Thailand Open 2006
-
Thailand Open 2006
Heet van de naald:
Wegens zeer groot succes geprolongeerd (vraag het de pioniers van 2005!): Thailand Open.
Thailand Open 2006 wordt van 26 mei t/m 4 juni in het Saint-Tropez van Thailand, de badplaats Jomtien, gehouden.
donderdag 25 mei vliegen (Hemelvaartsdag)
vrijdag 26 mei aankomst (adv-dag). Opening om 8 uur 's avonds.
zaterdag 27 mei 1e ronde
zondag 28 mei 2e ronde
maandag 29 mei 3e ronde
dinsdag 30 mei 4e ronde
woensdag 31 mei rustdag
donderdag 1 juni 5e ronde
vrijdag 2 juni 6e ronde
zaterdag 3 juni 7e ronde
zondag 4 juni 8e ronde
maandag 5 juni vliegen (tweede pinksterdag). China Air vertrekt dan van 2 uur 's nachts en komt al 's ochtends (tijdverschil) in Amsterdam aan.
Het is dus al mogelijk om met het opnemen van vijf werkdagen deel te nemen! (alhoewel de meeste deelnemers langer zullen willen blijven).
Alle rondes beginnen om 8.00 's ochtends. Iedere middag is er (uiteraard vrijblijvend) een mooie excursie. Op de rustdag is er een dagexcursie te boeken.
Er wordt volgens de FMJD-regels gespeeld, 50 zetten in twee uur p.p. en daarna een half uur p.p. om de partij uit te maken. Arbiter is international referee Evert Davelaar.
Topspelers (ca. 1450 plus) kunnen rekenen op gratis hotel plus ontbijt gedurende de tijd van het toernooi.
Foto's en gastenboek van de vorige aflevering? Ga naar www.ericsdamsite.com en het kan niet missen. Interessant is ook de 'Thailand Open 2005'-draad op het FMJD-forum.
Welkom in het warme, mooie, vriendelijke, veilige en spotgoedkope Thailand.
Wegens zeer groot succes geprolongeerd (vraag het de pioniers van 2005!): Thailand Open.
Thailand Open 2006 wordt van 26 mei t/m 4 juni in het Saint-Tropez van Thailand, de badplaats Jomtien, gehouden.
donderdag 25 mei vliegen (Hemelvaartsdag)
vrijdag 26 mei aankomst (adv-dag). Opening om 8 uur 's avonds.
zaterdag 27 mei 1e ronde
zondag 28 mei 2e ronde
maandag 29 mei 3e ronde
dinsdag 30 mei 4e ronde
woensdag 31 mei rustdag
donderdag 1 juni 5e ronde
vrijdag 2 juni 6e ronde
zaterdag 3 juni 7e ronde
zondag 4 juni 8e ronde
maandag 5 juni vliegen (tweede pinksterdag). China Air vertrekt dan van 2 uur 's nachts en komt al 's ochtends (tijdverschil) in Amsterdam aan.
Het is dus al mogelijk om met het opnemen van vijf werkdagen deel te nemen! (alhoewel de meeste deelnemers langer zullen willen blijven).
Alle rondes beginnen om 8.00 's ochtends. Iedere middag is er (uiteraard vrijblijvend) een mooie excursie. Op de rustdag is er een dagexcursie te boeken.
Er wordt volgens de FMJD-regels gespeeld, 50 zetten in twee uur p.p. en daarna een half uur p.p. om de partij uit te maken. Arbiter is international referee Evert Davelaar.
Topspelers (ca. 1450 plus) kunnen rekenen op gratis hotel plus ontbijt gedurende de tijd van het toernooi.
Foto's en gastenboek van de vorige aflevering? Ga naar www.ericsdamsite.com en het kan niet missen. Interessant is ook de 'Thailand Open 2005'-draad op het FMJD-forum.
Welkom in het warme, mooie, vriendelijke, veilige en spotgoedkope Thailand.
