Brunssum Open 5-13 augustus 2005
- Hanco Elenbaas
De Telegraaf, 13 augustus 2005
Schwarzman naast Afrikanen
BRUNSSUM, zaterdag
In de achtste ronde van het Brunssum Open had koploper Leopold Kouogueu benauwde uren tegen runner-up Bas Messemaker, die hem op het randje van de afgrond bracht. De Afrikaan bleef overeind, maar moest zijn landgenoot Jean-Marc Ndjofang en de Rus Alexander Schwarzman naast zich dulden. De oud-wereldkampioen had zichtbaar weinig moeite met Michiel Kloosterziel, die tot op dat moment het toernooi van zijn leven had gespeeld.
Schwarzman ontmoet vandaag in de slotronde Leopold Kouogueu en heeft het toernooiresultaat gedeeltelijk zelf in de hand. Jean-Marc Ndjofang, die door een secuur eindspel van de taaie Duitser Igor Tschartoriiski won, heeft in de slotronde de sterke Bas Messemaker op het programma. Bij gelijk eindigen beslissen de weerstandspunten. Eigenlijk hebben alleen de eerste zes spelers kans het toernooi te winnen.
Voornaamste uitslagen: Messemaker – Kouogueu 1-1, Kloosterziel – Schwarzman 0-2, Tschartoriiski – Ndjofang 0-2, Wijninga – Lemmen 0-2, Ganjargal – Baya 0-2.
Stand aan kop: 1 t/m 3. Schwarzman, Ndjofang en Kouogueu 13 pnt, 4 t/m 6. Messemaker, Lemmen en Baya 12 pnt.
Schwarzman naast Afrikanen
BRUNSSUM, zaterdag
In de achtste ronde van het Brunssum Open had koploper Leopold Kouogueu benauwde uren tegen runner-up Bas Messemaker, die hem op het randje van de afgrond bracht. De Afrikaan bleef overeind, maar moest zijn landgenoot Jean-Marc Ndjofang en de Rus Alexander Schwarzman naast zich dulden. De oud-wereldkampioen had zichtbaar weinig moeite met Michiel Kloosterziel, die tot op dat moment het toernooi van zijn leven had gespeeld.
Schwarzman ontmoet vandaag in de slotronde Leopold Kouogueu en heeft het toernooiresultaat gedeeltelijk zelf in de hand. Jean-Marc Ndjofang, die door een secuur eindspel van de taaie Duitser Igor Tschartoriiski won, heeft in de slotronde de sterke Bas Messemaker op het programma. Bij gelijk eindigen beslissen de weerstandspunten. Eigenlijk hebben alleen de eerste zes spelers kans het toernooi te winnen.
Voornaamste uitslagen: Messemaker – Kouogueu 1-1, Kloosterziel – Schwarzman 0-2, Tschartoriiski – Ndjofang 0-2, Wijninga – Lemmen 0-2, Ganjargal – Baya 0-2.
Stand aan kop: 1 t/m 3. Schwarzman, Ndjofang en Kouogueu 13 pnt, 4 t/m 6. Messemaker, Lemmen en Baya 12 pnt.
-
From YAOUNDE, CHARLES MANOU announced the victory of L. KOUOGUEU against A. SCHWARZMAN !!
L. KOUOGUEU would have earned the tournament.
Wait and see...
Is there any news about that ?
http://ffjd.free.fr/site/forum/forum-su ... d_msg=3866
Wait and see...
Information : my first priority !!
L'info en première ligne !!
- Hanco Elenbaas
<center>Le GMI Camerounais Kouogueu Léopold gagne l'open de Brunssum. Au cours de la 9ème et dernière ronde il bat Scharzman qui avait le même total de points que lui.Jacques PERMAL wrote:From YAOUNDE, CHARLES MANOU announced the victory of L. KOUOGUEU against A. SCHWARZMAN !!
Wait and see...
Manou charles</center>
Last edited by Hanco Elenbaas on Sat Aug 13, 2005 17:57, edited 1 time in total.
-
Hello Hanco !Hanco Elenbaas wrote:Jacques PERMAL wrote:From YAOUNDE, CHARLES MANOU announced the victory of L. KOUOGUEU against A. SCHWARZMAN !!
Wait and see...
Official site hasn't been updated. Have you officially any news about final results of BRUNSSUM 2005 ?
- Hanco Elenbaas
-
A. SHWARZMAN had lost against another GMI of CAMEROUN in the past !!
Remember
WC of ZWARTSLUIS 2005
J.M NDJOFANG - A. SCHWARZMAN : 2-0
http://www.wkdammen2003.nl/partijen/ronde4.htm
Remember
WC of ZWARTSLUIS 2005
J.M NDJOFANG - A. SCHWARZMAN : 2-0
http://www.wkdammen2003.nl/partijen/ronde4.htm
Vooruitlopend op de site:
Kouogueu wint van Schwarzmann en dus het toernooi.
