Verwijderd uit topic "Halve Finales Algemeen, Kampioens

Discussies over damsport (in het Nederlands)
User avatar
Klaas van der Laan
Posts: 898
Joined: Wed Sep 24, 2003 13:19
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Thu Jan 19, 2006 19:36

hans andriessen wrote:
blondegod wrote:
Vraagje wrote:
is er toch nog een vrouw die me begrijpt...
Vrouwen en begrijpen [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Ook Einstein zei: "Mijn vrouw begrijpt me niet". [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Houellebecq: "Mannen leven van nature in een moeilijke wereld, een wereld met simplistische, meedogenloze doelen, en zonder het begrip van de vrouwen zouden er maar weinig kunnen overleven".

angstgegner
Posts: 6
Joined: Thu Jan 19, 2006 19:42

Post by angstgegner » Thu Jan 19, 2006 20:09

Klaas van der Laan wrote:
hans andriessen wrote:
blondegod wrote: Vrouwen en begrijpen [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Ook Einstein zei: "Mijn vrouw begrijpt me niet". [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Houellebecq: "Mannen leven van nature in een moeilijke wereld, een wereld met simplistische, meedogenloze doelen, en zonder het begrip van de vrouwen zouden er maar weinig kunnen overleven".
mannen zijn zieke wezens,de Kosmos heeft ze voortgebracht,en Venus zal ze tzt verpletteren.

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Post by mikkeltje » Fri Jan 20, 2006 00:26

angstgegner wrote:
Klaas van der Laan wrote:
hans andriessen wrote: Ook Einstein zei: "Mijn vrouw begrijpt me niet". [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Houellebecq: "Mannen leven van nature in een moeilijke wereld, een wereld met simplistische, meedogenloze doelen, en zonder het begrip van de vrouwen zouden er maar weinig kunnen overleven".
mannen zijn zieke wezens,de Kosmos heeft ze voortgebracht,en Venus zal ze tzt verpletteren.
Paul Léautaud schreef: Je moet verduiveld veel van vrouwen gehouden hebben om ze te verafschuwen.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jan 20, 2006 01:16

mikkeltje wrote: Paul Léautaud schreef: Je moet verduiveld veel van vrouwen gehouden hebben om ze te verafschuwen.
Paul Léautaud wordt in Tao van Liefde en Seks van Jolan Chang uit 1977 opgevoerd als een voorbeeld van hoe het niet moet.

Jolan Chang:
"Wat wel vermindert op latere leeftijd is de drang van de man om te ejaculeren. Daar de westerse man gewoonlijk niet inziet dat ejaculatie en orgasme niet hetzelfde zijn, meent hij dat hij begint te falen. Simone de Beauvoir beschrijft in haar boek La Force de l'Age op aanschouwelijke wijze hoe deze misvatting Paul Léautaud beïnvloedde. De Beauvoir schrijft: 'We bezitten één opmerkelijk voorbeeld betreffende de relatie van een oude man tot zijn lichaam, zijn image en zijn seksualiteit; dat is het dagboek van Paul Léautaud.' Volgens De Beauvoir ontmoet Léautaud een vrouw die hem zeer aanstaat als hij vijftig en zij vijfentwintig is. Hij noemt haar 'Madame' en beschrijft haar als een 'waarlijk hartstochtelijke vrouw, op schitterende wijze toegerust voor de liefde en geheel naar mijn smaak op dit gebied.'
Zeven jaar later blijken ze heel wat minder goed bij elkaar te passen. Hij kan haar nu niet meer zo vaak beminnen en de liefdesaffaire bereikt een tweede stadium: 'We zijn slechts door onze zinnen aan elkaar verbonden -door zonde- en wat er overblijft is uiterst karig.'
Hij noemt haar nu niet langer 'Madame' maar 'de panter'. Zo noemden onbekwame en onzekere lieden in het oude China hun vrouw ook. Mannen die door onbevredigde partners geprest worden seksueel iets te presteren zouden een oud spreekwoord kunnen aanhalen: 'Vrouwen in hun dertiger jaren zijn als wolven. Vrouwen in hun veertiger jaren zijn als tijgers.'
In beide gevallen weerspiegelen de woorden eenvoudig de uitgeputte staat van de man, meer dan de seksuele eetlust van de vrouw. Wat Léautaud deed was normaal voor de mannen van zijn tijd en van nu - hij beknibbelde op het bedrijven van de liefde ten koste van zijn eigen geluk en dat van zijn minnares.
Toen hij negenenvijftig was begon het derde stadium van de affaire. Hij begon haar 'de gesel' te noemen. Hij voelde zich nog steeds tot haar aangetrokken, maar was bang dat te veel liefde hem fataal zou kunnen worden. Zijn dagboeken nemen een sombere wending: 'Wat een slappe ejaculatie wanneer ik de liefde bedrijf: weinig beter dan water.' Het bedrijven van de liefde vermoeide hem en zijn dokter raadde hem aan ermee op te houden. Hij probeerde dat, maar stopte niet helemaal; hij begon te masturberen. Zij die de tao kennen zullen onmiddellijk begrijpen dat dit geen oplossing was. Masturbatie van de man betekent verlies van manlijk jang-levenssap zonder dat daar de compensatie van het verkrijgen van jin-levensvocht tegenover staat. Er is dan geen harmonie van jin en jang en de daad is nutteloos.
Ook voor Léautaud. Hij leed eronder dat hij wilde beminnen maar niet durfde. Hij miste het genot van het zien en liefkozen van een naakte vrouw. Zijn oude dag bracht hij 'in diepe ellende' door. Het is een overbekend tafereel. Léautaud was niet dwazer dan de meesten van ons in dezelfde situatie zouden zijn. Masters en Johnson's onderzoek bevestigt wat bij de oude Chinezen al vele eeuwen geleden bekend was. Zij verklaren in ondubbelzinnige termen dat een oudere man een effectief minnaar is, mits hij geen ejaculatie forceert."

