Hanco Elenbaas wrote:Ik vind dat het NK traditioneel moet blijven bestaan. Zolang Sijbrands en Wiersma en Dieter dat ook vinden, zal het NK zo blijven als het is en dat vind ik een goede zaak.
Is de Bondsraad afgezet en hebben Sijbrands, Wiersma en Van Gortel de macht gegrepen? Dit is sensationeel nieuws!! Waarom is hier nog zo weinig op gereageerd?
Hanco Elenbaas wrote:Maar naast het traditionele NK zou ik graag een NK Delfts zien en een NK Killer.
Het wordt druk met al die NK's. Hebben de niet-profs als Gerard Jansen genoeg vakantiedagen? En wie organiseren al dit moois? Eric van Dusseldorp, Hanco Elenbaas, Wieger Wesselink? En waar komen al die sponsors vandaan? In Groningen werd geklaagd over het prijzengeld, is er nu ineens meer dan het drievoudige beschikbaar? Voorwaar dit zijn prachtige en volkomen onverwachte ontwikkelingen!
Hanco Elenbaas wrote:Het winstpercentage van het NK traditioneel zal zo rond de 28% liggen, dat van het NK Delfts schat ik op 28,3% terwijl een NK Killer volgens Kees een winstpercentage van 95% gaat opleveren.
Blijft het aantal beslissingen in het 'NK traditioneel' op 28% steken? De grafiek van Jaap van Galen vertoonde een gestaag dalende lijn. Misschien moet jij Jaap nog even wat bijles statistiek geven Hanco. Ook De Witt die op theoretische gronden een voortgaande stijging van het aantal remises voorspelt zit er naast. Vanaf nu wordt het een vlakke lijn. 'Hanco's lijn'.
Overigens vind ik jouw schatting van een NK puntenoverwinning met 28,3% wat aan de lage kant Hanco. 28,4% moet volgens mij haalbaar zijn, misschien zelfs wel 28,5 als de spelers een beetje door willen zuipen.
Hanco Elenbaas wrote:Het is vervolgens aan media, sponsors, publiek en topspelers om te bepalen wat het dammen van de toekomst wordt.
Media, sponsors, publiek en topspelers? Is de junta van Sijbrands, Wiersma en Van Gortel al weer afgezet en hebben de media, sponsors, publiek en topspelers de macht nu in handen?
Het duizelt me, deze turbulente ontwikkelingen in de doorgaans indolente damwereld zijn voor een eenvoudige dampromotor niet bij te houden. Twee coups op 1 avond, drie NK's en over elkaar buitelende organisatoren en sponsors.
'En zie, Hanco zwaaide met zijn stokje en bij toverslag veranderden de dorre velden in grazige weiden en akkers met gouden korenaren.'
Wat is het leven van een toetsenbordwerker toch heerlijk gemakkelijk en vruchtdragend. Je ouwehoert wat uit je nek, pleurt dat op het forum en klaar is Kees.
Of zou het tienjarige damstertje Monique gelijk hebben? Zij schreef mij het volgende gedichtje:
Het domme geraas
Van meneer Elenbaas
Ruikt naar tenenkaas