Dit jaar proberen we niet de meeste bordpunten, maar de meeste wedstrijdpunten te halen. Vorig jaar wonnen we of minimaal met 13-7 of helemaal niet, ik kan je verzekeren dat dan die dikke overwinningen geen voldoening meer geven. Met nog drie zware wedstrijden voor de boeg is de titelstrijd ook nog lang geen uitgemaakte zaak. Zo wacht in de laatste ronde nog Hiltex 2, ongetwijfeld worden er weer wat 1400+ spelers uit de sluimerstand gehaald om de dreigende nacompetitie af te kunnen wenden. Maar eerst moeten we nog tegen het sterke Franeker en de ervaren ploeg uit IJmuiden! Het Noorden heeft een makkelijker resterend programma dan DVSB en is nog lang niet kansloos.Jochem Zweerink wrote:DVSB had er idd 6 (dikke overwinning is dan 14-6 of dikker; zie link in mijn post hierboven).Bastiaan wrote:Lijkt me een beetje overdreven, ik tel er (tot nu toe) slechts 3 (waarvan 1x een 15-5). DVSB had vorig jaar 6 tot 7 dikke overwinningen!MenO wrote:Nog gefeliciteerd met de overwinning en het naderende kampioenschap Bert.
Jullie lijken wel wat op DUO vorig jaar, als je naar de uitslagen kijkt. Vorig jaar werd DUO kampioen in HA, maar won het volgens mij nooit een wedstrijd met meer dan 12-8 (op de 14-6 tegen de Oldehove na geloof ik). DVSB daarentegen won vaak met ruime cijfers (veel 14-6 en 15-5) maar werd tweede.
Dit seizoen wint DVSB bijna alles met 11-9 of 12-8 (één keer 14-6), terwijl Het Noorden grossiert in de 14-6 en 15-5 overwinningen.
Maar toch staat DVSB een punt voor... [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Bondscompetitie 2005-2006
-
- Hanco Elenbaas
Hopelijk zal het niet nodig zijn Bert, maar we hebben naast die 1400+ zelfs nog een blik 1500+ spelers achter de hand om DVSB het leven zuur te maken.Bert Zwart wrote: Zo wacht in de laatste ronde nog Hiltex 2, ongetwijfeld worden er weer wat 1400+ spelers uit de sluimerstand gehaald om de dreigende nacompetitie af te kunnen wenden. Maar eerst moeten we nog tegen het sterke Franeker en de ervaren ploeg uit IJmuiden! Het Noorden heeft een makkelijker resterend programma dan DVSB en is nog lang niet kansloos.
Pas op voor Franeker, want die jongens voelen zich in deze klasse van niemand de mindere, zoals Het Noorden heeft mogen ervaren. En een zenuwachtig DVSB kan ook van IJmuiden verliezen. IJmuiden wint altijd van Hiltex 2, Hiltex 2 wint altijd van VAD en VAD had dit seizoen alle reden tot klagen met die 10-10 tegen DVSB.
-
- Real name: Irene Stegeman
Hoe bedoel je dat het Noorden een makkelijker resterend programma heeft? Ze moeten nog wel de laatste ronde tegen Witte van Moort 2.Bert Zwart wrote:Dit jaar proberen we niet de meeste bordpunten, maar de meeste wedstrijdpunten te halen. Vorig jaar wonnen we of minimaal met 13-7 of helemaal niet, ik kan je verzekeren dat dan die dikke overwinningen geen voldoening meer geven. Met nog drie zware wedstrijden voor de boeg is de titelstrijd ook nog lang geen uitgemaakte zaak. Zo wacht in de laatste ronde nog Hiltex 2, ongetwijfeld worden er weer wat 1400+ spelers uit de sluimerstand gehaald om de dreigende nacompetitie af te kunnen wenden. Maar eerst moeten we nog tegen het sterke Franeker en de ervaren ploeg uit IJmuiden! Het Noorden heeft een makkelijker resterend programma dan DVSB en is nog lang niet kansloos.Jochem Zweerink wrote:DVSB had er idd 6 (dikke overwinning is dan 14-6 of dikker; zie link in mijn post hierboven).Bastiaan wrote: Lijkt me een beetje overdreven, ik tel er (tot nu toe) slechts 3 (waarvan 1x een 15-5). DVSB had vorig jaar 6 tot 7 dikke overwinningen!
Ik weet voor 100% dat Witte van Moort 2 ook graag wil promoveren, dus zo makkelijk zal het denk ik niet zijn voor het Noorden..
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
Uiteraard is witte van Moort 2 nog lang niet kansloos.
Toch speel ik liever nog een keer tegen Witte van Moort 2 en ADG dan tegen Franeker en Hiltex 2, dat hoogstwaarschijnlijk met Tsjizjov, Getmanski, Ndonzi, Binenbaum en Van der Tak af zal reizen naar Baarn. Het is niet onwaarschijnlijk dat Hiltex 2 de komende wedstrijden tegen Huizum en Apeldoorn gaat verliezen.
