Even een reactie plaatsen is wat anders dan een fundamentele discussie aan te gaan. Maar die subtiliteit ontgaat je waarschijnlijk. Vind ik ook niet zo verwonderlijk als ik de rest van je postje lees.Braintag wrote: Lul er dan ook niet over als je dit geen geschikt forum acht.
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Linkdump
- Eric Sanders
Je mag van de partij van de dieren vinden wat je wilt, maar die spotjes van hen waren bespottelijk. 'Ben je voor stierengevechten, stem dan voor de grondwet' etc. Nu is de grondwet weggestemd, houden de stierengevechten nu op?Hanco Elenbaas wrote:Wist je dat de Partij voor de Dieren ook tegen de grondwet van die enge beroepspolitici uit Brussel was?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Hanco Elenbaas
Dat spotje heb ik niet gezien, dat is inderdaad merkwaardig. Het blijven politici, dus ze kletsen en liegen ook, net als die vrienden van jou van de SP.Eric Sanders wrote:Je mag van de partij van de dieren vinden wat je wilt, maar die spotjes van hen waren bespottelijk. 'Ben je voor stierengevechten, stem dan voor de grondwet' etc. Nu is de grondwet weggestemd, houden de stierengevechten nu op?Hanco Elenbaas wrote:Wist je dat de Partij voor de Dieren ook tegen de grondwet van die enge beroepspolitici uit Brussel was?
Ik weet niet waarom Frederik èn op de Partij voor de Dieren stemt èn nu toch zo'n fervent voorstander van die grondwet is. De Partij voor de Dieren heeft wel andere argumenten tegen die grondwet ingebracht dan alleen dat stierenvechten.
Zelf stemde ik op de Partij voor de Dieren om onder andere de redenen die Ravan eerder vermeldde.
- Hanco Elenbaas
Nico Keessen over William Beauregard in Dam Eldorado van maart 1975:<center>
William Beauregard (Canada) </center>
William Beauregard was kampioen van Amerika in Canadees dammen -op de 144 velden- van 1909 tot 1911 en van 1918 tot 1920. Beauregard was Wereldkampioen in dat spel van 1923 tot 1931.
In Turbo Dambase staan 7 'gewone' dampartijen van William Beauregard.
Een verliespartij uit 1916 tegen de vermaarde Fransman Marcel Bonnard (naar wie de 'partie Bonnard' is vernoemd) en een winstpartij uit 1923 tegen dezelfde Bonnard.
Daarnaast geeft Turbo Dambase alle vijf partijen uit een match met de latere Wereldkampioen Ben Springer (de eerste Nederlandse profdammer), gespeeld in oktober 1923 in Montréal. William Beauregard won de derde partij en verloor de vierde. De match eindigde in 5-5.
Na de match Beauregard-Springer duurde het tot 1952 voordat er opnieuw Canadezen meededen aan internationale damwedstrijden op de 100 ruiten. Marcel Deslauriers en (vooral) Raoul Dagenais maakten toen grote indruk op het WK in Nederland.
Meer over Beauregard, Dagenais, Deslauriers en andere grote Canadese dammers op de site van de Frans-Canadese Dambond in Quebec, http://www.fqjr.qc.ca/dames/144/champ/c ... hotos.html
<center>De dammer William Beauregard 1889-1932 </center>
De belangrijkste resultaten van deze grootmeester op het Canadese 144 ruitenbord volgen hieronder:
In 1908, op 17-jarige leeftijd, wint hij het kampioenschap van de V.S. in een match met J.N. Authier (Holyoke), Deze titel verdedigde hij hetzelfde jaar tweemaal tegen Ulric Caron (Lowell), beide keren met succes. In 1909 wint hij in een match met Hermas Pelletier in Montreal de titel kampioen van Amerika. Nadien werd Beauregard slechts tweemaal verslagen. Het was de geduchte meester J. Gendron die het gelukte in 1910 en 1912 om Beauregard door prachtig spel een nederlaag toe te brengen. Beauregard's laatste nederlaag werd algemeen aan zijn gezondheidstoestand van dat ogenblik toegeschreven. Hoe het ook zij, drie opeenvolgende jaren belette ziekte de briljante speler aan wedstrijden deel te nemen. In 1917 ziet men hem ijverig bezig de verloren titels te heroveren. Reeds terstond verslaat hij W. Lafrance, daagt Gendron uit tot een revanchematch en overwint hem glansrijk. Ook het volgende jaar is Gendron niet tegen hem opgewassen en Beauregard wordt algemeen erkend als de sterkste speler op het Canadese bord. Geen wonder dat het grote in Montreal verschijnende dagblad "La Patrie" de organisatie van de match tegen één der Europese meesters ter hand nam. Beauregard werd uitgenodigd Amerika te verdedigen. Ben Springer was de man die het tegen hem moest opnemen, daar Springer onder andere Fabre had verslagen!
