Iets minder vooringenomenheid en met iets minder speelgoed spelen zouden je stukjes nog beter kunnen maken, Henk.Henk de Witt wrote:Mijn reacties op beroepsouwehoer Hanco Elenbaas zijn slechts spel Bert. Als jij niet van spelen met taal houdt en dat zal wel niet, je lijkt me een typische beta-figuur, dan kun je ze dus gevoeglijk overslaan.Bert Zwart wrote:Henk een verzoekje: zou je in het vervolg al je posts kunnen beginnen met een abstract? dat bespaart me een hoop leeswerk en kan ik toch bijblijven. Of mis ik niets wanneer ik je posts niet lees?
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Krantenartikelen achter de schermen
-
-
Henk speelt met taal? Waarom is me dat toch niet eerder opgevallen?
Ik dacht dat hij vooral leuk probeerde te zijn. in eerste instantie moest ik namelijk vaak om zijn stukjes lachen. Na verloop van tijd viel me echter ook dat hij eigenlijk altijd min of meer hetzelfde stukje schrijft. Dan is het al snel niet leuk meer en daarnaast ga je dan ook aan de creativiteit van de schrijver twijfelen.
Om nog maar eens een vergelijking te maken met een andere persoon: Henk de Witt is wat mij betreft de Dan Brown van dit forum.
De vergelijking met Salieri gaat denk ik niet op - ik kan me niet voorstellen dat De Witt jaloers is op Sijbrands en Wiersma.
Ik dacht dat hij vooral leuk probeerde te zijn. in eerste instantie moest ik namelijk vaak om zijn stukjes lachen. Na verloop van tijd viel me echter ook dat hij eigenlijk altijd min of meer hetzelfde stukje schrijft. Dan is het al snel niet leuk meer en daarnaast ga je dan ook aan de creativiteit van de schrijver twijfelen.
Om nog maar eens een vergelijking te maken met een andere persoon: Henk de Witt is wat mij betreft de Dan Brown van dit forum.
De vergelijking met Salieri gaat denk ik niet op - ik kan me niet voorstellen dat De Witt jaloers is op Sijbrands en Wiersma.
http://www.hahnemanninstituut.nl/masterclass.html#C16Hanco Elenbaas wrote:Henk voordat je jezelf mijn collega mag noemen heb je nog heel wat te leren, want dan zul je eerst moeten afstuderen in de klassieke homeopathie, een van de hogere vormen van geneeskunst die werkelijk inzicht geeft in het ontstaan en oplossen van ziektes.Henk de Witt wrote: Hanco, dekselse duvelstoejager! Naast krantenberichtenverzamelaar en nieuwtjesjager bleek jij al geniaal wiskundige (Hanco’s formula) en briljant jurist (Hanco’s law) te zijn. En nu dus ook nog dieptepsycholoog. Het is allemaal niet niks kerel. Collega!
Collega, want we zijn vakbroeders! Het feit dat ik er voor heb moeten doorleren en dat het jou allemaal zo maar komt aanwaaien bezorgt mij een licht gevoel van jalousie de métier. De emotie jaloezie is mij dus niet geheel vreemd en daarmee heb jij al een eerste punt gescoord. Gefeliciteerd collega!
Als je zover bent en een jaar of tien praktijkervaring hebt opgedaan, zul je je (zinloze) jaloezie wel verloren hebben.
Veel succes ermee Henk, je hebt nog tijd als God wil dat je net zo oud mag worden als je kranige tante.
Maar Rob is niet de eerste die mekkert over het hoge oudewijvengehalte van onze gesprekken, dus nu ik jou weer een nieuwe richting in je bestaan heb aangereikt, denk ik dat je al je energie beter kunt besteden aan het bestuderen van de werken van Hahnemann, Clarke, Kent, Vithoulkas, Sankaran en dergelijke dan dat je je op dit forum tot mijn gelijke komt benoemen. Want zover is het echt nog lang niet. Het ga je goed Henk!