-
Eric, weet je ook al in welke locatie dat er gespeeld gaat worden?
Ik weet nog niet of ik weer mee ga doen, beetje variatie kan geen kwaad. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Ik weet nog niet of ik weer mee ga doen, beetje variatie kan geen kwaad. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
-
De bedoeling is: een speelzaal in een hotel waar ook de spelers gehuisvest kunnen worden. Groter dus dan het Tulip House. En luxer (zwembad erbij en zo). Mijn mannetje ter plekke kan dat voor mij regelen. Bij onverhoopt weinig deelnemers hebben we nog altijd 'Ons Moeder' achter de hand.Nescio wrote:Eric, weet je ook al in welke locatie dat er gespeeld gaat worden?
Ik weet nog niet of ik weer mee ga doen, beetje variatie kan geen kwaad.
-
Er is nieuwe info: www.ericsdamsite.com
In Thailand is sponsoring (reisbureau/hotel) gevonden voor de tweede aflevering van Thailand Open.
Voor een prikkie kan worden gespeeld en overnacht in een luxe hotel met alle voorzieningen. Ook is het prijzengeld verhoogd.
In Thailand is sponsoring (reisbureau/hotel) gevonden voor de tweede aflevering van Thailand Open.
Voor een prikkie kan worden gespeeld en overnacht in een luxe hotel met alle voorzieningen. Ook is het prijzengeld verhoogd.
- Hanco Elenbaas
Zet maar vast Hein Meijer en Kees Thijssen op de voorlopige deelnemerslijst. Ik denk dat Wieger in dat geval ook wel meegaat. Zelf wil ik onder voorbehoud op die voorlopige deelnemerslijst. Misschien heeft zelfs Harm Wiersma wel een beetje tijd over.Eric van Dusseldorp wrote:Er is nieuwe info: www.ericsdamsite.com
Dan hebben we een lekker sterk en gezellig toernooitje in Thailand, zeker als we Ndiaga Samb, Henk Klarenbeek, Léopold Sekongo, Tjalling Goedemoed, Gabriël Heerema, Raoul Alias, Paul Day, Bé Eggens, Hans van den Heuvel, Achfaaq Mohamedjoesoef, Kees Thijssen sr. en Hensley Rondei ook die kant op kunnen krijgen.
Thailand Open 2005:
http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=852&start=0 t/m
http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=852&start=105
-
OK, dan zet ik in eerste instantie Hein, Kees en jou op de voorlopige lijst.Hanco Elenbaas wrote:Zet maar vast Hein Meijer en Kees Thijssen op de voorlopige deelnemerslijst. Ik denk dat Wieger in dat geval ook wel meegaat. Zelf wil ik onder voorbehoud op die voorlopige deelnemerslijst. Misschien heeft zelfs Harm Wiersma wel een beetje tijd over.Eric van Dusseldorp wrote:Er is nieuwe info: www.ericsdamsite.com
Dan hebben we een lekker sterk en gezellig toernooitje in Thailand, zeker als we Ndiaga Samb, Henk Klarenbeek, Léopold Sekongo, Tjalling Goedemoed, Gabriël Heerema, Raoul Alias, Paul Day, Bé Eggens, Hans van den Heuvel, Achfaaq Mohamedjoesoef, Kees Thijssen sr. en Hensley Rondei ook die kant op kunnen krijgen.
Thailand Open 2005:
http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=852&start=0 t/m
http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=852&start=105
-
De inschrijving is geopend.
Surf naar www.ericsdamsite.com voor een interessante aanbieding van 333 Travel. Vliegreis en hotel in een luxehotel (tevens speellocatie) voor een scherpe prijs.
Surf naar www.ericsdamsite.com voor een interessante aanbieding van 333 Travel. Vliegreis en hotel in een luxehotel (tevens speellocatie) voor een scherpe prijs.
