NK Junioren

Discussies over damsport (in het Nederlands)

wie wordt nederlands kampioen junioren ?

Danny SLotboom
11
14%
Ernst Jan de Bruijn
14
18%
Klaas Hendrik Lijenaar
7
9%
Boudewijn Derkx
11
14%
Maikel Palmans
5
6%
Hin Wong
2
3%
Wouter Ludwig
2
3%
Daniel Merkus
4
5%
Pim Meurs
12
15%
Jochem Zweerink
2
3%
Stijn Tuytel
3
4%
Patrick Stork
5
6%

Total votes: 78

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Jul 13, 2005 11:25

Klareveld wrote:
Edwin Twiest wrote:
Hoezo 1000 leden verlies per jaar??? hoe kom je toch aan die wijsheid???[/b]
Door wat langer te kijken dan 6 maanden. Neem de ledentallen van de afgelopen 15 jaar er eens bij en zult begrijpen wat ik bedoel.

(dan kun je uiteraard nog lang discussieren over hoe dat dan komt...)
Dan zouden we nu min vijfduizend leden moeten hebben. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 13, 2005 11:32

Tsjonge, ik heb zelden zoveel onzin in een post gezien. Het is off-topic, maar omdat het lijkt of abelius het serieus meent toch maar even een reactie.
abelius wrote: Het is al heel vaak opgemerkt dat het remiseprobleem in het dammen beperkt is tot topniveau.
Desondanks zie je ontwikkelingen dat de nieuwe puntentelling ook op lager niveau officieel wordt toegepast. Ik noem de WHDB, waar de beslissing tot stand kwam na een enquete onder (als ik me goed herinner) slechts 6 tot 8 spelers, een heel gering draagvlak voor een vergaande beslissing.
De nieuwe puntentelling kan ook heel nuttig zijn in gevallen waarin er geen remiseprobleem is. De deelnemers aan het WHDB-kampioenschap hebben geen probleem met remise, maar vinden de telling eerlijker. Daarom willen ze ermee spelen. Als ik Edwin Twiest mag geloven, hebben de junioren geen problemen met de remises. Toch kan de puntenoverwinning helpen om meer onderscheid te maken in de stand.

Wat je schrijft over de enquete in de WHDB klopt van geen kant. Ik heb alle deelnemers over drie jaar gevraagd. Dat waren er 12. Ik was geïnteresseerd in de mening van de deelnemers. Die wilden het bijna allemaal heel graag. Verder heb ik het aan de vertegenwoordigers van alle clubs voorgelegd op de ALV. Iedereen was voor. Een groter draagvlak kun je volgens mij niet krijgen.
abelius wrote: De promotor van de nieuwe puntentelling schrijft dat hij nog verder wil gaan door de puntentelling in provinciale kampioenschappen en rayonwedstrijden, toe te passen.
Wie bedoel je hier met "de promotor"? Nog verder dan wat wil deze persoon gaan?
abelius wrote: Aan de discussies over de puntentelling nemen honderden dammes deel die niet tot (wereld)topniveau kunnen worden gerekend. Dit betekent dat een beslissing over de nieuwe puntentelling alle dammers aangaat. Zij allen dienen te worden betrokken bij principiële beslissingen over het damspel.
Omdat (veel?) slechte dammers het leuk vinden om de discussiëren, 'dienen' ze door iemand bij beslissingen te worden betrokken. Door wie moeten ze worden betrokken en over welke beslissing heb je het?
abelius wrote: Laat de KNDB een referendum houden en niet zoals ik ergens las, een enquête onder de finalisten van de laatste 3 NK’s. In dat geval is slechts een kleine minderheid aan het woord over de toekomst van het spel.
Het gaat hier wel over de minderheid die eventueel met een aangepaste telling zou moeten spelen. Hun mening lijkt me onzettend veel belangrijker dan die van de andere KNDB-leden. Daarom vraag ik het de deelnemers en de rest van de dammers niet.
abelius wrote: Ook een beslissing door de Bondsraad zal geen recht doen aan het democratische belang van alle dammers in deze kwestie.
Over welk democratisch belang heb je het hier? De bondsraad is democratisch door verkiezingen gekozen (en nou niet over de procedures beginnen) en binnen de bondsraad worden democratisch door stemming beslissingen genomen. Waar heb je een probleem mee?

Klareveld

Post by Klareveld » Wed Jul 13, 2005 11:34

Eric van Dusseldorp wrote:
Klareveld wrote:
Edwin Twiest wrote:
Door wat langer te kijken dan 6 maanden. Neem de ledentallen van de afgelopen 15 jaar er eens bij en zult begrijpen wat ik bedoel.

Dan zouden we nu min vijfduizend leden moeten hebben. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Ja, lekker.

Mijn originele bericht spreekt van 1000 leden per 2 jaar; lezen dus wat ik schrijf, Eric!! De quote van Twiest verbasterd mijn originele bericht. En missshien zijn het er 900 ipv 1000 per 2 jaar; kan me niet schelen. Het gaat om de dramatische trend.

Overigens is het wel zo dat je de KNDB moet complimenteren met de kentering in de afgelopen maanden van plus 68 leden in de juiste segmenten! Op de trend blijft dit echter een rimpel als je dit niet de komende 6 maanden weer kunt doen.

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Wed Jul 13, 2005 12:25

Laat iedereen nou eens bij het onderwerp blijven. Nederlands kampioenschap Junioren dus.
Ik verwacht vandaag wel minstens 4 beslissingen!

abelius

Post by abelius » Wed Jul 13, 2005 13:10

Het is jammer dat je mijn verhaal als onzinnig kwalificeert.

Ik pleit voor een referendum onder alle dammers, juist vanwege de zeer principiële beslissingen en daaruit voortvloeiende veranderingen in de damsport.