<center>
![Image](http://fmjd.org/gallery3/var/albums/old/18bdb791dc56c653397aee156c43a6df.jpg)
Ben Springer </center>
De match Beauregard - Springer vond plaats in oktober 1923 en aanstonds bleek dat Beauregard even goed op het Poolse bord thuis was als op het Canadese. De bladen en vooral "La Patrie" maakten van deze wedstrijd een enorm werk, hele pagina's werden aan de match gewijd.
Ben Springer kreeg geen voet aan de grond en werd tenslotte met 13-7 verslagen, 8-2 op het Canadese bord, 5-5 op het Poolse. Beauregard's vader, oud-kampioen van Canada, was alle wedstrijden aanwezig en begrijpelijk trots op zijn zoon. Voor de Fransen was dit aanleiding Beauregard voor het eerstvolgende Wereldkampioenschap uit te nodigen. Het is er echter nooit van gekomen!
- Hanco Elenbaas
<center>
![Image](http://fmjd.org/gallery3/var/albums/old/c9254169200842e5eba90558b575af52.jpg)
Félix-Jules Bolzé (1847-1913) en zijn boek Trois Dames contre Une (1901) </center>
Een boeiend artikel Stéphane Faucher over Félix-Jules Bolzé en zijn boek over drie dammen tegen een op een van de beste Franse websites, die van Richard Przewozniak uit Lyon: http://damierlyonnais.free.fr/joueurs_bolze.htm
![Image](http://fmjd.org/gallery3/var/albums/old/60b4d09c5056f3ae1f5893357e00cfd9.jpg)
![Image](http://fmjd.org/gallery3/var/albums/old/c9254169200842e5eba90558b575af52.jpg)
Félix-Jules Bolzé (1847-1913) en zijn boek Trois Dames contre Une (1901) </center>
Een boeiend artikel Stéphane Faucher over Félix-Jules Bolzé en zijn boek over drie dammen tegen een op een van de beste Franse websites, die van Richard Przewozniak uit Lyon: http://damierlyonnais.free.fr/joueurs_bolze.htm
EK schaken landenteams 2005 Goteborg
Er word in de pers geen enkele aandacht besteed aan de resultaten van het nederlandse schaakteam op het EK. Ze staan, twee ronden voor het einde, tweede. Gelijk in matchpunten, 1,5 bordpunt achter op Israel. Iedereen scoort plus één, behalve Timman, die plus drie haalt.
officiele website: http://www.goteborgchess2005.se/index.htm
gedetailleerde info: http://schach.wienerzeitung.at/asp/turn ... 2498&lan=1
(jaja, het heeft niks met dammen te maken.)
Re: EK schaken landenteams 2005 Goteborg
Nederland (Sokolov) heeft zojuist het beslissende punt binnengehaald - nederland is Europees kampioen.steenslag wrote:Er word in de pers geen enkele aandacht besteed aan de resultaten van het nederlandse schaakteam op het EK. Ze staan, twee ronden voor het einde, tweede. Gelijk in matchpunten, 1,5 bordpunt achter op Israel. Iedereen scoort plus één, behalve Timman, die plus drie haalt.
