Oordopjes

Discussies over damsport (in het Nederlands)
User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 18, 2003 20:15

PeterHt wrote:Hanco, volgens mij zag ik afgelopen zaterdag je teamgenoot Hans in de wedstrijd Hiltex 2 - PSV Dammen gele oordopjes dragen. Kan je dit bevestigen? Was het een goede remise [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Dat klopt Peter! En Hans is onze topscorer! Het viel me afgelopen zaterdag voor het eerst op, die gele Ohropax-duikersdopjes in zijn oren.
Misschien een mooie truc in de laatste ronde tegen IJmuiden, om ons hele team met die dingen te laten spelen?
Ik denk dat die Martin van Dijk gillend opgeeft, zonder maar een zet te doen.

Guest
Posts: 366
Joined: Mon Sep 29, 2003 23:11

Post by Guest » Tue Nov 18, 2003 23:08

Hanco Elenbaas wrote: In de toekomst zullen we vaker worden geconfronteerd met dit soort voorvallen. Ik vraag me zelfs af wat er op een gegeven moment nog te doen valt tegen zaken als remote viewing en ingebouwde chips.
Daarom is dit zeker geen onzindraad.
Ik dank je clubgenoot dat hij de draad heeft geopend.
Het speculatieve deel van deze draad is vrij waardeloos. maar met betrekking tot de invloed van nieuwe technologieen heb je gelijk.

Wist je dat er al vrij lang (~18 maanden) een PC bril bestaat? Ontwikkeld door een startup voortgekomen uit MIT. Heel mooi ding met een bijzonder apart toetsenbord. Kun je met duim en wijsvinger bedienen en past in de palm van je hand.

Uiteraard is er nog geen markt voor. Maar het dient meer als experimenteergebied voor technologieen. Met name de microdisplay in de bril is boeiend voor tal van applicaties.

Mochten mensen geinteresseerd zijn om zo'n ding te kopen dan zoek ik het even op. Flits in je bril is toch wel aardig...

Verder is de blackberry zich ook snel ah ontwikkelen tot multifunctionele microcomputer. En tot slot is ook de "foldable flat display" een interessant technologisch snufje. Je monitor in je achterzak??

Koops
Posts: 459
Joined: Fri Oct 10, 2003 20:58

Post by Koops » Wed Nov 19, 2003 10:09

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote: In de toekomst zullen we vaker worden geconfronteerd met dit soort voorvallen. Ik vraag me zelfs af wat er op een gegeven moment nog te doen valt tegen zaken als remote viewing en ingebouwde chips.
Daarom is dit zeker geen onzindraad.
Ik dank je clubgenoot dat hij de draad heeft geopend.
Het speculatieve deel van deze draad is vrij waardeloos. maar met betrekking tot de invloed van nieuwe technologieen heb je gelijk.

Wist je dat er al vrij lang (~18 maanden) een PC bril bestaat? Ontwikkeld door een startup voortgekomen uit MIT. Heel mooi ding met een bijzonder apart toetsenbord. Kun je met duim en wijsvinger bedienen en past in de palm van je hand.

Uiteraard is er nog geen markt voor. Maar het dient meer als experimenteergebied voor technologieen. Met name de microdisplay in de bril is boeiend voor tal van applicaties.

Mochten mensen geinteresseerd zijn om zo'n ding te kopen dan zoek ik het even op. Flits in je bril is toch wel aardig...

Verder is de blackberry zich ook snel ah ontwikkelen tot multifunctionele microcomputer. En tot slot is ook de "foldable flat display" een interessant technologisch snufje. Je monitor in je achterzak??

De damsport heeft geen dopingcontrole nodig maar een metaaldetector.

User avatar
Teun van de Krol
Posts: 152
Joined: Wed May 14, 2003 16:06
Location: Waddinxveen

Post by Teun van de Krol » Wed Nov 19, 2003 10:30

Koops wrote: De damsport heeft geen dopingcontrole nodig maar een metaaldetector.

En daar krijg je een prijs voor [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Ruud van Drunen
Posts: 11
Joined: Wed Nov 19, 2003 09:03

Oordopjes

Post by Ruud van Drunen » Wed Nov 19, 2003 10:57

Even een klein testje, 'k Had zojuist een bericht opgesteld, druk op preview en pffffs weg tekst. Fijn.

