Och, als de plusjes en minnetjes bij gelijk eindigen gaan tellen als het aantal overwinningen niet afwijkend is, dan kan ik me er wel in vinden.Bert Zwart wrote:de puntentelling is niet belangrijk.
Maar alleen in toernooien, niet in (WK-)matches.
Ongeveer tien jaar zo goed als van de drank af......Dat klopt niet helemaal Hanco.Hanco Elenbaas wrote:Inderdaad was Slawa enigszins dronken toen hij tegen jou in dat zetje liep een jaar of 25 geleden (hoe kan het ook anders als een speler van zijn niveau zoiets simpels niet ziet?), maar dankzij Galina is hij al ongeveer tien jaar zo goed als van de drank af.
Dat Slawa zich 7 ½ jaar geleden nog tegoed deed aan alcohol heeft hij twee jaar geleden vergeten te vermelden. Beter dat Galina en Aleksej dat niet te horen krijgen. Er is ook nog een incident geweest tijdens het WK 2001 in Moskou, waar Slawa toeschouwer was.Danny Staal wrote:Ongeveer tien jaar zo goed als van de drank af......Dat klopt niet helemaal Hanco.Hanco Elenbaas wrote:Inderdaad was Slawa enigszins dronken toen hij tegen jou in dat zetje liep een jaar of 25 geleden (hoe kan het ook anders als een speler van zijn niveau zoiets simpels niet ziet?), maar dankzij Galina is hij al ongeveer tien jaar zo goed als van de drank af.
Tijdens het WK kandidaten 1997 te Stadskanaal had ik Slawa 1 dag in huis. Hij kwam 's avonds (zwaar) dronken aan. 's Ochtends hoefde hij geen ontbijt, maar heeft wel 4 halve liters weggetankt. Desondanks wist hij nog aardig te sneldammen. Hij kan dus maximaal 7,5 jaar "zo goed als" van de drank af zijn. Maar misschien is jouw definitie van "zo goed als van de drank af" wel anders.
Maar goed, de topic gaat over "luisteren naar toppers" en niet over Slawa.
De reacie van het "bondsraadlid" is erg merkwaardig. Geeft maar weer eens aan dat er niet geluisterd wordt. Terwijl de stelling van Erno toch zeer interessant is.
Goed zo Bert, now you're talking! Maar ruim een halve eeuw geleden zei men dat ook al, wij hebben mensen nodig die de daad bij het woord voegen. Veel remises zijn niet goed voor ons imago. Eindeloos praten over iets nieuws en nooit iets doen (dit bedoel ik niet persoonlijk, maar ik doel op de damwereld in het algemeen) maakt het er niet beter op. Een probleem analyseren, oplossingen verzinnen en vooral die oplossingen toepassen maakt een betere indruk. Ik hoop je nog een keer te zien in Delft bij het komende toptoernooi. Daar doen we opnieuw iets nieuws.Bert Zwart wrote:Dan is het tijd voor iets nieuws!