- Hanco Elenbaas
De Stentor, 9 augustus 2005
Lubbers: CIA was tegen oppakken Kahn
9 AUGUSTUS 2005 - AMSTERDAM (ANP) - Nederland heeft de van atoomspionage verdachte Pakistaanse kerngeleerde Khan in 1975 en 1986 laten lopen. Dat gebeurde op verzoek van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA, zegt ex-premier Lubbers vandaag in het VPRO-radioprogramma Argos om 9 uur. [ http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/ ... /22558797/ ]
Volgens Lubbers wilde de CIA dat Nederland Khan liet gaan om meer informatie over zijn bezigheden in te winnen. Khan heeft in de jaren zeventig geheimen gestolen bij het Nederlandse Ultra Centrifuge, onderdeel van Urenco. Die informatie zou hij hebben gebruikt voor het ontwikkelen van een kernbom in Pakistan. Hij heeft kennis daarna doorverkocht aan Libië, Noord-Korea en Iran.
In 1975, hij was toen minister van Economische Zaken, overlegde Lubbers met de Amerikanen wat hij met Khan moest doen. Een rechtszaak beginnen? De VS vonden het genoeg als Khan de toegang tot Urenco werd ontzegd.
Medio jaren '80 probeerde Lubbers, inmiddels premier, het nog eens. Khan was in Nederland in 1983 veroordeeld, maar in hoger beroep vrijgesproken wegens vormfouten. Lubbers wilde dat het Openbaar Ministerie de vervolging doorzette. De CIA had Khan inmiddels tien jaar gevolgd. Maar weer zeiden de Amerikanen volgens Lubbers dat zij dat niet wilden. In 1986 staakte Nederland de vervolging.
9 AUGUSTUS 2005 - AMSTERDAM (ANP) - Nederland heeft de van atoomspionage verdachte Pakistaanse kerngeleerde Khan in 1975 en 1986 laten lopen. Dat gebeurde op verzoek van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA, zegt ex-premier Lubbers vandaag in het VPRO-radioprogramma Argos om 9 uur. [ http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/ ... /22558797/ ]
Volgens Lubbers wilde de CIA dat Nederland Khan liet gaan om meer informatie over zijn bezigheden in te winnen. Khan heeft in de jaren zeventig geheimen gestolen bij het Nederlandse Ultra Centrifuge, onderdeel van Urenco. Die informatie zou hij hebben gebruikt voor het ontwikkelen van een kernbom in Pakistan. Hij heeft kennis daarna doorverkocht aan Libië, Noord-Korea en Iran.
In 1975, hij was toen minister van Economische Zaken, overlegde Lubbers met de Amerikanen wat hij met Khan moest doen. Een rechtszaak beginnen? De VS vonden het genoeg als Khan de toegang tot Urenco werd ontzegd.
Medio jaren '80 probeerde Lubbers, inmiddels premier, het nog eens. Khan was in Nederland in 1983 veroordeeld, maar in hoger beroep vrijgesproken wegens vormfouten. Lubbers wilde dat het Openbaar Ministerie de vervolging doorzette. De CIA had Khan inmiddels tien jaar gevolgd. Maar weer zeiden de Amerikanen volgens Lubbers dat zij dat niet wilden. In 1986 staakte Nederland de vervolging.
Ik kan me een documentaire herinneren waarin werd verhaald hoe Khan destijds zonder enige tegenwerking zijn kennis over het maken van atoomwapens kon verzamelen en meenemen naar Pakistan. Er werd hem geen strobreed in de weg gelegd, sterker nog, hij kreeg alle medewerking. Ik kreeg de indruk dat Khan niks deed wat verboden was in Nederland.Hanco Elenbaas wrote:De Stentor, 9 augustus 2005
Nederland was dan ook een van de naïefste landen ter wereld. Inmiddels is men minder naïef aan het worden, maar droog achter de oren is men nog niet, lijkt het.
