Bondscompetitie 2005-2006

Post Reply
User avatar
Nescio
Posts: 310
Joined: Sat May 29, 2004 20:14
Location: Schiedam
Contact:

Post by Nescio » Mon Jan 30, 2006 19:37

AnDa wrote:Troesoe - Raes: 9 - 11 (met overwinningen voor Olga Kamychleeva en Michele Borghetti) [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Vraagje wrote:En Maarten Linssen
Wat waren de detailuitslagen? Op de site van Raes zie ik zes partijnotaties en verder blijken de detailuitslagen nog nergens te staan.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Tue Jan 31, 2006 19:13

Image

Zwart - Leijenaar.

Ik lijk dankzij vleugelcontrole en de achtergebleven schijf op 15 over goede kansen te moeten beschikken, maar het open gat op 42 is een serieuze zwakte. Dit toonde Willem doeltreffend aan. Met nog 1 minuut op de klok nam hij me als volgt te grazen: 15-20 30-25 23-29 39-34x44 24-29 43-39?? 29-34 19-24 11x42.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Tue Jan 31, 2006 19:34

Uit de partij Jansen - Meijer maak ik op dat de partij remise is nadat 25 zetten met alleen dammen is gespeeld zonder dat er een stuk geslagen is. Klopt dat? Anders had Hein de remise nog veilig kunnen stellen door met zijn dam van 26 naar 3 te gaan.

User avatar
PeterHt
Posts: 416
Joined: Mon Oct 13, 2003 17:51

Post by PeterHt » Tue Jan 31, 2006 20:52

Bert Zwart wrote:Uit de partij Jansen - Meijer maak ik op dat de partij remise is nadat 25 zetten met alleen dammen is gespeeld zonder dat er een stuk geslagen is. Klopt dat? Anders had Hein de remise nog veilig kunnen stellen door met zijn dam van 26 naar 3 te gaan.
Op de 91e zet is er geslagen (91. 5x46) en later op de 113e zet (113... 2x16) ook, en dat zijn geen 25 zetten.
Op de 115e zet 26 naar 3 spelen had dus geen verschil gemaakt volgens de 25-zetten-regel, deze reeks was immers al onderbroken door een slag.

Cor van Dusseldorp
Posts: 154
Joined: Tue Dec 30, 2003 16:19

Post by Cor van Dusseldorp » Tue Jan 31, 2006 21:49

PeterHt wrote:
Bert Zwart wrote:Uit de partij Jansen - Meijer maak ik op dat de partij remise is nadat 25 zetten met alleen dammen is gespeeld zonder dat er een stuk geslagen is. Klopt dat? Anders had Hein de remise nog veilig kunnen stellen door met zijn dam van 26 naar 3 te gaan.
Op de 91e zet is er geslagen (91. 5x46) en later op de 113e zet (113... 2x16) ook, en dat zijn geen 25 zetten.
Op de 115e zet 26 naar 3 spelen had dus geen verschil gemaakt volgens de 25-zetten-regel, deze reeks was immers al onderbroken door een slag.
Opvallend overigens dat bij de analyse op de site van Hiltex het vraagteken pas staat bij de 112e zet en niet na 110... 6-11?

Van_Hanegem
Posts: 51
Joined: Tue Aug 16, 2005 01:33
Location: Utrecht

Post by Van_Hanegem » Tue Jan 31, 2006 22:35

Bert Zwart wrote:Image

Zwart - Leijenaar.

Ik lijk dankzij vleugelcontrole en de achtergebleven schijf op 15 over goede kansen te moeten beschikken, maar het open gat op 42 is een serieuze zwakte. Dit toonde Willem doeltreffend aan. Met nog 1 minuut op de klok nam hij me als volgt te grazen: 15-20 30-25 23-29 39-34x44 24-29 43-39?? 29-34 19-24 11x42.
16 en 36 zijn opgenomen in het diagram, maar stonden er in werkelijkheid niet.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Wed Feb 01, 2006 08:12

Bedankt hoor. Staan de partijen al ergens op internet of was je er gewoon bij op die dag?

Naar mijn smaak zijn er hier iets teveel anoniemen. Daarom is dit mijn laatste post op dit forum. Gegroet allen.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Wed Feb 01, 2006 10:20

Nu iedereen om uiteenlopende redenen vertrekt blijf ik.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Post by Dieter » Wed Feb 01, 2006 12:31

Bert Zwart wrote:Bedankt hoor. Staan de partijen al ergens op internet of was je er gewoon bij op die dag?

Naar mijn smaak zijn er hier iets teveel anoniemen. Daarom is dit mijn laatste post op dit forum. Gegroet allen.
Dat is toch niet nodig Bert, blokkeer gewoon de anoniemen, dan hoef je het niet te lezen en heb je er verder ook geen last van.

Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Post by Wieger Wesselink » Wed Feb 01, 2006 13:24

Bert Zwart wrote:Bedankt hoor. Staan de partijen al ergens op internet of was je er gewoon bij op die dag?

