Gebruik deze "topic" om informatie over het dammen, en de Surinaamse Dammer te publiceren.....
Schrijf over Surinaamse dammers in het buitenland.
Ontwikkelingen binnen de dambond
Nieuwe verenigingen
Jeugd dammen
Mooie combinaties
Surinaamse dam geschiedenis
en wat dan ook over de Surinaamse dammer en de damsport in Suriname
Dammen in Suriname
-
Dammen in Suriname
Rudi Azimullah
Paramaribo, Suriname
Paramaribo, Suriname
-
- Real name: Alexander Presman
[img]images/smilies/welcome.gif[/img]
- DeletedProfile
Ik wil er wel een klein beetje over vertellen.
Ik ben vorig jaar in de zomer 3 weken in Suriname geweest waarvan 2 weken in het binnenland (kajana). Ik heb daar enkele potjes gespeeld tegen enkele dorpelingen. Hoewel ze geen theorie kennen en nog nooit een damboekje hebben gezien waren ze toch vrij lastig te verslaan. Ze hebben veel meer natuurtalent dan hier in Nederland.
Ik heb overigens na afloop op verzoek van een leraar in het dorpje via via nog 2 damboekjes gestuurd. Hij wilde er iets mee doen in de klas. Dus wie weet. Of het ook echt is aangekomen weet ik zelfs niet. Tot aan de stad, maar verder...?
Helaas geen foto's van het dammen daar.
Ik ben vorig jaar in de zomer 3 weken in Suriname geweest waarvan 2 weken in het binnenland (kajana). Ik heb daar enkele potjes gespeeld tegen enkele dorpelingen. Hoewel ze geen theorie kennen en nog nooit een damboekje hebben gezien waren ze toch vrij lastig te verslaan. Ze hebben veel meer natuurtalent dan hier in Nederland.
Ik heb overigens na afloop op verzoek van een leraar in het dorpje via via nog 2 damboekjes gestuurd. Hij wilde er iets mee doen in de klas. Dus wie weet. Of het ook echt is aangekomen weet ik zelfs niet. Tot aan de stad, maar verder...?
Helaas geen foto's van het dammen daar.