Dieter wrote:Hierbij moet m.i. gekeken worden naar de spelers van thuis en uit vereniging, ik begrijp dat jij het voor thuisspelers onbelangrijk vind of ze risico's moeten nemen hadden ze maar in Duitsland moeten blijven dammen dus.
Uiteraard wil ik niet dat mensen onnodige risico's nemen, maar ik vind wel dat wie van ver moet komen gewoon moet accepteren dat het wat lastiger en soms zelfs onmogelijk is om mee te spelen. Zelf zit ik voor mijn werk diverse maanden per jaar in het buitenland, en daardoor mis ik heel wat wedstrijden. Een duidelijk geval van overmacht, maar ik ga echt niet roepen dat ik die wedstrijden in wil halen.
Verder valt het me een beetje van je tegen dat je de tekst niet inhoudelijk beoordeeld waar je anders toch best wel op de letter bent. Als we samen eerlijk naar de speciale regeling kijken kunnen we samen toch niet anders vaststellen als dat punt 3 met z'n a,b en c aanvulling niets aan duidelijkheid te wensen overlaat?
Je kunt de tekst niet op zichzelf zien, daarvoor is hij veel te beknopt. Het is een nadere invulling van de wedstrijdvoorwaarden, en daarin staat duidelijk dat alleen de bezoekende vereniging een beroep op overmacht kan doen.
Als het niet zo duidelijk op het internet was gekomen hadden we overigens in Geleen helemaal niet gespeeld, afgelasting wegens het negatieve reisadvies in zuid nederland zou niets in de weg gestaan hebben met als gevolg dat dan heel Hiltex voor niets naar Limburg zou zijn gekomen.
Nee, dat is nou net het punt, de thuisspelende vereniging heeft het recht niet om de wedstrijd af te gelasten wegens winters weer.