Nieuwe KNDB-site

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Nieuwe KNDB-site

Post by Kosmos » Sat Oct 01, 2005 02:31

Er is een nieuwe KNDB-site.
Het ziet er gelikt, mooi en overzichtelijk uit.
Wat vinden de dammers ervan?
Heaven is no location, but a state of mind

Mark Hees

Re: Nieuwe KNDB-site

Post by Mark Hees » Sun Oct 02, 2005 11:21

Kosmos wrote:Er is een nieuwe KNDB-site.
Even wennen, even schrikken de eerste keer..... Maar na een paar minuten werkt het instinctief en prettig. En inderdaad, het ziet er een stuk beter uit dan de oude versie.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Sun Oct 02, 2005 14:46

Mooie site, complimenti!
Ik weet niet wie deze site ontworpen heeft, maar in ieder geval: goed werk!

steenslag

Post by steenslag » Sun Oct 02, 2005 16:30

Casper van der Tak wrote:
Mooie site, complimenti!
Toby Hage (volgens de source), met behulp van Mambo. Ik vind hem ook mooi. En ik ben heel blij met de vier afleveringen van 'Het Damspel' die integraal online staan.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Oct 02, 2005 18:05

steenslag wrote:
Casper van der Tak wrote:
Mooie site, complimenti!
Toby Hage (volgens de source), met behulp van Mambo. Ik vind hem ook mooi. En ik ben heel blij met de vier afleveringen van 'Het Damspel' die integraal online staan.
Uitstekende nieuwe site. Ook mijn complimenten.
Ook over het Damspel ben ik hoe langer hoe meer tevreden. Het lijkt me daarom een slechte zaak dat Bob Nuys ermee stopt.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Oct 02, 2005 18:07

Eric van Dusseldorp wrote:
steenslag wrote:
Casper van der Tak wrote: Mooie site, complimenti!
Ook over het Damspel ben ik hoe langer hoe meer tevreden. Het lijkt me daarom een slechte zaak dat Bob Nuys ermee stopt.
Nu die ouwehoerrubriek van Goedemoed eindelijk is opgeheven, is het blad behoorlijk opgeknapt ja.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Oct 02, 2005 18:15

Kosmos wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
steenslag wrote: Toby Hage (volgens de source), met behulp van Mambo. Ik vind hem ook mooi. En ik ben heel blij met de vier afleveringen van 'Het Damspel' die integraal online staan.
Nu die ouwehoerrubriek van Goedemoed eindelijk is opgeheven, is het blad behoorlijk opgeknapt ja.
Jij zegt het, niet ik...

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Mon Oct 03, 2005 11:43

Ik ben als secretaris ook blij met de online mutatieformulieren [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Oct 04, 2005 13:32

Natuurlijk niks dan lof voor de nieuwe site met het CMS.
Een paar kleine (kritiek)puntjes:

De site is geoptimaliseerd voor 800x600. Nog maar zo'n 17% maakt gebruik van deze schermgrootte, de rest zit hoger.
Dit betekent dat er veel 'loze' ruimte op de site zit.

Er staan veel PDF-bestanden op de site. Handig is het dat vooraf de grootte van deze bestanden even weergegeven worden. Dat is niet in alle gevallen zichtbaar.
Hoewel breedband een grote vlucht neemt, zouden de telefoontikkers deze informatie op prijs stellen.

Misschien dat dit in de toekomst nog bijgeschaafd wordt?

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Tue Oct 04, 2005 14:04

Hoi Piet,

Tjalling opent natuurlijk dit onderwerp, maar is volgens mij geen partij in de cms (toch Tjalling), je aanbevelingen lijken terecht, en als je ze op de goede plek terecht wil laten komen, moet je ze naar het bondsbureau of Paul Visser mailen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Oct 04, 2005 14:14

Arjen de Mooij wrote:Hoi Piet,

Tjalling opent natuurlijk dit onderwerp, maar is volgens mij geen partij in de cms (toch Tjalling), je aanbevelingen lijken terecht, en als je ze op de goede plek terecht wil laten komen, moet je ze naar het bondsbureau of Paul Visser mailen.
Ik zal het overwegen Arjen. Maar neemt niet weg dat ik mijn mening toch ook op dit forum mag weergeven?
Misschien dat anderen ook nog verbeterpuntjes hebben.

