Linkdump

Discussies over damsport (in het Nederlands)
User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Dec 12, 2005 01:22

Kosmos wrote: Blijft de vraag waarom HIV-besmette kinderen in Afrika zonder welke behandeling dan ook gewoon sterven.
De farmaceutische industrie is een kapitalistische aangelegenheid Tjalling. Het gaat de reguliere gezondheidszorg om geld, status, macht en onderdrukking.
De farmaceutische industrie staat naast de wapenindustrie bovenaan de kapitalistische piramide.

Het hele stelsel van reguliere gezondheidszorg met bijzondere aandacht voor continue medicijnverstrekking, gekoppeld aan verzekeringsmaatschappijen, die bepalen wat voor zorg de cliënt vergoed kan krijgen, en ook gepaard aan opleidingsinstituten waar jongeren tot 'medici' ("kenners van de medicijnen" ) worden opgeleid, is uitgevonden door de Rockefellers rond 1880, toen de Rockefellers de gezondheidsindustrie als een lucratief nieuw terrein ontdekten en de American Medical Association onder controle kregen en later de Food and Drug Administration oprichtten, zie voor de details Murder by Injection van Eustace Mullins.

Rond 1993 kostte alleen het 'medicijn' AZT al 30.000 gulden per Aidspatiënt per jaar en daar bovenop kwamen nog de kosten van de behandeling in het AMC Amsterdam.
In Afrika kunnen maar weinigen dit soort bedragen neertellen, dus is het niet interessant voor de gezondheidsindustrie om Afrikaanse mensen te behandelen. En homeopathen worden door de gezondheidsindustrie vanzelfsprekend niet uitgezonden naar Afrika. Zelfs onze geweldige minister Hoogervorst van de VVD, aan wie we het prachtige nieuwe zorgstelsel te danken hebben, roept regelmatig dat homeopathie kwakzalverij is, dus denk maar niet dat deze vrolijke meneer eraan zal meewerken dat homeopathen in Afrika kunnen laten zien dat die hele Aidsindustrie één grote volksverlakkerij en geldklopperij is.

Er zijn trouwens wel enkele èchte genezers in Afrika actief in de èchte gezondheidszorg. Met natuurlijke middelen valt ook veel te doen tegen Aids en HIV. Tamelijk succesvol is onder andere de Zulu-shamaan Credo Mutwa, die je je misschien nog herinnert van zijn verhalen over alien abductions en reptilians.

User avatar
Eric Sanders
Posts: 1211
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:30
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Eric Sanders » Mon Dec 12, 2005 10:05

Dat de farmaceutische industrie geen altruistische is en dat het daar ook vooral om geld verdienen gaat, wil ik graag aannemen, wat ik dan alleen niet snap:

- zitten al die tienduizenden wetenschappers die hiv en aids onderzoeken allemaal in het wereldwijde complot, dat door Icke ontmaskerd is?
- wat is het belang van de farmaceutische industrie een medicijn te ontwikkelen dat haar klanten doodmaakt? een dode klant is een slechte klant, ook voor de farmaceutische industrie.
- als het medicijn de patienten doodt en het niet gebruiken ze in leven houdt, zou dat dan niet allang uitgekomen zijn en bekend op een grotere schaal dan onder de complottheoriegelovers?
- als homeopathie en andere alternatieve geneeswijzen zo goed werken, waarom stort de farmaceutische industrie zich daar dan niet massaal op? het lijkt me dat met goede medicijnen meer geld valt te verdienen dan met slechte medicijnen.


en om de draad te vervolgen even een linkje:

http://www.avert.org/evidence.htm
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Post by MenO » Mon Dec 12, 2005 11:32

Eric Sanders wrote: - wat is het belang van de farmaceutische industrie een medicijn te ontwikkelen dat haar klanten doodmaakt? een dode klant is een slechte klant, ook voor de farmaceutische industrie.
Hoe zat dat ook weer met de tabaksindustrie?

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Post by MenO » Mon Dec 12, 2005 11:32

Overigens ben het wel met je andere punten eens, Eric

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Dec 12, 2005 13:11

Eric Sanders wrote:Dat de farmaceutische industrie geen altruistische is en dat het daar ook vooral om geld verdienen gaat, wil ik graag aannemen, wat ik dan alleen niet snap:

- zitten al die tienduizenden wetenschappers die hiv en aids onderzoeken allemaal in het wereldwijde complot, dat door Icke ontmaskerd is?
- wat is het belang van de farmaceutische industrie een medicijn te ontwikkelen dat haar klanten doodmaakt? een dode klant is een slechte klant, ook voor de farmaceutische industrie.
- als het medicijn de patienten doodt en het niet gebruiken ze in leven houdt, zou dat dan niet allang uitgekomen zijn en bekend op een grotere schaal dan onder de complottheoriegelovers?
- als homeopathie en andere alternatieve geneeswijzen zo goed werken, waarom stort de farmaceutische industrie zich daar dan niet massaal op? het lijkt me dat met goede medicijnen meer geld valt te verdienen dan met slechte medicijnen.


en om de draad te vervolgen even een linkje:

http://www.avert.org/evidence.htm
Ook in de laboratoria vliegen de Aidsonderzoekers elkaar naar de strot. Eind november zond de VPRO nog een (vrij matige) documentaire uit over de Affaire Buck, een Eindhovense hoogleraar organische scheikunde, die van de ene op het andere moment op non-actief werd gesteld toen hij een nieuwe stof had ontdekt (zei te hebben ontdekt) die de vermenigvuldiging van het aids-virus zou blokkeren. De eerste assistent van Buck was de vermaarde aids-zakkenvuller Jaap Goudsmit, die zich, zoals te verwachten was, ogenblikkelijk van Buck afkeerde toen het voor Buck over en sluiten was.