-
Heerlijk temperatuurtje is het hier in Jomtien, Thailand. Een stuk koeler dan in mei/juni, de periode van het damtoernooi. Dagtemperatuur zo'n beetje 22-25 graden Celsius. Airco is nauwelijks nodig.
Dit gebied ligt toch nog een stukje boven de evenaar en het is dus niet helemaal tropisch. Sterker nog, er blijkt een behoorlijk temperatuurverschil te zijn tussen zomer en winter in dit deel van Thailand.
Ondertussen geniet ik weer iedere dag van de levendigheid in de straatjes, het lekkere eten, het gemis aan allerlei regeltjes, de vriendelijke mensen en die heerlijke relaxte 24-uurseconomie. In Thailand betaal je zo'n vier keer zo weinig voor dezelfde kwaliteit en een veel betere service. Arbeidsgerelateerde dienstverlening is nog goedkoper: kapper drie euro om maar eens wat te noemen. Thaise massage of voetmassage (uur) vier euro. Buiten het toeristengebied zal het zelfs nog wat voordeliger zijn.
Het toernooi zal misschien worden omgedoopt in Heineken Open 2006. Voor een dergelijke sponsor is publiciteit in zowel Nederland als Thailand natuurlijk aantrekkelijk. In Thailand is Heineken na de goedkopere locale merken het meest verkochte biermerk. Voor Nederland en de meeste andere landen in de wereld geldt overigens hetzelfde. Met Heineken als sponsor hopen we een aantal toppers aan te kunnen trekken. Maar de sponsoring is nog niet zeker.
Verrassende nieuwe naam op de deelnemerslijst is WK-deelnemer D. Maughn uit Trinidad die de bijna 20.000 km lange reis vergoed kan krijgen van het ministerie van sport in zijn land.
Ook met de Filippijnen is contact. Ze spelen er op het 64-veldenbord met de regels van het internationale spel, zeg maar op zijn Braziliaans. En sterk ook: ze weten de Brazilianen goed partij te geven in online damtoernooitjes op het kleine bord. Grappig om te weten is dat de Filippino's altijd hebben gedacht dat het damspel een inheems spelletje was. Ze waren dan ook heel verbaasd toen ze erachter kwamen dat vrijwel in de hele wereld wordt gedamd en dat in Brazilie, of all places, met precies dezelfde regels wordt gespeeld.
Kees Rijk komt er net vandaan en heeft er enige promotionele activiteiten verricht waaronder een simultaan internationaal dammen tegen een tiental Filippino's. Van hem heb ik niets meer gehoord, maar wel van de voorzitter van de Filippijnse dambond Nestor Bedolido. Volgens hem was Kees Rijk zeer te spreken over het niveau van zijn tegenstanders. Tussen de regels van Bedolido's mail door (Aziaten zijn doorgaans heel bescheiden en beleefd) heb ik niet de indruk dat de Zeeuw veel punten heeft gescoord in deze simultaan. Ik verwacht in ieder geval twee Filippijnse dammers bij Thailand/Heineken Open. En Raj Singh komt wellicht met een tiental dammers uit India, Nepal en Bangladesh.
Zo, en nu ga ik de vrolijke drukte van Jomtien/Pattaya weer in.
Dit gebied ligt toch nog een stukje boven de evenaar en het is dus niet helemaal tropisch. Sterker nog, er blijkt een behoorlijk temperatuurverschil te zijn tussen zomer en winter in dit deel van Thailand.
Ondertussen geniet ik weer iedere dag van de levendigheid in de straatjes, het lekkere eten, het gemis aan allerlei regeltjes, de vriendelijke mensen en die heerlijke relaxte 24-uurseconomie. In Thailand betaal je zo'n vier keer zo weinig voor dezelfde kwaliteit en een veel betere service. Arbeidsgerelateerde dienstverlening is nog goedkoper: kapper drie euro om maar eens wat te noemen. Thaise massage of voetmassage (uur) vier euro. Buiten het toeristengebied zal het zelfs nog wat voordeliger zijn.