Toch speel ik liever nog een keer tegen Witte van Moort 2 en ADG dan tegen Franeker en Hiltex 2, dat hoogstwaarschijnlijk met Tsjizjov, Getmanski, Ndonzi, Binenbaum en Van der Tak af zal reizen naar Baarn. Het is niet onwaarschijnlijk dat Hiltex 2 de komende wedstrijden tegen Huizum en Apeldoorn gaat verliezen.
- Hanco Elenbaas
Je vergeet Rob Geurtsen en Marco Wiering nog...Bert Zwart wrote:Uiteraard is witte van Moort 2 nog lang niet kansloos.
Toch speel ik liever nog een keer tegen Witte van Moort 2 en ADG dan tegen Franeker en Hiltex 2, dat hoogstwaarschijnlijk met Tsjizjov, Getmanski, Ndonzi, Binenbaum en Van der Tak af zal reizen naar Baarn.
Last edited by Hanco Elenbaas on Mon Jan 09, 2006 13:50, edited 2 times in total.
-
Bij mijn weten staan die onder de 1400.Hanco Elenbaas wrote:Je vergeet Rob Geurtsen en Marco Wiering nog...Bert Zwart wrote:Uiteraard is witte van Moort 2 nog lang niet kansloos.
Toch speel ik liever nog een keer tegen Witte van Moort 2 en ADG dan tegen Franeker en Hiltex 2, dat hoogstwaarschijnlijk met Tsjizjov, Getmanski, Ndonzi, Binenbaum en Van der Tak af zal reizen naar Baarn.
- Hanco Elenbaas
Dat is waar, maar na die wedstrijd tegen DVSB niet meer, waarschijnlijk.Bert Zwart wrote:Bij mijn weten staan die onder de 1400.Hanco Elenbaas wrote:Je vergeet Rob Geurtsen en Marco Wiering nog...Bert Zwart wrote:Uiteraard is witte van Moort 2 nog lang niet kansloos.
-
Ja ok, ik had nie zo snel gezien dat jullie ook nog tegen Hiltex2 moesten.Bert Zwart wrote:Uiteraard is witte van Moort 2 nog lang niet kansloos.
Ik weet wel 1 ding zeker, dat het tot en met de laatste wedstrijd interessant blijft.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
- Hanco Elenbaas
Misschien helpt het inderdaad als DVSB een week van tevoren het speellokaal verandert, zoals Bert suggereerde in zijn weggehaald bericht. De voorbereiding van de spelers van Hiltex 2 is inderdaad allesbehalve gedegen. Dat zal met de gemiddelde (bezadigde) leeftijd te maken hebben.
Bij Hiltex zijn ze ook nog zo onnozel om alle partijen van Hiltex-spelers uit de onderlinge, clubcompetitie en toernooien geanalyseerd en wel op de Hiltex-site te plaatsen. Alle tegenstanders kunnen zich zo heerlijk voorbereiden.
Een ander staaltje van onze naïviteit kon je zien toen Hiltex 2 uit moest tegen Het Noorden. We waren ruim op tijd aanwezig, terwijl we toch nog een laatste blik hadden geworpen op het Oosterparkstadion.
Ongeveer om half twaalf waren we in het clubhuis van Het Noorden. De scheidsrechter vroeg om onze opstelling en die werd zonder protest braaf ingeleverd. Gretig werd de opstelling van Hiltex 2 meegenomen door de spelers van Het Noorden, die zich met die opstelling terugtrokken in een ander zaaltje.
Van Heun verloor van Buurke, maar had simpel kunnen winnen en Gerrit Tigchelaar, Kees Romijn en Kees Jacobs verloren volstrekt onnodig, terwijl Bert Bakhuis met een schijf meer wel tien keer verzuimde te winnen tegen Menno de Block. De overwinning van Het Noorden was erg geflatteerd, hoewel zeker niet onverdiend, omdat Tjalling bijvoorbeeld minstens twee keer winst miste tegen Hans van den Heuvel.
Maar als DVSB straks nog ergens een puntje verspeelt en Het Noorden verder alles wint, dan is Het Noorden op bordpunten kampioen. Opschepperij over de ruime overwinningen van Het Noorden is echter misplaatst.
Bij Hiltex zijn ze ook nog zo onnozel om alle partijen van Hiltex-spelers uit de onderlinge, clubcompetitie en toernooien geanalyseerd en wel op de Hiltex-site te plaatsen. Alle tegenstanders kunnen zich zo heerlijk voorbereiden.
Een ander staaltje van onze naïviteit kon je zien toen Hiltex 2 uit moest tegen Het Noorden. We waren ruim op tijd aanwezig, terwijl we toch nog een laatste blik hadden geworpen op het Oosterparkstadion.