Ruud van Drunen
Posts: 11
Joined: Wed Nov 19, 2003 09:03

Oordopjes

Post by Ruud van Drunen » Wed Nov 19, 2003 11:58

't Is misschien maar goed dat mijn eerste reactie na gebruik van "de preview" mogelijkheid niet voor het nageslacht bewaard is gebleven.

Hobbyisten,

Wat een onverkwikkelijke zaak. Op basis van roddel en achterklap wordt hier in dit forum door een aantal scribenten "in broad daylight" een karaktermoord gepleegd die, bij mijn weten, zijn weerga in de damsport niet kent. De affaire Tjalling Goedemoed, waarover terecht zoveel verontwaardiging bestaat, kan mijns inziens niet in de schaduw staan van dit "Oordoppen Gekrakeel". Er bestaat slechts een oude onbewezen verdenking tegen Ben Meeren, welke door de beschuldigde zelf in een open brief als volgt weerlegd is (is gepubliceerd in het mededelingenblad van de provinciale dambond Zuid-Holland Zuid):

Open brief Ben Meeren / Lid van Constant-Charlois Rotterdam

Het is mij de laatste weken, tot mijn niet geringe teleurstelling, duidelijk geworden dat een oud gerucht rondom mijn integriteit opnieuw de ronde doet. Ik zou tijdens mijn partijen gebruik maken van elektronische apparatuur waarmee ik op afstand in verbinding zou staan met een sterk damprogramma dat mij behulpzaam zou zijn bij het vinden van de sterkste voortzettingen. Mede door het gebruik van de onvoltooid verleden toekomende tijd in deze laatste zin, tracht ik u duidelijk te maken, dat ik deze ongefundeerde aantijging met kracht van de hand wijs. Ik beschik namelijk niet over het karakter, de hardware, laat staan over de kennis om zo’n ingenieus plan in praktijk te brengen. Wel ben ik me ervan bewust dat de oorsprong van deze sappige roddel te vinden is bij een gebeurtenis, die twee jaar geleden, tijdens het Ordina Opendamtoernooi te Nijmegen, plaatsvond. Ik was dit toernooi met een klinkend resultaat begonnen, winst op Sven Winkels en Tanja Baljakina, waarna ik tegen Valneris opnieuw het juiste tegenspel dreigde te vinden. Op een gegeven moment hoorde mijn illustere tegenstander vreemde piepgeluidjes, afkomstig van mijn “walk/talk systeemâ€? dat aan mijn mobiele telefoon bevestigd zat (Vanwege mijn bedrijf moet ik altijd bereikbaar zijn, ook “handsfreeâ€? in de auto) Hij vertrouwde het niet en eiste, via de arbiter Henk van de Vegte, dat ik mijn “zakjapannerâ€? zou deactiveren, een eis waaraan ik onthutst gehoor gaf. Aangedaan door zoveel wantrouwen, was het niet verwonderlijk dat mijn verweer een onoverkomelijke aderlating had ondergaan en dat mijn nederlaag slechts een kwestie van tijd zou zijn. Er verschenen artikelen in de media en op het internet werd deze aangelegenheid driftig becommentarieerd. En al die tijd hield ik mij, mede op advies van derden, op de achtergrond. In plaats van olie op het vuur te gooien, leek het mij beter om de affaire dood te laten bloeden. Een handelswijze waar ik nu spijt van heb. Natuurlijk had ik, in plaats van te vertrouwen op de zalvende werking van de tijd, mijn eer en goede naam tot het uiterste toe moeten verdedigen, ik had immers een schoon geweten, bewijs voor mijn vermeende malversatie was er al helemaal niet. Ik ben nu een goed jaar vanuit het Brabantse verhuisd en in de tussentijd lid geworden van Constant-Charlois Rotterdam, waar ik mij dit seizoen middels plaatsingswedstrijden voor het eerste tiental heb gekandideerd; daarnaast ben ik tot veler verrassing clubkampioen geworden. Resultaten waarmee ik bij mijn clubgenoten, tot voor kort, respect had afgedwongen. Echter, nu het roddelcircuit zich opnieuw laat gelden en er zowel binnen als buiten mijn vereniging openlijk aan mijn damcapaciteiten wordt getwijfeld, lijkt het mij wenselijk middels deze brief een poging te wagen één en ander te ontzenuwen. Temeer daar ik het komende seizoen ook in de hoofdklasse van Zuid-Holland Zuid zal meespelen en ik door mijn toekomstige tegenstanders niet constant met scheve ogen wil worden aangekeken. Alles wat ik van u vraag is zonder vooroordeel tegen mij in het strijdperk te treden. Ikzelf zal mijn uiterste best doen geen aanleiding te geven tot verdere speculaties. De damsport is voor mij een aangename intellectuele liefhebberij waarin geen plaats is voor wantrouwen en bedrog.

