Wie worden slachtoffers van de kosmos?

Discussies over damsport (in het Nederlands)
kleefstra
Posts: 4
Joined: Thu Jan 12, 2006 00:25

Post by kleefstra » Thu Jan 12, 2006 01:26

Het verhaal gaat dat Haitze Meurs aan leden die hebben bedankt voor het lidmaatschap van de dambond, heeft geschreven dat ze maar weer snel lid van de dambond moeten worden, omdat ze zich vergissen, daar Henk Stoop hen misbruikt. MIsschien weer geruchten die niet of wel waar zijn.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 12, 2006 18:06

kleefstra wrote:Het verhaal gaat dat Haitze Meurs aan leden die hebben bedankt voor het lidmaatschap van de dambond, heeft geschreven dat ze maar weer snel lid van de dambond moeten worden, omdat ze zich vergissen, daar Henk Stoop hen misbruikt. MIsschien weer geruchten die niet of wel waar zijn.
Het geruchtencircuit vertelt dat Henk Stoop om heel andere redenen ziek op bed ligt dan omdat Tjalling is aangesteld als bondscoach.

Henk schijnt al enige tijd onder curatele te hebben gestaan binnen Denk En Zet, omdat hij oneerlijk zou zijn omgegaan met sponsorgelden.
Dat zou de ware reden zijn van zijn vertrek bij Denk En Zet.
In Culemborg zijn sommigen blij met het besluit van Henk om op te stappen, hoewel iedereen hoopt dat Henk over een halfjaartje weer terugkomt.

Als dit verhaal helemaal waar is, dan is het, zacht gezegd, niet echt elegant van Henk dat hij nu de aanstelling van Tjalling als ware reden geeft voor zijn bedanken als lid van Denk En Zet en de KNDB.

Maar zelfs als het allemaal zo is wat het geruchtencircuit wil doen geloven, blijf ik erop hopen dat Tjalling en Henk zich over enige tijd, rond Henk's come-back, weer kunnen verzoenen.

stoopfan
Posts: 17
Joined: Wed Jan 11, 2006 18:00

Post by stoopfan » Thu Jan 12, 2006 20:02

Laten we Henk niet beschadigen omdat het (vooralsnog) een gerucht betreft. Zonder bron van herkomst. Het in de wereld brengen van een dergelijke verdachtmaking zonder bewijs is mogelijk laster en dan hebben we opnieuw publiciteit waarbij de damsport schade oploopt.

User avatar
DeletedProfile
Posts: 179
Joined: Sat Sep 20, 2003 11:04

Post by DeletedProfile » Thu Jan 12, 2006 20:29

Je geruchten zijn niet waar Hanco!
Laat dat duidelijk zijn.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 12, 2006 20:33

stoopfan wrote:Laten we Henk niet beschadigen omdat het (vooralsnog) een gerucht betreft. Zonder bron van herkomst. Het in de wereld brengen van een dergelijke verdachtmaking zonder bewijs is mogelijk laster en dan hebben we opnieuw publiciteit waarbij de damsport schade oploopt.
Neen, laten we Henk niet beschadigen.
Maar laten we ook stoppen met Tjalling te beschadigen, voordat uitgezocht is wat waar is van dit gerucht, dat door meerdere bronnen wordt bevestigd.
Op het besluit om Tjalling bondscoach te maken is van enkele kanten kritiek binnen gekomen. Er zijn zelfs bedankjes binnengekomen bij de KNDB.

Als blijkt dat Henk's actie in werkelijkheid alleen diende om de ware reden van zijn terugtreden te camoufleren, dan zijn degenen die hier hebben opgeroepen tot bemiddeling tussen Stoop en Goedemoed door Henk misleid en hebben de personen die in navolging van Henk bedankt hebben als lid van de KNDB reden om op hun beslissing terug te komen.

Ik wens Henk veel sterkte toe in deze voor hem zware tijd en blijf van harte hopen dat Henk na een sabbatical van laten we zeggen een jaar weer vol energie zijn jeugdwerk zal oppakken, maar dan graag zonder allerlei rare streken.

stoopfan
Posts: 17
Joined: Wed Jan 11, 2006 18:00

Post by stoopfan » Thu Jan 12, 2006 20:34

De reaktie van Rijmer is helder, aan Elenbaas nu de taak zijn verdachtmaking te concretiseren of te onderzoeken of zijn bron wellicht andere belangen heeft

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 12, 2006 20:42

stoopfan wrote:De reaktie van Rijmer is helder, aan Elenbaas nu de taak zijn verdachtmaking te concretiseren of te onderzoeken of zijn bron wellicht andere belangen heeft
Ik heb goede redenen om aan te nemen dat Reinier zijn huiswerk moet overdoen.

