Andere anonimiteitspoll

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Waarom zou anoniem posten hier niet toegestaan zijn?

Dat is een moreel/ethisch ontverantwoord.
3
20%
Dit forum is wezenlijk anders dan alle andere forums op internet.
12
80%
De beheerder zou het verboden hebben.
0
No votes

Total votes: 15

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Tue Nov 25, 2003 16:02

Eric van Dusseldorp wrote:
Jan Pieter wrote:Dit forum wordt bezocht door mensen die elkaar veelal kennen. Daarnaast gaan de discussies vaak over activiteiten waaraan de forumdeelnemers zelf deelnemen. Dat is dus heel wat anders dan een voetbalforum waar 16 miljoen Nederlanders discussieren over de opstelling van Oranje.
Precies!
Vaag. Zie reactie op argumentatie van Jan Pieter.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Nov 25, 2003 16:53

Peter van Heun wrote:[Stel je voor: Je komt iemand in levende lijve tegen. Hij maakt een zinnige opmerking. Je vraagt aan hem hoe hij heet. Hij wil zijn echte naam niet zeggen maar geeft als pseudoniem Flip. Vervolgens verschijnt op dit forum iemand met de naam Flip. Denk je dan dat dezelfde persoon is die in werkelijkheid die zinnige opmerking heeft gemaakt?
Als het een dammer is, zou ik zeker even vragen of Flip toevallig Flip is. Bij een voetbalfan zou ik me de moeite besparen, dan is de kans verwaarloosbaar klein.

Mijn kernpunt is dat het dammen en daarmee dit forum een klein wereldje is waar veel mensen elkaar kennen. Anonimiteit is dan niet zinvol, omdat je meestal snel doorhebt wie wie is.
Ik vind het onprettig worden als die anonimiteit eenzijdig is, en het wordt ronduit irritant wanneer zo iemand ook nog, zoals Guest, een heel directe, persoonlijke stijl hanteeert.

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Tue Nov 25, 2003 17:18

Jan Pieter wrote:Mijn kernpunt is dat het dammen en daarmee dit forum een klein wereldje is waar veel mensen elkaar kennen. Anonimiteit is dan niet zinvol, omdat je meestal snel doorhebt wie wie is.
Ik vind het onprettig worden als die anonimiteit eenzijdig is, en het wordt ronduit irritant wanneer zo iemand ook nog, zoals Guest, een heel directe, persoonlijke stijl hanteeert.
Juist omdat het wereldje zo klein is, kan anonimiteit voor iemand een reden zijn om er gebruik van te maken.

Anonimiteit staat niet ter discussiepunt maar de eenzijdige wijze waarop anonimiteit gebruikt wordt waardoor anderen, die niet anoniniem willen zijn, zich benadeeld voelen. Als dat het probleem is, kun je beter niet aan dit forum deelnemen of een poging doen een ander forum te starten waarin je tracht anonimiteit uit te bannen.

Post Reply