Luisteren naar toppers

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jun 21, 2005 09:01

Bert Zwart wrote:de puntentelling is niet belangrijk.
Och, als de plusjes en minnetjes bij gelijk eindigen gaan tellen als het aantal overwinningen niet afwijkend is, dan kan ik me er wel in vinden.
Maar alleen in toernooien, niet in (WK-)matches.

Danny Staal

Post by Danny Staal » Tue Jun 21, 2005 10:43

Hanco Elenbaas wrote:Inderdaad was Slawa enigszins dronken toen hij tegen jou in dat zetje liep een jaar of 25 geleden (hoe kan het ook anders als een speler van zijn niveau zoiets simpels niet ziet?), maar dankzij Galina is hij al ongeveer tien jaar zo goed als van de drank af.
Ongeveer tien jaar zo goed als van de drank af......Dat klopt niet helemaal Hanco.
Tijdens het WK kandidaten 1997 te Stadskanaal had ik Slawa 1 dag in huis. Hij kwam 's avonds (zwaar) dronken aan. 's Ochtends hoefde hij geen ontbijt, maar heeft wel 4 halve liters weggetankt. Desondanks wist hij nog aardig te sneldammen. Hij kan dus maximaal 7,5 jaar "zo goed als" van de drank af zijn. Maar misschien is jouw definitie van "zo goed als van de drank af" wel anders.

Maar goed, de topic gaat over "luisteren naar toppers" en niet over Slawa.
De reacie van het "bondsraadlid" is erg merkwaardig. Geeft maar weer eens aan dat er niet geluisterd wordt. Terwijl de stelling van Erno toch zeer interessant is.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jun 21, 2005 11:52

Danny Staal wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Inderdaad was Slawa enigszins dronken toen hij tegen jou in dat zetje liep een jaar of 25 geleden (hoe kan het ook anders als een speler van zijn niveau zoiets simpels niet ziet?), maar dankzij Galina is hij al ongeveer tien jaar zo goed als van de drank af.
Ongeveer tien jaar zo goed als van de drank af......Dat klopt niet helemaal Hanco.
Tijdens het WK kandidaten 1997 te Stadskanaal had ik Slawa 1 dag in huis. Hij kwam 's avonds (zwaar) dronken aan. 's Ochtends hoefde hij geen ontbijt, maar heeft wel 4 halve liters weggetankt. Desondanks wist hij nog aardig te sneldammen. Hij kan dus maximaal 7,5 jaar "zo goed als" van de drank af zijn. Maar misschien is jouw definitie van "zo goed als van de drank af" wel anders.

Maar goed, de topic gaat over "luisteren naar toppers" en niet over Slawa.
De reacie van het "bondsraadlid" is erg merkwaardig. Geeft maar weer eens aan dat er niet geluisterd wordt. Terwijl de stelling van Erno toch zeer interessant is.
Dat Slawa zich 7 ½ jaar geleden nog tegoed deed aan alcohol heeft hij twee jaar geleden vergeten te vermelden. Beter dat Galina en Aleksej dat niet te horen krijgen. Er is ook nog een incident geweest tijdens het WK 2001 in Moskou, waar Slawa toeschouwer was.
Waar het mij vooral om gaat is de onwaarheid uit de wereld te helpen dat Slawa tijdens zijn werkzaamheden als secondant van Tsjizjov dronken is, zoals de grappenmaker Eric van D. jullie probeert wijs te maken. Het lijkt op een poging tot broodroof, zonder dat het misschien zo bedoeld is.

Dat bondsraadlid dat niks te maken wou hebben met Erno's opmerking, wie was dat?

anoniempje

Post by anoniempje » Tue Jun 21, 2005 12:57

off topic, maar kort en krachtig

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Tue Jun 21, 2005 14:16

anoniempje wrote:
off topic, maar kort en krachtig
Vooral grappig van Bert. Ik heb er ook nog eentje:
dammen is niet belangrijk.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Jun 21, 2005 15:04

om van dat hele gedoe over spelhervormingen af te zijn: richt gewoon een alternatieve bond op en organiseer wedstrijden. Rapid, demotie, canadees en nog veel meer. Als er een markt voor is zal dat zeker succesvol zijn. Nieuw elan noemen we dat, niet wachten tot de conservatieven van mening veranderen want dat wordt nooit iets. Kom op Henk, neem je schrijfblok mee naar het strand en werk dit uit. Bondswedstrijden van de nieuwe bond graag op zondag. Waar kan ik me aanmelden?

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Fri Jun 24, 2005 14:30

Af en toe zie en hoor ik Kees Thijssen dampartijen analyseren. Regelmatig hoor ik hem daarbij roepen: "Dammen is remise".

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Jun 24, 2005 14:34

Dan is het tijd voor iets nieuws!

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Fri Jun 24, 2005 21:45

Bert Zwart wrote:Dan is het tijd voor iets nieuws!
Goed zo Bert, now you're talking! Maar ruim een halve eeuw geleden zei men dat ook al, wij hebben mensen nodig die de daad bij het woord voegen. Veel remises zijn niet goed voor ons imago. Eindeloos praten over iets nieuws en nooit iets doen (dit bedoel ik niet persoonlijk, maar ik doel op de damwereld in het algemeen) maakt het er niet beter op. Een probleem analyseren, oplossingen verzinnen en vooral die oplossingen toepassen maakt een betere indruk. Ik hoop je nog een keer te zien in Delft bij het komende toptoernooi. Daar doen we opnieuw iets nieuws.

Post Reply