Wie worden slachtoffers van de kosmos?

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Jan 10, 2006 22:30

bamiebal wrote:Steenslag,
Ik ben geen koning en heers zeker niet. Ik hou me normaal op de achtergrond in de damwereld, maar in deze discussie vond ik het nodig om even ANONIEM mijn mening te geven. Blijkbaar kan jij en Blondegod niet tegen kritiek die ik heb over Kosmos.
Jouw reactie op mijn bericht is een belediging aan mijn adres die mij overigens niet deert. Jouw reactie getuigd van een onprofessionele houding en tevens kun jij niet op normale wijze INHOUDELIJK reageren op mijn standpunt.

Vertel jij mij maar eens waarom jij het terecht vindt dat Kosmos de nieuwe trainer voor junioren. Graag onderbouwd met feiten.
Ik ben benieuwd naar je reactie.
Dit was het functieprofiel:

Kennis
• Didactische kennis
• Damtechnische kennis op voldoende niveau
• Kennis van Talentontwikkeling en de Centrale trainingen
Vaardigheden •
Ruime ervaring met het verzorgen van damtechnische trainingen
• Ervaring met het trainen van grote groepen
• Het kunnen maken van een gedegen trainingsverslag
• Het kunnen maken van damtechnische toetsen
• Goede omgang met Word, internet, mail
Attitudes
• Visitekaartje van KNDB
• Enthousiast
• Communicatief
• Creatief
• Teamplayer

Tjalling voldoet denk ik redelijk aan het gestelde.

Maar Bamibal zal ongetwijfeld een andere mening hebben.
-----------------------------------------------------------------------

Zalen Tivoli staat bekend om zijn fantastische gehaktballen..... [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Bastiaan

Post by Bastiaan » Tue Jan 10, 2006 22:30

bamiebal wrote:Steenslag,
Ik ben geen koning en heers zeker niet. Ik hou me normaal op de achtergrond in de damwereld, maar in deze discussie vond ik het nodig om even ANONIEM mijn mening te geven. Blijkbaar kan jij en Blondegod niet tegen kritiek die ik heb over Kosmos.
Jouw reactie op mijn bericht is een belediging aan mijn adres die mij overigens niet deert. Jouw reactie getuigd van een onprofessionele houding en tevens kun jij niet op normale wijze INHOUDELIJK reageren op mijn standpunt.

Vertel jij mij maar eens waarom jij het terecht vindt dat Kosmos de nieuwe trainer voor junioren. Graag onderbouwd met feiten.
Ik ben benieuwd naar je reactie.
Mss omdat het een goede trainer is?
Bah anoniem, laf hoor [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jan 10, 2006 22:55

bamiebal wrote: Daar bij deze trainingen toekomstige GMI's zitten moeten zij toch minimaal getraind worden door een nationaal grootmeester dan wel een MI of GMI. Of weet iemand dat Kosmos een dergelijke titel heeft?
Tjalling Goedemoed is enkele keren kampioen van Friesland geweest, winnaar van het Amsterdams Paastoernooi 2002 (vóór o.a. GMI Kees Thijssen), winnaar van de meestergroep van het Bijlmertoernooi 2000 (vóór o.a. MI Paul Oudshoorn en MI Leopold Sekongo!) en winnaar van vele andere evenementen.
Als je nagaat dat er mensen rondlopen met een MI-titel, omdat ze een toernooitje in Polen of Tsjechië hebben gewonnen, dan moet je je kunnen realiseren dat Tjalling die MI-titel wel al zou hebben gekregen als binnen de FMJD een eerlijk, integer en oprecht persoon over de toewijzing van die titels zou gaan, in plaats van een persoon die zo'n hekel heeft aan Tjalling, dat hij in de annalen van het Bijlmertoernooi Tjalling geschrapt heeft als winnaar van de meestergroep 2000.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Tue Jan 10, 2006 23:22

Dat Kosmos ooit een Fries Paaseierentoernooi won kan niet doorslaggevend zijn. Mogelijk heeft hij in een Amsterdamse wijk (Bijlmer) ook eens een prijs weggehaald (Wat doet zo'n Friese jongen daar? Heeft ie geen werk?), maar wat dan nog?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jan 10, 2006 23:33

Ben Anoniem wrote:Dat Kosmos ooit een Fries Paaseierentoernooi won kan niet doorslaggevend zijn. Mogelijk heeft hij in een Amsterdamse wijk (Bijlmer) ook eens een prijs weggehaald (Wat doet zo'n Friese jongen daar? Heeft ie geen werk?), maar wat dan nog?
Ben je dan toch Fokkink himself Anoniem?
Hoe dan ook, ik ben het eens met de voorzorgsmaatregel die hier eerder is geadviseerd. Een paar maanden quarantaine, samen met je kippen, lijkt me aangewezen, gezien je gebazel van de laatste tijd.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Tue Jan 10, 2006 23:41

Ok, Hanco heeft Kosmos een MI-titel verleend (Friese paaseieren-toernooi?), zoals anderen internationale titels verkrijgen, volgens de door Bastiaannet op de FMJD-site geplaatste normen.

