Hmmm, bij Samson dammen denk ik toch aan een belgische pluche hond die praat en damt.....hans andriessen wrote: Dan maar: Samsondammen?
Naam demotiedammen
-
Ha, ha. Maar ach, zolang hij zijn tegenstander niet afleidt .......Mark Hees wrote:Hmmm, bij Samson dammen denk ik toch aan een belgische pluche hond die praat en damt.....hans andriessen wrote: Dan maar: Samsondammen?
(Onbedoelde) associaties komen wel meer voor. Bij de naam Alexia schijn je ook te kunnen denken aan een buitenechtelijke dochter van P.B. Dat weerhoudt het koningshuis blijkbaar niet.
Zou Gert het samsondammen niet willen sponseren?
Misschien zijn groep K3 wel (hij is de manager). Moet de jonge jeugd (en dan vooral de meisjes) toch wel aanspreken.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]hans andriessen wrote:Ha, ha. Maar ach, zolang hij zijn tegenstander niet afleidt .......Mark Hees wrote:Hmmm, bij Samson dammen denk ik toch aan een belgische pluche hond die praat en damt.....hans andriessen wrote: Dan maar: Samsondammen?
(Onbedoelde) associaties komen wel meer voor. Bij de naam Alexia schijn je ook te kunnen denken aan een buitenechtelijke dochter van P.B. Dat weerhoudt het koningshuis blijkbaar niet.
-
En Samson spreekt jou(w leeftijdsgroep) aan [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Mark Hees wrote:Misschien zijn groep K3 wel (hij is de manager). Moet de jonge jeugd (en dan vooral de meisjes) toch wel aanspreken.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]hans andriessen wrote:Ha, ha. Maar ach, zolang hij zijn tegenstander niet afleidt .......Mark Hees wrote: Hmmm, bij Samson dammen denk ik toch aan een belgische pluche hond die praat en damt.....
Dat wordt dus wel wat.
Ehhh, ik denk het niet. Misschien binnekort mijn dochtertje, maar ook dat duurt nog wel even.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]hans andriessen wrote: En Samson spreekt jou(w leeftijdsgroep) aan [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
-
Klopt dus precies: een half zo zware dam [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Even wat statistieken die een significante aanwijzing geven van het dalende winstpercentage.
Nk 1970-1980 winstpercentage gem 48,8%
Nk 1981-1990 ,, 41,1 %
Nk 1991-2000 ,, 32,1 %
Zie ook de eerste 10 nks die gespeeld zijn vanaf 1911:
winstpercentage 63,65 %
Dit alles lijkt mij reden voor onderzoek. Ik zoek gegevens hiervoor en doe een oproep. De meeste forumbezoekers zullen ook in clubverband aktief zijn. Graag verneem ik van hen de winstpercentage in die clubkampioenschappen. Deze gegevens weeg ik mee in het totaaloverzicht. Ik onderzoek:
nks
provinciale kampioenschappen
jeugdkampioenschappen
bekerwedstrijden
distriktskampioenschappen
nk visueel gehandicapten
open toernooien
recreatieve toernooien
resultaten wilde dambonden
Nk 1981-1990 ,, 41,1 %
Nk 1991-2000 ,, 32,1 %
winstpercentage 63,65 %
Dit alles lijkt mij reden voor onderzoek. Ik zoek gegevens hiervoor en doe een oproep. De meeste forumbezoekers zullen ook in clubverband aktief zijn. Graag verneem ik van hen de winstpercentage in die clubkampioenschappen. Deze gegevens weeg ik mee in het totaaloverzicht. Ik onderzoek:
nks
jeugdkampioenschappen
bekerwedstrijden
nk visueel gehandicapten
open toernooien
recreatieve toernooien
ff een paar opmerkingen:Urker wrote:Even wat statistieken die een significante aanwijzing geven van het dalende winstpercentage.
Nk 1981-1990 ,, 41,1 %
Nk 1991-2000 ,, 32,1 %
winstpercentage 63,65 %
nks
jeugdkampioenschappen
bekerwedstrijden
nk visueel gehandicapten
open toernooien
recreatieve toernooien
1. Verkeerde thread
2. Met statistiek kun je bewijzen wat je wilt. Er is hier al hele threads volgekalkt met statistieken die maar net bewijzen wat men wilt. Zo is tijdens de 3-0 NK's het winstpercentage omhoog gegaan, maar door een 10 jaar spanne te nemen, werd er weer gezegd dat het % omlaag gegaan was.
-
Gezien het probleem zich voordoet in de top, lijkt het me zinvol om de WKS, NKS, en de partijen van de ereklasse niet mee te tellen.... dan weet je toch wat het remisepercentage onder de normale stervelingen is.... en misschien is dat gezeur over die remisemarge dan ook wel afgelopen.... oh ja, antidammen is ook wel een goede naam i.p.v. killer dam.Urker wrote:Even wat statistieken die een significante aanwijzing geven van het dalende winstpercentage.
Nk 1981-1990 ,, 41,1 %
Nk 1991-2000 ,, 32,1 %
winstpercentage 63,65 %
nks
jeugdkampioenschappen
bekerwedstrijden
nk visueel gehandicapten
open toernooien
recreatieve toernooien
- Hanco Elenbaas
-
Waarom zo flauw Hanco, ik post toch onder eigen naam??Hanco Elenbaas wrote:Die Killereindspelletjes zijn leuk hoor Momo, niet zo denigrerend doen!Edwin Twiest wrote:oh ja, antidammen is ook wel een goede naam i.p.v. killer dam.
en die eindspelletjes zijn best leuk.... maar in het gewone echte dammen zijn de varianten toch vele malen mooier!!!
Heb de laatste partij flits en truus een hele zooi partijen laten analyseren.... het remiseprobleem zit toch echt in het menselijk falen... men weet gewoon te weinig om een pot te kunnen winnen..... heb geen statistieken, maar iedereen met flits en/of truus kan dit checken....
- Hanco Elenbaas
Daar heb je wel gelijk in. Maar daar staat tegenover dat de late middenspelen bij Killer weer veel moeilijker en daardoor mooier zijn!Edwin Twiest wrote: en die eindspelletjes zijn best leuk.... maar in het gewone echte dammen zijn de varianten toch vele malen mooier!!!
Jouw oud-clubgenoot Wieger Wesselink schreef dat je gewoon een paar jaar een NK Killer naast een NK remisedammen moet organiseren en Wieger was ervan overtuigd dat in no time vrijwel alle topspelers voor Killer zullen kiezen.
- Hanco Elenbaas
Paul Oudshoorn en Hans van den Heuvel van Hiltex zijn het roerend met jou eens.Edwin Twiest wrote: en die eindspelletjes zijn best leuk.... maar in het gewone echte dammen zijn de varianten toch vele malen mooier!!!
Heb de laatste partij flits en truus een hele zooi partijen laten analyseren.... het remiseprobleem zit toch echt in het menselijk falen... men weet gewoon te weinig om een pot te kunnen winnen..... heb geen statistieken, maar iedereen met flits en/of truus kan dit checken....
Zij willen niets te maken hebben met Killer. Volgens Paul moet de bedenktijd juist worden uitgebreid om het winstpercentage omhoog te halen. Paul denkt dat twee uur voor 50 zetten te weinig is om de moeilijke eindspelen in winst om te zetten... En Paul zit in de denktank van Pieter Hildering.