Pakistan, een islamitische natie, die de laatste Holocaust op zijn geweten heeft (De Hindoe-holocaust) kreeg dus een atoombom kado van ons kikkerlandje.
Bij het openen van de eerste moskee in Nederland werd de buitenlandse financier, een Saoedische wahhabiet (Wahhabisme is de meest gewelddadige der stromingen binnen de islam, salavisme is een tak daarvan.) in Nederland hartelijk gefeliciteerd. Deze man had als doelstelling het islamiseren van Nederland, zoals de salavisten die al jaren voor Londen 2005 hun sympathie voor terreuraanslagen ook in het openbaar mochten verkondigen (nu wil men ze uitzetten) heel Europa wensen te islamiseren.
Jaren later, toen nog niemand van schaduwzijden van de islam gehoord had (de WTC-aanslagen zo'n 8 jaar later ofzo - zouden daarin pas verandering brengen), laat staan van Al Qaida, de Mujahadien, of Salavisme, wilde een Zwolse moskee niet onder heerschappij van de foute buitenlandse financier staan. Zij wilden onafhankelijk zijn, een nobel streven zou je zeggen, de reputatie van het bestuur kennende. Maar wat deed de rechter? Die stelde de Zwolse moskee in het ongelijk! Zij moesten onder bestuur van de terroristensympathisant blijven!
Toen kreeg ik door dat er hier in Nederland iets niet klopte. De schaamte voor de holocaust en het uitblijven van steun aan de joden is zo groot en diep geworteld dat alles wat buitenlands is lange tijd werd vertroedeld, nooit meer die buitenlandervervolgingen! Al hebben moslims opvattingen waarvoor een autochtoon verguisd zou worden (neem bijv. eens sympathie voor de doodstraf: een moslim-politicus van groen Links, Rabbae, was gewoon voor de doodstraf voor Salman Rushdi - schrijver van De Duivelsverzen - en dat moet maar kunnen, iemand van de LPF wordt verguisd als hij de discussie over de doodstraf alleen maar ópent!), de linkse kliek blijft ze verdedigen! En alle kritiek wordt geschaard onder het etiket islamofobie.
Inmiddels hebben de verstandigen door dat met name salavistische imams haat zaaien en het westen sataniseren en jihaad prediken en dat er een groep moslims is die deze maatschappij wil ontregelen.
De Duitse atoomgeleerde ten tijde van de Nazi-holocaust heette niet Khan maar Hahn. Otto Hahn claimde de uitvinder van kernsplitsing te zijn, maar in werkelijkheid had hij de jonge joodse geleerde Lise Meitner (die als jodin van de Universiteit was gestuurd) zijn proefresultaten laten interpreteren en uitrekenen. Gelukkig ging Heisenberg, die een atoombom wilde ontwikkelen tijdens WO II in nazi-Duitsland (leuk voor in de V II) onhandig te werk, terwijl Oppenheimer in de VS, nadat Einstein (gevlucht naar de VS en de regering informerend over de mogelijkheid een superbom te maken) eerst jarenlang niet serieus genomen was met zijn bom, de zaakjes tactisch aanpakte met minder tactvolle afwerping van atoombommen op Japan tot gevolg...
Nu weet heel Nederland inmiddels dat het wachten is op de eerste bommen die in Amsterdam afgaan. Het is een rare wereld. De formule E = MC2 is deze maand jarig. De formule die leidde tot de atoombom en kernenergie (en daarmee de eindtijd inluidde) is precies een eeuw oud! In augustus 1905 publiceerde Einstein de onthullende formule over de equivalentie van massa en energie. De punt achter de laatste zin bevat voldoende massa om energie te leveren om een wereldstad op te blazen. Die c2 (lichtsnelheid in het kwadraat) is namelijk 300.000.000 m/s en dat mag je nog eens kwadrateren.....
Last edited by Kosmos on Wed Aug 10, 2005 02:31, edited 3 times in total.
