Hartekreet van een taalvaardig mens

Discussies over damsport (in het Nederlands)
stoker
Posts: 51
Joined: Thu Jul 15, 2004 18:46

Hartekreet van een taalvaardig mens

Post by stoker » Sun Aug 14, 2005 21:34

Tranen in mijn ogen, een brok in mijn keel. Het dammersleed dat L. Pietershove hieronder schetst tart alle verbeelding. Middels deze brief zoekt deze damparia toenadering tot hen die hij, volgens boze tongen, eerder met de dood begreigde, een zeer sportief gebaar lijkt me zo. Steun LP, dit kan op vele manieren, brandt een kaarsje, maar de meest effectieve lijkt mij het lastigvallen van de leden van het Limburgse politbureau (wie is stalin vraagt u zich af? zoek de snor!), hun adressen en telefoonnummers zijn ongetwijfeld bij de heer Pietershove te verkrijgen. Hier zijn sublieme brief:
Attachments
Pietershove.doc
(249.5 KiB) Downloaded 577 times

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sun Aug 14, 2005 21:45

Bij deze wil ik mijn adhesie betuigen aan de heer Pietershove.
Het onrecht dat Pietershove treft, is ontegenzeggelijk een trieste zaak.
Het schijnt dat de organisatoren in Brunssum de brief snel ingepikt hebben, voordat dit onrecht wereldkundig werd. Helaas voor de tirannen is deze censuur slechts gedeeltelijk geslaagd.
De tekst is fraai geformuleerd trouwens.
In Nijmegen viel Pietershove ook weer op door zijn onberispelijke en sportieve gedrag. Wordt het geen tijd voor een Pietershove-fanclub?
Last edited by Kosmos on Sun Aug 14, 2005 21:48, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Eric Sanders
Posts: 1211
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:30
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Eric Sanders » Sun Aug 14, 2005 21:47

Hoe komt het dat bij de properties van het document bij 'author' Tjalibaba staat?
Last edited by Eric Sanders on Tue Aug 16, 2005 12:21, edited 2 times in total.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

stoker
Posts: 51
Joined: Thu Jul 15, 2004 18:46

Post by stoker » Sun Aug 14, 2005 21:57

Eric Sanders wrote:Hoe komt het dat bij de properties van het document bij 'author' Tjalibaba staat?
Goede vraag. Misschien is deze strijder tegen de tirannie zo goed geweest om het vlugschrift als eerste in te scannen? misschien is het een groot complot? Wat doet het ertoe! een fraaie brief met een even mooie boodschap!

Gerard de Groot
Posts: 351
Joined: Mon Jul 07, 2003 22:09
Location: the Netherlands

Post by Gerard de Groot » Sun Aug 14, 2005 21:59

Eric Sanders wrote:Hoe komt het dat bij de properties van het document bij 'author' Tjalibaba staat?
Geintje van Stoker? Het wordt tijd dat al die anonieme grapjassen eens ontmaskerd worden. Binnenkort zal ik om te beginnen een lijst met IP-adressen van alle Forum bezoekers publiceren.

Rrrafki
Posts: 7
Joined: Sun Aug 14, 2005 19:49

Post by Rrrafki » Sun Aug 14, 2005 22:08

Waren al die brieven niet afgenomen op het toernooi ? ¿ ?

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Sun Aug 14, 2005 22:41

Gerard de Groot wrote:
Binnenkort zal ik om te beginnen een lijst met IP-adressen van alle Forum bezoekers publiceren.


Waarom?? Sommigen zijn hier niet anoniem en waarom moeten hun IP-adressen er dan ook op??? En waarom doe je dat? Wat bereik je daar mee?
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

User avatar
Death-Devil
Posts: 3
Joined: Thu May 26, 2005 00:46
Location: in me huis

Post by Death-Devil » Sun Aug 14, 2005 23:34

Dat was kennelijk niet de enige brief die hij schreef :

"Mijn brief."


"Het toernooi is weer begonne
Dat vond ludwig niet zo leuk
Telkens als hij eraan moet denken
krijgt hij aan zijn handen jeuk
Maar zijn vrienden van de politie
Nee, daar luisterde hij niet naar
Want zijn brief was hij begonne
En die was al bijna klaar

En toen de bewuste zaterdag d8 hij"ik ben ut zat"
Ik pak mijn stapel brieven ren naar binnen en gooi ze plat
In z'n ene hand een vuistje, in de andere een brief
Op weg, naar de damzaal, en dan is ludwig niet meer zo lief

refr.:
Ik heb hier een brief voor de dammers
Die wel hier aan mee mogen doen.
Deze brief deel ik uit aan de spelers,
vergeet het, want ik denk niet meer aan toen.

En als zij mij stoppen voor ik daar binnen ben,
Dreig ik met de politie, die ik eigenlijk niet ken.
en als iemand mij drna nog aanraakt
Dan sla ik ze daarzo in de hoek"


Door "Ludwig Pieterzak"



Origineel : door Andre Hazes

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sun Aug 14, 2005 23:51

Tijd voor een nieuwe LPF.
Lijst Pietershove-fans.
Heaven is no location, but a state of mind

Gerard de Groot
Posts: 351
Joined: Mon Jul 07, 2003 22:09
Location: the Netherlands

Post by Gerard de Groot » Mon Aug 15, 2005 15:25

Damkoningin wrote:
Gerard de Groot wrote:
Binnenkort zal ik om te beginnen een lijst met IP-adressen van alle Forum bezoekers publiceren.