User avatar
DeletedProfile
Posts: 179
Joined: Sat Sep 20, 2003 11:04

Post by DeletedProfile » Thu Jan 12, 2006 20:56

Om even te vertellen Hanco ik ben nog wel altijd voorzitter van Denk en Zet...

stoopfan
Posts: 17
Joined: Wed Jan 11, 2006 18:00

Post by stoopfan » Thu Jan 12, 2006 21:18

Ik zal het anders formuleren: er was een dynamiek gaande binnen een bepaalde kring om Stoop enigszins te remmen. Om hem met iets te raken. Dat moet je niet doen door hem in een kwaad daglicht te plaatsen. Een geslaagde methodiek is wel om iemand tot trainer te benoemen die bij Stoop uiteraard slecht zou vallen.

User avatar
DeletedProfile
Posts: 179
Joined: Sat Sep 20, 2003 11:04

Post by DeletedProfile » Thu Jan 12, 2006 21:29

En zo draaide het zelfingenomen geruchtencircuit weer op volle toeren.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 12, 2006 22:40

rijmer wrote:Om even te vertellen Hanco ik ben nog wel altijd voorzitter van Denk en Zet...
Dat weet ik Reinier.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Thu Jan 12, 2006 23:05

rijmer wrote:Om even te vertellen Hanco ik ben nog wel altijd voorzitter van Denk en Zet...
Deze post in de trand van "weet je wel wie ik ben" je laatste post over die zelfingenomenheid en je eerste post (roepen dat het niet waar is zonder te zeggen wat er dan niet waar is) duidt erop dat je niet zo goed bent in bluffen.

Ik wil je kaarten wel eens zien.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Thu Jan 12, 2006 23:20

stoopfan wrote:Ik zal het anders formuleren: er was een dynamiek gaande binnen een bepaalde kring om Stoop enigszins te remmen. Om hem met iets te raken. Dat moet je niet doen door hem in een kwaad daglicht te plaatsen. Een geslaagde methodiek is wel om iemand tot trainer te benoemen die bij Stoop uiteraard slecht zou vallen.
Dit is ook een mooi gevalletje van laster. Het is een koud kunstje voor Meurs om Presman te sommeren je identiteit prijs te geven en dan schuif jij alleen nog een potje mee in een wilde bond, rakker!

stoopfan
Posts: 17
Joined: Wed Jan 11, 2006 18:00

Post by stoopfan » Thu Jan 12, 2006 23:30

Onze bond is al wild genoeg Bert. Maar ik ben inderdaad een rakker. Ik moet toegeven dat ik Goedemoed nog nooit gezien heb en dat het enige wat ik van Stoop weet is dat hij een neus en een snor heeft. De rest is flauwekul maar die leipo van een Hanco sprong er weer heerlijk in en benoemde me zelfs even tot voorzitter. Maar ik ben ben en blijf anoniem haha. Verder heb ik 7 keergestemd op Sijbrands als winnaar tegen Wiersma. Ik ben een rare koekebakker, een vreemde Urker. Grappig, onder een andere naam worden zelfs je vijanden polotsklaps je vrienden.

User avatar
DeletedProfile
Posts: 179
Joined: Sat Sep 20, 2003 11:04

Post by DeletedProfile » Thu Jan 12, 2006 23:42

Nou Bert ik zal me voor het laatst laten verleiden tot een antwoord.
Hanco suggereert meer te weten dan ik mag ik dan mijn authoriteit op dit gebied gebruiken om mijn gelijk te halen? Als Hanco het dan alsnog beter weet mag hij zijn bron noemen. Maar het lijkt me beter als je je rectificeert Hanco.
Het lijkt me duidelijk waarover ik sprak Bert en met mijn laatste post duidde ik op en Hanco en stoopfan die allemaal geruchten eigenhandig de wereld in helpen.

Post Reply