Het toernooi zal misschien worden omgedoopt in Heineken Open 2006. Voor een dergelijke sponsor is publiciteit in zowel Nederland als Thailand natuurlijk aantrekkelijk. In Thailand is Heineken na de goedkopere locale merken het meest verkochte biermerk. Voor Nederland en de meeste andere landen in de wereld geldt overigens hetzelfde. Met Heineken als sponsor hopen we een aantal toppers aan te kunnen trekken. Maar de sponsoring is nog niet zeker.
Verrassende nieuwe naam op de deelnemerslijst is WK-deelnemer D. Maughn uit Trinidad die de bijna 20.000 km lange reis vergoed kan krijgen van het ministerie van sport in zijn land.
Ook met de Filippijnen is contact. Ze spelen er op het 64-veldenbord met de regels van het internationale spel, zeg maar op zijn Braziliaans. En sterk ook: ze weten de Brazilianen goed partij te geven in online damtoernooitjes op het kleine bord. Grappig om te weten is dat de Filippino's altijd hebben gedacht dat het damspel een inheems spelletje was. Ze waren dan ook heel verbaasd toen ze erachter kwamen dat vrijwel in de hele wereld wordt gedamd en dat in Brazilie, of all places, met precies dezelfde regels wordt gespeeld.
Kees Rijk komt er net vandaan en heeft er enige promotionele activiteiten verricht waaronder een simultaan internationaal dammen tegen een tiental Filippino's. Van hem heb ik niets meer gehoord, maar wel van de voorzitter van de Filippijnse dambond Nestor Bedolido. Volgens hem was Kees Rijk zeer te spreken over het niveau van zijn tegenstanders. Tussen de regels van Bedolido's mail door (Aziaten zijn doorgaans heel bescheiden en beleefd) heb ik niet de indruk dat de Zeeuw veel punten heeft gescoord in deze simultaan. Ik verwacht in ieder geval twee Filippijnse dammers bij Thailand/Heineken Open. En Raj Singh komt wellicht met een tiental dammers uit India, Nepal en Bangladesh.
Zo, en nu ga ik de vrolijke drukte van Jomtien/Pattaya weer in.
-
Het heeft wel niet veel met het topic van doen, maar ik zit hier dus in Yakutsk met -40 ongeveer. Best lekker weertje ook. De lucht is droog, dus een wandelingetje van een half uurtje geeft geen enkel probleem. Langer ben ik nog niet buiten geweest. Ben benieuwd hoe het is bij -50. Hoop dat nog wel mee te maken. Heb hier een met een internationaal tournooi meegedaan, maar omdat Kolesov Tokusarov bezig zijn met het WK 64(zou dat ook in de Oekraine gespeeld worden met het WK junioren?) en er nog wat anderen niet meespeelden kwam ik in een veredeld pupillenkampioenschap terecht/ Althans zo zagen de meeste van die jongens er uit. In werkelijkheid waren ze al wel een jaar of 15, 16. 6 Januari kom ik weer terug. Moet nu nog wat trainigen en simultaans daar verzorgen. Groeten aan iedereen die dit leest.
-
Het verschil met Thailand Open is niet zo groot. Ongeveer 70 graden.Ron Heusdens wrote:Het heeft wel niet veel met het topic van doen, maar ik zit hier dus in Yakutsk met -40 ongeveer. Best lekker weertje ook. De lucht is droog, dus een wandelingetje van een half uurtje geeft geen enkel probleem. Langer ben ik nog niet buiten geweest. Ben benieuwd hoe het is bij -50. Hoop dat nog wel mee te maken. Heb hier een met een internationaal tournooi meegedaan, maar omdat Kolesov Tokusarov bezig zijn met het WK 64(zou dat ook in de Oekraine gespeeld worden met het WK junioren?) en er nog wat anderen niet meespeelden kwam ik in een veredeld pupillenkampioenschap terecht/ Althans zo zagen de meeste van die jongens er uit. In werkelijkheid waren ze al wel een jaar of 15, 16. 6 Januari kom ik weer terug. Moet nu nog wat trainigen en simultaans daar verzorgen. Groeten aan iedereen die dit leest.