troesoe
Posts: 2
Joined: Sun Jan 15, 2006 19:14
Location: Doesburg

Post by troesoe » Sun Jan 22, 2006 09:54

Hanco Elenbaas wrote:
mikkeltje wrote: Paul Léautaud schreef: Je moet verduiveld veel van vrouwen gehouden hebben om ze te verafschuwen.
Hij probeerde dat, maar stopte niet helemaal; hij begon te masturberen. Zij die de tao kennen zullen onmiddellijk begrijpen dat dit geen oplossing was. Masturbatie van de man betekent verlies van manlijk jang-levenssap zonder dat daar de compensatie van het verkrijgen van jin-levensvocht tegenover staat. Er is dan geen harmonie van jin en jang en de daad is nutteloos.
Beste Hanco,

besef je wel dat je hiermee alle fanatiek masturberende damvrienden diskwalificeert! Terwijl het mij toch een vrij onschuldige hobby lijkt en uitstekend te combineren met het ook wat autistische dammen.

Overigens zou ik me niet te veel basseren op het gebrabbel van la Beauvoir. Al in de tweede sexe had zij laten zien weinig te begrijpen van de manier waarop mannen naar vrouwen kijken. Misschien Léautaud zélf eens lezen?

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Sun Jan 22, 2006 14:16

basseren?

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Sun Jan 22, 2006 16:27

troesoe wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
mikkeltje wrote: Paul Léautaud schreef: Je moet verduiveld veel van vrouwen gehouden hebben om ze te verafschuwen.
Hij probeerde dat, maar stopte niet helemaal; hij begon te masturberen. Zij die de tao kennen zullen onmiddellijk begrijpen dat dit geen oplossing was. Masturbatie van de man betekent verlies van manlijk jang-levenssap zonder dat daar de compensatie van het verkrijgen van jin-levensvocht tegenover staat. Er is dan geen harmonie van jin en jang en de daad is nutteloos.
Beste Hanco,

besef je wel dat je hiermee alle fanatiek masturberende damvrienden diskwalificeert! Terwijl het mij toch een vrij onschuldige hobby lijkt en uitstekend te combineren met het ook wat autistische dammen.
Allemaal rukkers bij Troesoe? Nee toch?!

Jefke Vandenbabbelaere
Posts: 8
Joined: Fri Jan 13, 2006 14:06

Post by Jefke Vandenbabbelaere » Sun Jan 22, 2006 16:38

Hanco Elenbaas wrote:
troesoe wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Hij probeerde dat, maar stopte niet helemaal; hij begon te masturberen. Zij die de tao kennen zullen onmiddellijk begrijpen dat dit geen oplossing was. Masturbatie van de man betekent verlies van manlijk jang-levenssap zonder dat daar de compensatie van het verkrijgen van jin-levensvocht tegenover staat. Er is dan geen harmonie van jin en jang en de daad is nutteloos.
Beste Hanco,

besef je wel dat je hiermee alle fanatiek masturberende damvrienden diskwalificeert! Terwijl het mij toch een vrij onschuldige hobby lijkt en uitstekend te combineren met het ook wat autistische dammen.
Allemaal rukkers bij Troesoe? Nee toch?!
Wie de mastur niet beert
is de wieven niet weerd

