Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
jan.Schippers

Post by jan.Schippers » Tue Dec 02, 2003 01:03

hallo Hanco,

zoals je al hebt opgemerkt is het protest van wsdv gehonereerd 100 minuten te laat oftewel 13.40 in het clubgebouw aankomen vervolgens een protest indienen want het is witte van moort en die is vogelvrij dus mensen als je tegen witte van moort speelt en er gaat iets niet goed gewoon protesteren en je wint.

het ergste komt nog ik heb die dag verlof onbetaald nu kom ik weer in een situatie terecht dat ik weer onbetaald verlof moet opnemen anders kan ik niet voor de 13 de spelen en wie zal mij dat vergoeden ik weiger nl zelf voor deze kosten op te draaien het zal toch te gek zijn voor woorden als ik daarvoor moet opdraaien.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Dec 02, 2003 07:52

jan.Schippers wrote:hallo Hanco,

zoals je al hebt opgemerkt is het protest van wsdv gehonereerd 100 minuten te laat oftewel 13.40 in het clubgebouw aankomen vervolgens een protest indienen want het is witte van moort en die is vogelvrij dus mensen als je tegen witte van moort speelt en er gaat iets niet goed gewoon protesteren en je wint.

het ergste komt nog ik heb die dag verlof onbetaald nu kom ik weer in een situatie terecht dat ik weer onbetaald verlof moet opnemen anders kan ik niet voor de 13 de spelen en wie zal mij dat vergoeden ik weiger nl zelf voor deze kosten op te draaien het zal toch te gek zijn voor woorden als ik daarvoor moet opdraaien.
Sorry Jan, maar ik heb er niets over opgemerkt.
Wat ik nu begrijp is dat jouw tegenstander Johan Sterrenburg een uur en veertig minuten te laat binnenkwam wegens overmacht en dat het in degradatiegevaar verkerende WSDV, de club van Jozef Linssen en Hans Dammingh van de tuchtcommissie, heeft gevraagd de hele wedstrijd te mogen overspelen?? Of gaat het alleen om de partij van jou tegen Sterrenburg?

jan.Schippers

Post by jan.Schippers » Tue Dec 02, 2003 11:15

Hanco,

inderdaad Hanco zo zit het in elkaar,alleen onze wedstrijd want dat is genoeg we hebben met 11-09 gewonnen wat zou betekenen dat het teruggedraaid word naar 09-09 waardoor in het ergste geval alsnog de wedstrijd met 11-09 verloren word.dus wsdv heeft helemaal geen behoefte om de hele wedstijd over te spelen deze situatie is zo slecht nog niet voor hun.

tja wederom een lastige situatie en in ons nadeel zoals je zlef al aangeeft de club van??

met een vriendelijke groet.
jan.

Koops

Post by Koops » Tue Dec 02, 2003 11:24

jan.Schippers wrote:Hanco,

inderdaad Hanco zo zit het in elkaar,alleen onze wedstrijd want dat is genoeg we hebben met 11-09 gewonnen wat zou betekenen dat het teruggedraaid word naar 09-09 waardoor in het ergste geval alsnog de wedstrijd met 11-09 verloren word.dus wsdv heeft helemaal geen behoefte om de hele wedstijd over te spelen deze situatie is zo slecht nog niet voor hun.

tja wederom een lastige situatie en in ons nadeel zoals je zlef al aangeeft de club van??

jan.

Zoals wel vaker begrijp ik er weer eens niks van. Als iemand te laat komt en dit wordt veroorzaakt door aanwijsbare overmacht dan dient die partij op enig ander moment te worden overgespeeld. Dat staat gewoon in het reglement. Het heeft niks te maken met dat de wereld iets heeft tegen WvM. Waarom toch altijd zo paranoide?

Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol » Tue Dec 02, 2003 11:26

Jan,

We hebben hier al eerder over gesproken. Had de persoon in kwestie een verklaring getekend door de NS condcuteur bij zich? Wij hebben in verleden met damlust twee nullen opgelopen omdat twee spelers om 5 over 1 binnen kwamen. Ze hadden alleen een kans met een protest als ze deze verklaring hadden.

Ik vind het dus een raar verhaal. Is het mogelijk de protest correspondentie te plaatsen. Op welke gronden wordt dit protest gehonoreerd.

Groeten,

Teun

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Dec 02, 2003 11:30

jan.Schippers wrote:Hanco,

jan.
Vreemd Jan,
Jullie zijn tegen die uitspraak toch wel in beroep gegaan?
Onder de andere 9 spelers van Witte van Moort 2 zitten er waarschijnlijk wel een paar die op 1 november eerder geneigd waren remise te geven dan wanneer jij nog bezig was geweest. Dus als er iets zou moeten worden overgespeeld, dan natuurlijk die hele wedstrijd en niet alleen dat ene partijtje.
Het gaat er veel te vaak niet eerlijk aan toe in het KNDB-wereldje Jan, dat weten jij en ik zo langzamerhand wel.
Voor straf moeten jullie dat WSDV van Jozef Linssen en Hans Dammingh de volgende keer maar met 18-2 naar huis sturen.