Via een referendum worden alle dammers rechtstreeks in staat gesteld hun mening en gevoelens in hun stem te laten doorklinken in deze uiterst belangrijke kwestie.
Het komt mij voor dat de procedure via de bondsraad hiervoor zelfs moet wijken.

Als je dit democratische belang wilt bestrijden, dan is dat jouw goede recht. Dat respecteer ik.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Wed Jul 13, 2005 13:30

Klareveld wrote:
Edwin Twiest wrote:

Hoe komt dat dan?? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Maar ik ben het met Tijn eens... laten we alsjeblieft bij het topic blijven en het remisegedoe bij dat topic houden....
Last edited by Edwin Twiest on Wed Jul 13, 2005 13:35, edited 1 time in total.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Jul 13, 2005 13:33

abelius wrote:Het is jammer dat je mijn verhaal als onzinnig kwalificeert.

Ik pleit voor een referendum onder alle dammers, juist vanwege de zeer principiële beslissingen en daaruit voortvloeiende veranderingen in de damsport.
Inderdaad allemaal volkomen off-topic. Misschien dat de draad beter vervolgd kan worden bij de DUWO-toernooien.

Een korte reactie:

Abelius, vraag een doorsnee dammer uit bijv. Lutjebroek wat de Delftse telling inhoudt?
Ik heb op een PFDB-vergadering, die vraag eens gesteld.
Er waren veel, die het niet wisten......
Hetzelfde gold m.i. ook voor het referendum over de Europese grondwet.

Bevraag de top van de wereld en van Nederland over de Delftse telling. Dan krijg je een genuanceerde mening van spelers, die het ook echt aangaat.
Die mening, mag wat mij betreft zelfs boven de democratische besluitvorming in bondsraad KNDB en bestuur FMJD gaan.
Het gaat in de eerste plaats de desbetreffende spelers aan.
Kunst is wel om een onbevooroordeelde enquete/vraagstelling neer te leggen. Tot dusver schort het daar wel een beetje aan.

Damsaurus

Post by Damsaurus » Wed Jul 13, 2005 13:41

Vengaboy wrote:
Damsaurus wrote:
ktarinus wrote:Och och er vallen een paar remises en de haters komen al weer los.
Btw die partij van Paalmens en Meurs is dat niet Deurloo-Goedemoed Brunssum 2003?(uit mn hoofd ik heb geen td dus kan er falikant naastzitten..)
Inderdaad, wat een zeikers zeg....van de zijlijn schreeuwen bah
Heb jezelf wel eens een NK junioren gespeeld? Zo niet, dan moet je niet zeuren over remises.......je weet dan helemaal niet wat het is om zo'n toernooi te spelen
Heb jij wel eens een NK Junioren gespeeld dan?
Dat is de implicatie van mijn opmerking he....
Ja dus

Vengaboy

Post by Vengaboy » Wed Jul 13, 2005 13:43

Damsaurus wrote:
Vengaboy wrote:
Damsaurus wrote: Inderdaad, wat een zeikers zeg....van de zijlijn schreeuwen bah
Heb jezelf wel eens een NK junioren gespeeld? Zo niet, dan moet je niet zeuren over remises.......je weet dan helemaal niet wat het is om zo'n toernooi te spelen
Heb jij wel eens een NK Junioren gespeeld dan?
Dat is de implicatie van mijn opmerking he....
Ja dus
Vertel daar eens meer over, met wie, in welk jaar, bij welk gastgezin, hoeveel bier gedronken etc.
......door politie en dominee geweerd.....

Vengaboy

Post by Vengaboy » Wed Jul 13, 2005 15:20

Leijenaar, Klaas-Hendrik - Meurs, Pim 1-1
Merkus, Daniël - Bruijn, Ernst-Jan de 1-1
Zweerink, Jochem - Derkx, Boudewijn 0-2
Tuijtel, Stijn - Palmans, Maikel 1-1
Ludwig, Wouter - Stork, Patrick 1-1
Slotboom, Danny - Wong, Hin 1-1

uitslagen van vandaag
......door politie en dominee geweerd.....

Urker

Post by Urker » Wed Jul 13, 2005 15:29

Misschien is het beter om discussie over het remiseprobleem op mijn link te voeren zodat er in ieder geval ook wat onderbouwing met cijfers kan plaatsvinden. Zelf heb ik interesse voor de gegevens die klareveld hier noemt, waar kan ik deze nader bestuderen?

ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap » Wed Jul 13, 2005 15:39

Vengaboy wrote:Leijenaar, Klaas-Hendrik - Meurs, Pim 1-1
Merkus, Daniël - Bruijn, Ernst-Jan de 1-1
Zweerink, Jochem - Derkx, Boudewijn 0-2
Tuijtel, Stijn - Palmans, Maikel 1-1
Ludwig, Wouter - Stork, Patrick 1-1
Slotboom, Danny - Wong, Hin 1-1

uitslagen van vandaag
Grappig, er verandert dus weer niks aan het stand-beeld:)
1 ding is wel sinds vandaag veranderd: er kunnen geen 12 spelers meer gedeeld 1e worden (gisteren kon dat nog!!)
Bizar dat na 8 rondes gespeeld zelfs de laatsten nog (ongedeeld!!) kampioen kunnen worden!
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Jul 13, 2005 16:53

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Wed Jul 13, 2005 17:16

Maar, stel nu eens,
DAT MENSEN DAMMEN KIEZEN OMDAT
het zo vaak remise is.

Met andere Woorden:

Kom Dammen!!
De enige sport waarbij winnen of verliezen geen must is.

zegt het voort

Maikel

Post by Maikel » Wed Jul 13, 2005 17:24

Pff mensen zoek een leven?

Post Reply