En ik vermoed....weet het eigenlijk wel zeker, dat KNDB ook deze site wel eens bezoekt.

steenslag

Post by steenslag » Tue Oct 04, 2005 15:20

Hier nog wat meer zout voor op de slakken:
  • De linkjes worden op nogal diverse manieren weergegeven. Normale letters die verkleuren in het linkermenu, vette letters die onderstreept worden in het topmenu, onderstreept al dan niet vet waar niets mee gebeurt in de eigenlijke inhoud. Lastig, want nu weet je nooit van te voren of iets nu een link is of niet.
  • Het plaatje bovenaan combineert niet lekker met de achtergrondblokjes. Vind ik dan. Maar hoe dat nu beter zou moeten... Grafisch ontwerpers hebben daar verstand van. Graficelly misschien.
  • Het woord "Onderwerp" op kalender-items is vrijwel onleesbaar.
Dat omkatten van zo'n site is nog best een hoop werk en er blijft altijd wel een vuiltje hangen. Niets bijzonders.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Oct 04, 2005 16:13

Arjen de Mooij wrote:Hoi Piet,

Wat ben ik niet??? [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
CMS??? [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Oct 04, 2005 16:17

steenslag wrote:Hier nog wat meer zout voor op de slakken:
  • De linkjes worden op nogal diverse manieren weergegeven. Normale letters die verkleuren in het linkermenu, vette letters die onderstreept worden in het topmenu, onderstreept al dan niet vet waar niets mee gebeurt in de eigenlijke inhoud. Lastig, want nu weet je nooit van te voren of iets nu een link is of niet.
  • Het plaatje bovenaan combineert niet lekker met de achtergrondblokjes. Vind ik dan. Maar hoe dat nu beter zou moeten... Grafisch ontwerpers hebben daar verstand van. Graficelly misschien.
  • Het woord "Onderwerp" op kalender-items is vrijwel onleesbaar.
Dat omkatten van zo'n site is nog best een hoop werk en er blijft altijd wel een vuiltje hangen. Niets bijzonders.
Graficelly heeft ook weer een geweldige nieuwe jeugdbrochure van de persen laten rollen!
Kleurrijk, vrolijk, positief, grappig, frivool, strak vormgegeven, scherpe foto's, goeie citaten (leuke puzzel ook achterop trouwens!).
Wat is dat jeugddammen toch een vrolijke boel en de kinderen genieten duidelijk ook van de sociale contacten en de gezellige sfeer.
Een enorm voordeel van diverse korte partijen op één dag is dat je tussendoor kunt babbelen met vrindjes en vriendinnetjes.
Jammer alleen dat die jeugd later (als ze groot zijn) gedwongen wordt om alle wedstrijden tussen de Klazen en co te spelen met dat doodvervelende slaktempo. En hoe lang ze ook nadenken de zetten worden maar niet beter...
De lol is er dan bij velen snel af vrees ik.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Tue Oct 04, 2005 16:23

Deze overgang naar een CMS-systeem vind ik een heel goed initiatief, want dat scheelt als het goed is zeeën van tijd in het onderhoud. De structuur van de site is ook stukken helderder dan voorheen. Er zijn twee punten waar wat mij betreft nog veel aan te verbeteren valt. Ten eerste het ontwerp van de site. Ik vind de site veel te bont, en de kleuren passen niet bij elkaar. Het menu links ziet er ook erg armzalig uit. Ten tweede kan er inhoudelijk nog veel gedaan worden. De site is nu slechts interessant voor clubleden, en bevat voornamelijk degelijke en saaie informatie. Vergelijk dat eens met www.damz.nl . Die site staat vol met leuke items die zowel voor de damjeugd als voor buitenstaanders interessant zijn. Op de KNDB-site zou ik graag soortgelijke items zien over het afgelopen NK, over het WK landenteams en over het komende WK.

Post Reply