www.damwereld.com

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Wed Jul 20, 2005 02:54

Dat is al 50 + 25/url

Nog een heel end te gaan. Internet is duur these days.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Wed Jul 20, 2005 08:34

Ben Anoniem wrote:Dat is al 50 + 25/url

Nog een heel end te gaan. Internet is duur these days.
Heel aardig opgemerkt Ben [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Jul 20, 2005 09:10

Ik doe ook 25 euro.
Als tegenprestatie pik ik af en toe eens een fragmentje voor mijn rubriek, o.k.?

Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf » Wed Jul 20, 2005 13:02

Ik wil ook wel 25 overmaken.

Kosmos, anders open je toch een rekening: Vrienden van damwereld.com en de Kosmos in het Algemeen?

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Wed Jul 20, 2005 13:24

Henk de Witt wrote: Centralistisch. Ik heb nu al een aantal keren gehoord dat groepjes op provinciaal niveau centralistisch werden samengesteld, tegen de adviezen van de betrokken trainer in, en dit ook van nabij meegemaakt.
Bureaucratisch. Het lijkt of er steeds meer regeltjes bij komen. Ook toptrainers worden geacht na afloop van een paar uren training een dik pak evaluatieformulieren in te vullen. De verplichting om centrale trainingen te bezoeken vind ik ondoordacht. Er zijn genoeg jeugdspelers die met plezier naar de centrale training gaan. Ik ken er echter ook die gebroken en met hoofdpijn terug komen. Over het hoe en waarom van zo'n regeltje wordt te weinig nagedacht.
Visie. De sfeer rondom training en talentontwikkeling benauwt me soms een beetje. Wat wil men bereiken? Alleen maar jongens en meisjes die goed kunnen dammen, oftewel punten scoren? De huidige sfeer is mijns inziens bevordelijk voor het ontstaan van een groep ambitieuze ouders. Soms wordt met argusogen op elkaar en elkaars kinderen gelet. 'Krijgt mijn kind wel genoeg training in vergelijking met die en die...'
Ik haast me hieraan toe te voegen dat gelukkig lang niet alle ouders van talenten zo zijn. Maar toch...
Een concreet voorbeeld is de training van mijn clubgenote Sarah Rijgersberg door Tjalling Goedemoed. Sarah is iemand die zich langzaam heeft ontwikkeld, maar wel in een gestage lijn, gewoon lekker relaxed. In haar eerste seniorjaar heeft zij zich geplaatst voor de finale NK vrouwen. Toen Krajenbrink er achter kwam dat zij dit jaar niet de centrale vrouwentraining heeft bezocht (zij voetbalt op zondag en vindt dat ook belangrijk) is het aantal trainingsuren gehalveerd van 30 naar 15. In een brief aan mij geeft Krajenbrink aan dat hij feitelijk nog lankmoedig is geweest, Sarah zou eigenlijk helemaal geen recht hebben op training.
Zou de Centrale Trainer wel zeer goed in organisatie zijn?
Is het in dat geval niet gepaster om geld naar Krajenbrink over te maken?

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Jul 20, 2005 15:40

Hartelijk dank voor de positieve reacties!
Als ik het wel heb, staat de teller al op €118.
Jullie mogen het geld overmaken op:

Banknummer
40.48.47.374
t.n.v.
Tj. Goedemoed
Leeuwarden

o.v.v. Vrienden der Damwereld

Ik zal een boekhouding bijhouden van Vrienden der Damwereld.
Ik maak het bedrag nu vast over aan de host en als damwereld weer in de lucht is zal ik een verklaring afleggen aldaar over Vrienden der Damwereld.

