Toernooibase....
Toernooibase....
Grote compimenten voor de maker van deze site Piet Bouma...
Vul de uitslagen in voor je eigenclub...
http://toernooibase.kndb.nl/indexgoed.php
Komt allen en vul in!!!
Vul de uitslagen in voor je eigenclub...
Komt allen en vul in!!!
- Eric Sanders
Kijk zulke mensen hebben we voor de damsport nodig....!!
Ik hoop dat meerdere clubs zich als moderators zich aanmelden..
Denk dat vele mensen hier veel informatie terug kunnen vinden..>
Altijd al willen weten wat de tussenstand was in de onderlinge competitie van DC Leiden [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Altijd al willen weten wat de tussenstand was in de onderlinge competitie van DC Leiden [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
-
Om even hier op te reageren:Yabidooo wrote:Kijk zulke mensen hebben we voor de damsport nodig....!!
Tjalling Goedemoed benaderde mij om ook de Killer toernooien een plek te geven op de site.
Dat moet natuurlijk kunnen.
Voorlopig is daarvoor de Killer club aan de PFDB toegevoegd.
De Killer-match Kolk-Baba wordt hierop bijgehouden.
Het demotie-toernooi in Leiden wil Tjalling ook invoeren.
Het lukt (misschien door tijdgebrek) nog niet echt.
Voorlopig(?) staat er zelfs al een onderlinge competitie van de Killer club op de site. Waarschijnlijk zal deze nog even van naam veranderd moeten worden.
Overigens heb ik begrepen dat TjaliBaba voornemens is een echte Killer club op te richten. Dat is natuurlijk alleen maar toe te juichen!!
Inmiddels staan er al aardig wat toernooi-uitslagen in de Toernooibase van Piet Bouma. (Zie eventueel link in keuzekolom PFDB-site of de link in één van de berichten binnen dit onderwerp).
De uitslagen van de Open Zomercompetitie van Gorredijk van ronde 11 (dinsdag 19 juli) zijn gisteren ingevoerd.
Mooi is te zien hoe o.a. de virtuele rating meteen is aanpast.
Er is een nationale virtuele ratinglijst, maar deze kan ook per provincie worden bekeken.
Misschien is de Toernooibase-pagina even wennen.
Alles wat blauw is, is aan te klikken.
Zelf invoeren als moderator of zelf een toernooistand bekijken.
Wat willen we nog meer.
De uitslagen van de Open Zomercompetitie van Gorredijk van ronde 11 (dinsdag 19 juli) zijn gisteren ingevoerd.
Mooi is te zien hoe o.a. de virtuele rating meteen is aanpast.
Er is een nationale virtuele ratinglijst, maar deze kan ook per provincie worden bekeken.
Misschien is de Toernooibase-pagina even wennen.
Alles wat blauw is, is aan te klikken.
Zelf invoeren als moderator of zelf een toernooistand bekijken.
Wat willen we nog meer.
-
Mooi initiatief! Wat ik mis is een testmode, om met het systeem te kunnen experimenteren. Nu heb ik geen idee hoe het invoeren van gegevens in zijn werk gaat.
Om het invoeren van uitslagen te stimuleren zouden er bij een toernooi mooie html-pagina's kunnen worden gegenereerd met uitslagen-tabellen, die mensen voor hun website kunnen gebruiken. Daar is dringend behoefte aan, want zelfs op de site van de KNDB zijn geen fatsoenlijke archieven met toernooi-uitslagen te vinden.
Om het invoeren van uitslagen te stimuleren zouden er bij een toernooi mooie html-pagina's kunnen worden gegenereerd met uitslagen-tabellen, die mensen voor hun website kunnen gebruiken. Daar is dringend behoefte aan, want zelfs op de site van de KNDB zijn geen fatsoenlijke archieven met toernooi-uitslagen te vinden.
-
Beste Wieger,Wieger Wesselink wrote:Mooi initiatief! Wat ik mis is een testmode, om met het systeem te kunnen experimenteren. Nu heb ik geen idee hoe het invoeren van gegevens in zijn werk gaat.
Een testmode zou inderdaad een aanvulling zijn.
Echter alles kost tijd en ik heb ook nog een baan.....
Op zich heb ik vorig jaar al eens gesuggereerd dat ontwikkeling van een module met toernooitabellen (en tussentijdse ratingmodule) wel eens bij TU Eindhoven neergelegd kon worden.
Vanuit KNDB-zijde is er volgens mij geen enkele prioriteit.
Daarom zelf maar in het gat gesprongen.
Wat let je overigens om je aan te melden als gebruiker of zelfs als toernooibeheerder?? Je hebt vast nog wel ergens een toernooitabel met uitslagen liggen. Dan kun je gaan testen.
Je zou zelfs een fictief toernooi kunnen gaan invoeren en later weer verwijderen (dat is gewoon mogelijk, zonder dat je de database verknoeit. Wel staan gegevens dan gewoon even on-line).
Bij Tips en Tricks wordt een mogelijkheid beschreven toernooitabellen in een eigen website te integreren.
