Hallo,
Heb net met interesse bovenstaande discussie gelezen. Joost maakte een goed punt, door te zeggen dat ratingmachine alleen correct is voor spelers met partijenaantal boven 25 (dus van de a lijst)
Nu staan in het programma alle spelers met een rating (de alfabetische lijst) Dus ook spelers met minder dan 25 partijen.
De ratingmachine neemt niet in rekening dat hij voor deze spelers de toernooiprestatie moet uitrekenen. Dat kan ook niet, omdat hij de partijen van voorgaande jaren niet kent. (die ook meetellen)
Dus voor spelers van de A-lijst is de ratingmachine correct. (heb nog geen klachten gehoord en anders hoor ik het graag)
Voor de rest van de spelers met rating, geldt dat de ratingmachine leuk is om hun rating te bekijken.
Verder kunnen ze hun juiste rating berekenen door in het 2e scherm te kiezen voor optie "ik heb nog geen rating" en vervolgens al hun partijen in te voeren incl. die van voorgaande jaren. Dit zou de juiste rating op moeten leveren.
Groeten Hendrik
ps
ratingmachine:
http://www.mycgiserver.com/~hendrikv/ZoekNaamSpeler.jsp
Berekeningen met interim rating zijn nutteloos. Dat was puur een tussenstand.
KNDB rating 01/07/2005
De rating van Klaas Hendrik Leijenaar is inderdaad onjuist (m/z 1304), evenals die van Danny Slotboom (m/z 1363) en Casper Remeijer (m/z 944). Het Bijlmer jeugdtoernooi 2004 blijkt bij deze spelers onjuist te zijn verwerkt. Voor de overige spelers in dit toernooi was de rating wel juist overigens. De wijziging zal als erratum worden doorgevoerd en met de gecorrigeerde ratings zal worden gerekend.ktarinus wrote:Ik heb sterk mijn twijfels bij de rating van Klaas Hendrik...
Interim zat hij al bijna aan 1300.. De halve finale frieskampioenschap na 1 januari werd hij 1e en ineens staat hij op 1205 [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Dit zal waarschijnlijk gewoon 1305 zijn? [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]
Jan Masselink,
samensteller KNDB-ratinglijst
-
- Real name: Irene Stegeman
Dat heb ik dus gedaan en daar kwam een rating van 1026 uit. En volgens de KNDB heb ik maar 970.... Dus dan klopt dat ook niet.hendrikv wrote:
Verder kunnen ze hun juiste rating berekenen door in het 2e scherm te kiezen voor optie "ik heb nog geen rating" en vervolgens al hun partijen in te voeren incl. die van voorgaande jaren. Dit zou de juiste rating op moeten leveren.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~