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Jan 10, 2006 23:42

bamiebal wrote:Daar bij deze trainingen toekomstige GMI's zitten moeten zij toch minimaal getraind worden door een nationaal grootmeester dan wel een MI of GMI. Of weet iemand dat Kosmos een dergelijke titel heeft?
Dergelijke eisen heb ik nooit gehoord in de tijd van Jan de Ruiter of Swami Nikhilananda, toch jarenlang trainer van de junioren. Ook de vorige trainer had geen enkele titel. Waarom kom je nu opeens met zo'n belachelijke eis op de proppen?

Overigens zijn beide trainers van schrikbarend gelijkwaardig niveau volgens de ratinglijst. Swami heeft 1391 en Tjalling 1389.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Tue Jan 10, 2006 23:49

De schrikbarende Swamie Bamie Kosmos heeft 1389, dus no problem at all.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jan 10, 2006 23:56

GuidoB wrote:
bamiebal wrote:Daar bij deze trainingen toekomstige GMI's zitten moeten zij toch minimaal getraind worden door een nationaal grootmeester dan wel een MI of GMI. Of weet iemand dat Kosmos een dergelijke titel heeft?
Dergelijke eisen heb ik nooit gehoord in de tijd van Jan de Ruiter of Swami Nikhilananda, toch jarenlang trainer van de junioren. Ook de vorige trainer had geen enkele titel. Waarom kom je nu opeens met zo'n belachelijke eis op de proppen?

Overigens zijn beide trainers van schrikbarend gelijkwaardig niveau volgens de ratinglijst. Swami heeft 1391 en Tjalling 1389.
Nikhila is al meer dan vijfendertig jaar MI Guido. Hij heeft in 1968, toen hij nog Jan de Ruiter heette een grootmeester-invitatietoernooi in Rusland gewonnen, voor onder andere Andreiko, Gantwarg en Mogiljanski.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jan 11, 2006 00:13

Hanco Elenbaas wrote:
GuidoB wrote:

Nikhila is al meer dan vijfendertig jaar MI Guido. Hij heeft in 1968, toen hij nog Jan de Ruiter heette een grootmeester-invitatietoernooi in Rusland gewonnen, voor onder andere Andreiko, Gantwarg en Mogiljanski.
Hmmm, hij is ook nationaal grootmeester, zie http://www.kndb.nl/cms/images/stories/H ... titels.pdf. Ik keek in de ratinglijst. Op de A-lijst staan daar wel titels, maar daar staat hij niet op. En in de alfabetische lijst staat hij wel, maar daar staan weer geen titels. Mijn fout dus.

Overigens in Tjalling wel cMN. Hij heeft 4 meesterpunten.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Wed Jan 11, 2006 10:40

bamiebal wrote:.....Jouw reactie getuigd van een onprofessionele houding......
Goh, je hebt gelijk. Anoniem posten, dat geeft blijk van een professionele houding. Steenslag en blonde god, ga je schamen! Want anoniem postertje hier weet wat professioneel is.....

E. van Dusseldorp

Post by E. van Dusseldorp » Wed Jan 11, 2006 12:40

Piet Bouma wrote: (...)
Laten we het manifest hier ook maar neerzetten:

Ondergetekenden doen een klemmend beroep op Henk Stoop om
terug te keren als coach en motor van de club DEZ Culemborg:

Piet Bouma.

Wie zet zijn naam er nog meer onder?
Buiten het Culemborgse heeft Henk Stoop niet veel vrienden. Toch is het voor de damsport (en voor hemzelf) beter als hij zijn dam-activiteiten weer gaat hervatten.

bamiebal

Post by bamiebal » Wed Jan 11, 2006 14:11

Blijkbaar hebben vele forum schrijvers problemen met het feit dat ik anoniem wil blijven getuige de cynische en bespottelijke reacties ten aanzien hiervan. Ik heb een standpunt gedeponeerd waarop niemand to dusver inhoudelijk op gereageerd heeft. Er is alleen gezegd dat Goedemoed "een goede trainer zou zijn". Waaruit blijkt dit? Zijn er referenties? Verder is door Piet Bouma het functieprofiel geplaatst van de KNDB voor deze functie met de mededeling dat Goedemoed hier goed in past. Bij attitudes staat in dit profiel: "visitekaartje van de KNDB". Deze attitude vind ik niet passen bij Goedemoed. In het bedrijfsleven moet men als men een buitendienst functie representatief zijn. De eisen die het bedrijfsleven stellen aan deze functie houden simpel weg in: netjes gekleed (pak en stropdas), verzorgd uiterlijk (geen oorbellen en een slaperig uiterlijk) en communicatief vaardig (aanvoelen hoe je medemens is en deze respecteren en in zijn waarde laten). Nu zullen door de KNDB niet zulke strenge eisen gesteld worden, maar ook niet veel minder. Zeker op het gebied van communicatie niet. Goedemoed voldoet niet aan deze eisen vind ik om bovengenoemde redenen. Maar mijnheer Bouma zal hier wel anders over denken.