Op http://www.homepages.hetnet.nl/~pietbou/
en dan de link eindstanden, Bondscompetitie vervolgens PFDB 2004/2005 kun je een voorbeeldje zien.
Wat nog op mijn lange termijn To Do Listje staat, is om de website zo te maken, dat via variabele CSS-stylesheets een gebruiker z'n eigen layout m.b.t. lettertype, achtergrond, tonen van linken etc. kan instellen. Maar dat kan nog best een tijdje duren......
-
Ik had het idee dat het maken van een testmode niet zo veel werk is (gewoon een kleine kopie van het systeem draaien waar mensen naar hartelust in kunnen experimenteren). Het zou kunnen helpen om mensen zoals mij over de streep te trekken, want ik ben nu eenmaal niet snel geneigd om me officiëel aan te melden voor een systeem waar ik niets van weet. Of het nu nog mogelijk is om bij de TU/e software engineering opdrachten in te dienen weet ik niet, want ik ben niet meer als docent betrokken bij dat vak.Piet Bouma wrote: Beste Wieger,
Een testmode zou inderdaad een aanvulling zijn.
Echter alles kost tijd en ik heb ook nog een baan.....
Op zich heb ik vorig jaar al eens gesuggereerd dat ontwikkeling van een module met toernooitabellen (en tussentijdse ratingmodule) wel eens bij TU Eindhoven neergelegd kon worden.
Vanuit KNDB-zijde is er volgens mij geen enkele prioriteit.
Daarom zelf maar in het gat gesprongen.
Wat let je overigens om je aan te melden als gebruiker of zelfs als toernooibeheerder?? Je hebt vast nog wel ergens een toernooitabel met uitslagen liggen. Dan kun je gaan testen.
Je zou zelfs een fictief toernooi kunnen gaan invoeren en later weer verwijderen (dat is gewoon mogelijk, zonder dat je de database verknoeit. Wel staan gegevens dan gewoon even on-line).
Bij Tips en Tricks wordt een mogelijkheid beschreven toernooitabellen in een eigen website te integreren.
Op http://www.homepages.hetnet.nl/~pietbou/
en dan de link eindstanden, Bondscompetitie vervolgens PFDB 2004/2005 kun je een voorbeeldje zien.
Wat nog op mijn lange termijn To Do Listje staat, is om de website zo te maken, dat via variabele CSS-stylesheets een gebruiker z'n eigen layout m.b.t. lettertype, achtergrond, tonen van linken etc. kan instellen. Maar dat kan nog best een tijdje duren......
De KNDB had inderdaad op een gegeven moment geen interesse meer voor deze opdrachten. Men had geen bruikbare opdrachten liggen, alsook een gebrek aan menskracht om te helpen bij het opstellen van de requirements. Dat is jammer, want het gaat om grote opdrachten (> 3000 manuren). Zelf heb ik ook geen tijd om dat te doen, want ik weet uit ervaring dat het een tijdrovende klus is om precies te formuleren wat een software produkt moet doen. Op mijn oproep op dit forum kwamen destijds wel een paar suggesties, maar ik had niet het idee dat er iemand bereid was om tijd in het formuleren van een opdracht te steken.
-
-
Ik ben maar heel kort lid geweest van de ICT-commissie, dus ik weet eerlijkgezegd niet wat zij doen. Maar jouw clubgenoot Paul Wijninga zit in die commissie, dus die zal je er meer over kunnen vertellen.Danny Staal wrote:Fantastisch initiatief Piet! Ik zal binnekort uitslagen gaan invoeren (Mello Koolmantoernooi bijvoorbeeld).
Wieger, er is toch inmiddels een ICT-commissie bij de KNDB. Die kan toch iets doen met de opdrachten?
Iedereen vindt Toernooibase een prachtig initiatief.
Enkele clubs in Friesland hebben hun onderlinge competitie al ingevoerd en er zijn al diverse toernooien opgevoerd.
Tot nu toe zijn dit echter voornamelijk toernooien, die door de initiatiefnemer Piet Bouma zijn opgevoerd.
Het zou mooi zijn als er vanuit alle hoeken van het land clubbeheerders, toernooibeheerders of gemachtigden zich aanmelden.
Tot nu toe slaapt iedereen nog een beetje.
Het is minder moeilijk dan u denkt.
De informatie hieromtrent is puntig geformuleerd.
Wees trots op uw toernooi, voer de gegevens in.
De virtuele ratinglijst werkt alleen goed als alle rating-toernooien worden bijgehouden.
Enkele clubs in Friesland hebben hun onderlinge competitie al ingevoerd en er zijn al diverse toernooien opgevoerd.
Tot nu toe zijn dit echter voornamelijk toernooien, die door de initiatiefnemer Piet Bouma zijn opgevoerd.
Het zou mooi zijn als er vanuit alle hoeken van het land clubbeheerders, toernooibeheerders of gemachtigden zich aanmelden.
Tot nu toe slaapt iedereen nog een beetje.
Het is minder moeilijk dan u denkt.
De informatie hieromtrent is puntig geformuleerd.
Wees trots op uw toernooi, voer de gegevens in.
De virtuele ratinglijst werkt alleen goed als alle rating-toernooien worden bijgehouden.