![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
seizoensrating per 31-10
-
seizoensrating per 31-10
Van de schitterende website van Piet Bouma haalde ik de seizoensrating per 31 oktober. Dammers moeten minimaal 10 partijen hebben gespeeld om op deze seizoensrating te kunnen staan. De top 10:
1 Anton Schotanus 1573
2 Mark Podolski 1568
3 Alexander Schwarzman 1565
4 Guntis Valneris 1551
5 Vadim Virny 1548
6 Hans Jansen 1546
7 Geert van Aalten 1514
8 Ron Heusdens 1513
9 Kees Thijssen 1511
10Jean-Marc Ndjofang 1500
netjes van Anton!!
1 Anton Schotanus 1573
2 Mark Podolski 1568
4 Guntis Valneris 1551
5 Vadim Virny 1548
6 Hans Jansen 1546
7 Geert van Aalten 1514
8 Ron Heusdens 1513
9 Kees Thijssen 1511
netjes van Anton!!
-
Re: seizoensrating per 31-10
Ik kan me nog iemand herinneren die de algemene rating wilde vervangen door de seizoensrating...Bert Zwart wrote:Van de schitterende website van Piet Bouma haalde ik de seizoensrating per 31 oktober. Dammers moeten minimaal 10 partijen hebben gespeeld om op deze seizoensrating te kunnen staan. De top 10:
1 Anton Schotanus 1573
2 Mark Podolski 1568
4 Guntis Valneris 1551
5 Vadim Virny 1548
6 Hans Jansen 1546
7 Geert van Aalten 1514
8 Ron Heusdens 1513
9 Kees Thijssen 1511
netjes van Anton!!
Het is maar niet te hopen dat Anton straks onverhoopt remise laat lopen tegen iemand als Gantwarg. Want dat gaat punten kosten.
-
Heb ik die opmerking gemaakt Eric?Eric van Dusseldorp wrote:Ik kan me nog iemand herinneren die de algemene rating wilde vervangen door de seizoensrating...Bert Zwart wrote:Van de schitterende website van Piet Bouma haalde ik de seizoensrating per 31 oktober. Dammers moeten minimaal 10 partijen hebben gespeeld om op deze seizoensrating te kunnen staan. De top 10:
1 Anton Schotanus 1573
2 Mark Podolski 1568
4 Guntis Valneris 1551
5 Vadim Virny 1548
6 Hans Jansen 1546
7 Geert van Aalten 1514
8 Ron Heusdens 1513
9 Kees Thijssen 1511
netjes van Anton!!
Inderdaad een opmerkelijke prestatie van Anton. Maar het is al eerder geconstateerd door één of andere anonieme: wanneer een (sub)topper de echte toppers niet ontmoet (Hoofdklasse A) en vervolgens wel goed scoort (FK, Nat. Comp. en Prov. Comp. maar 3 remises!) dan geeft dat een flinke boost. De toppers zal Anton ongetwijfeld nog treffen in de HF NK.Eric van Dusseldorp wrote: Het is maar niet te hopen dat Anton straks onverhoopt remise laat lopen tegen iemand als Gantwarg. Want dat gaat punten kosten.
Met nog 1 ronde te gaan, staat Schotanus aan kop van het FK en probeert hij zijn 9e (!) titel te veroveren. Titelverdediger Gabriël Heerema en Klaas Hendrik Leijenaar zullen zaterdag a.s. er nog alles aan doen om dat te voorkomen.
Voor de volledigheid ook de “virtuele” ratinglijst per 31-10-2005:
1 (1) Ton Sijbrands 1588
2 (2) Alexei Tsjizjov 1576
3 (4) Guntis Valneris 1560
4 (5) Alexander Schwarzman 1557
5 (3) Alexander Baljakin 1548
6 (6) Mark Podolski 1542
7 (8) Vadim Virny 1536
8 (7) Erno Prosman 1531
9 (9) Anatoli Gantwarg 1522
10 (10) Kees Thijssen 1519
Dat ziet er aardig vertrouwd uit.
Anton maakt wel een forse sprong: van 126 naar 70! Nog geen top tien….
Overigens worden er steeds meer toernooien in Toernooibase opgenomen. Uiteraard nog de meeste wedstrijden vanuit Friesland. Maar ook de provinciale kampioenschappen van Groningen, Noord-Holland, West Hollandse Dambond alsmede ook de Provinciale competitie van West-Holland (dankzij een flink aantal vrijwilligers opgetrommeld door Guido v.d. Berg) worden bijgehouden. Utrecht en ook bijv. Gelderland zijn nog ‘witte’ vlekken.