Heaven is no location, but a state of mind
steenslag wrote:http://youblewmeupyoubastard.com/
![Image](https://damforum.nl/photos/img7.imageshack.us/img7/5417/wannafightsarahdunstable2ig.jpg)
Die laatste foto is van een verlichte moslima. Ze draagt een hoofddoek én een lippiercing (terwijl de vrouw toch echt haar ogen neergelagen hoort te houden, dacht ik, kruisvaarder die ik ben met mijn islamofobische vooroordelen).
Er zijn er die beweren dat de profeet Mohammed - vrede zij met hem - begon met de emancipatie van de vrouw. De Marokkaans/Nederlandse (maar geen moslim!) schrijver Hafid Bouazza moet dan heel hartelijk lachen, als hij zulks hoort. Terwijl vrouwen er toch echt op vooruitgegaan zijn. Voor de islam werden ze behandeld als insekten, daarna als honden.
Maar kijk eens aan, zulke heerlijke strijdbare types komen uiteindelijk uit die emancipatie voort! Lang leve de islam!
Overigens worden moslims in Londen, Madrid, Instanbul, Casablanca (of waar was het in Marokko, ik raak de draad wat kwijt met die overkill aan aanslagen) en Bagdad ook het slachtoffer van aanslagen van salavisten en soennieten.
Er mag dus best een boze moslim(a) tussen staan.
Vijf jaar geleden verbaasde ik me al over Engeland.
Sjeik Omar Bakri werd (al ver voordat ik hem op tv zag) asiel verleend. Hij is zelfs in het wahhabitische Saoudië Arabië persona non grata vanwege zijn extremistische opvattingen over de islam. Engeland verwelkomde hem met open armen, het paard van Troje heeft in Europa vaker een kus op de snuit gekregen.
Ik zag jaren geleden een tv-uitzending waarin Omar Bakri een persconferentie gaf.
Ongecontroleerd opgewonden, volledig door het dolle heen eigenlijk, riep deze imam van haat door de microfoon: "Wijn zijn VOOR de terroristen. Wij draaien er niet omheen. Wij steunen Osama Bin Laden!"
De Engelsen namen hem niet serieus. Ik sidderde van verbazing.
Zouden ze dan denken dat je zulke lui beter kunt laten rondlopen om hem goed in de gaten te houden wellicht? Zodat Omar Bakri's Hizb ut-Tahrir kan floreren en Omar Bakri rechter kan spelen in een zelfbenoemde sharia-rechtbank (recht gebaseerd op de Koran), maar dat men controle houdt over de gebeurtenissen? Zo van, ondergronds gaan maakt het probleem nog oncontroleerbaarder? Welnee!
Bakri verkondigde keer op keer wat zijn doel was, net als Al Qaida en zijn wereldwijde vertakkingen (door een Nederlandse terreurexpert ontkend, laatst nog, wahahahha! alsof het met het Internet en mobiel belverkeer moeilijk is een wereldwijd netwerk te organiseren met een beetje poen!): Engeland (en Europa) islamiseren.
“De islamitische vlag op het dak van Downing Street 10, in de hele wereld, te zien wapperen. Dat is mijn droom.�
Men nam de man niet serieus …...
Ik dacht: "Welk een waanzin!" Maar niemand die ik ken, wist waarover ik het had als ik Omar Bakri noemde. De desinteresse van de mens is zo groot, dat zelfs als zijn vaderland in oorlog verkeert, hij niet doorheeft dat er buiten zijn eigen kleine wereldje iets plaatsvindt wat bedreigend is.
En wat lees ik vandaag in de Volkskrant?
Ze willen Bakri uitzetten......... Pas nadat de metro’s tweemaal bestookt zijn.
Bakri sprak over "the fantastic four" ….
Wat zijn wij Europeanen een enorm stelletje zwakkelingen! Wij zijn een stel mietjes bij elkaar die onze verworvenheden (vrijheid, gelijkheid en democratie!) weigeren te verdedigen. Wij zijn zo enorm verzwakt en decadent dat moslimleiders ons niet meer serieus nemen. En terecht. Een volk dat zichzelf weigert te verdedigen tegen intolerantie, haat en waanzin is geen knip voor de neus waard.