Naar mijn smaak zijn er hier iets teveel anoniemen. Daarom is dit mijn laatste post op dit forum. Gegroet allen.
Maar Bert, die anonieme posters zijn alleen maar bang. Onder hun valse naam durven ze dingen te doen die ze anders niet zouden durven. En stiekem hebben ze waarschijnlijk best ontzag voor iemand als Hanco, die gewoon uitkomt voor zijn mening. Meer zoek ik er in ieder geval niet achter.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri Feb 03, 2006 15:18

TC Tubantia, 3 februari 2006

Damtopper in Westerhaar

WESTERHAAR - De damtopper tussen Witte van Moort (WvM) uit Westerhaar en Van Stigt Thans uit Schiedam staat zaterdag op het programma in de ereklasse van de nationale damcompetitie.

De wedstrijd zal worden gespeeld in het fraaie clublokaal van de Westerhaarse damvereniging aan de Asterstraat. Met nog twee ronden voor de boeg is het enorm spannend in de ereklasse met nog drie titelkandidaten waaronder WvM. Koploper is momenteel Van Stigt Thans dat één punt voorstaat op WvM en Hiltex uit Amsterdam. Bij winst passeert WvM de koploper en zal het naar alle waarschijnlijk in een beslissingduel met Hiltex uit moeten maken wie de nationale titel voor zich opeist. Het optimisme in het Westerhaarse kamp is groot ondanks het feit dat er grote namen spelen bij Van Stigt Thans. Alexander Schwarzman en Anatoli Gantwarg, beiden ex-wereldkampioen, en natuurlijk achtvoudig Nederlands kampioen Rob Clerc vormen de spil van dit ambitieuze team. Maar ook Ron Heusdens en de Fransman Arnoud Cordier zijn internationaal erkende spelers. WvM heeft vooral vertrouwen in haar collectief en natuurlijk in kopman Mark Podolski en de in supervorm verkerende Sven Winkel. Het belooft dan ook een gevecht op het scherpst van de snede te worden waarbij vooraf geen voorspelling kan worden gedaan over wie winnaar wordt. Ook gezien de belangen van deze wedstrijd zal de spanning zeker een woordje meespreken.

De aanvang van de wedstrijd is om 12.00 uur en vrij voor het publiek toegankelijk
<center>Image</center>

Doet Joeri Anikejev morgen mee, de matchwinner in de wedstrijd Van Stigt Thans - Hiltex?
En kan Witte van Moort beschikken over Abdoulaye Der?

<center>Image</center>

User avatar
Nescio
Posts: 310
Joined: Sat May 29, 2004 20:14
Location: Schiedam
Contact:

Post by Nescio » Sat Feb 04, 2006 18:31

Hanco Elenbaas wrote:Doet Joeri Anikejev morgen mee, de matchwinner in de wedstrijd Van Stigt Thans - Hiltex?
En kan Witte van Moort beschikken over Abdoulaye Der?
Van Stigt Thans wint met 11-9 van Witte van Moort, 9 remises en Arnaud Cordier wint van Sven Winkel. Yuri Anikyeyev deed mee, maar haalde niet meer dan remise tegen Klaas-Jan Leijenaar. Of Abdoulaye Der mee heeft gespeeld, dat weet ik niet. Ik heb er in ieder geval niets over gehoord.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Post by GuidoB » Sat Feb 04, 2006 18:45

Nescio wrote:Van Stigt Thans wint met 11-9 van Witte van Moort, 9 remises en Arnaud Cordier wint van Sven Winkel. Yuri Anikyeyev deed mee, maar haalde niet meer dan remise tegen Klaas-Jan Leijenaar. Of Abdoulaye Der mee heeft gespeeld, dat weet ik niet. Ik heb er in ieder geval niets over gehoord.
Hans, het is Klaas-Jan Huntelaar of Klaas-Hendrik Leijenaar. Je haalt twee sporten door elkaar. Onze Russen vielen vandaag inderdaad een beetje tegen. Maar gelukkig hebben we meer buitenlanders.

User avatar
Nescio
Posts: 310
Joined: Sat May 29, 2004 20:14
Location: Schiedam
Contact:

Post by Nescio » Sat Feb 04, 2006 19:05

GuidoB wrote:Hans, het is Klaas-Jan Huntelaar of Klaas-Hendrik Leijenaar. Je haalt twee sporten door elkaar. Onze Russen vielen vandaag inderdaad een beetje tegen. Maar gelukkig hebben we meer buitenlanders.
Ik zit ook al veel te veel met mijn gedachten in De Kuip morgen. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Sat Feb 04, 2006 20:46

GuidoB wrote:
Nescio wrote:Van Stigt Thans wint met 11-9 van Witte van Moort, 9 remises en Arnaud Cordier wint van Sven Winkel. Yuri Anikyeyev deed mee, maar haalde niet meer dan remise tegen Klaas-Jan Leijenaar. Of Abdoulaye Der mee heeft gespeeld, dat weet ik niet. Ik heb er in ieder geval niets over gehoord.
Hans, het is Klaas-Jan Huntelaar of Klaas-Hendrik Leijenaar. Je haalt twee sporten door elkaar. Onze Russen vielen vandaag inderdaad een beetje tegen. Maar gelukkig hebben we meer buitenlanders.

Nou ja, het had 10-10 kunnen worden, Gerlof Kolk verzuimt de winst.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Post Reply