Een leuke taak voor Bert en Eric om de gegevens van Utrecht bij te gaan houden!
-
`Bert Zwart wrote:Van de schitterende website van Piet Bouma haalde ik de seizoensrating per 31 oktober. Dammers moeten minimaal 10 partijen hebben gespeeld om op deze seizoensrating te kunnen staan.
Misschien wel handig om de website te noemen? Ik wil wel even kijken naar die schitterende site, en anderen wellicht ook.
-
Ik voel er niet veel voor. Ik ben niet zo'n ratingfreak.Piet Bouma wrote: Een leuke taak voor Bert en Eric om de gegevens van Utrecht bij te gaan houden!
-
http://toernooibase.kndb.nl/indexgoed.phpJelmer Martens wrote:`Bert Zwart wrote:Van de schitterende website van Piet Bouma haalde ik de seizoensrating per 31 oktober. Dammers moeten minimaal 10 partijen hebben gespeeld om op deze seizoensrating te kunnen staan.
Misschien wel handig om de website te noemen? Ik wil wel even kijken naar die schitterende site, en anderen wellicht ook.
of ook: www.pfdb.nl en dan de link Toernooibase.
-
Vraagje,Vraagje wrote:De uitslagen van Utrecht komen wel op www.updb.nl te staan.
Kun jij een uitslagentabel van het provinciaal kampioenschap 2005 vinden op de UPDB-site?
Met veel moeite vind je via het archief het verslag van de laatste ronde, en weet je wie kampioen geworden is.
Wat zou het mooi zijn als iedereen (en dat is eigenlijk de kracht van Toernooibase) de toernooitabellen centraal opslaat. Ook als archief.
Zoals ik in de toelichting uitleg (Waarom Toernooibase) vind ik dit eigenlijk een service, die de KNDB aan provincies en clubs zou moeten bieden.
Maar tot dan .......
Geen idee, zou best kunnen van niet. Maar die partijen zul je wel in turbo kunnen vinden. De details van de provinciale competities stonden er wel altijd op.Piet Bouma wrote:Vraagje,Vraagje wrote:De uitslagen van Utrecht komen wel op www.updb.nl te staan.
Kun jij een uitslagentabel van het provinciaal kampioenschap 2005 vinden op de UPDB-site?
Met veel moeite vind je via het archief het verslag van de laatste ronde, en weet je wie kampioen geworden is.
Wat zou het mooi zijn als iedereen (en dat is eigenlijk de kracht van Toernooibase) de toernooitabellen centraal opslaat. Ook als archief.
Zoals ik in de toelichting uitleg (Waarom Toernooibase) vind ik dit eigenlijk een service, die de KNDB aan provincies en clubs zou moeten bieden.
Maar tot dan .......
De meest gehate dammer allertijden.
-
Als je nog eens hulp nodig hebt zoek je maar een ander.Piet Bouma wrote:TurboBor is geen Internet.Vraagje wrote: Geen idee, zou best kunnen van niet. Maar die partijen zul je wel in turbo kunnen vinden. De details van de provinciale competities stonden er wel altijd op.
-
Tut, tut, wat een agressiviteit. Waar heb ik dat nu weer aan te danken?? [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]Vraagje wrote:Als je nog eens hulp nodig hebt zoek je maar een ander.Piet Bouma wrote:TurboBor is geen Internet.Vraagje wrote: Geen idee, zou best kunnen van niet. Maar die partijen zul je wel in turbo kunnen vinden. De details van de provinciale competities stonden er wel altijd op.
Zijn we een beetje sacherijnig? [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]Vraagje wrote:Als je nog eens hulp nodig hebt zoek je maar een ander.Piet Bouma wrote:TurboBor is geen Internet.Vraagje wrote: Geen idee, zou best kunnen van niet. Maar die partijen zul je wel in turbo kunnen vinden. De details van de provinciale competities stonden er wel altijd op.
Oh dan was het van jou blijkbaar niet zo bedoeld als het op me overkwam, sorry, was misschien nog een beetje kwaad om dat andere topic, om de blonde god ook meteen maar te beantwoorden.Piet Bouma wrote:Tut, tut, wat een agressiviteit. Waar heb ik dat nu weer aan te danken?? [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]Vraagje wrote:Als je nog eens hulp nodig hebt zoek je maar een ander.Piet Bouma wrote: TurboBor is geen Internet.