Top 7:
1. Kouagueu 9 - 15
2. Ndjofang 9 - 14
3. Messemaker 9 - 13 (108)
4. Schwarzmann 9 - 13 (106)
5. Kloosterziel 9 - 13 (104)
6. Baya 9 - 13 (102)
7. Lemmen 9 - 13 (101)
'Hoogtepunt' van de dag was natuurlijk het als toeschouwer aanwezig zijn van niemand minder dan Lou Pietershove!!!
Hij is (heel kort) in de speelzaal geweest, de organisatie hoorde ik al met de politie bellen...
Het liep allemaal met een sisser af
Tijn heeft ongetwijfeld de meer sappige verhalen...
Kouogueu wint van Schwarzmann en dus het toernooi.
Top 7:
1. Kouagueu 9 - 15
2. Ndjofang 9 - 14
3. Messemaker 9 - 13 (108)
4. Schwarzmann 9 - 13 (106)
5. Kloosterziel 9 - 13 (104)
6. Baya 9 - 13 (102)
7. Lemmen 9 - 13 (101)
'Hoogtepunt' van de dag was natuurlijk het als toeschouwer aanwezig zijn van niemand minder dan Lou Pietershove!!!
Hij is (heel kort) in de speelzaal geweest, de organisatie hoorde ik al met de politie bellen...
Het liep allemaal met een sisser af
Tijn heeft ongetwijfeld de meer sappige verhalen...
-
Grappig hoe de communicatie hierover is gegaan: Brunssum - Yaounde (hoofdstad van Kameroen) - Franse website - FMJD-website. Lang voordat er vanuit Brunssum iets 'officieels' werd gemeld...Hanco Elenbaas wrote:No, but Charles Manou always tells the truth! And Charles everyday makes phonecalls with Mbongo and Baya.
Le GMI Camerounais Kouogueu Léopold gagne l'open de Brunssum. Au cours de la 9ème et dernière ronde il bat Scharzman qui avait le même total de points que lui.
Manou charles
We leven in het cyber-tijdperk. Het heeft ook wel wat.
-
- Real name: Martijn van Gortel
Er zijn een paar redenen waarom er nog niks op de site staat.
- Geen internet in het speellokaal
- Er was na afloop een warm en koud buffet
- Er moest nog afscheid worden genomen
- Het aangebroken vat bier moest leeg
- Ik vind even niet wat Dieter waar opgeslagen heeft
Over het mini-incidentje met Pietershove in de speelzaal weet ik niks. ik was op het moment suprème in het centrum. Net toen ik terug liep het schoolplein op werd ik bijna door Ludwig overreden.. [img]images/smilies/icon_surprised.gif[/img] Ik kon nog net even op zij stappen.
De laatste ronde was in ieder geval een zeer spannende. Schwarzman verliest niet elke dag natuurlijk, maar stond ook al een zet of twintig lang verloren. Leopold kon het zich zelfs permitteren een 2 om 3 te laten voor wat het was.
Het toernooi is al met al zeer goed verlopen, de organisatie is tevreden en ook van de spelers zijn er geen noemenswaardige opmerkingen gekomen.
Over het mini-incidentje met Pietershove in de speelzaal weet ik niks. ik was op het moment suprème in het centrum. Net toen ik terug liep het schoolplein op werd ik bijna door Ludwig overreden.. [img]images/smilies/icon_surprised.gif[/img] Ik kon nog net even op zij stappen.
De laatste ronde was in ieder geval een zeer spannende. Schwarzman verliest niet elke dag natuurlijk, maar stond ook al een zet of twintig lang verloren. Leopold kon het zich zelfs permitteren een 2 om 3 te laten voor wat het was.
Het toernooi is al met al zeer goed verlopen, de organisatie is tevreden en ook van de spelers zijn er geen noemenswaardige opmerkingen gekomen.
-
Hello TIJN !!Tijn wrote:Er zijn een paar redenen waarom er nog niks op de site staat.
Over het mini-incidentje met Pietershove in de speelzaal weet ik niks. ik was op het moment suprème in het centrum. Net toen ik terug liep het schoolplein op werd ik bijna door Ludwig overreden.. Ik kon nog net even op zij stappen.
What about W. LUDWIG ? I didn't understand through an automatic translator. Let's hope he is in good form !!
- Hanco Elenbaas
No Jacques, unfortunately W. Ludwig had a car accident. Please be careful when you tell them on FFJD-Forum.Jacques PERMAL wrote:Hello TIJN !!Tijn wrote:Er zijn een paar redenen waarom er nog niks op de site staat.
Over het mini-incidentje met Pietershove in de speelzaal weet ik niks. ik was op het moment suprème in het centrum. Net toen ik terug liep het schoolplein op werd ik bijna door Ludwig overreden.. Ik kon nog net even op zij stappen.
What about W. LUDWIG ? I didn't understand through an automatic translator. Let's hope he is in good form !!
-
- Real name: Martijn van Gortel
JAQUES, my friend!Jacques PERMAL wrote:Hello TIJN !!Tijn wrote:Er zijn een paar redenen waarom er nog niks op de site staat.
First name: Ludwig
Second name: Pietershove
It is just one person! (You can say, one too much..)
But, be happy that you don't know this man!