Het verhaal van de vermaarde Franse onderzoeker Benveniste is ook bekend.

Midden jaren negentig werden Aidspatiënten niet meer alleen aan de AZT gezet, maar aan een cocktail van medicijnen en sindsdien is de massaslachting over. In de AZT-tijd, tot pakweg 1995, waren de patiënten binnen anderhalf jaar met AZT van Welcome de pijp uit.

Rond 1885 was in de Verenigde Staten 25 tot 30 procent van de bevolking in behandeling bij homeopathen. Langzaam maar zeker hebben de Rockefellers de homeopathie en andere alternatieve geneeswijzen verdrongen, onder andere door lastercampagnes. Onder aanvoering van fascisten als minister Hoogervorst probeert men nu een slotaanval in te zetten door te verhinderen dat homeopathische geneesmiddelen nog verkrijgbaar zijn.

Homeopathische geneesmiddelen zijn heel goedkoop en de ontwikkeling van nieuwe homeopathische geneesmiddelen kost ook heel weinig, reden waarom de homeopathie niet interessant is voor lieden die er rijk aan willen worden. Het meest wordt uiteraard verdiend aan slechte medicijnen, die patiënten hun hele leven moeten gebruiken en die ervoor zorgen dat de kwaal niet wordt verholpen, maar dat slechts de symptomen worden onderdrukt en de ziekte zich naar andere gebieden verplaatst, waarvoor dan weer nieuwe 'medicijnen' kunnen worden voorgeschreven. Homeopathische geneesmiddelen onderdrukken niet de symptomen, maar verhelpen de kwaal en zijn daardoor niet interessant voor de geneesmiddelenindustrie.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Mon Dec 12, 2005 13:22

Een helder en consistent betoog.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Dec 12, 2005 14:02

Bert Zwart wrote:Een helder en consistent betoog.
Dank je Bert, mijn paladijn! Ik zal je missen als je zometeen in de VS bent!

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Mon Dec 12, 2005 14:05

Hanco Elenbaas wrote:
Bert Zwart wrote:Een helder en consistent betoog.
Dank je Bert, mijn paladijn! Ik zal je missen als je zometeen in de VS bent!
Ik zal je blijven vereren, mijn roerganger en held!

User avatar
steenslag
Posts: 1184
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:09
Contact:

Post by steenslag » Thu Dec 15, 2005 23:55

(Schaken) In de jaren zeventig sloeg Bobby Fisher zijn meest waardevolle bezittingen op in een gehuurde opslagplaats. De spullen verdwenen. Nu zijn ze weer opgedoken. Op eBay.

User avatar
steenslag
Posts: 1184
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:09
Contact:

Post by steenslag » Fri Dec 16, 2005 22:00

Het hoogste bod tot nu toe is van een deelnemer aan het schaakforum van de utrechtse schaakbond. http://www.utrechtschaak.nl/forum_item. ... lst=146428

Ben Anoniem
Posts: 930
Joined: Fri Apr 09, 2004 20:38

Post by Ben Anoniem » Sat Dec 17, 2005 00:43

Nice link stonehengst!

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sat Dec 17, 2005 15:50


Ben Anoniem
Posts: 930
Joined: Fri Apr 09, 2004 20:38

Post by Ben Anoniem » Sat Dec 17, 2005 16:01

Wiersma komt er mogelijk ooit achter, dat de ware macht niet ligt bij wereldkampioenen, kamerleden of journalisten.
Maar bij ambtenaren.
http://www.stemniet.nu/

User avatar
steenslag
Posts: 1184
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:09
Contact:

Post by steenslag » Thu Dec 22, 2005 23:27

Morozevich speelt in de finale van het Russisch schaakkampioenschap. Vandaag won hij, gisteren kwam hij niet opdagen. Hij had zich verslapen.
De partijen beginnen om 15:00 lokale tijd. link
Last edited by steenslag on Fri Dec 23, 2005 01:26, edited 1 time in total.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Fri Dec 23, 2005 01:10

steenslag wrote:Morozevich speelt in de finale van het Russisch schaakampioenschap. Vandaag won hij, gisteren kwam hij niet opdagen. Hij had zich verslapen.
De partijen beginnen om 15:00 lokale tijd. link
`
Morozevich wakes up in time, beats Khalifman
22.12.2005 After sleeping through and defaulting yesterday's game Alexander Morozevich rose bright and early today, arrived at the tournament hall in time and outplayed Alexander Khalifman in a 54-mover. Bareev defeated Volkov, all other games were drawn. Flash report.
Mijn goede vriend Kees Thijssen kan er een puntje aan zuigen...
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply