WK 2005 te Amsterdam

Post Reply
eitje
Posts: 113
Joined: Fri Mar 19, 2004 15:19

Post by eitje » Fri Apr 29, 2005 08:16

Poland (Piotr Chmiel)

Joker
Posts: 39
Joined: Thu Apr 15, 2004 12:05
Location: Lithuania

Post by Joker » Fri Apr 29, 2005 08:20

Lithuania - a winner of the match between Domchev, Petryla, Volosionkin, Kudriavcev.

Casper van der Tak
Posts: 734
Joined: Fri Dec 19, 2003 02:05
Location: Beijing / Laveno-Mombello

Post by Casper van der Tak » Fri Apr 29, 2005 08:39

Hanco Elenbaas wrote:
A.Presman on January 17th 2005 wrote:Gisteren vond in Maarsbergen een vergadering van de FMJD bestuur plaats.

Officiele notulen komen er pas later.
Ik heb vandaag met Dhr. Pawlicki contact gehad en heb hem gevraagd over de WK kwalificatie.
Volgens hem (informatie is nog niet officiel maar wel betrouwbaar) ziet de kwalificatie schema nu als volgt uit.

============================================
WCh: 40 players
6 places - from last WCh
1 sponsor place
1 oraganizing federation
5 America
3 Asia
1 Oceania
7 Africa
16 Europe:
8 - from countries most active with regulary good relationship (fees in full amount) last few year: Russia, Holland, Belarus, Lithuania, Ukraina, Poland, Italy, France
8 - via qualification tournament for Europa for ALL countries.
Some additional conditions : maximum 5 players from countries. America, Asia, Africa - number of countries should be equeal to number of places or maximum diference of one - it means minimum 6 african countries.
In qualifacation tournament for Europe - 8 places for ... 8 players from 8 different countries. Each federation can play (also Russia, Holland, ..)
============================================
6 last WC: Aleksander Georgiev, Aleksej Tsjizjov, Guntis Valneris, Ton Sijbrands, Gérard Jansen, Kees Thijssen
Sponsorplace: Rob Clerc
Organizing federation: Alexander Baljakin
America: Anthony Alexandre, Louicéus Shang Wong and first three others from 13th PanAm in Montreal, july 2005
Asia: 3 (Dul Erdenebileg and two others)
Oceania: 1 (winner match Eran Binenbaum - Dominique de Rooij)
Africa: 7 (???????)
Europe: 16
(8) Direct places for the federations: Belarus (Anatoli Gantwarg), France (Gilles Delmotte), Holland (Hans Jansen), Italy (Michele Borghetti), Lithuania (Aleksej Domchev), Poland (?), Russia (Aleksander Schwarzman), Ukraine (Joeri Anikejev)
(8) Places from qualification tournament Poland: Mark Podolski, Aleksander Getmanski, Ron Heusdens, Roberts Misans, Edward Boezjinski, Iger Kirzner, Farhad Huseinov, Laurent Nicault
Leuk dat Eran mee gaat doen! In dat geval nomineer ik mezelf namens de nog op te richten Chinese dambond [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] Zie ik Eran ook weer eens een keer!

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Fri Apr 29, 2005 13:23

Ajax-fan wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Oceania: 1 (winner match Eran Binenbaum - Dominique de Rooij)
Daarom gaat Dominique dus emigreren [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] Slim hoor, maar zet hem op he, zou mooi zijn als je het WK kon halen [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Ik dacht dat je pas voor bepaald land uit mocht komen als je daar tenminste twee jaar woont. !?
Dominique is net weg,. Eran voldoet volgens zijn cv ( http://www.economics.adelaide.edu.au/st ... baumcv.pdf ) wel aan deze eis.

Alexander Kandaurov
Posts: 28
Joined: Mon Dec 06, 2004 14:58

Post by Alexander Kandaurov » Fri Apr 29, 2005 13:51

Hanco Elenbaas wrote:
A.Presman on January 17th 2005 wrote:Some additional conditions : maximum 5 players from countries.
OK. Let's try calculate candidates from Holland - Ton Sijbrands, Gérard Jansen, Kees Thijssen, Rob Clerc, Alexander Baljakin, Ron Heusdens.
What's your result? How many? Right! Exactly five players !!!

User avatar
Teun van de Krol
Posts: 152
Joined: Wed May 14, 2003 16:06
Location: Waddinxveen

Post by Teun van de Krol » Fri Apr 29, 2005 14:07

Alexander Kandaurov wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
A.Presman on January 17th 2005 wrote:Some additional conditions : maximum 5 players from countries.
OK. Let's try calculate candidates from Holland - Ton Sijbrands, Gérard Jansen, Kees Thijssen, Rob Clerc, Alexander Baljakin, Ron Heusdens.
What's your result? How many? Right! Exactly five players !!!
You forgot Hans Jansen! So there are six players. Clerc is not yet qualified. Can he get a sponsor place with this regulations? Interesting question.
____________________________
Deskundigheid is het laatste wat U nodig hebt voor een levendige discussie.

Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Post by Wieger Wesselink » Fri Apr 29, 2005 14:32

Teun van de Krol wrote:
Alexander Kandaurov wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
OK. Let's try calculate candidates from Holland - Ton Sijbrands, Gérard Jansen, Kees Thijssen, Rob Clerc, Alexander Baljakin, Ron Heusdens.
What's your result? How many? Right! Exactly five players !!!
You forgot Hans Jansen! So there are six players. Clerc is not yet qualified. Can he get a sponsor place with this regulations? Interesting question.
Dat is een boeiend conflict. De KNDB gaat er van uit dat Hans Jansen geplaatst is, terwijl de 40 plaatsen volgens bovenstaande telling allemaal opgevuld zijn. Interessante bijkomstigheid is nog dat er tijdens het zonetoernooi in Polen een extra plaats is weggegeven, en dat de FMJD (terecht) vasthoudt aan de 6 hangplaatsen van het vorige WK. En omdat er al 6 Nederlanders meedoen in plaats van 5 kan het nog wel eens problematisch worden om Hans Jansen alsnog het toernooi binnen te loodsen. Wat natuurlijk heel zuur is, aangezien hij het zonetoernooi heeft gemist.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Fri Apr 29, 2005 14:38

ik zie het probleem niet: Sijbrands, G.Jansen, Thijssen. H. Jansen en Heusdens zijn de 5 nederlanders. Daarnaast is er een organisatieplaats en nog een sponsorplaats. Dat die ook naar nederlanders gaan lijkt me dan geen probleem.

User avatar
Teun van de Krol
Posts: 152
Joined: Wed May 14, 2003 16:06
Location: Waddinxveen

Post by Teun van de Krol » Fri Apr 29, 2005 14:43

het hoeft geen probleem te zijn, naar men kan die wel maken. als je de additionele bepaling strak uitlegt. Jij wil sponsor en orginisator plaats niet meetellen. Ik vraag me dan ook af waarom de mensen uit vorige wk een federatie plaast krijgen en niet een bijzondere toewijzing.
____________________________
Deskundigheid is het laatste wat U nodig hebt voor een levendige discussie.

Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Post by Wieger Wesselink » Fri Apr 29, 2005 14:54

Bert Zwart wrote:ik zie het probleem niet: Sijbrands, G.Jansen, Thijssen. H. Jansen en Heusdens zijn de 5 nederlanders. Daarnaast is er een organisatieplaats en nog een sponsorplaats. Dat die ook naar nederlanders gaan lijkt me dan geen probleem.
Het probleem is dat er 40 plaatsen zijn, terwijl ik op 41 mensen uitkom als Hans Jansen, Rob Clerc en Alexander Baljakin alledrie recht op een plaats zouden hebben. Strict genomen moet er dus een van hen afvallen.

Dominique
Posts: 233
Joined: Wed Nov 19, 2003 14:22
Location: Melbourne

Post by Dominique » Fri Apr 29, 2005 15:01

Bert Zwart wrote:
Ajax-fan wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Oceania: 1 (winner match Eran Binenbaum - Dominique de Rooij)
Daarom gaat Dominique dus emigreren [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] Slim hoor, maar zet hem op he, zou mooi zijn als je het WK kon halen [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Ik dacht dat je pas voor bepaald land uit mocht komen als je daar tenminste twee jaar woont. !?
Dominique is net weg,. Eran voldoet volgens zijn cv ( http://www.economics.adelaide.edu.au/st ... baumcv.pdf ) wel aan deze eis.
Ik ben nog geen eens weg. Nog gekker...
Maar voor het WK2008 zou ik graag eens kampen met Eran en evt andere dammers in Australie !

Klaas Bruinsmeer
Posts: 26
Joined: Mon Apr 04, 2005 16:40

Post by Klaas Bruinsmeer » Fri Apr 29, 2005 15:03

Teun van de Krol wrote:het hoeft geen probleem te zijn, naar men kan die wel maken. als je de additionele bepaling strak uitlegt. Jij wil sponsor en orginisator plaats niet meetellen. Ik vraag me dan ook af waarom de mensen uit vorige wk een federatie plaast krijgen en niet een bijzondere toewijzing.
Good point.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri Apr 29, 2005 17:31

Wieger Wesselink wrote:
Bert Zwart wrote:ik zie het probleem niet: Sijbrands, G.Jansen, Thijssen. H. Jansen en Heusdens zijn de 5 nederlanders. Daarnaast is er een organisatieplaats en nog een sponsorplaats. Dat die ook naar nederlanders gaan lijkt me dan geen probleem.
Het probleem is dat er 40 plaatsen zijn, terwijl ik op 41 mensen uitkom als Hans Jansen, Rob Clerc en Alexander Baljakin alledrie recht op een plaats zouden hebben. Strict genomen moet er dus een van hen afvallen.
Hoe kom jij op 41 plaatsen Wieger?

