Aan die remises hebben de spelers in dit toernooi duidelijk ook schuld Klareveld. Op het moment dat het echt vreselijk spannend wordt en een nederlaag dreigt komen de helden snel remise overeen, zie bijvoorbeeld wat gebeurde tussen Thijssen en Wiersma en daarvoor tussen Schwarzman en Tsjizjov. Als ik het goed heb -ik volg het niet zo aandachtig- werd in beide gevallen ook nog de attractiviteitsprijs uitgereikt.Klareveld wrote: Ik hoop dat er de komende dagen een regen aan beslissingen gaat vallen. Zoniet, dan hoop ik dat Hanco er snel in slaagt om zijn killer-NK van de grond te krijgen. Wel mooi dat hij dat voor elkaar gaat fietsen!!!
Dat soort grapjes zullen er in het NK Killer en WK Killer niet meer bij zijn. 95% Van de partijen gaat daar volgens kenners als Kees Thijssen en Tjalling Goedemoed in winst eindigen, en dat zijn geen Delftse hosanna-verhalen.
Het NK Killer wordt overigens georganiseerd door Peter van Heun, Tjalling Goedemoed, mijzelf en enkele anderen van wie de naam nog niet bekend kan worden gemaakt en is dus ons NK Killer.