Mijns inziens een aannemelijk verklaring. Het bestuur van Constant Charlois Rotterdam heeft de zaak nog verder onderzocht (dit heeft zich trouwens allemaal in september 2003 afgespeeld) en de navolgende nadere toelichting van Ben Meeren gekregen:


"Beste Ruud,

Hiermee reageer ik op de vragen die je mij vanmiddag telefonisch hebt gesteld maar aanleiding van het e-mailtje wat je van Angelo de Bruijn had ontvangen.

De oordopjes draag ik omdat die het omgevingsgeluid dempen als ik aan het dammen ben of aan mijn administratie werk en ik me goed wil concentreren. Ik droeg ze al op mijn vroegere werkkring bij de Coca Cola. Ze werden zo'n 10 jaar geleden door dit bedrijf verstrekt aan het personeel omdat men anders doof werd van het gekletter van duizenden flessen die over de banden liepen. Ze werden aan de Coca Cola Company geleverd door een bedrijf in Dongen, genaamd Groeneveld Elcea BV, De Hak 21 te Dongen, telefoon 0162-372525. Deze oordoppen werden destijds aangemeten door dit bedrijf precies naar de binnenkant van je oren. Eerst werd er een soort wasafdruk gemaakt. De doppen passen alleen in de oren van degene die ze aangemeten heeft gekregen. De dop van je linker oor past niet in je rechteroor en omgekeerd. Nu zo'n 10 jaar later, passen deze oordoppen niet exact meer omdat de vorm van de binnenkant van mijn oren ietje veranderd is. Daarom zal ik nieuwe moeten laten maken. Ik heb bovenstaand bedrijf gebeld en kreeg te horen dat ze deze dopjes van hard kunsstof niet meer maken, maar dat ze nu siliconwenmateriaal gebruiken. Dzeze kunststof oordoppen zitten prettiger dan watjes met cellofaan eromheen, want die veroorzaken jeuk. Op de andere vraag (oftewel verzoek) of ik de mobiele telefoon op tafel wil leggen tijden het dammen: Dat wil ik wel doen, maar als ik hem niet bij me heb gaat dat wat moeilijker. groeten, Ben Meeren."

Een goed verstaander heeft uit de laatste reactie begrepen dat Ben in afwachting is van een nieuwe set oordoppen en dat hij nu meestal gebruik maakt van gewone oordoppen die je bij elke drogisterij kunt kopen. Ikzelf heb de twijfelachtige eer gehad om de "verdachte" oordoppen, voorafgaande aan een interne wedstrijd, in mijn handen te mogen houden en heb toen geen zendertje(s) kunnen ontdekken.

Ik ben van mening dat excuses aan Ben's adres zeker op z'n plaats zijn. We leven toch in een rechtstaat, waarin men onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is.

Ik werd vanochtend pas geattendeerd op het bestaan van dit gespreksonderwerp op dit forum en heb mij nog niet met het bestuur van Constant Charlois Rotterdam kunnen verstaan. Echter, ikzelf ben van mening dat elke toekomstige onheuse bejegening van Ben voor of tijdens een partij gespeeld in de Nationale Clubcompetitie, door ons met een protest tegemoet zal moeten worden getreden waarbij de winst,wegens het hinderen van de tegenstander, zal worden opgeeist.





-.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 19, 2003 13:01

Sorry Ruud,
Maar kun je nog één ding uitleggen?
Coca Cola en veelvuldig "boeren" zijn voor mij wel met elkaar in verband te brengen, maar hoe zit het met dat zeer frequente toiletbezoek?
Om de zet naar het toilet is toch erg vreemd?

