blondegod wrote:MenO wrote:
Menno de Block van De Oldehove naar Het Noorden.
Naar het 1e of het 2e?
Zou ik een sterk team dat komend jaar kampioen wordt in de eerste klasse verlaten voor een team dat uitkomt in de tweede klasse Gabriël? Overigens zie ik Het Noorden 2 wel promoveren hoor, maar na het afgelopen seizoen Hoofdklasse lijkt me de overstap De Oldehove --> HN2 wat raar...
Hanco Elenbaas wrote:Bastiaan wrote:
Menno's schoenen poetsen?? Maar Menno loopt altijd naast zijn schoenen...
Dat zal wel kloppen, anders zou Menno zijn transfer niet in een adem noemen met die van Tjalling.
Wel, zowel Tjalling als ik gaan van het eerste van De Oldehove naar het eerste van Het Noorden, dus zo raar is dat niet toch?
Het verschil is dat Tjalling een keuzeplaats krijgt, terwijl dat bij mij niet nodig was omdat ik me inderdaad zoals Erik zei via de onderlige plaats.
Maar goed, in essentie is het dezelfde transfer.
Bert Zwart wrote:dat vroeg ik me ook af, maar ik durfde het niet te vragen.
what about Roel Boonstra, en moet de damduivel er dan uit?
Naar het eerste dus. Roel Boo
mstra blijft waarschijnlijk eerste invaller.
Ik kom in principe in de plaats van Jaap Huizinga, die niet meer in het eerste uit zal komen volgend jaar.
Tjalling kwam min of meer in de plaats van Michiel Kroesbergen, die naar Maas van 't Hoog gaat.
Hanco Elenbaas wrote:
Dat zal wel het eerste zijn. Menno heeft talent. Heb je hem niet met de schijven zien goochelen op het NK in Groningen? Of allerlei partijen zien reproduceren die naast hem gespeeld werden tijdens sneldamtoernooien?
Nog even Gabriël en je moet Menno's schoenen poetsen.
Dank je Hanco voor deze woorden
Voorlopig echter mag ik blij zijn als ik Gabriëls eigen zevenmijlslaarzen een klein beetje bij kan houden
Hanco Elenbaas wrote:
blondegod wrote:Hanco Elenbaas wrote:
Heb je hem niet met de schijven zien goochelen op het NK in Groningen?
Ken je die partij tegen Tiemensma ook? Menno goochelde er aardig op los!
Nee, dat schoenenpoetsen zie ik voorlopig nog niet gebeuren
Nee, die partij van Menno tegen Foeke Tiemensma ken ik nog niet. Nu Menno zeker is van zijn plaats bij Het Noorden kan hij de partij misschien komen demonstreren?
Wel Hanco, ik heb de partij niet bij de hand en ik weet de stand inmiddels niet meer uit mijn hoofd, maar het kwam er op neer dat ik na een zet of 15 al zo goed als verloren stond. Tot overmaat van ramp trapte ik ook nog eens in een 3 om 5 van twee zetten diep...
Overigens overkwam me iets dergelijks ook in de laatste ronde tegen Marinus Morsink van Nijverdal. In een gelijkwaardige positie trapte ik in een heel simpel zetje.
Maar goed, kan gebeuren. Beter opletten voortaan, en tot nu toe lukt het aardig