Als ik het goed begrijp duurt de basisopleiding Klassieke Homeopathie drie jaar met een totale studielast van 60 dagen. Tsjonge.
- Hanco Elenbaas
Ik ken dit opleidingsinstituut niet steenslag. De traditionele opleidingen in Amersfoort en Hilversum duren 5 à6 jaar.steenslag wrote: http://www.hahnemanninstituut.nl/masterclass.html#C16
Als ik het goed begrijp duurt de basisopleiding Klassieke Homeopathie drie jaar met een totale studielast van 60 dagen. Tsjonge.
-
[img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smilies/icon_question.gif[/img] [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]Henk de Witt wrote:Wat is er toch met jou gebeurd Rob? Ooit was je een vrolijke gezellige kerel. Wel altijd erg fanatiek met je prestaties bezig. Wringt daar misschien de schoen? Toevallig viel mijn oog op jouw rating. Onder de 1200 gezakt, ik schatte jouw werkelijke sterkte altijd rond de 1300. Relativeer al dat ratinggerun en gevoorbereid toch eens. Ga gewoon gezellig een potje dammen, zie hoever je komt en daarna met de maten de kroeg in. Of stak mijn opmerking dat er meer spelers zijn die een toernooi vroegtijdig verlaten als het even niet lekker gaat?Ratingrunner wrote:Als het gaat om platheid en oninteressantheid kan Hanco Elenbaas niet tippen aan Henk de Witt en al helemaal niet aan alle briefschrijvers die de Delftse gladiool in zijn stukjes opvoert. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Jij geeft af op Ben Anoniem, maar je begint zelf een kleine Ben te worden. Ben wil op zijn zwartcynische manier nog wel eens een heel zeldzame keer geestig zijn. Bij jou zie ik alleen boosheid en frustratie. Niks aan.
We hoeven niet te twijfelen aan Hanco's expertise op homeopathisch terrein.
Zo weet hanco dat teveel met je pik spelen tot kaalheid leidt. Heeft alles met testosteron te maken namelijk en niks met het genoom.
Het verdunnen van medicijnen zodat het niet meer werkt, geweldig die homeopathethiek.
Zo weet hanco dat teveel met je pik spelen tot kaalheid leidt. Heeft alles met testosteron te maken namelijk en niks met het genoom.
Het verdunnen van medicijnen zodat het niet meer werkt, geweldig die homeopathethiek.
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
Eerst dring je bij Alexander aan om een bepaalde opmerking te verwijderen van het forum en vervolgens plaats je hem er in verdraaide versie zelf weer op. Misschien is het makkelijker als je hier spoedig hoofdmoderator wordt?Kosmos wrote: Zo weet hanco dat teveel met je pik spelen tot kaalheid leidt.
Kosmos wrote: Het verdunnen van medicijnen zodat het niet meer werkt, geweldig die homeopathethiek.
Hoe vaker verdund en gepotentieerd, hoe diepgaander de middelen werken. Ook bij dieren en planten.
Maar iedereen die alles zo goed weet en daarom homeopathie verwerpt of belachelijk maakt, zonder het ooit op zichzelf te hebben geprobeerd, moet daar vooral mee doorgaan als hij zich daardoor beter gaat voelen.
Overigens is het gebruik van homeopathische remedies in combinatie met reguliere medicijnen af te raden. Met name de hogere potenties van de homeopathische remedies werken als scheermesjes als een constitutie is aangestast door (of afhankelijk gemaakt van) de reguliere symptoomonderdrukkers.
- Henk de Witt
Bert Zwart wrote:Henk speelt met taal? Waarom is me dat toch niet eerder opgevallen?
Ik dacht dat hij vooral leuk probeerde te zijn. in eerste instantie moest ik namelijk vaak om zijn stukjes lachen.
Bespeur ik hier niet een zekere tegenstrijdigheid Bert?