Ruud van Drunen
Posts: 11
Joined: Wed Nov 19, 2003 09:03

Oordopjes

Post by Ruud van Drunen » Wed Nov 19, 2003 14:50

Goedemiddag Hanco,

Leuk gevonden, die correlatie tussen Cola en boeren. Echter, het is mij bekend dat Ben een "maagconditie" heeft en dat hij daar niets aan kan doen (sommige mensen hebben ook alles tegen). Wat zijn toiletfrequentie betreft, misschien een zwakke blaas? Ik weet wel dat ons clublid zijn hobby zeer serieus neemt en dat hij zich geregeld in het toilet opfrist om zich zo scherp mogelijk te houden.

Ook ik heb me natuurlijk afgevraagd of het mogelijk is om op de in dit forum besproken handelswijze fraude te plegen. Twee dingen lijken me dan overduidelijk: Ben's vrouw of een derde partij zou in het complot moeten zitten en Ben zelf zou met z'n mobiele telefoon met haar/hem in contact moeten staan; aangezien hij bereid is zijn mobieltje uitgeschakeld naast z'n bord neer te leggen, lijkt deze premisse mij hoogst twijfelachtig, temeer daar de inzet hier slechts een goed gespeelde dampartij betreft.
En dan heb ik het niet eens over het feit dat de kans op ontdekking levensgroot aanwezig is (hij zal toch het zetverloop met enige stemverheffing moeten inspreken, zie je het voor je en dat op de WC).

Wat verder nog voor Ben's onschuld pleit is het feit dat hij pas naar het toilet verdwijnt na zelf een zet te hebben gespeeld, niet nadat zijn tegenstander een zet heeft gedaan. Het moeten zo wel heel uitgebreide analyses zijn die "Truus"of "Flits" ophoesten (misschien een draagbaar nano-printertje, de techniek staat immers toch voor niets)

Serieus Hanco, als ik Ben zou zijn dan zou ik een poging wagen het kwaadspreken met wortel en tak uit te roeien; anders gezegd:
Voor de Protest(Tucht)commissie met die paranoïde geesten.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Oordopjes

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 19, 2003 18:07

Ruud van Drunen wrote:Goedemiddag Hanco,

Leuk gevonden, die correlatie tussen Cola en boeren. Echter, het is mij bekend dat Ben een "maagconditie" heeft en dat hij daar niets aan kan doen (sommige mensen hebben ook alles tegen). Wat zijn toiletfrequentie betreft, misschien een zwakke blaas? Ik weet wel dat ons clublid zijn hobby zeer serieus neemt en dat hij zich geregeld in het toilet opfrist om zich zo scherp mogelijk te houden.

Ook ik heb me natuurlijk afgevraagd of het mogelijk is om op de in dit forum besproken handelswijze fraude te plegen. Twee dingen lijken me dan overduidelijk: Ben's vrouw of een derde partij zou in het complot moeten zitten en Ben zelf zou met z'n mobiele telefoon met haar/hem in contact moeten staan; aangezien hij bereid is zijn mobieltje uitgeschakeld naast z'n bord neer te leggen, lijkt deze premisse mij hoogst twijfelachtig, temeer daar de inzet hier slechts een goed gespeelde dampartij betreft.
En dan heb ik het niet eens over het feit dat de kans op ontdekking levensgroot aanwezig is (hij zal toch het zetverloop met enige stemverheffing moeten inspreken, zie je het voor je en dat op de WC).

Wat verder nog voor Ben's onschuld pleit is het feit dat hij pas naar het toilet verdwijnt na zelf een zet te hebben gespeeld, niet nadat zijn tegenstander een zet heeft gedaan. Het moeten zo wel heel uitgebreide analyses zijn die "Truus"of "Flits" ophoesten (misschien een draagbaar nano-printertje, de techniek staat immers toch voor niets)

Serieus Hanco, als ik Ben zou zijn dan zou ik een poging wagen het kwaadspreken met wortel en tak uit te roeien; anders gezegd:
Voor de Protest(Tucht)commissie met die paranoïde geesten.
Dank je Ruud,
Dankzij de Mindsports Arena en van wat anderen me over je verteld hebben ken ik je als een oprechte kerel.
Wim Winter van IJmuiden ken ik al dertig jaar en ook Wim is een goudeerlijke vent.
De grote fout die Ben heeft gemaakt is dat hij zich veel te lang heeft stilgehouden, zoals hij zelf al schreef:

Er verschenen artikelen in de media en op het internet werd deze aangelegenheid driftig becommentarieerd. En al die tijd hield ik mij, mede op advies van derden, op de achtergrond. In plaats van olie op het vuur te gooien, leek het mij beter om de affaire dood te laten bloeden. Een handelswijze waar ik nu spijt van heb. Natuurlijk had ik, in plaats van te vertrouwen op de zalvende werking van de tijd, mijn eer en goede naam tot het uiterste toe moeten verdedigen, ik had immers een schoon geweten, bewijs voor mijn vermeende malversatie was er al helemaal niet.

Middels deze draad heeft Ben Meeren eindelijk de gelegenheid gekregen en genomen zich te verdedigen.
Wees zo vriendelijk Ben te feliciteren met zijn knappe oproloverwinning op de Kampioen van Noord-Holland!

Vraagje
Posts: 858
Joined: Sat Oct 18, 2003 11:45

Re: Oordopjes

Post by Vraagje » Wed Nov 19, 2003 18:56

Ruud van Drunen wrote:Goedemiddag Hanco,

Leuk gevonden, die correlatie tussen Cola en boeren. Echter, het is mij bekend dat Ben een "maagconditie" heeft en dat hij daar niets aan kan doen (sommige mensen hebben ook alles tegen). Wat zijn toiletfrequentie betreft, misschien een zwakke blaas? Ik weet wel dat ons clublid zijn hobby zeer serieus neemt en dat hij zich geregeld in het toilet opfrist om zich zo scherp mogelijk te houden.

Ook ik heb me natuurlijk afgevraagd of het mogelijk is om op de in dit forum besproken handelswijze fraude te plegen. Twee dingen lijken me dan overduidelijk: Ben's vrouw of een derde partij zou in het complot moeten zitten en Ben zelf zou met z'n mobiele telefoon met haar/hem in contact moeten staan; aangezien hij bereid is zijn mobieltje uitgeschakeld naast z'n bord neer te leggen, lijkt deze premisse mij hoogst twijfelachtig, temeer daar de inzet hier slechts een goed gespeelde dampartij betreft.
En dan heb ik het niet eens over het feit dat de kans op ontdekking levensgroot aanwezig is (hij zal toch het zetverloop met enige stemverheffing moeten inspreken, zie je het voor je en dat op de WC).

Wat verder nog voor Ben's onschuld pleit is het feit dat hij pas naar het toilet verdwijnt na zelf een zet te hebben gespeeld, niet nadat zijn tegenstander een zet heeft gedaan. Het moeten zo wel heel uitgebreide analyses zijn die "Truus"of "Flits" ophoesten (misschien een draagbaar nano-printertje, de techniek staat immers toch voor niets)

Serieus Hanco, als ik Ben zou zijn dan zou ik een poging wagen het kwaadspreken met wortel en tak uit te roeien; anders gezegd:
Voor de Protest(Tucht)commissie met die paranoïde geesten.
Op zich klinkt het verhaal van BM niet onaannemelijk. Is dat verhaal van Coca Cola nagetrokken? Houdt hij er wel rekening meer dat een mobieltje dat hij aan heeft staan af kan gaan tijdens de partij???

Wat betreft de reactie van BM op het gebeuren in Nijmegen, waarom heeft hij niet tegen de organisatie gezegd dat ze hem met rust moeten laten of gewoon geweigerd verder te spelen. Als ze bij mij zo'n beschuldiging hadden neergelegd terwijl ik onschuldig was had ik het wel geweten...

Enne, over zetten inspreken, we kennen ook nog zoiets als SMS, dus dat lijkt me geen argument. Een mobieltje op tafel leggen zegt ook niet alles, zo duur zij die dingen niet. En waarom UITGESCHAKELD naast zijn bord, of zijn mobiel soms zelfs niet bij zich hebben? Hij moest toch bereikbaar zijn voor zijn werk?