Koops

Post by Koops » Tue Dec 02, 2003 11:45

Hanco Elenbaas wrote: Het gaat er veel te vaak niet eerlijk aan toe in het KNDB-wereldje Jan, dat weten jij en ik zo langzamerhand wel.
Vind jij het reglement oneerlijk Hanco?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Dec 02, 2003 11:52

Koops wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Het gaat er veel te vaak niet eerlijk aan toe in het KNDB-wereldje Jan, dat weten jij en ik zo langzamerhand wel.
Vind jij het reglement oneerlijk Hanco?
Als het reglement in dit soort gevallen voorschrijft dat alleen die ene partij moet worden overgespeeld, en niet de hele wedstrijd, dan vind ik het reglement in dat opzicht niet rechtvaardig, niet eerlijk.

Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol » Tue Dec 02, 2003 11:55

Koops wrote:
Zoals wel vaker begrijp ik er weer eens niks van. Als iemand te laat komt en dit wordt veroorzaakt door aanwijsbare overmacht dan dient die partij op enig ander moment te worden overgespeeld. Dat staat gewoon in het reglement. Het heeft niks te maken met dat de wereld iets heeft tegen WvM. Waarom toch altijd zo paranoide?

Een misschien vergelijkbaar geval is het incident met Den haag jaren terug. het hele team kwam te laat door een ongebruikelijke file die door ongeval was veroorzaakt als ik het goed heb. Gerard de Groot zal het wel precies weten. Het protest hier is afgewezen. Dus het is allemaal niet erg kraakhelder wat overmacht is en wanneer je je er op kan beroepen.

Koops

Post by Koops » Tue Dec 02, 2003 12:06

Teun van de Krol wrote:
Een misschien vergelijkbaar geval is het incident met Den haag jaren terug. het hele team kwam te laat door een ongebruikelijke file die door ongeval was veroorzaakt als ik het goed heb. Gerard de Groot zal het wel precies weten. Het protest hier is afgewezen. Dus het is allemaal niet erg kraakhelder wat overmacht is en wanneer je je er op kan beroepen.
Het reglement is in de tussentijd vast verandert. Zelf ben ik ook een keer meer dan een uur te laten gekomen door overmacht in een wedstrijd tegen Rinsumageest. Daar hebben we echter de inhaalwedstrijd vastgesteld op dezelfde dag en zijn we gewoon gaan spelen. Dat kan natuurlijk ook.

Koops

Post by Koops » Tue Dec 02, 2003 12:09

Hanco Elenbaas wrote: Als het reglement in dit soort gevallen voorschrijft dat alleen die ene partij moet worden overgespeeld, en niet de hele wedstrijd, dan vind ik het reglement in dat opzicht niet rechtvaardig, niet eerlijk.
Daar valt misschien wat voor te zeggen. Maar afgezien van allerlei logistieke problemen krijg je natuurlijk wel de vraag of de invloed van het opnieuw spelen van een hele wedstrijd niet groter is dan de invloed van het verlaat spelen van een wedstrijd. Zelf vind ik het reglement zoals dat nu bestaat prima.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Dec 02, 2003 12:34

In de wedstrijdvoorwaarden staat:

Bij te late aankomst kan alleen dan door de arbiter een beroep op overmacht worden aanvaard, als naar zijn oordeel is aangetoond dat de te late aankomst te wijten is aan niet te voorziene vertraging van het openbaar vervoer, dan wel bij het gebruik van eigen vervoermiddelen het gevolg is van ongevallen met ernstig persoonlijk letsel.

Wie per auto reist, is dus snel de klos, ook als hij geheel buiten zijn schuld te laat arriveert (Den Haag).
OV-reizigers hebben op papier een kleine kans dat hun beroep op overmacht gehonoreerd wordt, maar in de praktijk blijkt dat een grote kans. Als je maar een treinkaartje laat zien met een onleesbare krabbel erop (welke conducteur zou ooit weigeren een handtekening te zetten?) dan geldt het als overmacht. Tamelijk belachelijk. Wie met het ov reist, weet dat er regelmatig vertragingen zijn, en hij moet dan ook ruim plannen. Wie 1 uur en 40 minuten te laat komt, beweert dus dat hij zeker 2 uur vertraging heeft opgelopen. Ik ben benieuwd naar het verhaal.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Dec 02, 2003 12:42

In een zomertoernooi in Den Haag kwam Kees Thijssen iedere dag drie kwartier te laat. Hij meende aan vijf kwartier voldoende te hebben voor zijn 50 zetten.
Toen viel er een trein uit en kwam Kees pas na een uur en vijf minuten binnen. Partij verloren verklaard. Logisch.
Als je van huis weggaat voor een partij, zul je toch zeker een half uur speling moeten nemen. Valt er iets uit, dan ben je evengoed op tijd.
Maar als je uitkient om precies op tijd in de speelzaal te verschijnen en er valt iets, door overmacht, uit, dan hoeft de klok van mij echt niet te worden teruggezet.

peper

Post by peper » Tue Dec 02, 2003 15:39

wie gaan we royeren voor te laat komen?

Andre de Koning

Post by Andre de Koning » Tue Dec 02, 2003 15:45

peper wrote:wie gaan we royeren voor te laat komen?
Iedereen, die niet tot een bepaald endogaam groepje behoort, maar dat doen WIJ niet, maar ZIJ.

Post Reply