Het was één van mijn impulsiefste én verstandigste beslissingen om mee te doen aan die café damdrive. Welk een rijkdom hou je er aan over.Hanco Elenbaas wrote:De cataloguswaarde van het ADG Jubileumboek is vandaag gestegen naar 7 euro:
16/08/2005 164/14 Euro 7.00 <069>
Strooper/Everloo: 50 jaar Amersfoorts Dam Genootschap 1955-2005. (Amersfoort 2005 p.96)
http://www.sport-vrijetijd.info/index.php?id=18491
Over rijkdom gesproken, ik ga jullie nog een verhaaltje vertellen over Rima.
In de trein naar Amersfoort las ik een boekje van Deepak Chopra, Vuur in het hart. Daarin wordt een jonge Deepak onderricht door een wijze magiër, genaamd... Baba (toen ik die naam zag, vond ik dat ik het boekje kopen moest... ). Baba noemde een aantal eigenschappen op van mensen, die Bab heel aantrekkelijk vindt.
Eén van die eigenschappen was eerst aan de medemens denken en dan aan jezelf. Een zeldzame eigenschap, bij vrouwen nog wel eens aanwezig...
We liepen met ons team naar het volgende café toen Rima plots tegen me zei: "Tjalling, waar is jouw tas gebleven?" Inderdaad bungelde mijn gele tas niet om mijn schouder. Ik ging naar de vorige kroeg, waar de tas niet bleek te zijn. Ik liep terug naar mijn teammates en zag dat Rima van een ander terras, waar wij hadden gedamd en geluncht, met de gele tas aan kwam zetten.
En nu komt het hele fraaie: Rima liep dus met de tas op mij af toen ze geroepen werd door een ober.
"Weet u misschien ook van wie dit vest is?" vroeg de kelner.
Rima had meteen haar eigen vest ook weer terug.......