Voorkeur website?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Welke website heeft jouw voorkeur?

NK dammen 2003
8
32%
WK dammen 2003
5
20%
NK dammen 2004
7
28%
NK dammen 2005
5
20%

Total votes: 25

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Mon May 09, 2005 14:27

tijdnood wrote:Misschien is uitwisseling van technische ervaring (en websites) in dit verband een gedachte. Heel veel tijd wordt er telkens aan de ontwikkeling gespendeerd...
Er komt een content manegement systeem voor websites over damtoernooien aan.
tijdnood wrote:... en soms gaat het ook wel eens iets minder dan gewenst (zoals bij het NK Groningen).
Dit blijft een bottleneck zo lang je toernooien op verschillende plaatsen organiseert.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon May 09, 2005 15:00

Peter van Heun wrote:
tijdnood wrote:Misschien is uitwisseling van technische ervaring (en websites) in dit verband een gedachte. Heel veel tijd wordt er telkens aan de ontwikkeling gespendeerd...
Kun je daar iets meer over vertellen, Peter?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Mon May 09, 2005 15:46

Eric Sanders wrote:
Peter van Heun wrote:
Kun je daar iets meer over vertellen, Peter?
Ik ben nu een CMS in elkaar aan het sleutelen voor het komende WK. Het is mijn bedoeling dat zo in elkaar te zetten dat het ook voor volgende toernooien geschikt is.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon May 09, 2005 16:02

Peter van Heun wrote:Ik ben nu een CMS in elkaar aan het sleutelen voor het komende WK. Het is mijn bedoeling dat zo in elkaar te zetten dat het ook voor volgende toernooien geschikt is.
Een nobel streven. Met het gevaar dat eventuele volgende gebruikers net die functionaliteit of layout missen, dat ze besluiten het toch maar weer helemaal zelf te doen. Succes er mee.

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Mon May 09, 2005 16:12

Eric Sanders wrote:
Peter van Heun wrote:Ik ben nu een CMS in elkaar aan het sleutelen voor het komende WK. Het is mijn bedoeling dat zo in elkaar te zetten dat het ook voor volgende toernooien geschikt is.
Een nobel streven. Met het gevaar dat eventuele volgende gebruikers net die functionaliteit of layout missen, dat ze besluiten het toch maar weer helemaal zelf te doen. Succes er mee.
Mooi streven hè? De lat moet niet te laag liggen.

Wat bedoel je met "die functionaliteit of layout"?

Het systeem zal de funtionaliteit bevatten wat je van een fatsoenlijke site over een damtoernooi mag verwachten. Wil je meer of andere funtionaliteit dan moet aan het werk. Dat ligt nu éénmaal zo. Het handige van een CMS is nu juist dat de layout in een handomdraai te wijzigen is. Staat buiten kijf dat, als de voor handen zijnde layout je niet aan staat, je er zelf in één in elkaar moet (laten) timmeren. Da's logisch.

Dank je. We zullen zien of het wat wordt.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon May 09, 2005 16:45

Peter van Heun wrote:Wat bedoel je met "die functionaliteit of layout"?
Dat kan van alles wezen. Het zou kunnen dat je in je CMS de mogelijkheid bouwt om partijen na te spelen met de DamWeb applet, maar ik wil bv de Dambo applet. Moet ik het weer omtimmeren. In jouw CMS heb je sexy pulldown menuutjes, maar ik wil gewoon simpele buttons en een nieuw frame/pagina.
Peter van Heun wrote:Het systeem zal de funtionaliteit bevatten wat je van een fatsoenlijke site over een damtoernooi mag verwachten. Wil je meer of andere funtionaliteit dan moet aan het werk. Dat ligt nu éénmaal zo. Het handige van een CMS is nu juist dat de layout in een handomdraai te wijzigen is.
Was dat maar altijd waar. Het CMS van onze universiteit is zo star dat je alleen de content (een beetje) kunt managen. Aan de layout mogen we niet komen, wat ook wel logisch is in dit geval.

Post Reply