Blind_Curve wrote: Je kunt niet zijn eerste plaats alleen wijten aan het feit dat hij minder speelt.
Nee natuurlijk niet, niemand zal ontkennen dat Sijbrands een zeer sterke speler is. Maar Bert Zwart heeft volkomen gelijk. Neem de WK match Georgiev-Tsjizjov vorig jaar. Die heeft bijna drie weken geduurd en omvatte 15 partijen. Van te voren weet je al dat hun gemiddelde rating niet kan stijgen. Verder kon je verwachten dat ze elkaar redelijk in evenwicht houden, dat is ook gebeurd, ze hebben elkaar volledig in evenwicht gehouden. Omdat hun rating ook weinig uiteen loopt, blijven ze dus na 15 partijen op (vrijwel) dezelfde rating staan.
Als Sijbrands in dezelfde periode tegen drie spelers met een rating van bijvoorbeeld 1250 speelt, zal hij die meestal alle drie winnen en zijn rating zal omhoog gaan.
Ik denk dat Sijbrands met name in zijn ADG periode op deze manier veel ratingpunten heeft gescoord.
Ben Anoniem wrote:
Mister Pawlicki
Jour Ratinglist is DEFEKT
For example the first place is ERROR
It's a shame and a FLAW
Draughts is a sleeping game with too much draws (solution: KILLER)
and a too predictable leader of the Ratinglist (solution: YOU?)
which means the counting fails to honour actual achievements.
Please help us
B. Anoniem, on behalf of the majority of the FMJD-forum-visitors
Zo goed? Kan dit weg?
Het is wel een vervelend briefje geworden Ben, maar misschien beter dan niets om het probleem aan de orde te stellen. Maar waarom niet gewoon uitleggen wat het probleem precies is?
En ik denk niet dat je namens de meerderheid van de forumbezoekers kunt spreken. Misschien dat de meerderheid wel van mening is dat er iets fout zit in het ratingsysteem, maar ik denk niet dat de meerderheid jouw mening zal delen dat hier een complot achter zit.