Ha, ha Bert. Jij gaat serieus in op de vondst van Hanco. Jij lijkt mij een tamelijk serieus mens, maar hier lijkt mij een iets speelsere benadering op zijn plaats. Misschien toch het stuk van de 103-jarige Berendina nog eens rustig nalezen.Bert Zwart wrote:De vergelijking met Salieri gaat denk ik niet op - ik kan me niet voorstellen dat De Witt jaloers is op Sijbrands en Wiersma.
Maar ik zal jouw kritiek ter harte nemen. Na een pittige discussie wil bij mij de meligheid nog wel eens toeslaan. Een beetje naspel hier, nog wat sparren met deze en gene daar, bij voorkeur met mijn lievelings sparringpartner Hanco, puur voor de ontspanning. Dat kan een serieuze forumbezoeker die niet in dezelfde stemming verkeert allicht irriteren.
Allez! Wat mij betreft is de eigenlijke discussie over het 'Wiersma-incident' al lang en breed gevoerd. Het was naar mijn mening een zeer goede discussie - de onvermijdelijke randverschijnselen voor lief genomen - waar alle aspecten aan de orde zijn geweest. Een ieder kan zich een oordeel vormen. En ik hoop dat Harm het zich niet te veel persoonlijk aantrekt.
Ik verlaat deze draad en laat het speelveld nu aan de volgende vier heren: De inhoudelijke zwaargewicht Hanco Elenbaas, azijnhandelaar Ben Anoniem, petomaandeskundige Ratingrunner en meesterkopieerder DJNASI. Mijn God, wat hebben we toch een veelzijdigheid aan talent rondlopen in de damwereld.
Om de heren wat op gang te helpen, twee stellingen:
1. Een schrijver die veel typt is in feite typer van beroep
2. Een onderwijzer verdient zijn geld door een krijtje vast te houden.
Succes heren!
-
.....met stille trom en de staart tussen de benen! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Henk de Witt wrote: Ik verlaat deze draad .....
-
-
Spannend dat blinddammen met een laptop. Komt best serieus over. Zeker met De Witt achter de knoppen. Beetje kermis is altijd leuk voor het publiek. Met nog weinig minuten bedenktijd wilden ze Wiersma ook nog even geblinddoekt in de achtbaan stoppen. Tja, er zijn grenzen. En nu wordt Wiersma door metname Kosmos als vergane glorie gezien, tijd voor de nieuwe generatie. Kosmos en De Witt als nieuwe generatie, lekker hoor
Ik geef toe dat ik er werkelijk geen snars, geen sikkepit van homeopathie afweet.Hanco Elenbaas wrote:Kosmos wrote: Het verdunnen van medicijnen zodat het niet meer werkt, geweldig die homeopathethiek.
Hoe vaker verdund en gepotentieerd, hoe diepgaander de middelen werken. Ook bij dieren en planten.
Maar iedereen die alles zo goed weet en daarom homeopathie verwerpt of belachelijk maakt, zonder het ooit op zichzelf te hebben geprobeerd, moet daar vooral mee doorgaan als hij zich daardoor beter gaat voelen.
Overigens is het gebruik van homeopathische remedies in combinatie met reguliere medicijnen af te raden. Met name de hogere potenties van de homeopathische remedies werken als scheermesjes als een constitutie is aangestast door (of afhankelijk gemaakt van) de reguliere symptoomonderdrukkers.
Ik plaagde je een beetje, omdat je zo fel was.
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
- DeletedProfile
http://www.academievoornatuurgeneeskunde.nl/
vertel eens over die irisdiagnostiek als je wil Hanco, dat vind ik intressant.
- Hanco Elenbaas
Van iriscopie en dergelijke weet ik vrijwel niks Reinier. Het heeft weinig met homeopathie te maken. Maar als je Google erop zet kun je er vast heel veel over te weten komen!rijmer wrote: http://www.academievoornatuurgeneeskunde.nl/