- Hanco Elenbaas
http://www.shashki.com:/Ron Heusdens wrote:Het heeft wel niet veel met het topic van doen, maar ik zit hier dus in Yakutsk met -40 ongeveer. Best lekker weertje ook. De lucht is droog, dus een wandelingetje van een half uurtje geeft geen enkel probleem. Langer ben ik nog niet buiten geweest. Ben benieuwd hoe het is bij -50. Hoop dat nog wel mee te maken. Heb hier een met een internationaal tournooi meegedaan, maar omdat Kolesov Tokusarov bezig zijn met het WK 64(zou dat ook in de Oekraine gespeeld worden met het WK junioren?) en er nog wat anderen niet meespeelden kwam ik in een veredeld pupillenkampioenschap terecht/ Althans zo zagen de meeste van die jongens er uit. In werkelijkheid waren ze al wel een jaar of 15, 16. 6 Januari kom ik weer terug. Moet nu nog wat trainigen en simultaans daar verzorgen. Groeten aan iedereen die dit leest.
Dat WK 64 velden is ook in de Oekraïne, maar dan in Jevpatoria op de Krim, bijna 400 kilometer zuidelijker dan Dnjeprodzerzinsk.
<center>
Valjoek (Valiuk), links in het blauw, uit Wit-Rusland is koploper
Maar oud-wereldkampioen Gabriel Kolesov (rechts) is
vandaag naast Valjoek gekomen
</center>
Nieuws uit Jevpatoria: http://www.shashki.com:/modules.php?op= ... opic&t=518
Foto's uit Jevpatoria: http://www.shashki.com/index.php?module ... all&gid=58
In Sint Petersburg heb ik ook een paar dagen -42 graden meegemaakt. Gewoon dik kleden, zoals de Russen, met een lange wollen onderbroek en een zakflaconnetje wodka, dan is het best lekker weer, vooral als de zon schijnt en er veel sneeuw ligt.
-
Voorlopige deelnemerslijst Thailand Open 2006
List of participants Thailand Open 2006
1. 2366 J.-M. Ndjofang (Kameroen/Cameroon)
2. 2343 R. Heusdens
3. 2323 W. Sjtsjocholjew (Rusland/Russia)
4. 2278 E. Petryla (Litouwen/Lithuania)
5. 2224 V. Doumesh
6. 2210 V. Stasytis (Litouwen/Lithuania)
7. 2184 A. Tjon A Ong
8. 2182 S. Mardosa (Litouwen/Lithuania)
9. 2174 V. Kudriavcev (Litouwen/Lithuania)
10. 2167 D. Maughn (Trinidad)
11. 2150 J.P. Drost
12. 2134 R. Zdoroviac (Duitsland/Germany)
13. 2132 W. v.d. Berg
14. 2116 Z. Mardosa (Litouwen/Lithuania)
15. 2100 E. Rutkauskiene (Litouwen/Lithuania)
16. 2088 C. van Wijk
17. 2084 P. Malahe
18. 2060 T. van der Ploeg
19. 2055 H. de Waard
20. 2042 A. Nijmeijer
21. 2040 R. Sakidin
22. 2037 D. van Os
23. 2034 J. Nijmeijer
24. 2032 R. Danileviciene (Litouwen/Lithuania)
25. 2021 E. van Manen
26. 1999 E. Sanders
27. 1987 E. van der Pol
28. 1983 H. Jagram
29. 1931 B. Baksoellah
30. 1920 F. Verboven
31. 1866 P. Jonkers
32. - A. Berger (Thailand)
33. - P. Blok
34. - A. Mamed
35. - L. Peters
36. - J. van Aalderen
37. - A. Lenters
38. - S. Lenters