User avatar
Klaas van der Laan
Posts: 898
Joined: Wed Sep 24, 2003 13:19
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sun Jan 22, 2006 23:13

Jefke Vandenbabbelaere wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
troesoe wrote: Beste Hanco,

besef je wel dat je hiermee alle fanatiek masturberende damvrienden diskwalificeert! Terwijl het mij toch een vrij onschuldige hobby lijkt en uitstekend te combineren met het ook wat autistische dammen.
Allemaal rukkers bij Troesoe? Nee toch?!
Wie de mastur niet beert
is de wieven niet weerd
"Masturberen is de liefde bedrijven met iemand van wie je echt houdt" uit "Mogelijkheid van een eiland" van Houellebecq.

angstgegner
Posts: 6
Joined: Thu Jan 19, 2006 19:42

Post by angstgegner » Tue Jan 24, 2006 11:11

Klaas van der Laan wrote:
Jefke Vandenbabbelaere wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Allemaal rukkers bij Troesoe? Nee toch?!
Wie de mastur niet beert
is de wieven niet weerd
"Masturberen is de liefde bedrijven met iemand van wie je echt houdt" uit "Mogelijkheid van een eiland" van Houellebecq.
Masturbatie=zelfbevrediging=zichzelf bevredigen met de hand.
dammers dammen zodat ze hun handen kunnen gebruiken.
Wanneer ze niet dammen hebben ze toch de intentie hun handen te blijven gebruiken.Conclusie dammers zijn rukkers.
Veel dammers zijn single,dat geeft te DENKEN.

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Tue Jan 24, 2006 12:28

angstgegner wrote:
Masturbatie=zelfbevrediging=zichzelf bevredigen met de hand.
dammers dammen zodat ze hun handen kunnen gebruiken.
Wanneer ze niet dammen hebben ze toch de intentie hun handen te blijven gebruiken.Conclusie dammers zijn rukkers.
Veel dammers zijn single,dat geeft te DENKEN.
En hoe zit dat dan met de vrouwelijke dammers? Die kunnen zich nie rukken duz... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

User avatar
Arjen de Mooij
Posts: 976
Joined: Mon Sep 29, 2003 11:23
Location: Rijnsburg
Contact:

Post by Arjen de Mooij » Tue Jan 24, 2006 12:51

Damkoningin wrote:
angstgegner wrote:
Masturbatie=zelfbevrediging=zichzelf bevredigen met de hand.
dammers dammen zodat ze hun handen kunnen gebruiken.
Wanneer ze niet dammen hebben ze toch de intentie hun handen te blijven gebruiken.Conclusie dammers zijn rukkers.
Veel dammers zijn single,dat geeft te DENKEN.
En hoe zit dat dan met de vrouwelijke dammers? Die kunnen zich nie rukken duz... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Ik denk dat je zelf wel een idee hebt wat die met hun handen doen.

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Tue Jan 24, 2006 12:59

Arjen de Mooij wrote:
Damkoningin wrote:
angstgegner wrote:
Masturbatie=zelfbevrediging=zichzelf bevredigen met de hand.
dammers dammen zodat ze hun handen kunnen gebruiken.
Wanneer ze niet dammen hebben ze toch de intentie hun handen te blijven gebruiken.Conclusie dammers zijn rukkers.
Veel dammers zijn single,dat geeft te DENKEN.
En hoe zit dat dan met de vrouwelijke dammers? Die kunnen zich nie rukken duz... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Ik denk dat je zelf wel een idee hebt wat die met hun handen doen.
Nou ja... ik kan wel wat verzinne ja:
- Typen
- Breien
- Punniken
- Haken
- Handen wassen
[img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

hans andriessen
Posts: 782
Joined: Tue Nov 04, 2003 02:59
Location: Delft

Post by hans andriessen » Tue Jan 24, 2006 16:52

Damkoningin wrote:
Arjen de Mooij wrote:
Damkoningin wrote: En hoe zit dat dan met de vrouwelijke dammers? Die kunnen zich nie rukken duz... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Ik denk dat je zelf wel een idee hebt wat die met hun handen doen.
Nou ja... ik kan wel wat verzinne ja:
- Typen
- Breien
- Punniken
- Haken
- Handen wassen
[img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Volgens mij wordt het tijd voor de volgende ronde [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]

Jameson
Posts: 227
Joined: Mon Aug 02, 2004 12:40
Contact:

Post by Jameson » Thu Jan 26, 2006 09:18

Ik hoop dat handen wassen ook bij de mannelijke dammers hoort, anders krijg ik toch een onaangenaam gevoel bij de volgende "prettige partij" handen schudden.

Post Reply