WK blinddammen

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 08, 2005 06:16

Jan Pieter wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Ton Sijbrands verliet ook eens een NK toen de organisatie niet verder kon gaan dan te beloven dat er voortaan zachtjes getimmerd zou worden tijdens de dampartijen.
Dit is onvergelijkbaar. Bij Sijbrands weet je dat je een perfectionist binnenhaalt, maar Wiersma heeft er juist altijd alles aan gedaan om het publiek te vermaken.

...in zijn tweekamp tegen Clerc trad hij in goochelaarskostuum aan om zijn tegenstander uit balans te brengen...
Dat goochelaarspak in het Volkskrantgebouw was om de boel op te leuken, niet om te intimideren. Rob Clerc zette meteen met een lachend gezicht zijn zonnebril op.

Vreemd dat het publiek willen vermaken en perfectionisme voor jou onverenigbare eigenschappen zijn. Volgens mij gaan ze juist prima samen.
Als je niet doorhebt hoe perfectionistisch Harm Wiersma is, moet je eens met Hein praten. Hein geeft de laatste jaren aan Kees door wat hij zoal van Harm geleerd heeft tijdens de toptraining over Harm's voorbereiding op belangrijke wedstrijden. Wat Harm allemaal gedaan heeft zie ik Ton Sijbrands in al zijn perfectionisme nog niet zo snel doen. Die wereldtitels zijn Harm echt niet komen aanwaaien.
Dankzij Hein's aandringen is Kees in mei 2001 op Curaçao volgens de methode Harm Wiersma met dagelijks een uur zwemmen begonnen. Vanaf dat moment kwamen voor Kees de echte successen.
Henk de Witt wrote: Wiersma is een grootheid in de damsport en heeft ons laten genieten van zijn geniale, creatieve spel. Zes wereldtitels en acht Nederlandse titels.
Zo is het Henk! Als Harm niet tegen zijn verlies zou kunnen, had hij die titels nooit bij elkaar gespeeld.
Ooit heeft Harm een clubcompetitiepartij verloren van de 6 klassen mindere Fred Ivens. De maandag erop stond dat in geuren en kleuren op de voorpagina van de Volkskrant. Harm was er lacherig onder. Hij had zich vooral geamuseerd met het niet tot stilstand te brengen tranen plengen van Fred.

Klareveld

Post by Klareveld » Sun May 08, 2005 06:48

Hanco Elenbaas wrote:Dankzij Hein's aandringen is Kees in mei 2001 op Curaçao volgens de methode Harm Wiersma met dagelijks een uur zwemmen begonnen. Vanaf dat moment kwamen voor Kees de echte successen.
So what? Wat is nu eigenlijk je punt?
Hanco Elenbaas wrote:Als Harm niet tegen zijn verlies zou kunnen, had hij die titels nooit bij elkaar gespeeld.
Een mooi staaltje Hanco-logica. Waterdicht zoals altijd.
Harm in het AD wrote:Laat ik het zo zeggen: die nederlaag was niet bevorderlijk voor mijn lust om te spelen.
Mijn eerdere hypothese dat Harm niet was weggelopen als hij gewonnen had, wordt nog eens onderbouwd door Harm's uitspraak.

Helaas denk ik dus, dat we toch wel degelijk moeten concluderen dat 2 maal verliezen tegen de wereldkampioen voor de 6-voudig ex-wereldkampioen te moeilijk was.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 08, 2005 06:59

Klareveld wrote:
Mijn eerdere hypothese dat Harm niet was weggelopen als hij gewonnen had, wordt nog eens onderbouwd door Harm's uitspraak.

Helaas denk ik dus, dat we toch wel degelijk moeten concluderen dat 2 maal verliezen tegen de wereldkampioen voor de 6-voudig ex-wereldkampioen te moeilijk was.
Waarom ben je steeds opnieuw bezig om vanuit je veilige anonieme positie Wiersma persoonlijk aan te vallen, Klareveld?
Is het omdat Harm Wiersma op de FMJD-vergadering in Zwartewaterland in 2003 de stembiljetten van Wouter van Beek verscheurde of komt het omdat Wiersma geen bondscoach meer wou zijn onder Theo van den Hoek?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun May 08, 2005 07:00

Klareveld wrote: (...)
Hoe zou het toch komen dat we dit soort eigenaardige ego-problemen nooit met de Tsjizjovs, Georgievs, Schwarzmans, Baljakins, Sambs en Valnerissen van deze wereld hebben?
(...)
Bied Tsjizjov, Georgiev, Schwarzman, Baljakin, Samb, Valneris (en vergeet Gantwarg niet) een paar duizend euro om een weekje te komen mens-erger-je-nieten en ze komen een weekje mens-erger-je-nieten.
Dat is, denk ik, het principiele verschil.