Het onnozelste van alles is dat de Westerse intellectuelen zo weinig gevoel hebben (verworden tot 1 brok ratio) dat ze zich niet kunnen verplaatsen in mensen met een totaal ander wereldbeeld. Men acht het westerse wereldbeeld zo superieur dat moslims zich automatisch wel aanpassen aan onze waarden. Maar moslims voelen zich ook superieur. En ze zien een Kalifaat voor ogen, het kalifaat Europa, immers dit stel decadentelingen laat alles maar toe.
Zo, dat was weer eens een fijne tirade, geniet ervan.
Sjeik Omar Bakri werd (al ver voordat ik hem op tv zag) asiel verleend. Hij is zelfs in het wahhabitische Saoudië Arabië persona non grata vanwege zijn extremistische opvattingen over de islam. Engeland verwelkomde hem met open armen, het paard van Troje heeft in Europa vaker een kus op de snuit gekregen.
Ik zag jaren geleden een tv-uitzending waarin Omar Bakri een persconferentie gaf.
Ongecontroleerd opgewonden, volledig door het dolle heen eigenlijk, riep deze imam van haat door de microfoon: "Wijn zijn VOOR de terroristen. Wij draaien er niet omheen. Wij steunen Osama Bin Laden!"
De Engelsen namen hem niet serieus. Ik sidderde van verbazing.
Zouden ze dan denken dat je zulke lui beter kunt laten rondlopen om hem goed in de gaten te houden wellicht? Zodat Omar Bakri's Hizb ut-Tahrir kan floreren en Omar Bakri rechter kan spelen in een zelfbenoemde sharia-rechtbank (recht gebaseerd op de Koran), maar dat men controle houdt over de gebeurtenissen? Zo van, ondergronds gaan maakt het probleem nog oncontroleerbaarder? Welnee!
Bakri verkondigde keer op keer wat zijn doel was, net als Al Qaida en zijn wereldwijde vertakkingen (door een Nederlandse terreurexpert ontkend, laatst nog, wahahahha! alsof het met het Internet en mobiel belverkeer moeilijk is een wereldwijd netwerk te organiseren met een beetje poen!): Engeland (en Europa) islamiseren.
“De islamitische vlag op het dak van Downing Street 10, in de hele wereld, te zien wapperen. Dat is mijn droom.�
Men nam de man niet serieus …...
Ik dacht: "Welk een waanzin!" Maar niemand die ik ken, wist waarover ik het had als ik Omar Bakri noemde. De desinteresse van de mens is zo groot, dat zelfs als zijn vaderland in oorlog verkeert, hij niet doorheeft dat er buiten zijn eigen kleine wereldje iets plaatsvindt wat bedreigend is.
En wat lees ik vandaag in de Volkskrant?
Ze willen Bakri uitzetten......... Pas nadat de metro’s tweemaal bestookt zijn.
Bakri sprak over "the fantastic four" ….
Wat zijn wij Europeanen een enorm stelletje zwakkelingen! Wij zijn een stel mietjes bij elkaar die onze verworvenheden (vrijheid, gelijkheid en democratie!) weigeren te verdedigen. Wij zijn zo enorm verzwakt en decadent dat moslimleiders ons niet meer serieus nemen. En terecht. Een volk dat zichzelf weigert te verdedigen tegen intolerantie, haat en waanzin is geen knip voor de neus waard.
Het onnozelste van alles is dat de Westerse intellectuelen zo weinig gevoel hebben (verworden tot 1 brok ratio) dat ze zich niet kunnen verplaatsen in mensen met een totaal ander wereldbeeld. Men acht het westerse wereldbeeld zo superieur dat moslims zich automatisch wel aanpassen aan onze waarden. Maar moslims voelen zich ook superieur. En ze zien een Kalifaat voor ogen, het kalifaat Europa, immers dit stel decadentelingen laat alles maar toe.
Zo, dat was weer eens een fijne tirade, geniet ervan.
-