Zo, Ben nu mag jij weer. Er is al genoeg liefde op de wereld. Doe er wat aan! Zorg ervoor dat mensen zich niet goed gaan voelen. Dat recht heeft een mens niet. Jij voelt je in en in slecht, waarom zou een ander geluk verdienen dan? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Maar je staat wel onder het knopje ignore en ik ga i.t.t. vroeger niet meer tóch stiekem kijken wat je geschreven hebt. Maar mompel lekker verder op je Muppet-balkon! Veel plezier ermee.
Heaven is no location, but a state of mind

Mark Hees

Post by Mark Hees » Wed Jul 20, 2005 15:42

Kosmos wrote: Maar mompel lekker verder op je Muppet-balkon! Veel plezier ermee.
Zou hij de linker of rechter knorrepot zijn?

Kosmos

Post by Kosmos » Wed Jul 20, 2005 15:48

Mark Hees wrote:
Kosmos wrote: Maar mompel lekker verder op je Muppet-balkon! Veel plezier ermee.
Zou hij de linker of rechter knorrepot zijn?
Linker. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Rechts naast hem zit Fred.
Ik hoop trouwens geen slapende labradors wakker te maken...

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Wed Jul 20, 2005 16:06

Nu moeten wij, via quotes, kosmos op de hoogte houden van wat ben allemaal zegt!

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Wed Jul 20, 2005 18:18

Mijn zeer cynische post van 13:24 is door Kosmos kennelijk niet begrepen.
Jammer, lichtgeraakt zijn en dingen verkeerd/negatief uitleggen gaan bij hem hand in hand.
Voor Kosmos zal ik het zo duidelijk mogelijk formuleren: Henk de Witt heeft overtuigend beschreven, dat als het om werkelijk goede organisatie gaat niet Goedemoed maar Krajenbrink slecht scoort.

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Jul 22, 2005 18:41

Voordat ik de overschrijvingskaart op de bus zou doen, kwam Paul Visser met enkele tips over wellicht een andere, goedkopere host.
Tijdens Nimwegen Open zal ik overleggen met Visser over de wijze waarop Damwereld wordt voortgezet.
Voorlopig hoeven jullie dus niks over te maken.
Wel dank ik jullie alvast voor de steun.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri Jul 22, 2005 19:18

Kosmos wrote:Voordat ik de overschrijvingskaart op de bus zou doen, kwam Paul Visser met enkele tips over wellicht een andere, goedkopere host.
Tijdens Nimwegen Open zal ik overleggen met Visser over de wijze waarop Damwereld wordt voortgezet.
Ik heb het al overgemaakt... [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Jul 22, 2005 19:27

Eric van Dusseldorp wrote:
Kosmos wrote:Voordat ik de overschrijvingskaart op de bus zou doen, kwam Paul Visser met enkele tips over wellicht een andere, goedkopere host.
Ik heb het al overgemaakt...
No problem, zonodig stort ik het netjes terug.
Maar als er een goedkopere host is hebben we misschien al voldoende poen!

So baby, don't worry
about a thing
'Cause every litte thing
's gonna be allright!
(Bob Marley)

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Sat Jul 23, 2005 03:24

Okidoki, we horen het tzt wel.

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Aug 12, 2005 20:58

Ik heb nog eens goed over de zaak nagedacht en heb besloten om geen vervolg te geven aan Damwereld. Het kost ontzettend veel tijd om die site bij te houden. Donaties scheppen ook hoge verwachtingen.
Ik kan mijn tijd echter goed besteden aan andere zaken, zoals damlessen voorbereiden en opgaven invoeren in Dammentor. Ik wil daaraan voorrang geven.

Ik publiceer wel zo af en toe analyses op dit forum. Ik neem de ruis van loser Bert Anoniem Bertvoets wel op de koop toe. Of als ik het bloed-onder-de-nagel-gekrab zat ben, dan stop ik gewoon een tijdje.

Alexander Presman had het nog over een gratis host. Ik hoop dat Alexander hier nog even op terug wil komen, want ik begrijp de bedoeling nog niet helemaal.

Ik heb donaties ontvangen van Bert Zwart, Hanco Elenbaas en Eric van Dusseldorp. Ik heb vandaag het geld teruggestort. Ik dank jullie allen (ook casper van der Tak, die een donatie toezegde) voor de steun en excuus voor eventueel ongemak.

Post Reply