(Op een Thais toetsenbord werkt e-trema niet.)

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 08, 2005 07:04

Eric van Dusseldorp wrote:
ë = Alt 137

Klareveld

Post by Klareveld » Sun May 08, 2005 07:07

Eric van Dusseldorp wrote: Bied Tsjizjov, Georgiev, Schwarzman, Baljakin, Samb, Valneris (en vergeet Gantwarg niet) een paar duizend euro om een weekje te komen mens-erger-je-nieten en ze komen een weekje mens-erger-je-nieten.
Erg flauw en respectloos.

Die jongens sporten voor hun brood. Dat is grote klasse. En ja, Gantwarg is inderdaad ook een echte hardwerkende topsporter die zijn werk op fascinerende uitvoert. Geen gemor; ook niet als het een keertje misgaat. Veel respect voor.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun May 08, 2005 07:08

Hanco Elenbaas wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
ë = Alt 137
ëëëëëëëëëëëëëëëëëëë!
Je hebt gelijk!
(Op mijn werk gebruik ik doorgaans de Apple Macintosh.)

Klareveld

Post by Klareveld » Sun May 08, 2005 07:10

Hanco Elenbaas wrote:Waarom ben je steeds opnieuw bezig om vanuit je veilige anonieme positie Wiersma persoonlijk aan te vallen, Klareveld?
Is het omdat Harm Wiersma op de FMJD-vergadering in Zwartewaterland in 2003 de stembiljetten van Wouter van Beek verscheurde of komt het omdat Wiersma geen bondscoach meer wou zijn onder Theo van den Hoek?
Wederom een staaltje Hanco-logica: Het argument omdraaien en afleiden als het niet meer lukt.

Ik constateer gewoon wat er in Schiedam gebeurd is. Jij blaast onmiddellijk de loftrompet over Harm en trekt je mond open tegen de organisatie. Dat vind ik bullshit.

Klareveld

Post by Klareveld » Sun May 08, 2005 07:11

Eric van Dusseldorp wrote: ëëëëëëëëëëëëëëëëëëë!
Moet jij niet eens gaan genieten van een massage op het strand?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun May 08, 2005 07:19

Klareveld wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Bied Tsjizjov, Georgiev, Schwarzman, Baljakin, Samb, Valneris (en vergeet Gantwarg niet) een paar duizend euro om een weekje te komen mens-erger-je-nieten en ze komen een weekje mens-erger-je-nieten.
Erg flauw en respectloos.
Niet zo zeuren jij. Uiteindelijk ben jij degene die geen of weinig respect toont voor Sijbrands en Wiersma. En ook ik heb de overtuiging dat hun standpunt in de (inmiddels eeuwige en ziekmakende) discussie over de Delftse Telling bijdraagt aan jouw weerzin tegen deze twee topdammers annex bekende Nederlanders.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun May 08, 2005 07:25

Klareveld wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: ëëëëëëëëëëëëëëëëëëë!
Moet jij niet eens gaan genieten van een massage op het strand?
De argumenten zijn op, dan gaan we grappen maken.
Overigens heb ik net een oliemassage achter de rug.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Sun May 08, 2005 07:26

Het valt me tegen van Harm dat hij zich uit het toernooi terug trekt. Ik begrijp de kritiek op Georgiev ook niet - hij maakt wat van elke partij, probeert elke partij te winnen, en had al een tijd duidelijk beter spel tegen Harm.

Respect voor de oud-wereldkampioen die veel gedaan heeft voor de damsport, mee eens - maar ook graag van zijn kant respect voor de nieuwe wereldkampioen.