Ongeveer om half twaalf waren we in het clubhuis van Het Noorden. De scheidsrechter vroeg om onze opstelling en die werd zonder protest braaf ingeleverd. Gretig werd de opstelling van Hiltex 2 meegenomen door de spelers van Het Noorden, die zich met die opstelling terugtrokken in een ander zaaltje.
Van Heun verloor van Buurke, maar had simpel kunnen winnen en Gerrit Tigchelaar, Kees Romijn en Kees Jacobs verloren volstrekt onnodig, terwijl Bert Bakhuis met een schijf meer wel tien keer verzuimde te winnen tegen Menno de Block. De overwinning van Het Noorden was erg geflatteerd, hoewel zeker niet onverdiend, omdat Tjalling bijvoorbeeld minstens twee keer winst miste tegen Hans van den Heuvel.
Maar als DVSB straks nog ergens een puntje verspeelt en Het Noorden verder alles wint, dan is Het Noorden op bordpunten kampioen. Opschepperij over de ruime overwinningen van Het Noorden is echter misplaatst.
-
Dat veranderen van clubgebouw is een beetje flauw en was in een opwelling geschreven.
Het is wel duidelijk dat DVSB dit seizoen hard moet werken voor de overwinningen tot aan de laatste wedstrijd toe. Het zal uiteindelijk des te meer voldoening geven als de titel binnen is.
Ook mij was het niet ontgaan dat Het Noorden hier en daar goed was weggekomen.
Indrukwekkend is het verder dat een team Amsterdamse dammers in een uitwedstrijd in zijn geheel een half uur van te voren op de plaats van bestemming aanwezig is. Of komen jullie alleen te laat bij thuiswedstrijden?
Het is wel duidelijk dat DVSB dit seizoen hard moet werken voor de overwinningen tot aan de laatste wedstrijd toe. Het zal uiteindelijk des te meer voldoening geven als de titel binnen is.
Ook mij was het niet ontgaan dat Het Noorden hier en daar goed was weggekomen.
Indrukwekkend is het verder dat een team Amsterdamse dammers in een uitwedstrijd in zijn geheel een half uur van te voren op de plaats van bestemming aanwezig is. Of komen jullie alleen te laat bij thuiswedstrijden?
-
-
Voor zover ik weet gaat niemand van Witte van Moort 2 naar Cannes.Bert Zwart wrote:Overigens heeft Witte van Moort 2 ook nog wat toppers achter de hand. Die toppers gaan denk ik toch liever allemaal naar Cannes, wat van 13-19 februari wordt verspeeld. Is dat ook geen leuk toernooi voor onze nationale kampioen Kees Thijssen?
Het kan zijn dat ze het wel doen, maar waarschijnlijk niet.
Dus we hebben gewoon het complete team, en we gaat nog voor de promotie.
Dat is waar, ik had even de werkelijke uitslagen moeten raadplegen voor die opmerking te plaatsen. DSVB had vorig jaar inderdaad veel meer dikke overwinningen dan Het Noorden dit jaar. Mijn excuses.Hanco Elenbaas wrote:Maar als DVSB straks nog ergens een puntje verspeelt en Het Noorden verder alles wint, dan is Het Noorden op bordpunten kampioen. Opschepperij over de ruime overwinningen van Het Noorden is echter misplaatst.
Ik tel behalve de wedstrijd tegen Hiltex 2 alleen die tegen VAD nog, die in 10-10 had moeten eindigen. Mei-Jhi sleepte evenwel het elfde punt voor de poorten van de hel weg, enigzins vergelijkbaar met het puntje dat Klaas Bor cadeau kreeg van Tjalling zaterdag.Bert Zwart wrote:Ook mij was het niet ontgaan dat Het Noorden hier en daar goed was weggekomen.
Verder geloof ik dat DVSB daarentegen ook nogal eens te veel punten heeft gekregen, of vergis ik me? Zo uit mijn hoofd noem ik de wedstrijden tegen VAD, WVM2, en Het Noorden.
-
Je hebt helemaal gelijk Bert, we zijn een aantal keren goed weggekomen. Tegen Huizum(8-12) had het ook 10-10 kunnen worden en bij VAD (9-11) had het ook maar zo 10-10 kunnen zijn. Verder waren de overwinningen (en nederlaag tegen Franeker) wel terecht. Soms geflatteerd, maar soms ook te weinig.Bert Zwart wrote:Ook mij was het niet ontgaan dat Het Noorden hier en daar goed was weggekomen.
Maar DVSB heeft over geluk ook bepaald niet te klagen.
Tegen Witte van Moort hing een nederlaag ook in de lucht en tegen Het Noorden had het ook 10-10 kunnen zijn. Dat zijn zomaar even drie punten tegen directe concurrenten......
Maar de kampioen is altijd terecht, want geluk dwing je ook af.
Het blijft in ieder geval spannend en we verheugen ons al op de westrijd tegen WvM. Een herhaling van de bekerfinale! En als Hiltex een beetje meewerkt, gaan we daar de hele tap leegdrinken!