Op dit forum zitten veel Kosmos aanhangers, dus ik zal na dit bericht wel weer helemaal afgekraakt en beledigd worden. Daarom wil ik ook anoniem blijven.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Jan 11, 2006 14:22

bamiebal wrote:Blijkbaar hebben vele forum schrijvers problemen met het feit dat ik anoniem wil blijven getuige de cynische en bespottelijke reacties ten aanzien hiervan. Ik heb een standpunt gedeponeerd waarop niemand to dusver inhoudelijk op gereageerd heeft. Er is alleen gezegd dat Goedemoed "een goede trainer zou zijn". Waaruit blijkt dit? Zijn er referenties? Verder is door Piet Bouma het functieprofiel geplaatst van de KNDB voor deze functie met de mededeling dat Goedemoed hier goed in past. Bij attitudes staat in dit profiel: "visitekaartje van de KNDB". Deze attitude vind ik niet passen bij Goedemoed. In het bedrijfsleven moet men als men een buitendienst functie representatief zijn. De eisen die het bedrijfsleven stellen aan deze functie houden simpel weg in: netjes gekleed (pak en stropdas), verzorgd uiterlijk (geen oorbellen en een slaperig uiterlijk) en communicatief vaardig (aanvoelen hoe je medemens is en deze respecteren en in zijn waarde laten). Nu zullen door de KNDB niet zulke strenge eisen gesteld worden, maar ook niet veel minder. Zeker op het gebied van communicatie niet. Goedemoed voldoet niet aan deze eisen vind ik om bovengenoemde redenen. Maar mijnheer Bouma zal hier wel anders over denken.

Op dit forum zitten veel Kosmos aanhangers, dus ik zal na dit bericht wel weer helemaal afgekraakt en beledigd worden. Daarom wil ik ook anoniem blijven.
Hoe kun je van ons vragen om referenties betreffende de kwaliteit van Goedemoeds trainerschap? Zelf ben ik nooit getraind door Goedemoed, of heb ik een training van Goedemoed bijgewoond. Wel vind ik Goedemoeds colums behorende tot de beste van het land. Ook bij analyses vind ik Goedemoed helder, wel soms met een vleugje bravoure, maar dat moet kunnen.

Daarnaast vraag ik me af waarom je de handelswijze van de KNDB in twijfel trekt. Natuurlijk is Goedemoed niet perfect en zitten er voors en tegens aan zijn benoeming verbonden. Kennelijk heeft de KNDB een afweging gemaakt en is Goedemoed overall de beste kandidaat. Ik snap niet waarom diverse mensen dat niet respecteren. Zelfs Paul Oudshoorn, die afgewezen is voor de functie, schijnt dit te doen. Ook vraag ik me af of je deze discussie had gevoerd als Stoop niet zou zijn gestopt.

Tot slot wil ik nog mijn verbazing uitspreken over het feit dat je je beledigd voelt naar aanleiding van de mail van Steenslag. Kennelijk heb je dit communicatiemedium nog niet helemaal onder controle.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Wed Jan 11, 2006 14:25

bamiebal wrote:Blijkbaar hebben vele forum schrijvers problemen met het feit dat ik anoniem wil blijven getuige de cynische en bespottelijke reacties ten aanzien hiervan. Ik heb een standpunt gedeponeerd waarop niemand to dusver inhoudelijk op gereageerd heeft. Er is alleen gezegd dat Goedemoed "een goede trainer zou zijn". Waaruit blijkt dit? Zijn er referenties?
Zijn prestaties in talentontwikkeling. Ook een aantal Culemborgers hebben van hem opleiding genoten, meen ik.
bamiebal wrote:Verder is door Piet Bouma het functieprofiel geplaatst van de KNDB voor deze functie met de mededeling dat Goedemoed hier goed in past. Bij attitudes staat in dit profiel: "visitekaartje van de KNDB". Deze attitude vind ik niet passen bij Goedemoed. In het bedrijfsleven moet men als men een buitendienst functie representatief zijn. De eisen die het bedrijfsleven stellen aan deze functie houden simpel weg in: netjes gekleed (pak en stropdas), verzorgd uiterlijk (geen oorbellen en een slaperig uiterlijk) en communicatief vaardig (aanvoelen hoe je medemens is en deze respecteren en in zijn waarde laten). Nu zullen door de KNDB niet zulke strenge eisen gesteld worden, maar ook niet veel minder. Zeker op het gebied van communicatie niet. Goedemoed voldoet niet aan deze eisen vind ik om bovengenoemde redenen. Maar mijnheer Bouma zal hier wel anders over denken.
Dan zul je uit het bedrijfsleven ook wel weten dat er nooit een kandidaat is die perfekt aan alle eisen voldoet. Die kans wordt extra klein als maar twee sollicitanten zijn.
bamiebal wrote:Op dit forum zitten veel Kosmos aanhangers, dus ik zal na dit bericht wel weer helemaal afgekraakt en beledigd worden. Daarom wil ik ook anoniem blijven.
Je snapt het niet, je wordt afgekraakt omdat je anoniem wil blijven, niet om de dingen die je zegt.

Post Reply