Ik hoop dat dat interview van Harm de versie van de journalist is, en niet letterlijk wat Harm gezegd heeft!

Klareveld

Post by Klareveld » Sun May 08, 2005 07:34

Eric van Dusseldorp wrote: Niet zo zeuren jij. Uiteindelijk ben jij degene die geen of weinig respect toont voor Sijbrands en Wiersma. En ook ik heb de overtuiging dat hun standpunt in de (inmiddels eeuwige en ziekmakende) discussie over de Delftse Telling bijdraagt aan jouw weerzin tegen deze twee topdammers annex bekende Nederlanders.
Waar haal jij Sijbrands nu weer vandaan??? Wijs me aub aan waar ik weinig respect toon voor Sijbrands?

En dan Wiersma: altijd enorm veel respect voor gehad. Maar na Schiedam en het AD interview, heeft dat respect inderdaad een deuk opgelopen.

Wat vind jij eigenlijk van die terugtrekking? En begin aub niet over Delftse telling maar kom nu eerst eens met een standpunt over de dag Georgiev-Wiersma en hoe Wiersma daar op reageerde.

Klareveld

Post by Klareveld » Sun May 08, 2005 07:36

Casper van der Tak wrote:Het valt me tegen van Harm dat hij zich uit het toernooi terug trekt. Ik begrijp de kritiek op Georgiev ook niet - hij maakt wat van elke partij, probeert elke partij te winnen, en had al een tijd duidelijk beter spel tegen Harm.

Respect voor de oud-wereldkampioen die veel gedaan heeft voor de damsport, mee eens - maar ook graag van zijn kant respect voor de nieuwe wereldkampioen.

Ik hoop dat dat interview van Harm de versie van de journalist is, en niet letterlijk wat Harm gezegd heeft!
Juist! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 08, 2005 07:38

Klareveld wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Waarom ben je steeds opnieuw bezig om vanuit je veilige anonieme positie Wiersma persoonlijk aan te vallen, Klareveld?
Wederom een staaltje Hanco-logica: Het argument omdraaien en afleiden als het niet meer lukt.

Ik constateer gewoon wat er in Schiedam gebeurd is. Jij blaast onmiddellijk de loftrompet over Harm en trekt je mond open tegen de organisatie. Dat vind ik bullshit.
En ik vind weer bullshit dat jij steeds (anoniem) Wiersma aanvalt en geen woord van kritiek wilt horen over die organisatie. Dat gedoe met die laptopstoringen is toch lachwekkend?! Ik weet niet of je wel eens een blindpartij hebt gespeeld, maar ik verzeker je dat je je veel en veel meer moet concentreren dan in een gewone partij. Zet even van je af wat Wiersma je allemaal aangedaan heeft, verplaats je in Wiersma en stel je eens voor dat je in tijdnood bent gekomen in een blindpartij tegen de wereldkampioen. Kun je het nog volgen? Je zit in tijdnood in een blindpartij tegen de wereldkampioen.
Dan volgt er voor de zoveelste keer een computerstoring. Een hoop geharrewar wat je concentratie volkomen verstoort. Al na vijf minuten wordt bepaald dat je nu maar weer eens moet doorgaan met je partijtje in die tijdnoodfase. De scheidsrechter geeft je een pen en een stapeltje papiertjes en vanaf nu moet je gaan schrijven, niet je meest favoriete bezigheid. In de verwarring ga je accoord. Kun je je heel misschien voorstellen dat je concentratie ernstig verstoord is, waardoor je het ene moment wel en het andere moment niet de juiste stelling meer voor de geest kunt halen? Of zit je hier voornamelijk om Wiersma zwart te maken, terwijl je zelf anoniem wilt zijn om niet te kunnen worden aangepakt?

Wiersma's terugtrekken doet me een beetje denken aan wat Hans Jansen presteerde in 1987, nadat Hendrik van der Zee een reglementaite overwinning in de schoot kreeg geworpen van Douwe de Jong.

Kun je je trouwens nog herinneren wat Presman met je heeft afgesproken toen je jezelf mog Guest noemde? Dat anoniemen zichzelf moeten onthouden van persoonlijke aanvallen. Ik hoop dat je je eens aan die overeenkomst wilt gaan houden.

Post Reply