Eric van Dusseldorp wrote: Op de dag dat de enquêteformulieren werden uitgereikt, liep ook Henk de Witt schichtig door de speelzaal.
Schichtig? Wat een totaal onverwachte opmerkingsgave. Ik heb jou wel zien dammen, zelfs een paar keer aan je bord gestaan, maar je leek me volledig verdiept in het spel. Later in de week zag ik je een paar keer alleen in een hoekje van de bar zitten. Je lijkt me een typische ‘loner’, totaal niet uitnodigend om op af te stappen voor een gezellig gesprek.
Na wat je nu ineens allemaal over mij schrijft, heb je blijkbaar vanuit je hoekje naar mij zitten loeren. Dan moet je gezien hebben dat ik me in Den Haag als een vis in het water voel. Biertje drinken met de een, sigaartje roken met de ander, ja die dagen komen wel om daar in Den Haag. Ik ken alle mensen van de organisatie persoonlijk, evenals vele deelnemers en dan doen er nog diverse clubgenoten van mij mee en stal ik op verzoek van de organisatie elk jaar enige damkunst uit. Blijkbaar beviel eenzame Eric niet wat hij zag.
Eric van Dusseldorp wrote: Ik hoop niet dat ze hem de opdracht hebben gegeven de stemmen te tellen. Want om een berucht Russisch heerser halverwege de vorige eeuw te citeren: het interesseert niet wat de mensen stemmen, het interesseert me wie de stemmen telt.
De verdachtmaking van stemmenvervalser aan mijn adres duidt er op dat je werkelijk behoorlijk ziek bent in je hoofd. Arme drommel.
Eric van Dusseldorp wrote:De exacte uitslag van de enquete is mij niet bekend. Wel lichtte Fred Ivens in de slottoespraak een tipje van de sluier op. Toernooi-organisatie, ga op de oude voet verder, was de strekking. Er volgde een denderend en ovationeel applaus. Vanuit een ooghoek zag ik Henk de Witt het gebouw via een achterdeur snel verlaten.
Bijzonder knap, wat jouw ooghoek in enkele luttele seconden allemaal kan registreren. En spannend! Ik was me er totaal niet van bewust zo in détail door iemand in de gaten te worden gehouden. Blijkbaar kan ik me in een bijzondere fascinatie jouwerzijds verheugen. Of moet ik zeggen obsessie? Toch is de snelheid van registreren een beetje ten koste gegaan van de nauwkeurigheid.
1. Bij mij is geen achteruitgang van het gebouw bekend, waar zit die achteruitgang Eric?
2. Ik heb het gebouw niet snel verlaten na het ovationele applaus, integendeel ik heb het gebouw in het geheel niet verlaten. Wel mij in het gezellige gewoel aan de bar gestort. Jij bent me totaal niet opgevallen. Snel weggegaan Eric? Door de voordeur of de geheime achteruitgang?
3. Vervolgens heb ik geruime tijd zitten borrelen met de mensen van de organisatie, die mij daartoe hadden uitgenodigd.
Eric van Dusseldorp wrote: Wat die enquêtevraag betreft heb je gelijk. Het stond er iets anders. Ik had het formulier ingeleverd en toen had ik geen formulier meer. En ik heb zo'n slecht geheugen, kon ik openingsvarianten maar beter onthouden!
Ach jongen toch, had jij geen formulier meer? Wat sneu nou. En dan heb je ook nog zo’n slecht geheugen ook? Je hebt het ook niet getroffen in het leven. Ja, dan mogen de mensen jou al die stemmingmakerij, al die onwaarheden op dit forum gerust op voorhand vergeven.
Jaap van Galen wrote:Sterker nog. Henk de Witt zat na afloop, op uitnodiging van en samen met de toernooi-organisatie, en overigens ook samen met Pieter Hildering, gezellig een borrel te drinken.
Meningsverschillen kunnen soms ook wat worden overdreven...
Voilà, een getuige. En na afloop van deze sessie heb ik het borrelen voortgezet met Jaap en Lorraine van Galen en Rinus (achternaam is me even ontschoten). Pas laat op de avond ben ik vertrokken. Ik heb nog net niet als laatste het licht uitgedaan in het bowlingcentrum. Dat moet Jaap of Lorraine of Rinus zijn geweest.
Maar wat bedoel je met meningsverschillen Jaap? Dat heeft hier toch helemaal niets mee te maken? Deze Dusseldorp heeft blijkbaar of een zieke fantasie over mijn persoon ontwikkeld (‘stemmen vervalsen’, ‘schichtig rondlopen’, ‘snel het gebouw verlaten’) of het is een moreel volstrekt corrupt persoon, die bewust liegt en bedriegt om een soort hetze tegen mijn persoon te creeren. Gezien mijn eerdere ervaringen met deze man hou ik het op het laatste.
Casper van der Tak wrote:Waar! - uit onze VAD-tijd kan ik me herinneren dat Eric bij de gezamenlijke analyse na afloop na plus-minus 5 zetten al zijn notatiebiljet er bij moest pakken om het verloop te kunnen reproduceren!
Misschien begrijpelijk vanuit een oogpunt van loyaliteit met een oud-clubgenoot, deze ontboezeming Casper. Maar ook een reflex die helaas in de damwereld veel te veel voorkomt. Het vergoelijken van moreel verwerpelijk gedrag.
Deze Eric van Dusseldorp, oud-clubgenoot van jou of niet, deugt echt niet, nog voor geen millimeter.
De aanval van hem op mijn persoon is al veel langer aan de gang en heeft niets met zijn geheugen te maken. Tot nu toe had hij een heel eigen methode, een vreemd soort manipulatie. Bijvoorbeeld vorig jaar met zijn poll ‘meest prestigieuze toernooi’, een voorwendsel om mijn persoon af te branden, zoals gelukkig door meerderen werd doorzien en op dit forum vastgesteld. Later was er de move rond het ‘plusje’. Ik moest en zou van hem op het forum akkoord gaan met het ‘plusje’. Volstrekte onzin natuurlijk. Vervolgens kwam hij met een verklaring op het forum (ik meen in opvallend rood geschreven) met als strekking ‘dat iedereen nu wel kon zien wie Henk de Witt was, star en onbeweeglijk’. Zoiets. Weer later moest ik van hem een demotietoernooi in Delft organiseren. Ik moet niets natuurlijk, zeker niet van ene Eric van Dusseldorp. Conclusie van Eric: Iedereen kon opnieuw zien wat voor een starre persoon Henk de Witt was.
Er zit heel duidelijk systeem in zijn pogingen om mij te beschadigen. Nare man, beetje zielig ook wel.
Helaas, wel weer iemand die zich op een aantal posities heeft gewurmd, namelijk bondsraad en damredacteur van enkele regionale kranten. Posities waar hij volstrekt niet thuis hoort. Op dit soort posities hebben we juist integere, betrouwbare mensen broodnodig. Gewoon goede mensen, Casper, die hebben we nodig!