Eddie van de Acker
Posts: 180
Joined: Sun Oct 19, 2003 13:59

Post by Eddie van de Acker » Wed Nov 19, 2003 18:59

Ik ben blij dat de juiste toedracht uiteindelijk toch gepubliceerd is. Enkel het Nijmegenverhaal vernam ik totnogtoe, zonder te horen dat er achteraf in feite niets aan de hand was. Zo komen de geruchten in de wereld.
En verder knap van Ben, dat hij zijn spelpeil zo heeft weten te verbeteren.

Dolly's brother
Posts: 633
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:36

Post by Dolly's brother » Wed Nov 19, 2003 19:51

Mijn excuses voor deze negatieve publiciteit, maar ik heb vooral geïnformeerd en niet bekritiseerd. De dingen die misschien wel als kritiek beschouwd kunnen worden, zijn zaken die ik waargenomen heb tijdens de partij. Ook heb ik gevraagd om reacties over wat zich precies in Nijmegen heeft afgespeeld. Daarbij heb ik bewust vermeld dat ik reacties liever via mijn e-mailadres had binnengekregen.

Ik hoop dat dhr. Meeren voortaan zonder enige argwaan van zijn tegenstanders zijn partijen kan spelen. Ik raad hem echter aan om ervoor zorg te dragen dat zijn tegenstanders die argwaan ook niet KUNNEN krijgen. Dus vraag ik me af in hoeverre die oordopjes van belang zijn voor zijn concentratie. Tijdens een wedstrijd is het doorgaans namelijk muisstil.

Met vriendelijke groet,

Martin van Dijk

ZevenInEenKlap
Posts: 461
Joined: Wed Oct 29, 2003 17:20

Post by ZevenInEenKlap » Thu Nov 20, 2003 00:20

Hanco Elenbaas wrote: Nou, ik vind het op het eerste gezicht een nogal krachtige oprolpartij.
Foutloos gespeeld door wit volgens Truus? Nauwelijks nagedacht?
De acht man die kort geleden door M. B. van Dijk zijn ingemaakt in het Kampioenschap van Noord-Holland zullen bewonderend toekijken.
Waarom heb je de kundige arbiter G. N. Berbee niet ingeschakeld Martin? Je kende de voorgeschiedenis van je tegenstander en oordopjes toch?
Nou, ik wil niet opscheppen, of afdoen aan de prestatie van Martin, maar het is mogelijk om Martin van Dijk te verslaan hoor.
Ik heb het dit jaar al 2 keer gedaan, (brunssum, competitie) en ik ben verre van een goeie speler, ik wil nog wel eens weggespeeld worden door 1050 spelers. Ben van Meeren kan dus best een uitschieter hebben gehad, zoals ik dit hele jaar al heb:)
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy

User avatar
DeletedProfile
Posts: 179
Joined: Sat Sep 20, 2003 11:04

Post by DeletedProfile » Thu Nov 20, 2003 22:37

400 rating punten stijgen?
en dan een rating van 1050 hebben?
en dan zeggen dat je lang niet gespeeld hebt? volgens mij verlies je dan niet zoveel rating. Zeker gezien de leeftijd is dit een uiterst dubieus verhaal. Mensen die niet actief zijn van oudere leeftijd verliezen rating maar zakken nooit en te nimmer naar de 600. Dan is het iemand die nooit heeft kunnen dammen en nooit een rating hoger dan 800 had.
En die man heeft wel alles tegen zeg...jeetje, ik denk opeens aan singh farma

Vraagje
Posts: 858
Joined: Sat Oct 18, 2003 11:45

Post by Vraagje » Thu Nov 20, 2003 23:02

Vandaag zat ik me het verhaal nog eens te overdenken en het bevreemd me toch dat iemand die een zodanig belangrijke positie heeft in zijn bedrijf dat hij ook tijdens zijn partijen telefonisch bereikbaar moet zijn niet voor zichzelf opkomt als hij van valsspelen wordt beschuldigd.

Aan de andere kant: je had het over opfrissen, het klopt inderdaad wel dat het beeld dat me voor ogen staat vooral een BM bij de wastafel is en niet een BM die in of uit een toilethokje gaat, dus dat pleit wel voor hem.

Post Reply