Martijn van Gortel (1134) 1-1 (5)
3 Jan Ekke de Vries (1347) Yuriy Lagoda 1-1 (7)
4 Evert Dollekamp (1319) Ronald Schalley (1315) 1-1 (2)
5 Martin Dolfing (1509) Macodou Ndiaye (1443) 1-1 (3)
6 Peter Schuitema (1327) Ronald Schalley (1315) 0-2 (10)
7 Jan Mente Drent (1336) Leopold Sekongo (1368) 1-1 (9)
8 Maikel Palmans (1303) Erwin Heunen (1253) 1-1 (8)
9 Hans Jansen (1464) Martijn van Gortel (1134) 2-0 (4)
10 Alex van Prinsenbeek (1238) Adiatou Ibrahim (1294) 1-1 (6)

Da's ook 'n manier, als je geen 10 spelers kan vinden, of is er iets verkeerd doorgegeven, of verkeerd overgenomen??

Braintag
Posts: 221
Joined: Sun Sep 21, 2003 02:21

Post by Braintag » Sat Feb 18, 2006 23:05

Jochem Zweerink wrote:
Piet Bouma wrote:En jij kunt mij niet wijsmaken dat er echt gespeeld is en dat hiermee het damspel bevorderd wordt.
Dat zul je mij inderdaad niet horen zeggen. Maar doordat het bewijs uiterst moeilijk is (wanneer je het wilt kunnen bewijzen zul je echt minstens met een bekentenis van Eric op de proppen moeten komen! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]) zal het onvermijdelijk zijn. Beide ploegen hadden immers baat bij een 10-10. Logisch dus dat de wedstrijd in 10-10 geeindigd is. Maar ik ben het me je eens dat het voor de damsport en voor de competitie leuker zou zijn geweest als er gewoon gespeeld zou zijn. Wat er gebeurd is is immers regelrechte competitievervalsing. Maar gezien het kapitaalkrachtige zwerverincident van vorig jaar (Westland - Hiltex) schijnen ze daar in Amsterdam niet erg vies van te zijn.
Het Noorden zal ongewijfeld protest aantekenen.

Braintag
Posts: 221
Joined: Sun Sep 21, 2003 02:21

Post by Braintag » Sat Feb 18, 2006 23:15

Braintag wrote:
Jochem Zweerink wrote:
Piet Bouma wrote:En jij kunt mij niet wijsmaken dat er echt gespeeld is en dat hiermee het damspel bevorderd wordt.
Dat zul je mij inderdaad niet horen zeggen. Maar doordat het bewijs uiterst moeilijk is (wanneer je het wilt kunnen bewijzen zul je echt minstens met een bekentenis van Eric op de proppen moeten komen! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]) zal het onvermijdelijk zijn. Beide ploegen hadden immers baat bij een 10-10. Logisch dus dat de wedstrijd in 10-10 geeindigd is. Maar ik ben het me je eens dat het voor de damsport en voor de competitie leuker zou zijn geweest als er gewoon gespeeld zou zijn. Wat er gebeurd is is immers regelrechte competitievervalsing. Maar gezien het kapitaalkrachtige zwerverincident van vorig jaar (Westland - Hiltex) schijnen ze daar in Amsterdam niet erg vies van te zijn.
Het Noorden zal ongewijfeld protest aantekenen.

De immer luidruchtige Elenbaas is nog nooit zo stil geweest. Zal zich ongetwijfeld aan het bezatten zijn of zoekende naar mensen die in een vorig leven SS-er waren.

Jochem Zweerink
Posts: 245
Joined: Fri Jul 23, 2004 20:17

Post by Jochem Zweerink » Sat Feb 18, 2006 23:29

Braintag wrote:
Jochem Zweerink wrote:
Piet Bouma wrote:En jij kunt mij niet wijsmaken dat er echt gespeeld is en dat hiermee het damspel bevorderd wordt.
Dat zul je mij inderdaad niet horen zeggen. Maar doordat het bewijs uiterst moeilijk is (wanneer je het wilt kunnen bewijzen zul je echt minstens met een bekentenis van Eric op de proppen moeten komen! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]) zal het onvermijdelijk zijn. Beide ploegen hadden immers baat bij een 10-10. Logisch dus dat de wedstrijd in 10-10 geeindigd is. Maar ik ben het me je eens dat het voor de damsport en voor de competitie leuker zou zijn geweest als er gewoon gespeeld zou zijn. Wat er gebeurd is is immers regelrechte competitievervalsing. Maar gezien het kapitaalkrachtige zwerverincident van vorig jaar (Westland - Hiltex) schijnen ze daar in Amsterdam niet erg vies van te zijn.
Het Noorden zal ongewijfeld protest aantekenen.
Maar dan kom je weer terecht bij het bewijsvoeringsprobleem. Ik verwacht dat indien Het Noorden protest aantekent dit direct in de prullenbak zal belanden, hoe onrechtvaardig dat misschien ook is.

Dolly's brother
Posts: 633
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:36

Post by Dolly's brother » Sat Feb 18, 2006 23:44

De scheidsrechter van DSVB-Hiltex 2 was trouwens bij DCIJ-DVSB als captain/supporter van DVSB aanwezig [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]

Nog een bedankje trouwens aan Huizum, dat er keurig voor gezorgd heeft dat we weer een jaartje overleven [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Feb 18, 2006 23:46

Jochem Zweerink wrote:Maar dan kom je weer terecht bij het bewijsvoeringsprobleem. Ik verwacht dat indien Het Noorden protest aantekent dit direct in de prullenbak zal belanden, hoe onrechtvaardig dat misschien ook is.
Hans Jansen is een keer geschorst toen hij in een vlaag van verstandsverbijstering volstrekt binnen de regels drie schijven (of waren het drie dammen?) weggaf. [img]images/smilies/icon_surprised.gif[/img]
Last edited by Piet Bouma on Sat Feb 18, 2006 23:51, edited 1 time in total.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Sat Feb 18, 2006 23:47

Felicitaties gaan naar DVSB voor een succesvol seizoen en verdiend kampioenschap. Kampioen word je niet in een enkele wedstrjd maar gedurende een geheel seizoen. Protest is zinloos en onsportief.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Sat Feb 18, 2006 23:52

Nu pas valt mijn oog op een bijdrage van voormalig bestuurslid Piet Bouma. Ja beste lezers, dat is die heer die doorgaans best positief meedenkt over ons edele spel. Maar heden is hij de weg kwijt. Hij beschuldigt DVSB van combine maar levert geen enkel bewijs. Welk belang heeft Bouma hier? Ik zie het nog niet.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Sat Feb 18, 2006 23:54

Davelaar was geen scheidsrechter bij Hiltex 2 - DVSB. Helaas was ik niet aanwezig bij de wedstrijd. Ik begreep dat er op de meeste borden niet echt is gestreden om de punten. Tjalling gefeliciteerd met je fles drank. Ik zal straks dat stukje over de de Tibetaanse dictator en god-koning op het forum zetten.

Eric en Hanco hebben vermoedelijk betere dingen te doen dan te reageren op bovenstaande posts. Ik kennelijk niet, dat krijg je als je niet bij de laatste wedstrijd aanwezig kon zijn.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Sat Feb 18, 2006 23:58

De eerste transfergeruchten doen al weer de ronde. Vraagje naar Huissen?

Post Reply