39. - G. Peroti
40. - H. Ziengs
41. - E. Schuttert
42. - R. Vendrig
43. - N. Bedolido (Philippijnen/Philippines)
44. - A. Partosa (Philippijnen/Philippines)
45. - Singh Prem (India)
46. - Singh Devinder (India)
47. - Singh Harphool (India)
48. - Singh Rajwinder (India)
49. - Bhardwaj Umesh (India)
50. - Jasbir Singh (India)
List of participants Thailand Open 2006
1. 2366 J.-M. Ndjofang (Kameroen/Cameroon)
2. 2343 R. Heusdens
3. 2323 W. Sjtsjocholjew (Rusland/Russia)
4. 2278 E. Petryla (Litouwen/Lithuania)
5. 2224 V. Doumesh
6. 2210 V. Stasytis (Litouwen/Lithuania)
7. 2184 A. Tjon A Ong
8. 2182 S. Mardosa (Litouwen/Lithuania)
9. 2174 V. Kudriavcev (Litouwen/Lithuania)
10. 2167 D. Maughn (Trinidad)
11. 2150 J.P. Drost
12. 2134 R. Zdoroviac (Duitsland/Germany)
13. 2132 W. v.d. Berg
14. 2116 Z. Mardosa (Litouwen/Lithuania)
15. 2100 E. Rutkauskiene (Litouwen/Lithuania)
16. 2088 C. van Wijk
17. 2084 P. Malahe
18. 2060 T. van der Ploeg
19. 2055 H. de Waard
20. 2042 A. Nijmeijer
21. 2040 R. Sakidin
22. 2037 D. van Os
23. 2034 J. Nijmeijer
24. 2032 R. Danileviciene (Litouwen/Lithuania)
25. 2021 E. van Manen
26. 1999 E. Sanders
27. 1987 E. van der Pol
28. 1983 H. Jagram
29. 1931 B. Baksoellah
30. 1920 F. Verboven
31. 1866 P. Jonkers
32. - A. Berger (Thailand)
33. - P. Blok
34. - A. Mamed
35. - L. Peters
36. - J. van Aalderen
37. - A. Lenters
38. - S. Lenters
39. - G. Peroti
40. - H. Ziengs
41. - E. Schuttert
42. - R. Vendrig
43. - N. Bedolido (Philippijnen/Philippines)
44. - A. Partosa (Philippijnen/Philippines)
45. - Singh Prem (India)
46. - Singh Devinder (India)
47. - Singh Harphool (India)
48. - Singh Rajwinder (India)
49. - Bhardwaj Umesh (India)
50. - Jasbir Singh (India)
Last edited by E. van Dusseldorp on Mon May 22, 2006 10:00, edited 11 times in total.
-
Ik vond nog twee webpagina's met leuke foto's van Thailand Open 2005.
De man onder de olifant is -hoe kan het ook anders- Evert v.d. Pol.
http://www.indiandraughts.com/files/pho ... ailand.htm
http://home.hccnet.nl/lpeters.2/_damtoe ... ailand.htm
De man onder de olifant is -hoe kan het ook anders- Evert v.d. Pol.
http://www.indiandraughts.com/files/pho ... ailand.htm
http://home.hccnet.nl/lpeters.2/_damtoe ... ailand.htm
-
Voor snelle beslissers: er zijn nog enkele plaatsen vrij.
Er is nog plaats in het vliegtuig en in het hotel.
Thailand: visum is niet nodig, inentingen en malariatabletten evenmin (althans niet waar het toernooi wordt gehouden).
Mail ev.dussel@euronet.nl
Er is nog plaats in het vliegtuig en in het hotel.
Thailand: visum is niet nodig, inentingen en malariatabletten evenmin (althans niet waar het toernooi wordt gehouden).
Mail ev.dussel@euronet.nl