Over die 6 of 7 Nederlanders heeft Ruurd Wuestman, wedstrijdleider van de KNDB en lid van het WK-organisatiecomité, op 5 april gezegd:

http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?p=2802 ... ght=#28027
Ruurd Wuestman wrote:
GuidoB wrote:
Dus Sijbrands, Thijssen, Jansen, Clerc en Baljakin zijn al geplaatst? En er plaatst zich nog iemand via het NK? Heeft Nederland dan 7 plaatsen, of kan niemand zich via het zonetoernooi plaatsen? En waarom vaardigt Nederland dan twee deelnemers aan het zonetoernooi af? Heeft Sijbrands zich misschien al teruggetrokken voor het WK? Ik dacht overigens dat het maximale aantal deelnemers per land 5 was en geen 7.

Ruurd, schep a.u.b. orde in deze chaos. Weet je zeker dat voor de spelers alles wel duidelijk is? Voor een buitenstaander als ik is het dat namelijk niet...
Tijdens het WK 2003 waren er 6 plaatsen beschikbaar voor het WK2005. Op grond daarvan zijn Thijssen, Sijbrands en Jansen geplaatst. Tijdens het toernooi schijnt gezegd te zijn dat ook nummer zeven zich zou plaatsen. Deze discussie loopt nog. De plaats van Clerc is dus - nog - niet zeker. Afgelopen NK was er één WK-plaats beschikbaar. Aangezien kampioen Thijssen al geplaatst was, ging deze plaats naar de nummer 2 Baljakin. Ook voor dit NK is er zo'n plaats beschikbaar. Daarnaast kan er tijdens het plaatsingstoernooi in Polen één Nederlandse plaats verdiend worden. Aan dit toernooi kunnen twee Nederlanders meedoen. Op basis van zijn resultaat in het afgelopen WK is Ron Heusdens hiervoor alvast uitgenodigd. De tweede deelnemer is nog niet bekend.
Wat betreft de limiet van 5 Nederlandse spelers: Er zijn ook nog een organisatieplaats en een sponsorplaats beschikbaar. De nationaliteit van deze spelers is hierbij niet relevant. In principe kan het aantal Nederlandse spelers dus op 5+2=7 uitkomen. (De plaats die Baljakin heeft, is in feite de organisatieplaats. De sponsorplaats is nog niet ingevuld.)

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri Apr 29, 2005 17:39

Mrs. Eleonora Bubbi, lid van de technische commissie van de FMJD, heeft vanmiddag iets op een ander deel van het forum geplaatst:
E. Bubbi wrote:PLAYER COUNTRY

WC2003 - 1 - 6
Georgiev Alexander Russia 1
Tsjizov Alexeij Russia 2
Valneris Guntis Latvia 3
Sybrands Ton Holland 4
Jansen Gerard Holland 5
Thijsen Kees Holland 6

Countries that pay fee 390 euro

Gantwarg Anatoli Belarus 7
Jansen Hans Holland 8
Borghetti Michele Italy 9
Chmiel Piotr Poland 10
? Lithuania 11
? Ukraine 12
? Russia 13
? France 14

CHALLENGE 2005 GNIEZNO
Husjenov Fahrad Azerbaidjan 15
Nicault Laurent France 16
Podolsky Marc Germany 17
Heusdens Ron Holland 18
Misans Robert Latvia 19
Bouzinski Edvard Lithuania 20
Getmanski Alexander Russia 21
Kirzner Igor Ukraina 22

CONFEDERATION CHAMPIONS
Ba Bassirou Senegal 23 - AFRICA
Schwarzmann Alexander Russia 24 - EUROPA
? 25 - ASIA
? 26 - PANAMERICA

AFRICAN COUNTRIES
? Burkina Faso 27
? Cameroon 28
? Guinee 29
? Mali 30
? Senegal 31
Ndjofang Jean Marc prop.CAJD 32

ASIAN COUNTRIES
? India 33
? Mongolia 34

OCEANIA COUNTRY
? Australia 35

PANAMERICAN COUNTRIES
? Brazil 36
? Curaçao 37
? Haiti 38


SPONSOR PLACE 39
ORGANIZATION COMMITTEE 40

Reserves

1. Nosevitch Sergeij - Belarus
2. Wollaert Bryan - Belgium
3. Oderkiewicz P. - Poland

CD Gniezno - 23/24-04-2005
This is a provisional list of names of players.
FMJD is waiting from National Federations, correct informations about players names within 1.07.2005.
From 1.7.2005 - 31.8.2005 players can be changed always with players of the same National Federation.
Will be done a structured lottery early September, that will divide players in 4 groups of 10 players.
After early September players that cannot to partecipate will be replaced by reserves players.

Eleonora Bubbi
TDS

Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Post by Wieger Wesselink » Sat Apr 30, 2005 12:26

Hanco Elenbaas wrote: Hoe kom jij op 41 plaatsen Wieger?
Ik zit er helemaal naast [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]. Het was mij ontgaan dat Hans Jansen onder de categorie landskampioenen van betalende landen valt.

Post Reply