Waarom?? Sommigen zijn hier niet anoniem en waarom moeten hun IP-adressen er dan ook op??? En waarom doe je dat? Wat bereik je daar mee?
Nou, ik zal het niet voor iedereen doen hoor (als ik al tijd vind om zo'n lijstje te maken). Alleen voor degenen die het nodig vinden om anoniem persoonlijke aanvallen op anderen te doen, is het wellicht wel aardig.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Aug 15, 2005 15:34

Gerard de Groot wrote:
Damkoningin wrote:
Gerard de Groot wrote:
Binnenkort zal ik om te beginnen een lijst met IP-adressen van alle Forum bezoekers publiceren.


Waarom?? Sommigen zijn hier niet anoniem en waarom moeten hun IP-adressen er dan ook op??? En waarom doe je dat? Wat bereik je daar mee?
Nou, ik zal het niet voor iedereen doen hoor (als ik al tijd vind om zo'n lijstje te maken). Alleen voor degenen die het nodig vinden om anoniem persoonlijke aanvallen op anderen te doen, is het wellicht wel aardig.
Ik ben er helemaal voor hoor.
Enne, als je er geen tijd voor hebt, wil je mij dan leren hoe ik het moet doen?

Koops
Posts: 459
Joined: Fri Oct 10, 2003 20:58

Post by Koops » Mon Aug 15, 2005 17:23

Eric van Dusseldorp wrote:
Gerard de Groot wrote:
Damkoningin wrote:

Waarom?? Sommigen zijn hier niet anoniem en waarom moeten hun IP-adressen er dan ook op??? En waarom doe je dat? Wat bereik je daar mee?
Nou, ik zal het niet voor iedereen doen hoor (als ik al tijd vind om zo'n lijstje te maken). Alleen voor degenen die het nodig vinden om anoniem persoonlijke aanvallen op anderen te doen, is het wellicht wel aardig.
Ik ben er helemaal voor hoor.
Enne, als je er geen tijd voor hebt, wil je mij dan leren hoe ik het moet doen?
Ja, ik ben ook geïnteresseerd.

Gerard de Groot
Posts: 351
Joined: Mon Jul 07, 2003 22:09
Location: the Netherlands

Post by Gerard de Groot » Mon Aug 15, 2005 21:13

Wat je nodig hebt: een server met PHP
Je maakt een PHP script die het volgende registreert:
- de tijd dat het aangeroepen wordt - PHP aanroep: time()
- het IP-adres vanwaar het aangeroepen wordt, want daar zijn we naar op zoek. PHP variabele $_SERVER['REMOTE_HOST'];
- de pagina waarvandaan de aanroep afkomstig is: $_SERVER['HTTP_REFERER']

De aanroep van de script verstop je in een image tag, waarmee je normaal plaatjes weergeeft.

Die gegevens nog even linken aan de momenten dat er bepaalde bijdragen gepost worden. Klaar is Kees.

En je kunt vast nog wel meer zaken achterhalen als je een beetje technisch aangelegd bent.

Met een verborgen Java appletje kun je nog veel meer leuke dingen doen, zoals de gebruiker ongemerkt doorsturen naar een fake pagina om zijn forum password af te laten geven. Maar dat is niet zo netjes en eigenlijk best wel illegaal.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Aug 15, 2005 21:38

Gerard de Groot wrote:Wat je nodig hebt: een server met PHP
Je maakt een PHP script die het volgende registreert:
- de tijd dat het aangeroepen wordt - PHP aanroep: time()
- het IP-adres vanwaar het aangeroepen wordt, want daar zijn we naar op zoek. PHP variabele $_SERVER['REMOTE_HOST'];
- de pagina waarvandaan de aanroep afkomstig is: $_SERVER['HTTP_REFERER']

De aanroep van de script verstop je in een image tag, waarmee je normaal plaatjes weergeeft.

Die gegevens nog even linken aan de momenten dat er bepaalde bijdragen gepost worden. Klaar is Kees.
Dit is mij natuurlijk volkomen duidelijk. Maar ik laat de eer graag aan Koops of -wellicht- Steenslag.

User avatar
steenslag
Posts: 1184
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:09
Contact:

Post by steenslag » Tue Aug 16, 2005 01:14

Ja, dat levert een heleboel IP-adressen op. Het koppelen van die adressen aan namen zou wel eens tegen kunnen vallen. Iets doortrapter is het sturen van een Private Message ( of een mailtje) aan één persoon. En php is niet nodig hoor, de server - vast ook die van Eric- houdt al die gegevens heel goed bij.

Maar ik begrijp helemaal niet welk doel het publiceren van IP-adressen dient. Is het bedoeld als uitnodiging aan internet-vandaaltjes? Veel van die IP-adressen zijn veranderlijk; dwz je krijgt er één van je provider, en dat kan elke keer een andere zijn. Onschuldige slachtoffers alom.

Dit is wat de support-jongens van phpBB (de software waar dit forum op draait) er over te zeggen hebben: http://www.phpbbsupport.co.uk/ftopic2262.php

Post Reply