Henk de Witt wrote:Verklaar je nader Piet.Piet Bouma wrote:Ik kan me best jouw reactie voorstellen. Maar wat jij doet is volgens mij op dezelfde manier op de man spelen.
Beste Henk, goedemorgen,
Gisteren laat nog jouw post gelezen. Wilde eigenlijk reageren, maar heb je advies opgevolgd om te gaan slapen.
Bij deze:
In deze laatste zin lees ik (cursivering P. Bouma): Hij is een Franse zanger, oneerlijk en slecht. Die hebben we niet nodig. (maar misschien lees ik dat tussen de regels helemaal verkeerd).Henk de Witt wrote: De verdachtmaking van stemmenvervalser aan mijn adres duidt er op dat je werkelijk behoorlijk ziek bent in je hoofd. Arme drommel.
Ach jongen toch, had jij geen formulier meer? Wat sneu nou. En dan heb je ook nog zo’n slecht geheugen ook? Je hebt het ook niet getroffen in het leven. Ja, dan mogen de mensen jou al die stemmingmakerij, al die onwaarheden op dit forum gerust op voorhand vergeven.
Deze Eric van Dusseldorp, oud-clubgenoot van jou of niet, deugt echt niet, nog voor geen millimeter.
Nare man, beetje zielig ook wel.
Helaas, wel weer iemand die zich op een aantal posities heeft gewurmd, namelijk bondsraad en damredacteur van enkele regionale kranten. Posities waar hij volstrekt niet thuis hoort. Op dit soort posities hebben we juist integere, betrouwbare mensen broodnodig. Gewoon goede mensen, Casper, die hebben we nodig!
Als ik de naam Eric van Dusseldorp en je in de naam Piet Bouma verander, tja dan voel ik me toch wel flink belachelijk gemaakt en persoonlijk aangevallen.
Nader verklaart Henk?
Henk de Witt wrote: Heel goed, wat vind je hier van?:
Henk, dit is ook laag bij de grond. Maar waarschijnlijk had jezelf je dag ook niet. Het is natuurlijk ook geen strandweer.Eric van Dusseldorp wrote: Ik hoop niet dat ze hem de opdracht hebben gegeven de stemmen te tellen. Want om een berucht Russisch heerser halverwege de vorige eeuw te citeren: het interesseert niet wat de mensen stemmen, het interesseert me wie de stemmen telt.
De Henk ‘in vorm’ had volgens mij, adrem en zeer sarcastisch gereageerd in de trant van:
“Inderdaad jammer dat ik de stemmen niet mocht tellen. Toch heb ik in een onbewaakt ogenblik de stemmen even meegenomen via de achteruitgang. En conform de despoot (op de vergelijking Eric van Dusseldorp - Stalin was ik overigens nooit gekomen!) heb ik passende maatregelen genomen. De grootmeesters, die nee hebben gestemd (ik ken de handschriften van de overige 41!), krijgen een uitnodiging voor de Hoofdgroep DuWo 2006. Ze zullen om!�
En hoe moet ik me nu het eerste gesprek tussen Henk en Eric voorstellen als ze elkaar bij het Open Nijmegen ontmoeten (Want natuurlijk doe je als rechtgeaard experidammer mee aan het Ktar-toernooi!):
“Hallo, Eric, je bent zielig en deugt niet!�
“Hee, Henk, door de achterdeur binnengeslopen?�
“Nou, doei Eric, we bestrijden elkaar wel weer op het forum. Want als beschaafde Nederlanders slaan we elkaar hier natuurlijk niet recht voor de raap�.
“Nee Henk, zo zijn we niet. Op het forum kunnen we elkaar met rake, beeldende taal veel beter te pakken nemen. Ik zie je weer op het scherm.�
Of, of…… Henk ziet Eric alleen achter de bar zitten met een zakdambordje. Net weer nipt verloren van een Russische grootmeester.
“Hallo Eric, zullen we eens wat zaken uitpraten�.
“Prima Henk, het zit me ook wat dwars dat we elkaar voor rotte vis uit zitten te maken�
…………..
“Ook een sigaartje Eric?�
“Dank je Henk, ik rook liever een sigaret�.
“Zullen we het ook eens hebben over het idee van die minkukel Bouma (die denkt dat hij de waarheid in pacht heeft), om gezamenlijk een goede enquête op te zetten�
“Ja laten we Dieter erbij vragen. Maar laten we dan wel even apart gaan zitten. We moeten wel de schijn een beetje ophouden dat we wat ruzie hebben.
Ook wil ik het over jullie succes van het damesdammen bij DOS hebben. Ik zou het ook verrekte leuk vinden als we bij DVSB ook met een tiental dames zouden kunnen dammen.�
“Hee Dieter, kom je erbij? Een kopstootje? Dan gaan we even apart in dat kamertje zitten. Ik neem wat bierviltjes mee, om wat te noteren�.
Tja, zo zou het misschien ook kunnen gaan.
Laten we elkaar een beetje heel houden. Samen genieten we met al onze nukken, grollen, meningen en verschillende persoonlijkheden van het dammen.
En dat moeten we ook samen blijven doen. Samen met willekeurig Tjalling Goedemoed, Henk de Witt, Dieter van Gortel, Jozef Linssen, Henk Stoop, Piet Bouma, Eric van Dusseldorp, Johan Haijtink, Johan Krajenbrink, Hanco Elenbaas, anoniemen en anderen die niet meer op deze pagina passen. Samen met alle verschillen.
Dus Henk en Eric, relativeer alles een beetje en houd elkaar heel. Tot vrijdagmiddag!