- Hanco Elenbaas
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens.Kosmos wrote:Ik dacht dat Koegu tegen Amasekso speelde.Hanco Elenbaas wrote:De Telegraaf, 12 augustus 2005
Snelle remise Kouogueu
BRUNSSUM, vrijdag
Door een snelle remise van koploper Leopold Kouogueu tegen Hiltex-speler Michiel Kloosterziel is de slotfase van het Open Brunssum buitengewoon spannend. De Afrikanen Jean-Marc Ndjofang en Luc Baya kwamen ook snel tot een compromis, waardoor achtervolgers van het kaliber Alexander Schwarzman, Bas Messemaker en de Duitser Tschartoriiski een punt zijn ingelopen.
Uitslagen: Kouogueu-Kloosterziel 1-1, Ndjofang-Baya 1-1, Meesters-Tschartoriiski 0-2, Palmans-Schwarzman 0-2, Mbongo-Messemaker 0-2, Lemmen-Kromhout 2-0.
Stand: 1. Kouogueu 12, gevolgd door 5 spelers, onder wie Schwarzman, Messemaker en Kloosterziel met 11 punten.
http://www.brunssumdamtoernooi.nl/
Na die laffe remise tenminste een koploper van formaat.
Het spel van die Koegu bevalt me niet.
Geef mij maar Ndjofang en Samb (of Der).
Die partijen spreken me ook niet zo aan, buiten die tegen Ganjargal. Maar vergeet niet dat eindelijk, na drie jaar proberen, eindelijk Léopold Kouogueu ook eens een keertje de visa in orde heeft gekregen voor het damparadijs Nederland. Steeds was dat niet gelukt. Maar nu eindelijk wel, terwijl de bedoeling was dat Léopold Kouogueu, Luc Baya en Luciën Mbongo dit jaar ook aan Delft en Den Haag zouden meedoen.
Vorig jaar is Mbongo op Schiphol zelfs een paar dagen in een asielzoekersgevangenis gestopt en daarna -met dank aan de sadiste Rita Verdonk- onmiddellijk teruggestuurd naar Kameroen, zonder damtoernooi.
En nu was de toch al zo'n beetje tegen de veertig lopende Léopold Kouogueu eindelijk in het damparadijs en wat gebeurde? Het door de Kameroense overheid beloofde geld werd niet overgemaakt naar Jean-Marc Ndjofang, waardoor Kouogueu, Baya en Mbongo uit hun slaapplaats werden geknikkerd en op het station van Nijmegen de nacht moesten doorbrengen.
Gelukkig greep Paul Visser toen in.
En nu hebben die jongens waarschijnlijk op de camping in Brunssum geslapen met tien dagen stortregens. Probeer je voor te stellen wat voor verwarrende indruk deze Afrikanen moeten hebben overgehouden aan het damparadijs Nederland, als je daartoe in staat bent.
Prachtig toch dat het verwende ijskastbeest Schwarzman verslagen is door een bescheiden Afrikaan?!
Ik verlang een mooie Kosmos-analyse van de partij tussen Léopold Kouogueu en Aleksander Schwarzman!
-
-
Toch iets gevonden. Onze held kan huiswaarts keren met een ECHT KUNSTWERK van een Brunssummer ten voeten uit .
Lees maar:
Zijn creativiteit in het maken van asbakjes en wandborden is spreekwoordelijk. Bij het vijfde Brunssumtoernooi in 1982 maakte Juul, enthousiast amateurpottenbakker, een asbak voor degene die de mooiste slagzet uitvoerde. Henk Stoop werd de gelukkige winnaar, bij gebrek aan betere inzendingen zoals Henk nadien beweerde. 23 jaar later is die traditie van de zelfgebakken asbak voor de mooiste slagwending nog steeds levend, sterker nog, de énkele jaren geleden ingevoerde 'speler van de dag' is een een creatie van Juul himself. Ook de winnaar van deze dagelijks toe te kennen prijs ontvangt als blijvende herinnering een bijzonder smaakvol ontworpen potje, gebakken door de meester(s) zelf.
Veelzijdigheid, dat is een van de opvallende kenmerken die Juul Meesters overduidelijk karakteriseert.
Lees maar:
Zijn creativiteit in het maken van asbakjes en wandborden is spreekwoordelijk. Bij het vijfde Brunssumtoernooi in 1982 maakte Juul, enthousiast amateurpottenbakker, een asbak voor degene die de mooiste slagzet uitvoerde. Henk Stoop werd de gelukkige winnaar, bij gebrek aan betere inzendingen zoals Henk nadien beweerde. 23 jaar later is die traditie van de zelfgebakken asbak voor de mooiste slagwending nog steeds levend, sterker nog, de énkele jaren geleden ingevoerde 'speler van de dag' is een een creatie van Juul himself. Ook de winnaar van deze dagelijks toe te kennen prijs ontvangt als blijvende herinnering een bijzonder smaakvol ontworpen potje, gebakken door de meester(s) zelf.
Veelzijdigheid, dat is een van de opvallende kenmerken die Juul Meesters overduidelijk karakteriseert.